Shoutbox 0 nowych PW 


> Bmw 120d albo ? ~30tys zl, Z cyklu żonie sie nudzi bo kolezanka kupila jedynke
GnieznoGniezno
post Tue, 20 Sep 2016 - 22:34
Post #1


User
Dołączył: Fri, 04 September 2015





Auto ma sluzyc jako rodzinne czyli wersja 5d, w tygodniu zona z 2-latkiem + ja w weekendy za kierownica i sporadycznie tescie jakis wypad te 50km do rodziny, obecnie zona uzytkuje pt cruisera 2,0benz (nie krzyczec juz to kupila jak ja poznalem) biggrin.gif
Najwiekszy dylemat mam pb czy on, przebiegi powiedzmy 10tys roczne aczkolwiek z malym coraz dalej sie zapuszczamy smile.gif
W gre wchodzi takze polo 2010+ bo za ta sama kase kupi auto kilka lat mlodsze ale silniki kiszka... Idealem byloby polo z 2,0tdi ale swap nie przejdzie rolleyes.gif a3 golf ?
Doradzcie cos w miare swiezego zeby nie palilo jak pt, wygladalo swiezo i w mare jechalo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 20 Sep 2016 - 22:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kirpek
post Tue, 20 Sep 2016 - 23:35
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





O 1 mogę powiedzieć ze najmniej problemowe sa diesle. Malo pala i zapewniają dobre osiągi.
Benzyniaki to w mojej opini buble. Bylo trochę o jednych i drugich tu na forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Wed, 21 Sep 2016 - 10:13
Post #3


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





które dokładnie diesle są tam mało problemowe? Tam przynajmniej 5 różnych było, wszystkie są ok?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GnieznoGniezno
post Wed, 21 Sep 2016 - 10:22
Post #4


User
Dołączył: Fri, 04 September 2015





Wlasnie tez slyszalem ze diesle sa be be i przy malych przebiegach isc w bene
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prez_s
post Wed, 21 Sep 2016 - 11:09
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 09 March 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(voytekk1 @ Wed, 21 Sep 2016 - 10:13) *
które dokładnie diesle są tam mało problemowe? Tam przynajmniej 5 różnych było, wszystkie są ok?


Generalnie mniej problemów sprawiają te, które miały rozrząd z przodu czyli silniki M47N2 (118d, 120d). 120d w wersji 163 km, po programie na ok 200 km jeździ nawet przyjemnie. Benzynowych z wyjątkiem 130i, których podaż jest znikoma raczej nikt nie poleca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Wed, 16 Nov 2016 - 11:37
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Podbije temat, taj aby nie zakładać nowego. Jak porównacie 118d/120d z Giuliettą 2.0 jtdm? I jak to jest z tymi silnikami BMW, warto się pchać w nowsze egzemplarze z N47, bo co osoba/temat/artykuł inna opinia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Wed, 16 Nov 2016 - 23:20
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





A3 sportback?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Thu, 17 Nov 2016 - 16:54
Post #8


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





Na N47 do 2009 (a może późniejsze) jest akcja serwisowa na rozrząd - to jego jedyna bolączka. Gorzej z rozrządem jest w wersji 118d - 143KM. Najlepiej to bierzesz VIN, jedziesz do ASO i powiedzą ci, czy w tym aucie silnik podlega akcji. Jeśli tak, to wymiana kompletu rozrządu za darmo.
Po 2009 były montowane 'poprawione' silniki ale nikt nie wie jak to z nimi jest (dokładna data) - faktem jest, że nie słyszałem, aby 2.0d, 184KM miał te same problemy co wersja wcześniejsza - 177KM.
Dodam, że silnik 184KM był montowany w modelach F - początek produkcji.

2.0 JTDm ma problem (?) z pękającymi tłokami. Tzn. kilku osobom się to zdarzyło. Skala problemu nieznana - to nie jest popularny silnik, bo dość nowa konstrukcja i montowana w nowszych AR - jest ich mało.

