Shoutbox 0 nowych PW 


> Vanos - jak poznac czy do roboty.
rnesteruk
post Wed, 14 Jul 2004 - 18:33
Post #1


User
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: Warszawa





Witam,

Jak poznac czy Vanos w M3 E-36 jest do wymiany? Jakis test moze znacie? Duzo sie pisze o dzwieku jako o wyznaczniku stanu Vanos'a. Jak Vanos popsuty lub prawie popsuty to jaki ten dziwiek ma byc?

Pozdrawiam
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 17)
Wspieraj forum
post Wed, 14 Jul 2004 - 18:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Torsen
post Wed, 14 Jul 2004 - 18:43
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("rnesteruk":zqnthxh4)
Witam,

Jak poznac czy Vanos w M3 E-36 jest do wymiany? Jakis test moze znacie? Duzo sie pisze o dzwieku jako o wyznaczniku stanu Vanos'a. Jak Vanos popsuty lub prawie popsuty to jaki ten dziwiek ma byc?

Pozdrawiam
Rafal


Generalnie Vanos w E36 ma prawo zaczac postukiwac juz od 70-80 tys km. I o tyle o ile stukanie znaczy ze auto ma juz pewien przebieg, to wcale nie znaczy w jakim konkretnie stanie jest sam Vanos. Naturalnie im glosniejszy tym wiecej jest w nim luzow, tym gozej. Palcem czuc na pokrywie Vanosa jak chodzi. Jak sie psuje to moga byc klopoty z jazda na niskich obrotach, spadek mocy, bardzo glosne stuki typu 20 letniego diesla. Mimo tego wszytskiego Vanos raczej nie puszcza i poprostu jak dzwiek nie przeszkadza to mozna zostawic... moze tak sobie stukac nastepne 100tys lub wiecej. Czasem, w poczatkowych fazach mozna zakamuflowac dzwiek innym olejem niz zalecany Castrol TWS.


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rnesteruk
post Wed, 14 Jul 2004 - 18:49
Post #3


User
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: Warszawa





Dzieki

Rozumiem ze w "stanie normalnym" vanos nie stuka i nic nie czuc po dotknieciu pokrywy. Tak?

Jednak dziwne ze w BMW i to w topowym po 80tkm cos ma prawo juz stukac i generalnie psuc sie. Szkoda.

Wymienial ktos w Polsce uklad Vanos? Ile to kosztowalo?

Pozdrawiam
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Basteck
post Wed, 14 Jul 2004 - 19:09
Post #4


User
Dołączył: Sun, 26 October 2003
Skąd: STOLNICA/Ciechanów





Podobno jest jakis zestaw naprawczy za 250zl i ktos to w wawie robi ale ja nie wiem czy warto dotykac jak jezdzi , zeby nie pogorszyc...
Nie za bardzo sobie nawet wyobrazam jak moze taki zestaw wygladac i jak to sie robi...?
Jak chcesz to moge sie dowiedziec o jakis kontakt ale uprzedzam ze ja tego nie robilem i nie wiem jaki bedzie efekt.


--------------------
street racing is not a crime...

Et: 15,1 ; 14,5 ... spada

Sprzedam BMW 328coupe, stan lux
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr_Ł
post Wed, 14 Jul 2004 - 19:25
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 December 2003





Podobno kompletny Vanos kosztuje w ASO 5500 zł do M3. Jestem ciekawy czy to prawda. Odnośnie zestawów naprawczych ogólnie ujmując to najczęściej na długo one nie starczają. Pewnie po 20 tys. km będzie to samo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 14 Jul 2004 - 19:29
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





CYTAT("Torsen":17ucqyn0)
...Czasem, w poczatkowych fazach mozna zakamuflowac dzwiek innym olejem niz zalecany Castrol TWS.


...niż zalecany Castrol TWS Motorsport...

...ale do M3 E46


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rnesteruk
post Wed, 14 Jul 2004 - 19:36
Post #7


User
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: Warszawa





Czy double vanos tez jest w podobnej cenie?


