Shoutbox 0 nowych PW 


> mx-5 vs barchetta, i ile trzeba dać za zdrową sztukę?
five
post Sat, 04 Jun 2016 - 14:51
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 July 2005
Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała





Cześć,

temat letni niczym aura za oknem wink.gif

Przechodząc przyspieszony kryzys wieku średniego przeglądam cabrio, którym można by wyskoczyć w dłuższą trasę przez toskańskie wioski lub wzdłuż wybrzeży Adriatyku.
Dwa oczywiste modele, które się przewijają przez otomoto to Mazda MX-5 (NA, NB?) oraz Fiat Barchetta. Budżet na zakup to powiedzmy 10k + 20-30% na pakiet startowy, chociaż da się to naciągnąć.
Pojawia się pytanie - czy da się kupić za takie pieniądze sensowne kabrio a nie zamęczonego ulepa? W przypadku Mazdy rozrzut cen jest ogromny. Skąd on wynika? Czy zdrowe NB zaczynają się od 15 tysięcy, a na te za 10 nie warto nawet patrzeć? Szukać modeli NA? Na mx-5 forum ceny są jeszcze wyższe, choć ludzie się bujają z samochodami po kilka miesięcy. Jak jest w przypadku Fiata? Warto się pchać w sztukę za około 10k? Wiem, że są problemy z rozrządem i wariatorem - jaka jest cena wymiany? I czy to 16 letnie auto jest w stanie pojechać dalej niż rekreacyjna rundka pod lokalny hipermarket?

Byłbym wdzięczny za pomoc w określeniu sensowności tego pomysłu w powyższym budżecie smile.gif Ew. sugestie na jakie modele jeszcze może zwrócić uwagę?

Dzięki,
Marek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 04 Jun 2016 - 14:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TeddyBear
post Sat, 04 Jun 2016 - 16:05
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 24 December 2008





Barchette omijał bym szerokim łukiem. Zawieszenie za miękkie, auto buja się jak statek, hamulców też za bardzo nie stwierdziłem. A jeździłem nowym autem. W porównaniu do Punto HGT prowadzenie i hamowanie to był dramat.
MX-5 NB 1.8, Torsen, 6 skrzynia, hardtop. Jakieś zestaw turboburbo by się przydał smile.gif
Np. taka sztuka:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-1-8-nc...i-ID6yomwf.html
Kusi a ja się chyba starzeje, że ją rozważam jako alternatywę dla Clio Sporta smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Sat, 04 Jun 2016 - 17:15
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





NB FL 1.8 jest bajeczne jeśli akceptujesz takie cechy:
1. siedzisz dupą na asfalcie,
2. jest słabo wygłuszony, słyszysz wszystkie kamyki odbijające się od podwozia,
3. jest niski i ciasny,
4. układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni, a skrzynia chodzi z przyjemnym oporem i klikiem,
5. silnik nie jest elastyczny, trzeba go kręcić, a i tak pod czerwonym szału nie robi.

Dla mnie jest to wymarzone auto jako drugie, przy 185 cm wzrostu nie miałem żadnych problemów żeby odnaleźć się w środku. W przypadku wersji 1.8 ze szperą mokry asfalt stanie się Twoją ulubioną nawierzchnią.

Jednak jest kilka istotnych problemów, z którymi trzeba się pogodzić szukając mx5:
1. Rdzewieje na potęgę - końcówki progów i tylne błotniki, na szczęście są dostępne ocynkowane reperaturki, trzeba liczyć koło 3 koła na zrobienie tego.
2. Mało sztuk ma klimę, a od wydechu się solidnie nagrzewa i oddaje ciepło do kabiny,
3. Za dobry egzemplarz 1.8 trzeba położyć jakieś 20 koła, za 1.6 (bez szpery) 13-15k.

Te auta już nie tanieją, nie tracą na atrakcyjności i są dobrą lokatą kapitału. Plusem jest także rozbudowana społeczność, dostępność używanych części i prosta budowa, w necie znajdziesz manuale ułatwiające samodzielną obsługę tego samochodu, co przy takim hobbystycznym wózku daje podwójną przyjemność - nie tylko z jazdy nim ale także z grzebania.


