Shoutbox 0 nowych PW 


> Pytanie odnośnie wzmacniania półosi.
HSK
post Tue, 18 Oct 2016 - 13:39
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 18 October 2016





Witam,
od dłuższego czasu staram się sam zrobić mój pierwszy projekt, nie chce natomiast za dużo zdradzać, ale brak mi sporej wiedzy, aby projekt był zrobiony z głową i był jak najmniej awaryjny.

Więc dlatego postanowiłem, że zarejestruje się u Was i od razu przejdę do rzeczy.

Tak więc pierwszym moim tematem jest wzmacnianie pół osi. Mam obecnie półosie z e36 2.8l, natomiast z tego co mi wiadomo one wytrzymują do około 500 nm ciągłej pracy. Przy moim projekcie będzie tego więcej gdzieś około w etapie I 600-700 nm, pisałem do firm, które specjalizują się w skracaniu wału itd. Ale piszą oficjalnie, że nie zajmują się wzmacnianiem półosi, wiem, że ktoś coś takiego kiedyś pisał, ale niestety nie znalazłem odpowiedniego namiaru na wykonawce. Czy ktoś z tutejszych użytkowników ma namiar na taką firme?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 11)
Wspieraj forum
post Tue, 18 Oct 2016 - 13:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kornat
post Tue, 18 Oct 2016 - 14:40
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





Napisz do Aliego: http://www.racingforum.pl/customowe-plosie...du-t136090.html


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Tue, 18 Oct 2016 - 14:53
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Jak wyzej.. Ali23 albo Motomax Torun.. P.S. Lepiej wspierac forumowr biznesy wink.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 18 Oct 2016 - 14:56
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





K64, ftwl?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Tue, 18 Oct 2016 - 15:27
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Półosi nie da się wzmocnić, albo wystrugasz nowe albo jeździsz na tych co masz. Nie chcesz zdradzać ale nie masz wiedzy? To za bardzo nikt co nie pomoże jak nie napiszesz co do czego :-P nie jedno uturbiobe e36 jeździ i dają radę seryjnie półosie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HSK
post Tue, 18 Oct 2016 - 18:30
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 18 October 2016





Rozumiem, z tym nie chce zdradzać to może źle napisałem, ale jak komukolwiek napisałem co chce zrobić to lecą wyzwiska biggrin.gif. Każdy problem staram się opisywać w taki sposób, aby właśnie była możliwość pomocy smile.gif.

Dziękuje bardzo za namiar temat można zamknąć. Odezwe się do Aliego.. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barott
post Wed, 19 Oct 2016 - 06:26
Post #7


Super User
Dołączył: Thu, 12 July 2012
Skąd: Pomorze





Wystarczyło trochę poszukać a nie zakładać temat i zaraz prosi o zamknięcie! Temat poruszany wielokrotnie. Ali nawet wrzuca ogłoszenia w dziale sprzedam komercyjnie.


--------------------
mk2 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Wed, 19 Oct 2016 - 10:10
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Żaden Ali żadne adaptery i inne wynalazki. Jeśli bazą jest BMW e36, e46, e30. To jedyny sensowny krok to półosie BMW 750i e32, 540i e34, 840i 850i e31 też powinno podejść, piasty e32/e34 dyfer typ 210, i z tych dwóch zawieszeń złożyć jedno. E30 e36 i e46 mają takie samo łożysko w tylnych wahaczach/zwrotnicach.

Myk jest taki że piasty e32/e34 podchodzą na 90% p&p - trzeba dobrać łożysko tylko (jest dostępne na przykład z fiata bodajże) dotoczyć pierścień dystansowy (łożysko w e34/e32 jest szersze o 7mm) i wewnętrzną flansze przerobić w przypadku e30. Półosie dostosować długością. I usadzić dyfer. Roboty dużo ale przeguby nie będą strzelać co imprezę.

Sądzę że takie zawieszenie przeniesie 700-800Nm na drag slicku bez problemu przez sezon.

Temat będę rozkminiał w po nowym roku na swojej e30, wtedy będę wiedział jak z zaciskami i tarczami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Wed, 19 Oct 2016 - 10:40
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Rozmiary łożysk w e36 to
- bęben 39x72x37
- tarcza 42x75x37

Compact E36
-bęben/318Ti 39x72x37
-323Ti 42x75x37

Rozmiary łożysk w e30:
- bęben - 39x72x37
-tarcza/ABS - 42x75x37

Wymiary łożysk e34
- każde 37x74x45
- 530i (w latach 88-95) 42x80x42
-Touring (w latach 91-96) 42x80x42

E32 750i ma 42x80x42

Łożysko jakie podejdzie do e36/e30/e46 i piasty e34 (pod łożysko 37x74x45) to łożysko z fiata barchetta, bravo, brava itp. Pod piastę z e34/e32 pod łożysko 42x80x42, jak widać podejdzie pod ori łożysko BMW. Jedynie należy skompensować dystansem różnicę w szerokościach piast.

Jeśli setup ma siąść na e30 ze sprężyną w fabrycznym miejscu wewnętrzą flanszę piasty E34/E32 należy stoczyć/skrócić o jakieś 5mm inaczej przegub będzie kolidował ze sprężyną. Oraz trzeba odsunąć amortyzator z tego samego powodu. Bo przegub sam w sobie jest jebitnie duży.

Co do trwałości, seryjnie 750i e32 przenosi 450Nm, więc skoro półoś z e36 328i potrafi bezawaryjnie przenieść moment 40 - 50% większy to przyjmując że tyle samo więcej przeniesie półoś 750i daje nam 700Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Thu, 20 Oct 2016 - 05:39
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Grube półosie na dużym przegubie z dużej głowy 210 e34/e32 wytrzymują 800-900nm, na dragslicku i dobrym dragstripie. Potem ukręcają się półosie, przeguby jakoś wytrzymują, ale do ilu nie mam pojęcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Thu, 20 Oct 2016 - 15:28
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Dzięki Farmer za info. W przyszłym roku chcę opracować i oferować takie zawieszenia do BMW więc info cenne dla mnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 20 Oct 2016 - 19:06
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





SAS. E36 3.2 miało fabryczny dyfer 210 i grube półośki.
Kpl. Wózek z takiej maszyny jest rozwiązaniem p&p. Tyle że dosyć drogim.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:06