Pozdrawiam
Raf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Wed, 14 Jul 2004 - 21:52
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT
Rozumiem ze w "stanie normalnym" vanos nie stuka i nic nie czuc po dotknieciu pokrywy. Tak?
Jednak dziwne ze w BMW i to w topowym po 80tkm cos ma prawo juz stukac i generalnie psuc sie. Szkoda.


Trzeba zrozumiec ze to jest pewnego rodzaju "usterka" fabryczna ktora dotyka wiekszosc E36 przy dosc niskich przebiegach, w szczegolnosci M3 (oba silniki, a nawet 3.2 wiecej). Czyli tak, nowy Vanos nie bedzie stukal, a ten ktory stuka i ma 90tys przebiegu wciaz jest w "stanie normalnym" i nic mu nie grozi. O totalnym wysraniu vanosa slyszy sie bardzo zadko.

Zaznaczam ze trzeba poczekac az temperatura oleju bedzie miedzy 90-100 stopni zeby wyciagac jakies wnioski. Przy zimnym silniku to nie zawsze wychodzi, nawet zadko... sa za male luzy.

CYTAT
Podobno jest jakis zestaw naprawczy za 250zl i ktos to w wawie robi ale ja nie wiem czy warto dotykac jak jezdzi , zeby nie pogorszyc...
Nie za bardzo sobie nawet wyobrazam jak moze taki zestaw wygladac i jak to sie robi...?
Jak chcesz to moge sie dowiedziec o jakis kontakt ale uprzedzam ze ja tego nie robilem i nie wiem jaki bedzie efekt.


Ja to przerabialem w 328. Do wyboru byl zestaw naprawczy i wymiana calej czesci - roznica ceny o polowe. Wziolem zestaw i ze skutkiem. A jak to wyglada ? Wymienia sie 3-4 czesci, glownie lacznik miedzy walkiem a reszta vanosa... znajdz sobie jakis obrazek, zobaczycz takie zembate "kolka".. jedno wchodzi w drugie.... i wlasnie na tych zembach robia sie luzy z czasem.

Jezeli chodzi o M3 to niestety o takim zestawie nie slyszalem (do mojej nie ma na przyklad) a do 325, 328 owszem.

CYTAT
...niż zalecany Castrol TWS Motorsport...

...ale do M3 E46


Zgadza sie. Zalecany mialem na mysli ze nic innego ci w serwisie nie zaleja teraz, przynajmniej u mnie. Zreszta TWS powstal razem z M5 E39 ktora strasznie duzo pila oleju i problem zostal rozwiazany wlasnie tym olejem... do innych nie musi sie nadawac i zdaje sie Mobil 1 jest o wiele lepszy do naszych Mek

CYTAT
Czy double vanos tez jest w podobnej cenie?


Jest drozszy. Dokladnie 2 razy tyle niz caly vanos do 328.


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rnesteruk
post Thu, 15 Jul 2004 - 01:10
Post #9


User
Dołączył: Mon, 14 July 2003
Skąd: Warszawa





No fajnie czyli ile?
vanosx2 = 11000 pln

niezle

A tak pozatym to jak myslicie co lepiej kupic 3.0 czy 3.2 m3. Jak sie sprawy maja z roznicami w ukladzie kierowniczym, a jak np z pozniejszym dodawaniem mocy.

Pozdrawiam
Raf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crush81
post Thu, 15 Jul 2004 - 01:25
Post #10


User
Dołączył: Tue, 13 July 2004





witam wszystkich

jakimi konsekwencjami grozi jazda z zepsutym VANOSEM?moze sie cos powazniejszego uszkodzic?

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Thu, 15 Jul 2004 - 01:35
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





CYTAT("rnesteruk":2j2u7ryz)
No fajnie czyli ile?
vanosx2 = 11000 pln

niezle

A tak pozatym to jak myslicie co lepiej kupic 3.0 czy 3.2 m3. Jak sie sprawy maja z roznicami w ukladzie kierowniczym, a jak np z pozniejszym dodawaniem mocy.

