![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
Witam. Mam na imię Mariusz , wiem , że jest to mój pierwszy post, ale od dłuższego czasu obserwuję to forum , i miałem chęć już dawno się tu zarejestrować, ponieważ jest bardzo duże grono osób znających się na rzeczy, ale jakoś zawsze brakowało odwagi. Posiadam mercedesa w202 2.5 turbo diesel , skrzynia automat 5 biegów w pełni elektroniczna. Chciałem mu dodać troszkę koni, ponieważ na polskich drogach wyprzedzanie to jest jakieś nieporozumienie, a nie chce stwarzać zagrożenia dla siebie i dla innych uczestników ruchu. Więc proste i krótkie pytanie, jest możliwość bez virusowania podnieść trochę moc w moim aucie ? Jest to egzemplarz z 1996 roku bez przepływomierza , oznaczenie silnika om605.960 . Czy jeśli rozkręcę lekko cięgno od westgate to komputer skoryguję dawkę do większego doładowania? Jeśli jest jakaś inna możliwość podniesienia mocy , niedużym kosztem to prosiłbym o pomoc. Jeśli nie chcecie przekazywać wiedzy większemu gronu to możecie mi podpowiedzieć na pw. Jeśli jest temat do przywitania, to niestety ale go nie mogłem odnaleźć . Mogę przeznaczyć max 1000zł na modyfikację , silnik myślę , że zdrowy -25 na 4 świecach od 2 obrotów silnikiem zapalał stojąc na dworze. To jest mój 4 mercedes z tym silnikiem i ten zapala najlepiej, moc dość ma, największa z wszystkich moich egzemplarzy . Na razie chce mu dodać parę koni, może być tak , że będę chciał pójść 2 kroki dalej czyli czyt około 220km może lepiej. Ale na dzień dzisiejszy chciałbym się dowiedzieć, co zrobić , żeby osiągnąć lepszą elastyczność i przyspieszenie . Most mam dość długi, na 5 przy 110km/h mam 2.2 tyś obrotów, więc jest troszkę dłuższy niż w serii, czuć po depnięciu , że wciska w fotel, ale niestety tylko na 1 i 2, dalej już tego nie czuć. Z góry dziękuję wszystkim chętnym za pomoc.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Tylko mechaniczna przeróbka nic inaczej nie podniesiesz bo nie ma elektroniki kręcenie cięgłem nic ci nie da chyba ze szybciej zajezdzisz turbo
Myślę że gra nie warta świeczki jezeli sam nie bedziesz potrafił zająć się pompą wtryskami i turbosprężarką bo w innym wypadku nie bedzie tanio |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
W sensie , że na mechaniczna pompę ? Aktualnie pompa jest na elektronice , ma sekcje 6mm (om605.960 ma tak fabrycznie) wiec dlubanie pompy , żeby aktualnie dobić do jakiś 170km to chyba przerost treści nad forma . Wiem ze zavirusowanie osiągnie ten pułap mocy nawet i wyższy . Tylko moim zdaniem wydać tysiaka za wirusa żeby dodać parę koni się zbytnio nie opłaci, lepiej przy okazji zmienić turbo , dać inny ic , przerobić dolot i dopiero wtedy pojechać . Zakup mechanicznej pompy tez nie wchodzi w grę , dziś ceny tych pomp oszalały i za najgorszego szrota chcą ponad tysiaka.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
a przepraszam faktycznie tam jest msa15 no to chip i lata tyle ze tam trzeba lutowac
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
Pamięci trzeba przelutować, czy pozwalają się one nadpisać ? To jest moje zapasowe ecu od tego samego rocznika, tego samego silnika. Jaki programator bym musiał sobie zakupić ? Chciałbym zacząć zabawę z programowaniem, tak więc programator mi się przyda jak nie do mb to do audi 1.8t . Czy wlutowanie złącza , żeby tylko wsuwać (kość?) z wsadem jest bezpieczne ? Niżej załączyłem zdjęcia mojego ecu, jest to msa 25.1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Ja miałem wlutowaną podstawkę w 1.8t w serwisie gsm za 20zł i nie było z nią problemu . Kolega kiedyś kupił vw t4 , auto zgasło i się okazało że był program i podstawka się odlutowała . Tak że kwestia jakości lutu . W 1.8t były kości jednorazowe . Poszukaj jakiegoś sprawdzonego programu , myślę że się da taniej bez problemu i wspawaj . No chyba że chcesz odkrywać Amerykę na nowo w starych kapciach które już powoli wymierają .