Wymiana rozrządu (sprawnego) w BMW kosztuje tyle co wymiana tłoków (sprawnych) w AR. Jak się nie zdąży to 'ponoć' w BMW padają tylko 'koniki' od popychaczy ale chyba tak różowo nie jest.
W AR - jak to wtedy, gdy pęknie tłok - często ciśnienie momentalnie wypompuje olej i silnik mniej lub bardziej się zaciera.

Nie wiem jak w AR 2.0 JTD ale w 1.9 i 2.4 DPF to koszmar, podobnie EGR i klapy - 99% usunięcie wymagane jest w 'pakiecie' startowym. W BMW jest o niebo lepiej. Nie wiem jak w AR ale w BMW DPF i katalizator to jedna puszka, więc wymienia się razem. Żywotność serwisowa to około 250-260 kkm, bo w tych silnikach sterownik silnika oblicza to dynamicznie.
Dodam, że w BMW (w stosunku do AR) to filtry, EGR, turbo są na wierzchu. Silnik jest krótki i mocno cofnięty, stąd z każdej strony jest dużo miejsca - o ile to dla ciebie ważne (mowa o serii 3 i wyżej, w 1 nie widziałem - pewnie jest ciaśniej)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Thu, 17 Nov 2016 - 19:34
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(prez_s @ Wed, 21 Sep 2016 - 11:09) *
Generalnie mniej problemów sprawiają te, które miały rozrząd z przodu czyli silniki M47N2 (118d, 120d). 120d w wersji 163 km, po programie na ok 200 km jeździ nawet przyjemnie. Benzynowych z wyjątkiem 130i, których podaż jest znikoma raczej nikt nie poleca.

A co jest nie tak z benz 2.0 w tych samochodach?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
viggen
post Thu, 17 Nov 2016 - 21:23
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 02 August 2004
Skąd: Legnica





CYTAT(exocet @ Thu, 17 Nov 2016 - 19:34) *
A co jest nie tak z benz 2.0 w tych samochodach?


Podobno lubią sobie paść wtryski, są problemy z sondą NOX, też miewają kłopoty z rozrzadem. Piszę podobno, ponieważ użytkuje i generalnie "po prostu działa" (niecałe 100 przebiegu). Profilaktycznie wymieniłem napinacz rozrzadu bo był głośny - teraz jest lux.(N43 170ps). Poprzednio miałem N47 143ps (kupiłem juz zrobiony po urwanym rozrzadzie przy 128tys, dla pewności podjechałem na akcje serwisową). Tylko paliwo i eksploatacja. Zrobiłem nim jakies 30tys. Dobrze wspominam.

Obecnie w benzynie irytuje troche słaby dół. Od 4 tys cos jedzie. Od 5 jest calkiem spoko. Brzmi zwyczajnie i bez polotu. W benie da się kupić z fajnym przebiegiem. W dieslu jest z tym już spory problem.


--------------------
E90
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 17 Nov 2016 - 22:10
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





CYTAT(ap2 @ Thu, 17 Nov 2016 - 16:54) *
Na N47 do 2009 (a może późniejsze) jest akcja serwisowa na rozrząd - to jego jedyna bolączka. Gorzej z rozrządem jest w wersji 118d - 143KM. Najlepiej to bierzesz VIN, jedziesz do ASO i powiedzą ci, czy w tym aucie silnik podlega akcji. Jeśli tak, to wymiana kompletu rozrządu za darmo.
Po 2009 były montowane 'poprawione' silniki ale nikt nie wie jak to z nimi jest (dokładna data) - faktem jest, że nie słyszałem, aby 2.0d,(...)

Jak dobrze pamiętam z RealOem N47 i N57 miały te same rozrządy więc z czego wynika większa awaryjność w 18d niż 20d? Siły też są tam mniejsze. Teoretycznie ma też lepsze serwisowo wtryski magnetyczne. Racja?

