![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 July 2005 Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała ![]() |
Cześć,
temat letni niczym aura za oknem ![]() Przechodząc przyspieszony kryzys wieku średniego przeglądam cabrio, którym można by wyskoczyć w dłuższą trasę przez toskańskie wioski lub wzdłuż wybrzeży Adriatyku. Dwa oczywiste modele, które się przewijają przez otomoto to Mazda MX-5 (NA, NB?) oraz Fiat Barchetta. Budżet na zakup to powiedzmy 10k + 20-30% na pakiet startowy, chociaż da się to naciągnąć. Pojawia się pytanie - czy da się kupić za takie pieniądze sensowne kabrio a nie zamęczonego ulepa? W przypadku Mazdy rozrzut cen jest ogromny. Skąd on wynika? Czy zdrowe NB zaczynają się od 15 tysięcy, a na te za 10 nie warto nawet patrzeć? Szukać modeli NA? Na mx-5 forum ceny są jeszcze wyższe, choć ludzie się bujają z samochodami po kilka miesięcy. Jak jest w przypadku Fiata? Warto się pchać w sztukę za około 10k? Wiem, że są problemy z rozrządem i wariatorem - jaka jest cena wymiany? I czy to 16 letnie auto jest w stanie pojechać dalej niż rekreacyjna rundka pod lokalny hipermarket? Byłbym wdzięczny za pomoc w określeniu sensowności tego pomysłu w powyższym budżecie ![]() Dzięki, Marek |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Barchette omijał bym szerokim łukiem. Zawieszenie za miękkie, auto buja się jak statek, hamulców też za bardzo nie stwierdziłem. A jeździłem nowym autem. W porównaniu do Punto HGT prowadzenie i hamowanie to był dramat.
MX-5 NB 1.8, Torsen, 6 skrzynia, hardtop. Jakieś zestaw turboburbo by się przydał ![]() Np. taka sztuka: http://otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-1-8-nc...i-ID6yomwf.html Kusi a ja się chyba starzeje, że ją rozważam jako alternatywę dla Clio Sporta ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
NB FL 1.8 jest bajeczne jeśli akceptujesz takie cechy:
1. siedzisz dupą na asfalcie, 2. jest słabo wygłuszony, słyszysz wszystkie kamyki odbijające się od podwozia, 3. jest niski i ciasny, 4. układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni, a skrzynia chodzi z przyjemnym oporem i klikiem, 5. silnik nie jest elastyczny, trzeba go kręcić, a i tak pod czerwonym szału nie robi. Dla mnie jest to wymarzone auto jako drugie, przy 185 cm wzrostu nie miałem żadnych problemów żeby odnaleźć się w środku. W przypadku wersji 1.8 ze szperą mokry asfalt stanie się Twoją ulubioną nawierzchnią. Jednak jest kilka istotnych problemów, z którymi trzeba się pogodzić szukając mx5: 1. Rdzewieje na potęgę - końcówki progów i tylne błotniki, na szczęście są dostępne ocynkowane reperaturki, trzeba liczyć koło 3 koła na zrobienie tego. 2. Mało sztuk ma klimę, a od wydechu się solidnie nagrzewa i oddaje ciepło do kabiny, 3. Za dobry egzemplarz 1.8 trzeba położyć jakieś 20 koła, za 1.6 (bez szpery) 13-15k. Te auta już nie tanieją, nie tracą na atrakcyjności i są dobrą lokatą kapitału. Plusem jest także rozbudowana społeczność, dostępność używanych części i prosta budowa, w necie znajdziesz manuale ułatwiające samodzielną obsługę tego samochodu, co przy takim hobbystycznym wózku daje podwójną przyjemność - nie tylko z jazdy nim ale także z grzebania. -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 July 2005 Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała ![]() |
Wielkie dzięki za odpowiedzi
![]() Auto zdecydowanie mu służyć do funu i okazjonalnych przejażdżek - więc większość wad do zaakceptowania. TeddyBear - dałeś linka do NC FL ![]() ![]() Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z którymś z modeli? ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Powtorzylbym jeszcze raz ostatnie 3 wady wypisane przez KaeS i to, ze naprawde trzeba to auto meczyc, zeby zaczelo jechac (niektorzy to lubia).
Poza tym jest mnostwo wersji - maja rozne skrzynie, dyfry, zawieszenia i duperele typu felgi i kolory. Polecam zorientowac sie w tej materii, TUTAJ jest troche info. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 July 2005 Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała ![]() |
A czy Barchetta poza wątpliwymi właściwościami jezdnymi sprawia jakieś poważne kłopoty w utrzymaniu? Coś poza wariatorem? Jak z dostępnością części? Jaki budżet na start (zakup + podstawowe przeglądy) należy założyć?
Dzięki! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Wariator wymieniasz wraz z rozrządem i powinien być spokój. Mechanicznie to punto, więc raczej problemu z częściami nie powinno być.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 03 June 2014 ![]() |
gdzie barchetta a gdzie mx-5...w ogóle nawet się nie zastanawiaj. Mx-5, napęd na tył, świetne prowadzenie, niezłe silniki, mega dużo części. I najważniejsze..jak napiszesz na forum mx-5, że lecisz poza PL w fajną podróż, to jeszcze wielce prawdopobne, że uzbierasz fajną ekipę. Tyle w temacie
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Korzystając z okazji, zapytam o Daihatsu Copena - ktoś wie coś więcej o tym aucie, poza informacjami, które można znaleźć w sieci?
