![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
hej wszystkim jestem na etapie budowy kompresora z turbosprężarki od dafa pojemność silnika około 12L moc około 350-500km a założone ma to być docelowo w bmw e46 3.0 to będzie mój debiut , turbo kupione za 100zł
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
polecam...
http://wrozbita-maciej.pl/ -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
żadne bo się to rozleci
![]() -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
ciekawe podejście , zrozumiałem aluzje że nie ma z kim podyskutować na ten temat
![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
poszukaj wśród postów: http://www.racingforum.pl/jackkpl-m23727.html
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Musi byc mała masa wirującs i dobrze wyważone bo sie rozleci.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Na takich kompresorach odsrodkowych to dziala inaczej.
Jak popatrzysz na mape jakiegokolwiek turbo, to przez duza czwsc mapy obroty wyznaczaja doladowanie, a przeplyw powietrza nie ma wiekszego znaczenia. zobacz mape holseta hx35 http://s484.photobucket.com/user/wheelhop_...sormap.jpg.html dla obrotow 100k rpm masz cisnienie okolo 2.4 bara (1.4 bara doladowania) i to sie trzyma +- od 18 do 35lbs. pozniej spada sprawnosc kompresora i trzeba podniesc obroty,zeby utrzymac doladowanie. dlatego moim zdaniem mozesz go napedzic jakims silnikiem elektrycznym, dac mu na wylocie zwezke 10-15mm albo jakis regulowany zawor i mierzyc cisnienie przed zwezka. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Na takich kompresorach odsrodkowych to dziala inaczej. Jak popatrzysz na mape jakiegokolwiek turbo, to przez duza czwsc mapy obroty wyznaczaja doladowanie, a przeplyw powietrza nie ma wiekszego znaczenia. zobacz mape holseta hx35 http://s484.photobucket.com/user/wheelhop_...sormap.jpg.html dla obrotow 100k rpm masz cisnienie okolo 2.4 bara (1.4 bara doladowania) i to sie trzyma +- od 18 do 35lbs. pozniej spada sprawnosc kompresora i trzeba podniesc obroty,zeby utrzymac doladowanie. dlatego moim zdaniem mozesz go napedzic jakims silnikiem elektrycznym, dac mu na wylocie zwezke 10-15mm albo jakis regulowany zawor i mierzyc cisnienie przed zwezka. Ja tam widzę ża przy 100k obr taki holset w zależności od przepływu a ten jest ściśle powiązany z zapotrzebowaniem na powietrze, taki hx35 jest w stanie wygenerować od 0,8 do 1,4b doładowania. W zależności jak "ciężko" będzie mu się pchało powietrze - czyt, ile jest zdolny przepompować silnik/min. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja tam widzę ża przy 100k obr taki holset w zależności od przepływu a ten jest ściśle powiązany z zapotrzebowaniem na powietrze, taki hx35 jest w stanie wygenerować od 0,8 do 1,4b doładowania. W zależności jak "ciężko" będzie mu się pchało powietrze - czyt, ile jest zdolny przepompować silnik/min. Przecież napisałem, że w zakresie 18-35lbs/min jest praktycznie stałe. Dopiero jak turbo wypada ze sprawnością na koniec mapy, to trzeba dowalić obrotami. Między 35-42 lbs/min przy utrzymaniu tych obrotów masz drastyczny spadek doładowania. Wykresy trzeba umieć czytać ![]() Przy kompresorach odśrodkowych napędzanych paskiem doładowanie praktycznie rośnie liniowo wraz z obrotami, właśnie z tego powodu, który opisałem wcześniej. Przykład wykresu na takim kompresorze : http://www.evans-tuning.com/dynos/2016/10/...ata-kpro-tuning -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
I trzeba wiedzieć, że od tego musisz odjąć to co silnik "weźmie" i dopiero to pokaże w jakim miejscu mapy jesteś. Bo zakładając że ładujesz 35lbs/min a silnik pobiera 15lbs/min to aby osiągnąć doładowanie 1,4b 100k obr to za mało. Samo czytanie mapki to pół biedy
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
I trzeba wiedzieć, że od tego musisz odjąć to co silnik "weźmie" i dopiero to pokaże w jakim miejscu mapy jesteś. Bo zakładając że ładujesz 35lbs/min a silnik pobiera 15lbs/min to aby osiągnąć doładowanie 1,4b 100k obr to za mało. Samo czytanie mapki to pół biedy ![]() W tym przypadku będzie trzeba ok 108k rpm , zamiast 103k rpm. Nie bardzo wiem, co chcesz udowodnić, ale odpływasz trochę od istoty tematu (i pytań autora). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Chcę udowodnić tylko tyle że to robota od dupy strony robiona. Alfą i omegą nie jestem, ALE, zanim wziął bym się za taką robótkę, to najpierw sprawdziłbym zapotrzebowanie silnika na powietrze, dwa sprawdził charakterystykę sprężarki, dopiero wtedy oszacował sens roboty. Bo jeszcze się okaże że żeby coś ten kompresor dał to trzeba go będzie kręcić do innych obrotów i znów połowa roboty od nowa. Bo na obroty sprężarki i moc jaka z tego wyjdzie wpływa więcej rzeczy niż widać na mapie samego kompresora.
Tyle. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Dajcie się wykazać chłopakowi, może za chwilę będzie od kogo kupić kompresor "szyty na miarę"
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT Chcę udowodnić tylko tyle że to robota od dupy strony robiona. Alfą i omegą nie jestem, ALE, zanim wziął bym się za taką robótkę, to najpierw sprawdziłbym zapotrzebowanie silnika na powietrze, dwa sprawdził charakterystykę sprężarki, dopiero wtedy oszacował sens roboty. Bo jeszcze się okaże że żeby coś ten kompresor dał to trzeba go będzie kręcić do innych obrotów i znów połowa roboty od nowa. Bo na obroty sprężarki i moc jaka z tego wyjdzie wpływa więcej rzeczy niż widać na mapie samego kompresora. Taka jest róznica miedzy inzynierem a technikiem technik działa robi testuje naprawia i poprawia inzynier najpierw robi na kartce póżniej montuje jak cos nie wychodzi to znowu od poczatku na kartce |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
wiadomo że wolał bym wszystko pierw na papierze zrobić policzyć ale nie umiem wiec niestety muszę się napracować przy tym fizycznie
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Doladowanie zalezy od obrotow. Zawsze mozesz dorobic mniejsze kolo pasowe na kompresorze. Zaprojektuj tak,zeby kolo pasowe dalo rade szybko podmienic.
Lozyska wysokoobrotowe musza miec duzy luz , standard to c3 chyba wiec szukaj c4 lu c5 nawet i powinno byc ok. W koncu silniki modelarskie kreca sie po 100-120k rpm a maja lozyska ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
W koncu silniki modelarskie kreca sie po 100-120k rpm a maja lozyska ![]() Czy aby na pewno toczne? no chyba że jakaś precyzyjna seria na ceramice ale prędzej ślizgowe. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
mam kontakt z urządzeniami gdzie łożysko ma 1,5cm średnicy i kreci się 400k obr na kulkach ceramicznych
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Ale zapomniałeś o jednej bardzo ważnej rzeczy której nie widzę na projekcie. Brak jest "pompy oleju" która jest widoczna na przekroju w pierwszym poście. Bo tam jest chyba smarowanie rozbryzgowe. Chyba że koła zębate będą zanurzone w oleju i to one będą olej rozbryzgiwać to co innego.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:13 |