CYTAT(ap2 @ Thu, 17 Nov 2016 - 16:54) *
2.0 JTDm ma problem (?) z pękającymi tłokami. Tzn. kilku osobom się to zdarzyło. Skala problemu nieznana - to nie jest popularny silnik, bo dość nowa konstrukcja i montowana w nowszych AR - jest ich mało.

Ciekawe info - o tym nie słyszałem. Co do popularności, trochę tego jest w Oplach chyba - więc tam też problemy bloków by raczej wychodziły, tak?

CYTAT(ap2 @ Thu, 17 Nov 2016 - 16:54) *
Wymiana rozrządu (sprawnego) w BMW kosztuje tyle co wymiana tłoków (sprawnych) w AR. Jak się nie zdąży to 'ponoć' w BMW padają tylko 'koniki' od popychaczy ale chyba tak różowo nie jest.
W AR - jak to wtedy, gdy pęknie tłok - często ciśnienie momentalnie wypompuje olej i silnik mniej lub bardziej się zaciera.

Nie wiem jak w AR 2.0 JTD ale w 1.9 i 2.4 DPF to koszmar, podobnie EGR i klapy - 99% usunięcie wymagane jest w 'pakiecie' startowym. W BMW jest o niebo lepiej. Nie wiem jak w AR ale w BMW DPF i katalizator to jedna puszka, więc wymienia się razem. Żywotność serwisowa to około 250-260 kkm, bo w tych silnikach sterownik silnika oblicza to dynamicznie.
Dodam, że w BMW (w stosunku do AR) to filtry, EGR, turbo są na wierzchu. Silnik jest krótki i mocno cofnięty, stąd z każdej strony jest dużo miejsca - o ile to dla ciebie ważne (mowa o serii 3 i wyżej, w 1 nie widziałem - pewnie jest ciaśniej)


Sprawy osprzętu ekologicznego pozostawiam na boku - jak padnie to się wymienia/wycina w każdym współczesnym dieslu więc to raczej "common-problem". Dziwi mnie trochę to nastawienie do JTD, bo wiele dobrego o nich słyszałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Thu, 17 Nov 2016 - 22:45
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





CYTAT(ap2 @ Thu, 17 Nov 2016 - 16:54) *
Nie wiem jak w AR 2.0 JTD ale w 1.9 i 2.4 DPF to koszmar, podobnie EGR i klapy - 99% usunięcie wymagane jest w 'pakiecie' startowym. W BMW jest o niebo lepiej. Nie wiem jak w AR ale w BMW DPF i katalizator to jedna puszka, więc wymienia się razem. Żywotność serwisowa to około 250-260 kkm, bo w tych silnikach sterownik silnika oblicza to dynamicznie.
Dodam, że w BMW (w stosunku do AR) to filtry, EGR, turbo są na wierzchu. Silnik jest krótki i mocno cofnięty, stąd z każdej strony jest dużo miejsca - o ile to dla ciebie ważne (mowa o serii 3 i wyżej, w 1 nie widziałem - pewnie jest ciaśniej)


To i ja sobie coś skrobne smile.gif w 1.9 jak i 2.4 dostęp do DPF który jest pod autem na środku jest piękny, podnosisz auto i robisz co chcesz z nieodkręcającymi się śrubkami tongue.gif
tak samo EGR w 1.9 przecież to 4 śrubki i wkładasz zaślepkę, jak się postarasz to nawet się nie pobrudzisz, przy wywalaniu klapek z kolektora to już więcej roboty ale też bez tragedii

w bmw za to fakt że wszystko się odkręca ale jest dwie tony plastiku z pod maski do wywalenia aby sięgnąć do vbanda od wydechu
no i wywalanie klapek tez nie jest różowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Fri, 18 Nov 2016 - 06:46
Post #13


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





CYTAT(radekrp90 @ Thu, 17 Nov 2016 - 22:10) *
Jak dobrze pamiętam z RealOem N47 i N57 miały te same rozrządy więc z czego wynika większa awaryjność w 18d niż 20d? Siły też są tam mniejsze. Teoretycznie ma też lepsze serwisowo wtryski magnetyczne. Racja?

