Shoutbox 0 nowych PW 


> Saab 9-5 I 2.3 turbo Aero 250 km, Dobry jako daily + tuning + LPG ?
domino92
post Fri, 14 Oct 2016 - 09:02
Post #1


User
Dołączył: Thu, 18 February 2016
Skąd: Kraków





Cześć,

miał ktoś z Was Saaba 9-5 Aero I generacji z silnikiem 2.3 turbo (230-250 km) ?
Chciałbym zakupić taki model oraz podnieść moc do ok 350 km.
Auto byłoby używane jako daily więc oczywiście instalacja gazowa jest w planach.

Jest ktoś w stanie podzielić się doświadczeniami z tym modelem/tuningiem tego silnika?
Interesują mnie głównie koszty eksploatacji po takim lub podobnym podniesieniu mocy.

Dzięki z góry za każdą odpowiedź!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 14 Oct 2016 - 09:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Fri, 14 Oct 2016 - 10:43
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Daj sobie spokój z Saabem 9-5 z 2000 roku.
Chyba, że chcesz "daily" odwiedzać mechanika, jak właściciele starych alf smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Fri, 14 Oct 2016 - 11:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Fajne są te Saaby, co? A nie zastanawiało Cię troszeczkę dlaczego takie tanie? wink.gif

Policz sobie na dzień dobry remont (50+% szansy na panewkę albo inny fuckup), możliwe że szukanie wału, rozrząd, kasetę zapłonową, turbo, wtryski, odma, prawdopodobnie sprzęgło... Lekko licząc 10-15k.
Do tego drobne pierdółki, sam gaz, tuning, IC, wydech...

Będziesz miał fajną dyno queen która waży miliard kilo, przeciętnie się prowadzi i szał z przyspieszenia robi wyłącznie na autostradzie.
Pojeździsz 1,5 roku, będzie "męsko jebło" i się zacznie szukanie co, gdzie, jak, dlaczego i kto spierdzielił. Może tuner, może ten co remontował silnik, może turbo "za dużo dmuchło", może to przez gaz...
Powodzenia też ze znalezieniem magika do gazu przy tej mocy z 4cyl. Da się, ale jak sam nie potrafisz stroić to nikt nie będzie miał czasu żeby to naprawdę dobrze wystroić...

Jaki masz budżet? Bo jeśli się naczytałeś na forach że np. za 7,5 koła kupisz samochód, za kolejne 5 zrobisz 350KM, to wierz mi - nie zrobisz. smile.gif


P.S. Żeby była jasność - miałem 3 Saaby, to trochę więcej niż forumowe przepisywanie cudzych doświadczeń...

Jak chcesz Saaba to dołóż trochę waluty, kup 9-3SS, zrób 300KM (relatywnie łatwe) i ciesz się fajnym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Fri, 14 Oct 2016 - 11:38
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Taa też myślałem że będzie tanio biggrin.gif

Narazie koszt zabawy pochłąnął jakieś 18t - 20tys + zakup auta.
A to jeszcze nie koniec bo do ideału troszkę brakuje.
Mam 360hp i będzie więcej gazu nie uznaje.

Auta nie napieprzam jak debil tylko jeżdże normalnie od czasu do czasu się pobawię w jakieś wyścigi z rolki.
Samochód ma swoje wady ale też zalety może się podobać.
Jeżeli masz fantazję i chcesz się pobawić to polecam bo baza jest świetna.
Bardzo dobrze sprawuje się jako daily.

Tak jak poprzednicy wspominali po remoncie rewizja panewek co wymiana oleju przy tych mocach.
Niby nic się nie dzieje lecz warto dmuchac na zimne.
Bo historie słyszy się różne....