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
five
post Sun, 05 Jun 2016 - 15:31
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 July 2005
Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała





Wielkie dzięki za odpowiedzi smile.gif

Auto zdecydowanie mu służyć do funu i okazjonalnych przejażdżek - więc większość wad do zaakceptowania.
TeddyBear - dałeś linka do NC FL wink.gif ale fakt, ładna smile.gif

Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z którymś z modeli? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 05 Jun 2016 - 15:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Powtorzylbym jeszcze raz ostatnie 3 wady wypisane przez KaeS i to, ze naprawde trzeba to auto meczyc, zeby zaczelo jechac (niektorzy to lubia).
Poza tym jest mnostwo wersji - maja rozne skrzynie, dyfry, zawieszenia i duperele typu felgi i kolory. Polecam zorientowac sie w tej materii, TUTAJ jest troche info.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
five
post Sun, 05 Jun 2016 - 20:32
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 July 2005
Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała





A czy Barchetta poza wątpliwymi właściwościami jezdnymi sprawia jakieś poważne kłopoty w utrzymaniu? Coś poza wariatorem? Jak z dostępnością części? Jaki budżet na start (zakup + podstawowe przeglądy) należy założyć?

Dzięki!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 06 Jun 2016 - 19:55
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Wariator wymieniasz wraz z rozrządem i powinien być spokój. Mechanicznie to punto, więc raczej problemu z częściami nie powinno być.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermit01
post Mon, 06 Jun 2016 - 22:08
Post #8


User
Dołączył: Tue, 03 June 2014





gdzie barchetta a gdzie mx-5...w ogóle nawet się nie zastanawiaj. Mx-5, napęd na tył, świetne prowadzenie, niezłe silniki, mega dużo części. I najważniejsze..jak napiszesz na forum mx-5, że lecisz poza PL w fajną podróż, to jeszcze wielce prawdopobne, że uzbierasz fajną ekipę. Tyle w temacie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Tue, 07 Jun 2016 - 11:29
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Korzystając z okazji, zapytam o Daihatsu Copena - ktoś wie coś więcej o tym aucie, poza informacjami, które można znaleźć w sieci?


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xaoo
post Tue, 07 Jun 2016 - 14:32
Post #10


User
Dołączył: Sun, 30 January 2005
Skąd: W-wa





przesiadłem sie z CTR 7gen na MX5-NA więć kilka słów o MX5

1. w porównaniu do CTR zdecydowanie mniej mocy ale przefrajda prowadzenia w przypadku MX-5
2. do mx-5 sie nie wsiada, lecz mx-5 sie ubiera, uczucie drogi i świadomości jazdy "tyłkiem" po asfalcie jest super, ale polecam przymierzenie przezd zakupu jak garnituru
3. hamulce w MX-5 - do poprawy/upgrade'u, jak dla mnie seria 255mm z NA1,8 była zbyt słaba dopiero zmiana na big brake z wersji sportive pomogłam, wersje 1,6 maja tarcze 235mm.
4. MX-5 NA-NB - niestety ceny już nie maleją, a ceny mocno zależą od wersji - duża liczby limitownaych edycji typu "premium" ze skóra i drewnem wewnątrz takie zdecydownie poza budżetem
5. MX-5 swietnie się wpisuje w pomysł wakacyjnej przejażdżki wybrzeżem połudnowego morza - i pomimo wieku po preglądei nie bałbym się jechać
6. NB jest troche cięższa od NA ale zdecydownie "bardziej" cywilizowana jeśli chodzi o cruising odległosciowy - inne mocowanie amortyzatorów sprawia że jest mniej taczkowata i na długie trasy polecam NB.
7. W NB podobno silnik 1,6 - 100KM daje radę a przyszłościowo łatwiej się turbi i myśle że na tyle pozwala budżet 10kpln


barchetta - może i "ładne" ale przednionapędowe i sama nazwa "łódeczka" mówi o właściwościach prowadzenia - czuj się jak na falach..};-)



--------------------
ale to już było...
i EP3 i MX5-1,8NA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Thu, 09 Jun 2016 - 00:57
Post #11


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





Pytanie retoryczne, szukaj MX-5 . Jeśli auto dla funu - bez aspiracji walki na torze w klasie do 2.0 - to nie ma alternatywy . Sam miałem 10AE - więc wiem co piszę ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Mon, 13 Jun 2016 - 19:48
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Ciekawe, że w większości testów barchetta była chwalona za właściwości jezdne i zwykle całościowo była ocenia wyżej niż MX-5...