Chyba nawet BMW nie określiło jednoznacznych powodów wpływających na uszkodzenie rozrządu. To co napisałem wynika z najczęściej opisanych przypadków. Pomimo, że więcej osób miało 20d to częściej problemy były w 18d.
Były chyba 3 poprawki rozrządu. Dodam, że pierwsze wersje silników miały zębatkę napędzającą rozrząd zintegrowaną z wałem.
20d w wersji 184KM ma na pewno wtryski piezoelektryczne (nie wiem czy cała seria N nie ma takich. Seria M ma wtryski magnetyczne.)

CYTAT(radekrp90 @ Thu, 17 Nov 2016 - 22:10) *
Ciekawe info - o tym nie słyszałem. Co do popularności, trochę tego jest w Oplach chyba - więc tam też problemy bloków by raczej wychodziły, tak?

Tak. Jednak Opel wprowadzał pewne zmiany (osprzęt, soft)- np. w Oplach nie występuje problem z uszczelką w pompie oleju, a ten problem występuje w AR (i chyba nawet tego nie ma we Fiacie Bravo). Objawem jest dość późno osiągane właściwe ciśnienie oleju.
Dla jasności - nie krytykuję tego silnika - jedynie piszę, co 'dziwnego' się w nim czasami dzieje smile.gif

CYTAT(radekrp90 @ Thu, 17 Nov 2016 - 22:10) *
Sprawy osprzętu ekologicznego pozostawiam na boku - jak padnie to się wymienia/wycina w każdym współczesnym dieslu więc to raczej "common-problem". Dziwi mnie trochę to nastawienie do JTD, bo wiele dobrego o nich słyszałem.

Zgadzam się, jednak czas wymiany/usunięcia jest dużo wcześniejszy w JTD niż w M i N w BMW.
Nastawienie mam dobre - ja uważam że JTD to bardzo dobry silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Fri, 18 Nov 2016 - 07:01
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Jakoś klasa 2-litrów jest coraz bardziej nie przyjazna. Fakt BMW ma jeszcze względnie dobre M57N w E90 do roku chyba 2010 ale to już niestety i ceny, i spalanie inne, a tak nie ma czego wybrać. TDI - opiłki w pompach, BMW rozrządy i sprężarki, JTDm też nie najlepiej... Ale dość narzekania smile.gif

A tak poza tym, z tym wałem w N47 jak to jest - ciężko mi sobie jakoś wyobrazić jak to wygląda ze ściąganą zębatką od strony koła zamachowego. W katalogu nie widziałem różnic, a jedynie czytałem, że wersje C (mam nadzieję, że dobrze piszę) miały lepszy materiał ale jak się przegapiło wymianę rozciągniętego łańcucha to koła i tak dostaną po 4ech literach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Fri, 18 Nov 2016 - 07:08
Post #15


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





CYTAT(bolus1 @ Thu, 17 Nov 2016 - 22:45) *
To i ja sobie coś skrobne smile.gif w 1.9 jak i 2.4 dostęp do DPF który jest pod autem na środku jest piękny, podnosisz auto i robisz co chcesz z nieodkręcającymi się śrubkami tongue.gif
tak samo EGR w 1.9 przecież to 4 śrubki i wkładasz zaślepkę, jak się postarasz to nawet się nie pobrudzisz, przy wywalaniu klapek z kolektora to już więcej roboty ale też bez tragedii

w bmw za to fakt że wszystko się odkręca ale jest dwie tony plastiku z pod maski do wywalenia aby sięgnąć do vbanda od wydechu
no i wywalanie klapek tez nie jest różowe

