Shoutbox 0 nowych PW 


> Kolejne...Audi A4 B6 1.8T Quattro 163km
Hopsas
post Tue, 29 Mar 2016 - 16:42
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 29 March 2016





Witam,
Ostatnio poszukuję samochodu do okolic 20 tyś zł, i ciut więcej.
Moje poszukiwania na otomoto/forach/allegro/itp stanęły na Audi A4 B6 1.8T w wersji Quattro o mocy 163km,
Zaraz po nim jest BMW 330xD, ale moim zdaniem to trochę dwa różne samochody,
Wracając do Audi,
Gdyby ktoś był ciekawy to właśnie z tego ogłoszenia -> http://allegro.pl/audi-a4-1-8t-163km-quatt...6068926279.html
Nie proszę tu o ocenę dokładnie tego auta z ogłoszenia, ponieważ oto zapytałem w innym miejscu na forum,
Szperając po forach odnalazłem wiele tematów na temat silników,
Od tych 150 do 190km,
Jednak niestety nie za dużo z nich rozumiem jako że jestem dośc młodym wilkiem w tych tematach,
Przeszukując np: otomoto najczęstszymi wersjami jakie możemy tam znaleźc to te 163km,
Może z 1 czy 2 miały 180-190km,
Moim pytaniem jest czy coś jest nie tak z tymi wersjami 163km, że ludzie tak chętnie się ich pozbywają ?
+ wszystkie to 5 biegówki a nie 6 co trochę mnie martwi.
W przyszłości planuję podkręcic tą jednostkę do 200-220km, w zależnosci jak pozwolą finanse.
Co wy doświadczeni sądzicie w tym temacie ?
Kupic to 1.8T w 163km czy czekac na pojawienie się gdzieś 180km ?
Dodam, że wersje Avant nie za bardzo mi się podobaja,
Z góry dziękuję za czyjąś pomoc smile.gif
+ czy te silnik były montowane wzdłużnie jak reszta ? Bo gdzieś ktoś powiedział, że te 163km było montowane inaczej ale po zdjęciach tego nie widze nigdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 14)
Wspieraj forum
post Tue, 29 Mar 2016 - 16:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
xpl1337
post Wed, 30 Mar 2016 - 15:49
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





Wersja 163hp ma mniejsza turbina k03 a wersja 190hp ma k03s. Wszystkie byly montowane wzdluznie. A to auto z ogloszenia to jakas posklejana padaka z przekreconym budzikiem. Za przyzwoite 1.8t musisz dac ponad 20k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Wed, 30 Mar 2016 - 18:54
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





A po co Ci 6 biegów to nie diesel , tu masz zakres użytecznych obrotów od mniejwięcej 1800 do 7000 . W wersji 193 masz 6 biegów , ale to nie za 20 tyś raczej . Nie wiem jak w tym audi , ale u mnie w starym pasku na samym 3 biegu można było się rozpędzić do 165kmh . Wersje jakie istniały naprawdę to 150km , 163 , 170 (raczej tylko z usa ) . Te z tego co pamiętam mechanicznie są takie same lub niewiele się różnią . Wersja 190 miała inne turbo wtryski , 2x intercooler i pewnie jeszcze kilka drobnych zmian . Jak ktoś pisze że ma 180 to albo ściema albo chiptuning .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Fri, 08 Apr 2016 - 13:06
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(Hopsas @ Tue, 29 Mar 2016 - 17:42) *
Jednak niestety nie za dużo z nich rozumiem jako że jestem dośc młodym wilkiem w tych tematach,
Przeszukując np: otomoto najczęstszymi wersjami jakie możemy tam znaleźc to te 163km,
Może z 1 czy 2 miały 180-190km,
Moim pytaniem jest czy coś jest nie tak z tymi wersjami 163km, że ludzie tak chętnie się ich pozbywają ?