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermit01
post Mon, 13 Jun 2016 - 20:16
Post #13


User
Dołączył: Tue, 03 June 2014





no co Ty, gdzie takie testy? Dawaj linka smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Mon, 13 Jun 2016 - 20:32
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Np. tu smile.gif

Barchetta test


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermit01
post Mon, 13 Jun 2016 - 21:18
Post #15


User
Dołączył: Tue, 03 June 2014





nie rozumiem po niemiecku tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 13 Jun 2016 - 21:28
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Bo z Miata to jest tak, ze daje dobry feeling, ma fajny uklad kierowniczy i naturalny balans ale buda ma marna sztywnosc, zawias jest miekki, opony nieprzyczepne, silniki (poza najmocniejszym poznym 1.8) raczej bardzo slabe. Wiec wydaje sie, ze szybko jedziesz a to wcale nieprawda. Fajna baza (jesli niezgnita) ale w serii lub blisko serii to zdecydowanie tylka nie urywa.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Mon, 13 Jun 2016 - 22:00
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





a MG TF? centralnie umieszczony motor, rwd, nietuzinkowy, troche narowisty ale bardzo fajny wozik wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kermit01
post Mon, 13 Jun 2016 - 22:26
Post #18


User
Dołączył: Tue, 03 June 2014





CYTAT(Kras @ Mon, 13 Jun 2016 - 21:28) *
Bo z Miata to jest tak, ze daje dobry feeling, ma fajny uklad kierowniczy i naturalny balans ale buda ma marna sztywnosc, zawias jest miekki, opony nieprzyczepne, silniki (poza najmocniejszym poznym 1.8) raczej bardzo slabe. Wiec wydaje sie, ze szybko jedziesz a to wcale nieprawda. Fajna baza (jesli niezgnita) ale w serii lub blisko serii to zdecydowanie tylka nie urywa.


Zawias za grosze wymieniasz..poza tym rzadko która jest sprzedawana w serii. Opony nieprzyczepne? piszesz, o tych które założyli w fabryce 25 lat temu? fakt, mogą być nieprzyczepne smile.gif a tak serio to przecież opony się wymienia co 2-3 lata więc nie wiem co to za argument. Silniki faktycznie nie wymiatają ale nie o to chodzi w tym samochodzie. W serri gniecie każde e30/36, civika itd.. na zakręcie oczywiście..smile.gif Sztywność? no jak każdy roadster, pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Mon, 13 Jun 2016 - 22:32
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





MG TF calkiem fajny, ale ma też swoje humory. Po pierwsze auto wyłącznie na dobre warunki. W deszcz trzeba uważać, w zimie się modlimy. Kupiłem akurat w styczniu, była ładna pogoda, opony letnie. Po drodze zaczął padać śnieg, i w zasadzie cieszę się, że żyję. Lekkie muśnięcie gazu na 3 biegu powodowało że lądowałem na przeciwnym pasie. Najgorsze przeżycie za kółkiem. Na suchym całkiem spoko, ale bardzo podsterowny. Silnik 1.8 k-seria, całkiem sprawny ale, wiadomo, UPG dopadnie prędzej czy później. Dostęp do silnika utrudniony. Części eksploatacyjne pasują z innych mg/rover, nie ma problemu. Wnętrze trochę kiepsko złożone, ale materiały niezłe, wyposażenie często też. Szybko się nagrzewa w zimie, latem klima szybo schładza, bo jest po prostu małe. 2 bagażniki, ale nie za duże. Dużym plusem jest atrakcyjny wygląd.


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 14 Jun 2016 - 07:14
Post #20


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





mx-5 jest szybkim autem na kretych wolnych ciasnych probach jak wiekszosc w Polsce. moze poza poznaniem te auto bedzie sie sprawdzac wszedzie i krecic bardzo fajne czasy i tylko od kierowcy zalezy co z auta wycisnie, nie wiem jak mozna wogole porownywac to cos fiata na bazie punto z mx-5. tu wogole nie ma nad czym sie zastanawic. jak ktos kocha prowadzic to wybor dla niego bedzie oczywisty.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:33