-------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 30 January 2005 Skąd: W-wa ![]() |
przesiadłem sie z CTR 7gen na MX5-NA więć kilka słów o MX5
1. w porównaniu do CTR zdecydowanie mniej mocy ale przefrajda prowadzenia w przypadku MX-5 2. do mx-5 sie nie wsiada, lecz mx-5 sie ubiera, uczucie drogi i świadomości jazdy "tyłkiem" po asfalcie jest super, ale polecam przymierzenie przezd zakupu jak garnituru 3. hamulce w MX-5 - do poprawy/upgrade'u, jak dla mnie seria 255mm z NA1,8 była zbyt słaba dopiero zmiana na big brake z wersji sportive pomogłam, wersje 1,6 maja tarcze 235mm. 4. MX-5 NA-NB - niestety ceny już nie maleją, a ceny mocno zależą od wersji - duża liczby limitownaych edycji typu "premium" ze skóra i drewnem wewnątrz takie zdecydownie poza budżetem 5. MX-5 swietnie się wpisuje w pomysł wakacyjnej przejażdżki wybrzeżem połudnowego morza - i pomimo wieku po preglądei nie bałbym się jechać 6. NB jest troche cięższa od NA ale zdecydownie "bardziej" cywilizowana jeśli chodzi o cruising odległosciowy - inne mocowanie amortyzatorów sprawia że jest mniej taczkowata i na długie trasy polecam NB. 7. W NB podobno silnik 1,6 - 100KM daje radę a przyszłościowo łatwiej się turbi i myśle że na tyle pozwala budżet 10kpln barchetta - może i "ładne" ale przednionapędowe i sama nazwa "łódeczka" mówi o właściwościach prowadzenia - czuj się jak na falach..};-) -------------------- ale to już było...
i EP3 i MX5-1,8NA |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
Pytanie retoryczne, szukaj MX-5 . Jeśli auto dla funu - bez aspiracji walki na torze w klasie do 2.0 - to nie ma alternatywy . Sam miałem 10AE - więc wiem co piszę ;-)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ciekawe, że w większości testów barchetta była chwalona za właściwości jezdne i zwykle całościowo była ocenia wyżej niż MX-5...
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 03 June 2014 ![]() |
no co Ty, gdzie takie testy? Dawaj linka
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 03 June 2014 ![]() |
nie rozumiem po niemiecku
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Bo z Miata to jest tak, ze daje dobry feeling, ma fajny uklad kierowniczy i naturalny balans ale buda ma marna sztywnosc, zawias jest miekki, opony nieprzyczepne, silniki (poza najmocniejszym poznym 1.8) raczej bardzo slabe. Wiec wydaje sie, ze szybko jedziesz a to wcale nieprawda. Fajna baza (jesli niezgnita) ale w serii lub blisko serii to zdecydowanie tylka nie urywa.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
a MG TF? centralnie umieszczony motor, rwd, nietuzinkowy, troche narowisty ale bardzo fajny wozik
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 03 June 2014 ![]() |
Bo z Miata to jest tak, ze daje dobry feeling, ma fajny uklad kierowniczy i naturalny balans ale buda ma marna sztywnosc, zawias jest miekki, opony nieprzyczepne, silniki (poza najmocniejszym poznym 1.8) raczej bardzo slabe. Wiec wydaje sie, ze szybko jedziesz a to wcale nieprawda. Fajna baza (jesli niezgnita) ale w serii lub blisko serii to zdecydowanie tylka nie urywa. Zawias za grosze wymieniasz..poza tym rzadko która jest sprzedawana w serii. Opony nieprzyczepne? piszesz, o tych które założyli w fabryce 25 lat temu? fakt, mogą być nieprzyczepne ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
MG TF calkiem fajny, ale ma też swoje humory. Po pierwsze auto wyłącznie na dobre warunki. W deszcz trzeba uważać, w zimie się modlimy. Kupiłem akurat w styczniu, była ładna pogoda, opony letnie. Po drodze zaczął padać śnieg, i w zasadzie cieszę się, że żyję. Lekkie muśnięcie gazu na 3 biegu powodowało że lądowałem na przeciwnym pasie. Najgorsze przeżycie za kółkiem. Na suchym całkiem spoko, ale bardzo podsterowny. Silnik 1.8 k-seria, całkiem sprawny ale, wiadomo, UPG dopadnie prędzej czy później. Dostęp do silnika utrudniony. Części eksploatacyjne pasują z innych mg/rover, nie ma problemu. Wnętrze trochę kiepsko złożone, ale materiały niezłe, wyposażenie często też. Szybko się nagrzewa w zimie, latem klima szybo schładza, bo jest po prostu małe. 2 bagażniki, ale nie za duże. Dużym plusem jest atrakcyjny wygląd.
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mx-5 jest szybkim autem na kretych wolnych ciasnych probach jak wiekszosc w Polsce. moze poza poznaniem te auto bedzie sie sprawdzac wszedzie i krecic bardzo fajne czasy i tylko od kierowcy zalezy co z auta wycisnie, nie wiem jak mozna wogole porownywac to cos fiata na bazie punto z mx-5. tu wogole nie ma nad czym sie zastanawic. jak ktos kocha prowadzic to wybor dla niego bedzie oczywisty.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:33 |