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domino92
post Fri, 14 Oct 2016 - 12:28
Post #5


User
Dołączył: Thu, 18 February 2016
Skąd: Kraków





Wow, dzięki za szybkie i rzeczowe odpowiedzi smile.gif

No dobra, a seria z gazem na daily? Też może bardzo dawać po kieszeni?
Planuje kupić samochód w budżecie 15-18 k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Fri, 14 Oct 2016 - 12:48
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Jeżeli trafisz dobry egzemplarz to się pocieszysz.
Na seryjnym turbo z drobnymi modami zrobisz te 260hp.
Trzeba osłuchać auto i sprawdzić dokładnie żeby nie wpakowac się w skarbonkę.

Silnikowo najważniejsze - rozrząd, panewki, kaseta.
Reszta jak wszędzie.

Zwróć uwagę na przeniesienie napędu mam na myśli skrzynię i półosie !
Przypadłością Saabów są wibracje na kierownicy związane własnie z wyeksploatowaniem tych elementów.
W swoim regenerowałem półosie wymieniałem przeguby koszt 1.100zł
Do tego wymieniłem skrzynię wraz ze sprzęgłem od Viggena samo sprzęgło 1.200.
Ze skrzyniami też coraz ciężej się robi niby jest tego jeszcze sporo na rynku wtórnym i są tanie lecz wiele z nich jest już zmęczonych życiem.
Przy większych mocach niestety dość szybko padają.



--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 14 Oct 2016 - 14:25
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





za 18k możesz kupić 9-3ss , może nawet z gazem. Mody za 5k pln i masz 300hp/400-450nm. A jak masz td04-11 (polift 150/175hp), to tylko zrobić icka i soft i cieszysz się 230-240hp (w zimie) i 350nm.
Silniki gołe są śmiesznie tanie , bo ciężko go zepsuć.
Ze względu na młodszy rocznik jest szansa kupić w miare zadbany egzemplarz.

Ja 9-3 na LPG zrobiłem prawie 80k km, z czego 60kkm na 300hp. Nic bardziej ekonomicznego i równie szybkiego nie kupisz.
Nawet wymiana silnika i skrzyni w perspektywie 3 letniego użytkowania nie jest droga.
Ostatnio przed zmianą turbo (soft na maksa możliwości turbosprężarki) 100-200 kombiakiem robiłem w 14s. Myślę, że sedanem 13s jest w zasięgu, bo lżejszy i mniejsze opory aerodynamiczne.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 14 Oct 2016 - 15:38
Post #8


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(domino92 @ Fri, 14 Oct 2016 - 15:37) *
To jest silnik 2.0 turbo ?


Tak, b207 / z20net


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domino92
post Fri, 14 Oct 2016 - 15:41
Post #9


User
Dołączył: Thu, 18 February 2016
Skąd: Kraków





Obecnie mam Vectre C z tym silnikiem smile.gif
175 km seria zrobione na 210 km. I szału nie ma sad.gif

Ale przy 300 hp to musi już latac...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bamboocha
post Sat, 15 Oct 2016 - 00:13
Post #10


User
Dołączył: Wed, 10 February 2010
Skąd: Wałcz





Ja posiadam obecnie 9-5 Aero 03 (250km) kombi w automacie z instalacją BRC. W 10miesięcy zrobiłem ~20kkm, 2x zmiana oleju (5W50) i filtrów. Obecnie 239kkm i rośnie. 0 problemów. Mój na gotowo z LPG wyszedł 17,8k. Pali mi średnio 16l LPG ale jak ojciec 2tyg jeździł to jemu wychodziło nie całe 11l/100 nie wiem jakim cudem. Butla w koło wchodzi około 50l gazu.
To mój 3 Saab i w żadnym nie padła mi listwa zapłonowa - fart? a zrobiłem w sumie nimi z 80kkm
Panewka? Znany problem ale ja staram się wymieniać olej co max 10kkm i ze sprawdzonych źródeł.
Aha jak kupisz od razu zmień odme. Ja miałem nowa założona pół roku wcześniej.
Ogólnie bardzo fajny DD nie tak oklepany jak BMW Audi czy Mercedes.