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 September 2006 ![]() |
standardowa pamieć 27c010 jednokrotnego zapisu, to jest ta z napisami HHH LLL
zastąp ja 29f010 i możesz się bawić w tunera ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
Dziękuję za szczegółowe informacje
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
tak zmien pamiec na 29f010 x2 hhh i lll programator to dosc dobry temat Universal Flash Programmer
niedrogi tyle ze na lpt ja takiego uzywam podstawki wedle uznania jak robisz raz program i nic wiecej nie kombinujesz to wlutuj chyba ze przewidujesz jakies korekty to wlutuj podstawki |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
standardowa pamieć 27c010 jednokrotnego zapisu, to jest ta z napisami HHH LLL zastąp ja 29f010 i możesz się bawić w tunera ![]() tak zmien pamiec na 29f010 x2 hhh i lll programator to dosc dobry temat Universal Flash Programmer niedrogi tyle ze na lpt ja takiego uzywam podstawki wedle uznania jak robisz raz program i nic wiecej nie kombinujesz to wlutuj chyba ze przewidujesz jakies korekty to wlutuj podstawki lepiej sprawdzic przed robota bo w mercedesie bywaly tez 27c020 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
Mam pamięci B58517 czyli z tego co wyczytałem wychodzi , że są to 27c020. Jaki zamiennik wielokrotnego zapisu będzie dobry ? Widzę , że są pamięci z bardzo różnymi parametrami, jakie byłyby najodpowiedniejsze ? Najlepiej , żeby ktoś podał firmę i model, bądź podał jakiś link. Czy jeśli będę chciał od kogoś kupić wsad ecu, to muszę mój oryginalny wsad zczytać ? Czy wystarczy tylko jak podam szczegółowe parametry auta , i dokładne zdjęcia mojego układu scalonego ? I jeszcze jedno pytanie, jaki polecacie zegar boost , nie chodzi mi o jakiś cud techniki, tylko żeby wskazywał poprawnie doładowanie. Cena czym mniejsza tym lepsza. W aucie immo nie działa, albo jest jakiś emulator, albo jakiś patent. Mam dorabiany zwykły kluczyk , powinienem mieć "scyzoryk" i auto normalnie odpala.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Miałem najtańszy zegar autogauge za 40 zł i działał idealnie . Ale to było dawno temu nie wiem jak z jakością teraz .
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 18 August 2016 Skąd: Toruń ![]() |
Teraz przejdźmy do konkretów bo chcę pozamawiać potrzebne rzeczy.
Czy taka karta rozszerzeń da radę do programatora czy niezbyt ? Mam płytę asrock Z170 extreme4 i windows 10 anniversary 64bit, czy oprogramowanie obsługuję ten system operacyjny ? Mam gdzieś stać starszego kompa z lat 2004-2006 sprawnego, może lepiej będzie go przeprosić i programować na nim ? Chodzi mi o taki adapter: http://allegro.pl/kontroler-lpt-sunix-par5...6424336959.html Programator : Universal Flash Programmer v.6.03 + Adapter 8-bit Flash/Eprom Board PLCC32 (v.2) Pamięci, te będą dobre ? http://www.eliptor.pl/p828,pamiec-flash-28...-c-do-85-c.html Posiadam hot air , lutownice kolbową średnią i punktowa (grot jak czubek gwoździa ) i oczywiście transformatorową. Zakupie wszystko co potrzebne, wylutuje pamięci, postaram się zgrać programatorem ich zawartość (mimo że są od innego auta) , podeślę w tym temacie zgrane wartości, żeby sprawdzić czy operacja przebiegła pomyślnie , i się wezmę za docelowe programowanie kości. Pewnie ktoś zaraz napiszę , że to gra nie warta świeczki bo są koszta podobne do chipowania, ale satysfakcji z pojechania na chip nie ma , a jak się coś zrobi w 80% samemu , to człowiek całkiem inaczej się czuję ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
czytaj i podrzuć wsady
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 02 July 2017 ![]() |
sekcje 7 mm plus turbo od om 606 (pompa mechaniczna) i żadnych chipów
rwie asfalt |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:35 |