![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 June 2010 ![]() |
Witam serdecznie,
nie jestem w 100% przekonany czy dobry dział, jeżeli nie proszę o przeniesienie. Od kilku miesięcy jeżdżę automatem (klasyczny hydraulik) z 4x4, ostatnio zastanawiam się jaki wpływ na skrzynie ma wpadnięcie w poślizg, tj. chodzi mi o sytuację gdzie np. na łuku zakrętu wypadam, auto się obraca i zaczyna jechać do tyłu przy zapiętym D. Czy taka sytuacja w bardzo negatywny sposób odbija się nie skrzyni? Czy po prostu konwerter hydrokinetyczny "rozepnie" i na "pół sprzęgle" będzie próbował przenieść moc na koła? Czy koła zostaną zablokowane przez skrzynie? Czy w takiej sytuacji lepiej wrzucić N ? Nie jestem sobie w stanie na te pytania sam odpowiedzieć w wyszukiwarce też nie za wiele znalazłem. Za odpowiedzi będę wdzięczny pozdrawiam. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 ![]() |
Jak juz wpadniesz w poslizg to bedziesz mial na glowie wazniejsze sprawy niz wbijanie skrzyni na N.
Pusc gaz i wcisnij hamulec. Skrzyni nic sie nie stanie jak auto bedzie na wolnych obrotach. -------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 13 September 2009 ![]() |
ale faktycznie... jak to jest ? lecisz automatem w poślizgu dajmy na to 80km/h i robisz spina i kawałek lecisz tyłem na D bez wciśniętego hamulca - rozwali się coś czy nie.... ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdarzyło mi się coś takiego i silnik gaśnie gdy tylko zaczynał samochód jechać do tyłu. Konsekwencji nie było żadnych.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 24 January 2007 ![]() |
Zdarzyło mi się coś takiego i silnik gaśnie gdy tylko zaczynał samochód jechać do tyłu. Konsekwencji nie było żadnych. A widzisz... Taka sytuacja - Kolega po dłuższym postoju odpalil swojego m"Miecia" (w 124 E420), wyciagnal przekazniczki i ruszył w teren troszkę go rozruszać. Taki niefart ze 300metrow przed domem awaryjne hamowanie - zblokowalo 4kola ,silnik zgasl. Po odpaleniu nie chodził juz jak trzeba a spod maski wydobywal sie bardzo charakterystyczny dźwięk!! Doturlal sie do domu micha w dol a tam Mielonka . Panewki poobracane i pomielone w pizdziec. Być może to przypadek ale wydaje mi się ze w sprzyjających warunkach automat tez może narobić bigosu. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 28 December 2013 ![]() |
A widzisz... Taka sytuacja - Kolega po dłuższym postoju odpalil swojego m"Miecia" (w 124 E420), wyciagnal przekazniczki i ruszył w teren troszkę go rozruszać. Taki niefart ze 300metrow przed domem awaryjne hamowanie - zblokowalo 4kola ,silnik zgasl. Po odpaleniu nie chodził juz jak trzeba a spod maski wydobywal sie bardzo charakterystyczny dźwięk!! Doturlal sie do domu micha w dol a tam Mielonka . Panewki poobracane i pomielone w pizdziec. Być może to przypadek ale wydaje mi się ze w sprzyjających warunkach automat tez może narobić bigosu. Automat nijak ma się do takiej awarii... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 December 2014 ![]() |
Oczywiście że może narobić bigosu. Ale praktyka czyni mistrza. Wyjście z poślizgu jest zupełnie inne jak przy manualach.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Zdarzyło mi się coś takiego i silnik gaśnie gdy tylko zaczynał samochód jechać do tyłu. Konsekwencji nie było żadnych. Potwierdzam na własnej skórze - dwukrotnie zdusiłem silnik (w dwóch różnych autach) - konsekwencja jedynie taka, że chcąc "wyciągnąć" się z poślizgu, masz kontrolki na desce i brak mocy. Oba "półAltoneny" wykonane w warunkach płyty lotniska o dużej przyczepności - Altonen na śniegu Legnumem nie zdusił silnika -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 00:18 |