Akurat DPF'u nie wymieniłem tongue.gif - wiadomo, że w JTD do niego dostęp jest lepszy. No i jest osobno.
Piszemy o 2.0 i tam EGR jest chyba przeprojektowany - chłodnica spalin jest z tyłu silnika, nie z boku. Z tego co pamiętam, to taki 'straszny' pająk w porównaniu do 1.9. Zaślepienie to pewnie jak piszesz - 4 śrubki wink.gif

No ogólnie w BMW to widać tylko przednią połowę silnika. Reszta pod plastikami. Ale jak nic nie 'modzisz' to do tyłu nie zaglądasz. Filtr powietrza na nadkolu (pomijam serię M, gdzie filtr jest gorzej niż w AR), oleju od góry, na widoku. Płyny na drugim nadkolu - tylko hamulcowy na podszybiu.
W N jest tylko jeden pasek - zdjęcie 5 minut, w tym 4 to odkręcanie plastików tongue.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Fri, 18 Nov 2016 - 07:25
Post #16


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





CYTAT(radekrp90 @ Fri, 18 Nov 2016 - 07:01) *
Jakoś klasa 2-litrów jest coraz bardziej nie przyjazna. Fakt BMW ma jeszcze względnie dobre M57N w E90 do roku chyba 2010 ale to już niestety i ceny, i spalanie inne, a tak nie ma czego wybrać. TDI - opiłki w pompach, BMW rozrządy i sprężarki, JTDm też nie najlepiej... Ale dość narzekania smile.gif

A tak poza tym, z tym wałem w N47 jak to jest - ciężko mi sobie jakoś wyobrazić jak to wygląda ze ściąganą zębatką od strony koła zamachowego. W katalogu nie widziałem różnic, a jedynie czytałem, że wersje C (mam nadzieję, że dobrze piszę) miały lepszy materiał ale jak się przegapiło wymianę rozciągniętego łańcucha to koła i tak dostaną po 4ech literach.

Moim zdaniem opinie są przesadzone, bo większość Diesli z zachodu Europy to ma po 300kkm przejechane. Później ląduje to w Polsce i Polak narzekając wymienia po kolei.
IMO teraz silniki nie mają łatwo - każdy chce mieć 200KM a pojemność jak najmniejszą. Pierwszy 1.9 JTD miał 105KM i było dość. Ostatni z tej serii 170KM.

O ile się nie mylę, tylko pierwsza seria N47 miała zębatkę na wale. Ten sam błąd co w pierwszych modelach WV 2.0 TDI. Niestety wymiana z całym wałem. Na forach wspominano, że dopiero silniki po 03.2010 były OK, choć seria C była wcześniej.
Procedura wymiany wg ASO jest jedna - komplet. Wymaga wyjęcia silnika.
Procedury opanowane przez mechaników są dwie:
1. Jak ASO
2. Zapobiegawczo można wymienić jeden łańcuch, jego ślizgi i napinacz. Nie wymaga wyjęcia silnika - trzeba zrzucić skrzynię.
Przyjęła się zasada taka, że jak w serii 18d (143KM) i 20d (177KM) zaczyna szurać to się go wymienia.
Ciekawa jest opinia BMW, że po wymianie na nowy komplet łańcuch może po pewnym czasie delikatnie szurać ale się nie zerwie...

Z drugiej strony, rzadko kiedy - o ile w ogóle - łańcuch zrywa się bez wcześniejszego szurania. A tego szurania nie da się nie usłyszeć.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Fri, 18 Nov 2016 - 08:03
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Wiadomo, dziś wybiera się mniejsze zło. Auta staram się szukać z pewną historią, a nie z mega niskim okazyjnym przebiegiem - dzięki temu mam nadzieję uniknąć późniejszego zdziwienia, że przebieg nie równa się stan licznika.

Co do wymiany rozrządu w N47 - procedury znam. Ja zwykle już pytam w ostateczności i zawracam tyłek na forach gdy już zupełnie nie mogę czegoś znaleźć. Dlatego pytam jak wygląda ten nieszczęsny wał z wymienną zębatką? Sugerujesz więc, że jeśli auto ma być jako D.D. to lepiej 177HP mimo teoretycznie gorzej (drożej) serwisowalnych wtryskiwaczy, a produkcja po 03.2010.