Pozdrawiam
Raf


Ja bym teraz kupił 3.2, ale mam już drugą M3 3.0. 3.2 jest nieco bardziej zaawansowana technicznie. Podwójny VANOS, podwójna pompa olejowa, skrzynia 6. Nie wspominajac już o takich rzeczach jak klimatronic na przykład. Jeżeli chcesz natomiast uturbiać i ma to być wóz na wyścigi to myślę, że nie ma to większego znaczenia czy kupisz 3.0 czy 3.2.
Układ zawieszeniowo - kierowniczy się specjalnie nie różni, tzn pod względem jazdy nie czuć różnic. Hamulce są takie same pod względem średnicy, ale w 3.2 są "pływające" tarcze a w 3.0 zwykłe. Osiągi zbliżone. Na Modlinie nie wiadomo która to 3.0 która 3.2. Chodza podobnie.

A kupiłbym 3.2 tylko ze względu na to, że będzie to po prostu młodszy samochód. No i się tak ostatnio przymierzam...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 15 Jul 2004 - 08:24
Post #12


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Różnica mocy między 3.0 a 3.2 zwykle nie jest tak duża jak to wynika z danych katalogowych. Po wykresach na zagranicznych forach często się zdarzało, że M3 3.0 miały fabryczne "bonusy" nawet do 295 KM , natomiast 3.2 zwykle oscylują w granicach 310-315 KM. Ja bym jednak brał 3.2, tak jak mówi M3 to młodsze auto. A pozatym skrzynia 6, wyżej kręci, większa pojemność skokowa, podwójna pompa olejowa, podwójny vanos. Bardzo fajny silnik


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 15 Jul 2004 - 11:51
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("crush81":261dfy05)
witam wszystkich

jakimi konsekwencjami grozi jazda z zepsutym VANOSEM?moze sie cos powazniejszego uszkodzic?

pozdrawiam


Z zepsutym vanosem nie da sie jezdzic wiec wybor prosty, jak vanos jest powaznie uszkodzony lub zepsuty to nawet nie zaparkujesz bez problemow. A jak stuka to tak jak mowilem, to nic nie musi znaczyc.
Widze ze masz 325, ten problem bardzo czesto dotykal ten model... i do niego wprowadzili wlasnie zestaw naprawczy po dosc niskiej cenie w stosunku do innych... jakies 400Euro powinien kosztowac.

CYTAT
Różnica mocy między 3.0 a 3.2 zwykle nie jest tak duża jak to wynika z danych katalogowych. Po wykresach na zagranicznych forach często się zdarzało, że M3 3.0 miały fabryczne "bonusy" nawet do 295 KM , natomiast 3.2 zwykle oscylują w granicach 310-315 KM. Ja bym jednak brał 3.2, tak jak mówi M3 to młodsze auto. A pozatym skrzynia 6, wyżej kręci, większa pojemność skokowa, podwójna pompa olejowa, podwójny vanos. Bardzo fajny silnik


Ja bym powiedzial ze wiekszosc nawet w granicach 305, ale w kazdym razie zadna nie ma 321. Musze moja zmierzyc, b. dobrze chodzi, widze po wyscigach.. ale to zawsze dodatkowe dane. Problem w niedokladnosci pomiarow i cen pomiarow az sie nie chce wyciagac kasy.

Skrzynia 6 to tylko ekonomia, 6 bieg jest super dlugi... przy zamknietym budziku (na 280) wciaz jakies 600-800 obrotow do odcinki. Spalanie moze byc nieco nizsze niz w 3.0 zato jak sie postarac i czesciej wrzucac 6. Pozatym skrzynia 5 w 3.0 jest owiele przyjemniejsza w prowadzeniu, nie ma takich oporow i halasow jak getrag.


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crush81
post Thu, 15 Jul 2004 - 13:04
Post #14


User
Dołączył: Tue, 13 July 2004





CYTAT("Torsen":203dt6l0)
Z zepsutym vanosem nie da sie jezdzic wiec wybor prosty, jak vanos jest powaznie uszkodzony lub zepsuty to nawet nie zaparkujesz bez problemow. A jak stuka to tak jak mowilem, to nic nie musi znaczyc.
Widze ze masz 325, ten problem bardzo czesto dotykal ten model... i do niego wprowadzili wlasnie zestaw naprawczy po dosc niskiej cenie w stosunku do innych... jakies 400Euro powinien kosztowac.


to raczej moj VANOS nie jest zepsuty.samochod jezdzi calkiem normalnie.mam wrazenie jakby mu troche koni ucieklo,ale moze to wina przedmuchanego wydechu.za tydzien bedzie nowy to zobacze jak jezdzi.dzieki za odpowiedz

PS jak duza moze byc strata mocy na starym,przedmuchanym wydechu?