--------------------
Chrysler Aspen 5.7HEMI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pr0skater00
post Sat, 15 Oct 2016 - 00:15
Post #11


User
Dołączył: Thu, 14 August 2014
Skąd: ZS





Jak aktualnie latasz Vectra to 9-3ss nawet zrobiony na 300hp szybko Ci sie znudzi. Juz lepiej wrzuc sobie do vectry turbo i wtryski z aero, fmic uniwersalny, wywal kata i bedziesz mial te 260-280hp a zaplacisz ulamek ceny zdrowego 9-3ss.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sat, 15 Oct 2016 - 14:48
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





CYTAT(jackkpl @ Fri, 14 Oct 2016 - 14:25) *
A jak masz td04-11 (polift 150/175hp)


A w przedlifcie 1.8t jakie turbo mam, bo myślałem że też 11.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pr0skater00
post Sun, 16 Oct 2016 - 00:13
Post #13


User
Dołączył: Thu, 14 August 2014
Skąd: ZS





garrett gt2052
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 16 Oct 2016 - 09:52
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Saaby nie są tanie głównie z racji awaryjności tylko głównie z racji tego, że ich już teoretycznie nie ma. Trochę panowie przesadzacie z tym straszeniem


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dav
post Mon, 17 Oct 2016 - 22:48
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2016





CYTAT
Będziesz miał fajną dyno queen która waży miliard kilo, przeciętnie się prowadzi i szał z przyspieszenia robi wyłącznie na autostradzie.


Hmm ja właśnie stoję przed wyborem 9-5 a 9-3 jako coś ciut mocniejszego na daily. Z tego co piszesz chyba w takim razie odrzucę 9-5. Wydawało mi się, że te 130kg różnicy między 9-5 a 9-3 to nie jest sporo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 18 Oct 2016 - 09:53
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Poza masą zawieszenie jest jedna generację do przodu (VB vs VC), oraz aluminiowy silnik w 9-3 który jeszcze poprawia jej rozkład i nie jest jednostką specjalnej troski. Jak lubisz nietuzinkowe auta i masz budżet szukałbym 9-5 ostatniej generacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyku
post Tue, 18 Oct 2016 - 12:21
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 July 2007
Skąd: Radom





wiem, ze kumpel sprzedawał 9-5 kombi aero hirscha, moge go spytać czy jeszcze ma, bo to z tego co pamiętam fajne autko było


--------------------
Kobieta gruba nie może być ładna, bo nawet jak jest ładna, to i tak wciąż jest gruba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Tue, 18 Oct 2016 - 17:04
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Mialem 95 aero polift zrobioną na 260KM, trzeci bieg fajnie to chodziło ale reszta tego auta to jednak porażka, strasznie plastikowe i wszystko sie trzęsło na wybojach wersja na 17'', zawieszenie i układ kierowniczy jak w normalnym aucie a nie w takim gdzie jest 250KM także łatwo mozna sobie zrobić kuku albo bawić się w twardsze sprezyny i amorki, na poczatek zostawiłem u Coobcia 2K na podstawowe pierdoły jak odma, zawieszenie itd itd itd. Ogólnie miałem, nie polecam. Średnio szybkie do 100, szybkie od 100, w długie trasy ok, na miasto nie. Gazu nie miałem, spalanie w miescie 12-14, trasa do 10.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 18 Oct 2016 - 23:57
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





aero poliftowe mają 250 KM grubo namodziłeś żeby mieć 260? Fakt nie są to auta do latania 150+ po mieście bo łatwo sobie można zrobić kuku. Do miasta nadal najleprza Ibi 1.8T wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 19 Oct 2016 - 09:39
Post #20


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Największa różnica między 9-5 a 9-3ss/sc to właśnie zawieszenie i układ kierowniczy. 9-5 w wersji aero jest miękki , prowadzi się jak ponton (nawet byłem takim na małym torze). Kierownica ma takie przełożenie, że trzeba było kręcić i kręcić. 9-3 jest dużo lepsza pod tym względem, niestety jest mniejsza i ma gorsze plastiki. Ale moim zdaniem i tak 9-3 jest lepsze, bo nie trzeba się martwić, że wróci do domu lawetą.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:55