![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 18 February 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Cześć,
miał ktoś z Was Saaba 9-5 Aero I generacji z silnikiem 2.3 turbo (230-250 km) ? Chciałbym zakupić taki model oraz podnieść moc do ok 350 km. Auto byłoby używane jako daily więc oczywiście instalacja gazowa jest w planach. Jest ktoś w stanie podzielić się doświadczeniami z tym modelem/tuningiem tego silnika? Interesują mnie głównie koszty eksploatacji po takim lub podobnym podniesieniu mocy. Dzięki z góry za każdą odpowiedź! |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Daj sobie spokój z Saabem 9-5 z 2000 roku.
Chyba, że chcesz "daily" odwiedzać mechanika, jak właściciele starych alf ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajne są te Saaby, co? A nie zastanawiało Cię troszeczkę dlaczego takie tanie?
![]() Policz sobie na dzień dobry remont (50+% szansy na panewkę albo inny fuckup), możliwe że szukanie wału, rozrząd, kasetę zapłonową, turbo, wtryski, odma, prawdopodobnie sprzęgło... Lekko licząc 10-15k. Do tego drobne pierdółki, sam gaz, tuning, IC, wydech... Będziesz miał fajną dyno queen która waży miliard kilo, przeciętnie się prowadzi i szał z przyspieszenia robi wyłącznie na autostradzie. Pojeździsz 1,5 roku, będzie "męsko jebło" i się zacznie szukanie co, gdzie, jak, dlaczego i kto spierdzielił. Może tuner, może ten co remontował silnik, może turbo "za dużo dmuchło", może to przez gaz... Powodzenia też ze znalezieniem magika do gazu przy tej mocy z 4cyl. Da się, ale jak sam nie potrafisz stroić to nikt nie będzie miał czasu żeby to naprawdę dobrze wystroić... Jaki masz budżet? Bo jeśli się naczytałeś na forach że np. za 7,5 koła kupisz samochód, za kolejne 5 zrobisz 350KM, to wierz mi - nie zrobisz. ![]() P.S. Żeby była jasność - miałem 3 Saaby, to trochę więcej niż forumowe przepisywanie cudzych doświadczeń... Jak chcesz Saaba to dołóż trochę waluty, kup 9-3SS, zrób 300KM (relatywnie łatwe) i ciesz się fajnym autem. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Taa też myślałem że będzie tanio
![]() Narazie koszt zabawy pochłąnął jakieś 18t - 20tys + zakup auta. A to jeszcze nie koniec bo do ideału troszkę brakuje. Mam 360hp i będzie więcej gazu nie uznaje. Auta nie napieprzam jak debil tylko jeżdże normalnie od czasu do czasu się pobawię w jakieś wyścigi z rolki. Samochód ma swoje wady ale też zalety może się podobać. Jeżeli masz fantazję i chcesz się pobawić to polecam bo baza jest świetna. Bardzo dobrze sprawuje się jako daily. Tak jak poprzednicy wspominali po remoncie rewizja panewek co wymiana oleju przy tych mocach. Niby nic się nie dzieje lecz warto dmuchac na zimne. Bo historie słyszy się różne.... -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 18 February 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Wow, dzięki za szybkie i rzeczowe odpowiedzi
![]() No dobra, a seria z gazem na daily? Też może bardzo dawać po kieszeni? Planuje kupić samochód w budżecie 15-18 k. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Jeżeli trafisz dobry egzemplarz to się pocieszysz.
Na seryjnym turbo z drobnymi modami zrobisz te 260hp. Trzeba osłuchać auto i sprawdzić dokładnie żeby nie wpakowac się w skarbonkę. Silnikowo najważniejsze - rozrząd, panewki, kaseta. Reszta jak wszędzie. Zwróć uwagę na przeniesienie napędu mam na myśli skrzynię i półosie ! Przypadłością Saabów są wibracje na kierownicy związane własnie z wyeksploatowaniem tych elementów. W swoim regenerowałem półosie wymieniałem przeguby koszt 1.100zł Do tego wymieniłem skrzynię wraz ze sprzęgłem od Viggena samo sprzęgło 1.200. Ze skrzyniami też coraz ciężej się robi niby jest tego jeszcze sporo na rynku wtórnym i są tanie lecz wiele z nich jest już zmęczonych życiem. Przy większych mocach niestety dość szybko padają. -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
za 18k możesz kupić 9-3ss , może nawet z gazem. Mody za 5k pln i masz 300hp/400-450nm. A jak masz td04-11 (polift 150/175hp), to tylko zrobić icka i soft i cieszysz się 230-240hp (w zimie) i 350nm.