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Thu, 15 Jul 2004 - 13:10
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





CYTAT("crush81":31wg5t23)
to raczej moj VANOS nie jest zepsuty.samochod jezdzi calkiem normalnie.mam wrazenie jakby mu troche koni ucieklo,ale moze to wina przedmuchanego wydechu.za tydzien bedzie nowy to zobacze jak jezdzi.dzieki za odpowiedz

PS jak duza moze byc strata mocy na starym,przedmuchanym wydechu?

pozdrawiam


Strata mocy przy vanosie sprawnym ale poluzowanym jest, ale nie jest dupo-wyczuwalna wiec to mozesz sobie wykluczyc. Z innej beczki, to strata mocy moze tez wynikac np z 10 innych powodow... przyplywka, zapchany filrt powietrza, zapchany kat, itd.. ale w koncu to tylko "wrazenie", puki nie zmierzysz to nie bedziesz wiedzial.

pozdr


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crush81
post Thu, 15 Jul 2004 - 15:19
Post #16


User
Dołączył: Tue, 13 July 2004





CYTAT("Torsen":2buj5ru0)
Strata mocy przy vanosie sprawnym ale poluzowanym jest, ale nie jest dupo-wyczuwalna wiec to mozesz sobie wykluczyc. Z innej beczki, to strata mocy moze tez wynikac np z 10 innych powodow... przyplywka, zapchany filrt powietrza, zapchany kat, itd.. ale w koncu to tylko "wrazenie", puki nie zmierzysz to nie bedziesz wiedzial.


ok.za tydzien w piatek bede juz mial nowy uklad wydechowy(bez katalizatora) i stozek wiec bede mogl sprawdzic i skreslic kilka przyczyn z listy.
pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Świr
post Sat, 17 Jul 2004 - 21:32
Post #17


User
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Tarnów





Czytając posty dochodze do wniosku że z lekko stukającymn vanosem da się jeździć, ale co najważniejsze pytałem o niego w moim sklepie i okazuje się że do E-36 Coupe z 93r kosztuje 244 zł po rabacie jaki mam.
Więc nie jest to aż tak droga część, jak wnisokowałem z wcześniejszych postów.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M3maniac
post Mon, 02 Aug 2004 - 01:02
Post #18


Rookie
Dołączył: Mon, 05 July 2004
Skąd: Czech Republic





CYTAT("rnesteruk":1ll9veos)
No fajnie czyli ile?
vanosx2 = 11000 pln

niezle

A tak pozatym to jak myslicie co lepiej kupic 3.0 czy 3.2 m3. Jak sie sprawy maja z roznicami w ukladzie kierowniczym, a jak np z pozniejszym dodawaniem mocy.

Pozdrawiam
Raf


Mialem jeden z pierwszich exemplarzuw M3 3,0 z roku 92,ale stan igla,silnik jel jak stuknenty.Raz robilem wysczig z koleszem co ma 3,2 ztuningowanom u mistrza Kramskeho (mistrz europy M3 e30,e36,osella)i myszlalem ze mi daje w dupe,i guwno.... ruznica jest bardzo mala i na zwyklej drodze zalezi duzo od kierowci.Teraz mam 3,2 i jest troche inny,idze wencej od nizkych obrotuw,ma lepsze hamulce.Jak juz tu ktosz pisal skrzina biegu niejest tak sametowa jak 5 speed,pierwszi raz myszlalem ze jest w niej coz zeprzute,teraz juz wiem ze tak chodzi .No i vanos se wencej przuje u 3,2 jest normalne jak przi 120tys. przebegu jest drugi raz w dupe.Ale kocham tych autek,mam tlumik G-power i ma super sound od 5000 o/min serijnyj fahrwerk nemoge poruwnywacz bo mam KW gewindfahrwerk a jest bomba....


--------------------
I Love M-power !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:13