Shoutbox 0 nowych PW 


> Silniki Saab-a 9-3,9-5 2.0 i 2.3T zalety wady
mlody1921
post Mon, 18 Jul 2016 - 22:25
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Witam jakie są zalety i wady silników saaba 2.0turbo i 2.3 turbo jak znoszą LPG, jak u nich z rozrządem szukam niedrogiego i wygodnego auta na codzień
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 7)
Wspieraj forum
post Mon, 18 Jul 2016 - 22:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mihas66
post Mon, 18 Jul 2016 - 22:26
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Panewka?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 19 Jul 2016 - 00:06
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jak chcesz mieć auto do użytkowania, to kup 9-3ss 2.0t.
Jak chcesz ciągle coś naprawiać, to kup sobie 9-5 2.0/2.3t i się baw.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiki
post Tue, 19 Jul 2016 - 14:20
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 September 2011
Skąd: Wrocław





CYTAT(jackkpl @ Tue, 19 Jul 2016 - 00:06) *
Jak chcesz mieć auto do użytkowania, to kup 9-3ss 2.0t.
Jak chcesz ciągle coś naprawiać, to kup sobie 9-5 2.0/2.3t i się baw.


Nie mogę się zgodzić, akurat pod tym kątem SS jest Saabem z krwii i kości. Przynajmniej mój był. tongue.gif


--------------------
'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 19 Jul 2016 - 14:41
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Fiki @ Tue, 19 Jul 2016 - 14:20) *
Nie mogę się zgodzić, akurat pod tym kątem SS jest Saabem z krwii i kości. Przynajmniej mój był. tongue.gif


Miałem 900tke, sąsiad miał kilka 9-5, ja mam 9-3 sc. Mam swoje doświadczenia i to co napisałem, to ich esencja.
Mowa oczywiście o samochodach względnie serwisowanych, bo nawet najmniej awaryjny model po serwisie u "Janusza" będzie skarbonką.

Napisz co Ci siadało w tym 9-3 ssie. Znam kilka 2.0t , które mają 200-350tyś km nalatane i nawet oleju nie biorą smile.gif. Mówimy tutaj głownie o silniku i napędzie, bo zawieszenie jest bardzo zbliżone jeśli chodzi o trwałość.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiki
post Tue, 19 Jul 2016 - 15:48
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 September 2011
Skąd: Wrocław





Zupełnie nie zamierzam negować Twoich doświadczeń. Może Ty miałeś szczęście do swojego egzemplarza, a mnie go zabrakło.
Swoje Aero miałem 4,5 roku, auto pochodziło z polskiego salonu i byłem jego II właścicielem. 'Januszowego' serwisowania nie zaznało, a elementy które padały i tak nie mogłyby być takowego wynikiem.

Wielu rzeczy zwyczajnie już nie pamiętam, ale coś tam wymienię: obydwie sondy lambda, obydwa elektrozaworki od turbo, legendarna membranka w DV, pompa wspomagania (która się rozszczelnia i olej idzie do płynu), czujniki poziomowania bixen'ów, zatarł się mechanizm wycieraczek, w skrzyni haczył 2 bieg (typowo), układ powietrza dodatkowego z niedostępnym nigdzie zaworkiem (SAI, które po czasie wyprogramowałem sobie ze sterownika i dopiero był spokój z CEL), uszczelnienia np. vacuum pompy, czy wału od strony skrzyni, które w konsekwencji spowodowało wymianę kompletnego sprzęgła razem z dwumasą (bo latały w oleju), kończąc na elektronice, gdzie auto potrafiło raz na jakiś czas nie zamknąć którychś drzwi, z wisienką na torcie w postaci stacyjki/elektrycznej blokady kierownicy. Serio, jak sobie teraz przypomniałem o komunikacie 'Steering Lock Malfunction', to aż się zdenerwowałem. Śpieszysz się gdzieś, wsiadasz do auta, kluczyk w stacyjkę, a stacyjka zablokowana i nie odpalisz wozu dopóki nie odłączysz akumulatora. I tak za każdym jednym odpaleniem. Wymieniałem stacyjki, kasowałem błędy, a i tak po jakimś czasie spokoju problem powracał. Serdecznie wkur*iał mnie ten samochód. Ale to Saab, i tak go kochałem...
Mógłbym jeszcze przedłużyć tę listę, gdybym sobie dłużej poprzypominał, a drobniejsze (jednak nie mniej irytujące) czy zawieszeniowe kwestie pozwoliłem sobie pominąć. Dołóżmy do tego pękające łyżwy rozrządu (mój miał to za sobą u pierwszego wł.), czy cewki, z którymi walczą ludzie i powstaje obraz dość męczącego daily. Może inaczej - z pewnością są mniej męczące wozy. Mój miał 232kkm, kiedy sprzedawałem.