Silniki gołe są śmiesznie tanie , bo ciężko go zepsuć. Ze względu na młodszy rocznik jest szansa kupić w miare zadbany egzemplarz. Ja 9-3 na LPG zrobiłem prawie 80k km, z czego 60kkm na 300hp. Nic bardziej ekonomicznego i równie szybkiego nie kupisz. Nawet wymiana silnika i skrzyni w perspektywie 3 letniego użytkowania nie jest droga. Ostatnio przed zmianą turbo (soft na maksa możliwości turbosprężarki) 100-200 kombiakiem robiłem w 14s. Myślę, że sedanem 13s jest w zasięgu, bo lżejszy i mniejsze opory aerodynamiczne. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 18 February 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Obecnie mam Vectre C z tym silnikiem
![]() 175 km seria zrobione na 210 km. I szału nie ma ![]() Ale przy 300 hp to musi już latac... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 10 February 2010 Skąd: Wałcz ![]() |
Ja posiadam obecnie 9-5 Aero 03 (250km) kombi w automacie z instalacją BRC. W 10miesięcy zrobiłem ~20kkm, 2x zmiana oleju (5W50) i filtrów. Obecnie 239kkm i rośnie. 0 problemów. Mój na gotowo z LPG wyszedł 17,8k. Pali mi średnio 16l LPG ale jak ojciec 2tyg jeździł to jemu wychodziło nie całe 11l/100 nie wiem jakim cudem. Butla w koło wchodzi około 50l gazu.
To mój 3 Saab i w żadnym nie padła mi listwa zapłonowa - fart? a zrobiłem w sumie nimi z 80kkm Panewka? Znany problem ale ja staram się wymieniać olej co max 10kkm i ze sprawdzonych źródeł. Aha jak kupisz od razu zmień odme. Ja miałem nowa założona pół roku wcześniej. Ogólnie bardzo fajny DD nie tak oklepany jak BMW Audi czy Mercedes. -------------------- Chrysler Aspen 5.7HEMI
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 14 August 2014 Skąd: ZS ![]() |
Jak aktualnie latasz Vectra to 9-3ss nawet zrobiony na 300hp szybko Ci sie znudzi. Juz lepiej wrzuc sobie do vectry turbo i wtryski z aero, fmic uniwersalny, wywal kata i bedziesz mial te 260-280hp a zaplacisz ulamek ceny zdrowego 9-3ss.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
A jak masz td04-11 (polift 150/175hp) A w przedlifcie 1.8t jakie turbo mam, bo myślałem że też 11. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 14 August 2014 Skąd: ZS ![]() |
garrett gt2052
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Saaby nie są tanie głównie z racji awaryjności tylko głównie z racji tego, że ich już teoretycznie nie ma. Trochę panowie przesadzacie z tym straszeniem
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2016 ![]() |
CYTAT Będziesz miał fajną dyno queen która waży miliard kilo, przeciętnie się prowadzi i szał z przyspieszenia robi wyłącznie na autostradzie. Hmm ja właśnie stoję przed wyborem 9-5 a 9-3 jako coś ciut mocniejszego na daily. Z tego co piszesz chyba w takim razie odrzucę 9-5. Wydawało mi się, że te 130kg różnicy między 9-5 a 9-3 to nie jest sporo. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Poza masą zawieszenie jest jedna generację do przodu (VB vs VC), oraz aluminiowy silnik w 9-3 który jeszcze poprawia jej rozkład i nie jest jednostką specjalnej troski. Jak lubisz nietuzinkowe auta i masz budżet szukałbym 9-5 ostatniej generacji.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 July 2007 Skąd: Radom ![]() |
wiem, ze kumpel sprzedawał 9-5 kombi aero hirscha, moge go spytać czy jeszcze ma, bo to z tego co pamiętam fajne autko było
-------------------- Kobieta gruba nie może być ładna, bo nawet jak jest ładna, to i tak wciąż jest gruba
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Mialem 95 aero polift zrobioną na 260KM, trzeci bieg fajnie to chodziło ale reszta tego auta to jednak porażka, strasznie plastikowe i wszystko sie trzęsło na wybojach wersja na 17'', zawieszenie i układ kierowniczy jak w normalnym aucie a nie w takim gdzie jest 250KM także łatwo mozna sobie zrobić kuku albo bawić się w twardsze sprezyny i amorki, na poczatek zostawiłem u Coobcia 2K na podstawowe pierdoły jak odma, zawieszenie itd itd itd. Ogólnie miałem, nie polecam. Średnio szybkie do 100, szybkie od 100, w długie trasy ok, na miasto nie. Gazu nie miałem, spalanie w miescie 12-14, trasa do 10.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
aero poliftowe mają 250 KM grubo namodziłeś żeby mieć 260? Fakt nie są to auta do latania 150+ po mieście bo łatwo sobie można zrobić kuku. Do miasta nadal najleprza Ibi 1.8T
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Największa różnica między 9-5 a 9-3ss/sc to właśnie zawieszenie i układ kierowniczy. 9-5 w wersji aero jest miękki , prowadzi się jak ponton (nawet byłem takim na małym torze). Kierownica ma takie przełożenie, że trzeba było kręcić i kręcić. 9-3 jest dużo lepsza pod tym względem, niestety jest mniejsza i ma gorsze plastiki. Ale moim zdaniem i tak 9-3 jest lepsze, bo nie trzeba się martwić, że wróci do domu lawetą.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:55 |