![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 September 2016 Skąd: karczew ![]() |
witam ,
Od pewnego czasu posiadam e36 i podejmuje próby ślizgania się bokiem , nawet zaczyna to przypominać drift . Napotkałem na problem z kręceniem kierownicą a dokładniej z kontrowaniem jej w poślizgu , idzie to topornie i bez przyjemności na niektórych nagraniach z e36 widzę jak kierownica sama się kontruje np https://www.youtube.com/watch?v=VqNPpCUXUyE zawieszenie bez luzów 100% seryjne modyfikacje są w planach ,ale chciał bym zęby były przemyślane i celowe obecny stan regulacji ![]() w planach mam acentryki M3 i gorne mocowania z M3 docelowo (PK 1,5° / 2 ° WSZ 4°/6°) pytanie: co zrobić by kierownica sama chciała kontrować ? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 27 May 2004 Skąd: Olecko ![]() |
U mnie w poprzednim e36 full seria sama się kontrowała, bez żadnych przeróbek czy to bez wspomagania, czy z. W obecnej nie chce tak ładnie wracać, zrobiłem drążki, końcówki itp, teraz zostało magiel przerzucić.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Zwiększyć KWSZ - jedyna rada niskobudżetowa. Ogarniesz to własnie poduchami od M3. Ewentualnie kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - też pomaga w odbijaniu kierownicy.
Więc jak zakupisz poduchy M3 masz dwie opcje 1 - dolna poducha "oczkiem" w stronę podłużnicy, górna poducha skierowana w stronę grodzi 2 - dolna poducha "oczkiem" w stronę podłużnicy, górna poducha skierowana w stronę osi pojazdu A na przyszłość, żeby e36 w drifcie "skręcało" i się "odkręcało" custom wahacz, i adapter lub zwrotnica od zera. Ewentualnie adaptery L z allegro i cofanie maglownicy o 3cm. Inaczej zwiększanie skrętu w e36 kończy się blokowaniem koła w skręcie i samo dokręcaniem się kierownicy do max skrętu. W razie jeśli ktoś namówi Cię na adaptery L z allegro, lub jak takie znajdziesz pamiętaj że musowo musisz założyć wahacze z e46. Ale są z nimi problemy ![]() ![]() ![]() A jeśli chcecie zawieszenie do driftu do BMW (e30 4x100 5x120, e36 e46 e34) to ja takie robię ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
............ Sworznie nie są wymienne (Poza wahaczem meyle HD). ........ Założymy się ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Założymy się ![]() Lepiej niech się nie zakłada, da się je wymienić. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Na pewno się da - w końcu sworzeń jakoś fabryka tam wcisnęła.
Ja nie próbowałem, bo słyszałem że są problemy później jakieś więc nie kombinowałem po prostu zacząłem robić swoje wahacze od zera ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Co ze stabilizatorem przednim w drifcie? SAS, jak w Twoich zestawach to wygląda?
-------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Stab out. Bo u mnie nie ma ograniczników skrętu. Poza tym przy zwiększeniu długości dźwigni jaka działa na stabilizator, to mój zestaw - jak z resztą każdy inny "osłabia" go tak o 40% nawet (działa na niego większa siła o 40%) tylko nie wiem czy jego reakcja na drugie koło jest takiej samej wartości jak w serii, czy po prostu przez duże poszerzenie zawieszenia stabilizator nie skręca się bardziej - czyli jego działanie wtedy to jest właśnie para w gwizdek .... Z tego co wiem, ale to na innym zestawie kiedyś robiłem testy, usunięcie staba dało odczuwalne zwiększenie nadsterowności/nerwowości, i kierowca ocenił to w jego odczuciu negatywnie.
Poza tym każdy i tak zakłada zawias "beton" więc amortyzator przejmuje jakby rolę staba. Nikt mi nie narzekał na ten aspekt. Choć korci mnie żeby zrobić zmianę, czyli jakiś zastaw mniej hardcorowy jeśli chodzi o skręt ale żeby stabilizator był. Dla mnie to żaden problem, dla klienta też bo wszystkie graty robię tak by były jak najbardziej kompatybilne. Więc jak ktoś potrzebuje stabilizator to dostałby zestaw mniej hardcorowy, jakby się okazało że stabilizator jednak nie potrzebny to będzie mógł sobie dobrać "mocniejszy" adapter .... Ogólnie mocno działam nad zawieszeniami swojej konstrukcji od roku i cały czas szukam "złotego środka", bo pomimo że niemcy porównują mnie z wisefabem już to wiem że można lepiej, tylko muszę zebrać odpowiednią ilość recenzji od kierowców startujących w wysokich ligach. A tak już się zaczyna dziać. Bo co innego jest latać po toruniu czy kielcach, a co innego jest łamać się w zakręt 160 - 180km/h. Zawieszenie które działa przy prędkościach 120, potrafi zupełnie inaczej reagować przy 60 a jeszcze inaczej przy 160 ![]() Taka to robota jeśli chodzi o drift. Wbrew pozorom wszystko musi być na prawdę precyzyjne. A żeby było śmieszniej, to całość prac rozwija się na podstawie odczuć kierowcy. Ten sam samochód, dwóch kierowców a odczuć pięć. Przy silnikach są chociaż kreski z hamowni przy zawieszeniach tak dobrze nie ma. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Choć korci mnie żeby zrobić zmianę, czyli jakiś zastaw mniej hardcorowy jeśli chodzi o skręt ale żeby stabilizator był. Tzn masz na myśli taki zawias, który będzie kompromisem pomiędzy driftem i streetem? -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Nie tyle streetem bo do tego mam inne rozwiązanie, po prostu adapter +30% który siada na ori zawias i działa.
Wiesz, pierwsze zawieszenia jakie robiłem, musiały chwycić marketingowo. Żeby wbić się na rynek. Konkurencja jest ogromna wbrew pozorom bo w polsce ludzi robiących zawieszenia do driftu od podstaw jest już 4 może 5. Do tego Łotysze, Bułgarzy, Estończycy, Brytyjczycy, USA, Hiszpania i Jugosławia ![]() ![]() ![]() Bo nic tak się nie sprzedaje jak magiczne kąty ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:56 |