--------------------
'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 19 Jul 2016 - 16:00
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Fiki @ Tue, 19 Jul 2016 - 15:48) *
Zupełnie nie zamierzam negować Twoich doświadczeń. Może Ty miałeś szczęście do swojego egzemplarza, a mnie go zabrakło.
Swoje Aero miałem 4,5 roku, auto pochodziło z polskiego salonu i byłem jego II właścicielem. 'Januszowego' serwisowania nie zaznało, a elementy które padały i tak nie mogłyby być takowego wynikiem.

Wielu rzeczy zwyczajnie już nie pamiętam, ale coś tam wymienię: obydwie sondy lambda, obydwa elektrozaworki od turbo, legendarna membranka w DV, pompa wspomagania (która się rozszczelnia i olej idzie do płynu), czujniki poziomowania bixen'ów, zatarł się mechanizm wycieraczek, w skrzyni haczył 2 bieg (typowo), układ powietrza dodatkowego z niedostępnym nigdzie zaworkiem (SAI, które po czasie wyprogramowałem sobie ze sterownika i dopiero był spokój z CEL), uszczelnienia np. vacuum pompy, czy wału od strony skrzyni, które w konsekwencji spowodowało wymianę kompletnego sprzęgła razem z dwumasą (bo latały w oleju), kończąc na elektronice, gdzie auto potrafiło raz na jakiś czas nie zamknąć którychś drzwi, z wisienką na torcie w postaci stacyjki/elektrycznej blokady kierownicy. Serio, jak sobie teraz przypomniałem o komunikacie 'Steering Lock Malfunction', to aż się zdenerwowałem. Śpieszysz się gdzieś, wsiadasz do auta, kluczyk w stacyjkę, a stacyjka zablokowana i nie odpalisz wozu dopóki nie odłączysz akumulatora. I tak za każdym jednym odpaleniem. Wymieniałem stacyjki, kasowałem błędy, a i tak po jakimś czasie spokoju problem powracał. Serdecznie wkur*iał mnie ten samochód. Ale to Saab, i tak go kochałem...
Mógłbym jeszcze przedłużyć tę listę, gdybym sobie dłużej poprzypominał, a drobniejsze (jednak nie mniej irytujące) czy zawieszeniowe kwestie pozwoliłem sobie pominąć. Dołóżmy do tego pękające łyżwy rozrządu (mój miał to za sobą u pierwszego wł.), czy cewki, z którymi walczą ludzie i powstaje obraz dość męczącego daily. Może inaczej - z pewnością są mniej męczące wozy. Mój miał 232kkm, kiedy sprzedawałem.


No to rzeczywiście miałeś zabawę z osprzętem. Może kąpał się w rzece ? wink.gif.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiki
post Tue, 19 Jul 2016 - 18:29
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 September 2011
Skąd: Wrocław





No właśnie nie! Kupiony od.... architekta. biggrin.gif Ale jeszcze chwila i skonczylby w rzece. Az musialem sobie po nim kupic starego Mercedesa, zeby odetchnac.


--------------------
'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:05