Jak oceniacie wnętrza E87/E90 po liftingu. Siedziałem tylko raz w E90 pre lift "bieda edyszon" więc mam kiepskie rozeznanie. Dopiero się wybieram coś oglądać po komisach na zasadzie przypasowania się, bo do tej pory oglądałem kilka Golfów IV (nie mój klimat chyba jednak) i Julek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ap2
post Fri, 18 Nov 2016 - 16:46
Post #18


User
Dołączył: Sat, 03 October 2009
Skąd: Oświęcim





Wał ze zintegrowaną zębatką był krótko, tylko w pierwszych wersjach silnika N47. Później to zmienili - silnik B (ale pewien nie jestem, czy nie wcześniej).
Wg tego co znalazłem 177 jest lepsze od 143 i im młodsze tym lepiej. Ta data, którą podałem to taka 'sugerowana' ale i po niej były przypadki zerwania rozrządu. Niby wersja 184KM nie miała tych problemów ale okazało się, że miała.
Silniki M to w wersjach przedliftowych - chyba do 2007 roku.

W e87 nie siedziałem to nie podpowiem.
W e90 miałem przyjemność w obu. Środek bez nawigacji to przed i po lifcie jest biedny. Nawigacja bardzo ożywia wnętrze. Jednak po lifcie jest CIC - niebo lepszy od CCC. Fotele w wersji standard są 'średnie'. IMO wersje sport to takie must-have. Jak lubisz audio to minimum opcja Hi-Fi - to takie zwykłe stereo. Wersja niżej to po prostu dramat i na dodatek nie idzie tego tak łatwo modyfikować.
Z zewnątrz to różnica jest bardzo duża - od ładniejszego przodu, przez lampy ledowe z tyłu zamiast tych a'la Lanos.
Prowadzenie przed i po-lifcie podobne, choć ponoć w LCI zmienili trochę tylne zawieszenie ale nie wiem czy nie dotyczy to wersji 6-cio cylindrowych.
IMO auto tanie w utrzymaniu - sprzedali je w takiej ilości, że części na prawdę nie są zbyt drogie (dobre zamienniki). Ostatnio widziałem nowe turbo, oryginał BMW z 2-letnią gwarancją za 2200 PLN Brutto.

Jak będziesz sprawdzał auto to koniecznie spróbuj ruszać pod górkę - niestety diesle mają tą przypadłość, że potrafią mocno szarpać. Poprawa tylko po wymianie sprzęgła a czasem również koła dwumasowego. Nie w każdym aucie to występuje ale sprzęgła były modernizowane z tego powodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
viggen
post Fri, 18 Nov 2016 - 19:30
Post #19


Rookie
Dołączył: Mon, 02 August 2004
Skąd: Legnica





E90 deska jest płaska i jak kolega wspomniał bez navi jest slabo. W e87 jest klasycznie skierowana ku kierowcy. Po lifcie ma dużo ladniejsze boczki. Ta od e90 jest fajniejsza w dotyku (cala gora jest mięka) w e87 daszek nad zegarami to dramat... Must have to sportowa kiera. Standardowa jest jak koło sterowe.


--------------------
E90
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Fri, 18 Nov 2016 - 20:46
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Fakt wnętrze z i-Drive wydaje się takie pełniejsze. Ale wyposażenie to oddzielna kwestia - mam swój typ wnętrza, którego szukam (mój typ wyposażenia, to sport kiera, i-drive, xenon, klimatyzacja automatyczna, ewentualnie sport-fotele)... ale to nie tym.

Skupmy się panowie na silnikach. Z tym wałem to nadal mam wątpliwości czy to faktycznie jest wymienne (a co z piastą dla mocowania koła zamachowego?). Na forach BMW piszą, że nigdy w "tylnorozrządowych" silnikach nie były wymienne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:18