190KM czyli BEX to po prostu rzadki okaz w tym modelu. Natomiast 150 a potem 163KM pełno w ogłoszeniach bo handlarza ciągną je na potęgę z zachodu.
A to ze względu na to, że na polskie standardy jest idealna - mało skomplikowana, mocna, lubi gaz, bez większych wad fabrycznych.
Zauważ, że 99% ogłoszeń to auta dopiero co sprowadzone.
Jak ktoś już tym jeździ w Polsce to wcale tak chętnie nie sprzedaje dlatego mało jest prywatnych sensownych ogłoszeń.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ryan93
post Sat, 09 Apr 2016 - 11:38
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 23 March 2012





6 biegów sie mocno na trase przydaje smile.gif
mam A4B6 fakt ze 2.0 ALT - ale dałbym wiele za ten 6 bieg.

jak chodzi o budzet to ja dałem 22+ z oplatami za 2003r. Sam sciągałem z merkellandu i to wcale zadna full opcja (korbki z tyłu , podstawowy fis , brak rns , zasadniczo tylko xenon ma, klime automat i 2 komplety kół)
1.8T moze wyjsc drozej.

Nie wiem skad sie biorą te 1.8T na allegro za 15-16k.. w dodatku swiezo sprowadzone , a w tym jeszcze handlarzyna musi miec swój zarobek, dodatkowo juz po oplatach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Sat, 09 Apr 2016 - 12:58
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





CYTAT(Ryan93 @ Sat, 09 Apr 2016 - 11:38) *
6 biegów sie mocno na trase przydaje smile.gif
mam A4B6 fakt ze 2.0 ALT - ale dałbym wiele za ten 6 bieg.

jak chodzi o budzet to ja dałem 22+ z oplatami za 2003r. Sam sciągałem z merkellandu i to wcale zadna full opcja (korbki z tyłu , podstawowy fis , brak rns , zasadniczo tylko xenon ma, klime automat i 2 komplety kół)
1.8T moze wyjsc drozej.

Nie wiem skad sie biorą te 1.8T na allegro za 15-16k.. w dodatku swiezo sprowadzone , a w tym jeszcze handlarzyna musi miec swój zarobek, dodatkowo juz po oplatach...


Ja miałem 1.8t 5b i nawet bym nie chciał 6biegu ,za dużo machania by było . Nie możesz porównywać skrzyni z wolnossącego silnika do turbodoładowanego . U siebie maiłem podniesioną moc programowo i silnik niemal tak samo ciągnął od 2 tyś obrotów do odcięcia ,a 5 bieg był wystarczająco długi na trasę . U ciebie na 3 biegu można się rozpędzić do około 130kmh w 1.8t jest to ponad 160 , 4 bieg ponad 200 ,a 5 nawet nie wiem nie dało się u mnie sprawdzić sad.gif Czyli tak jak u Ciebie by się przydał tak w 1.8t niekoniecznie .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 10 Apr 2016 - 21:18
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Kolego mam a4 b6 1.8t avj 150 i niestety ta skrzynia 5 to PADAKA. Tym się w trasę nie da jeździć bo szlag trafia... Jak piszesz ze 1.8t ma zakresu obrotów do 7 tys to sorry ale seryjny silnik widziałeś tylko na allegro bo on w serii ma charakterystykę diesla i zdycha powyżej 5,5tys a odcince ma poniżej 7 tys więc nawet go tak nie zakręcisz... Reasumując fajne auto zakładaj skrzynie 6 mody na 300hp i można śmigać... Minus tego auta to mimo że to stary kondon strasznie trzyma cenę i za jedną a4 masz jeszcze większe dwa kondony jakimi są ukochane Vectry c....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Mon, 11 Apr 2016 - 11:56
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Ok ja mialem AEB , odcięcie bylo równo 7tys rpm . Nic nie zdychało , z tym ze na serii krótko jeździłem. Po niedługim czasie zrobiłem program bo w pasku kombi te 150km to bylo bardzo malo .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 11 Apr 2016 - 21:42
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Seryjne diesle to powyzej 3,5-4 tys zdychaja
Wiec do 5,5 to jest jeszcze przepasc


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Tue, 12 Apr 2016 - 07:45
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Miałem GTI MK4 6 biegów 180 KM, kolega miał 5 biegów po sofcie i był dramat z obrotami na 5tym biegu. Tylko 6-stka.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iceman_n
post Tue, 12 Apr 2016 - 15:41
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 September 2010





a mnie seryjny i po programie aeb na k03 też zdychał w okolicach 5700

tutaj przełożenia i prędkość przy 3000rpm:

163km quattro 5gang
1. 3.778 24km/h
2. 2.176 42km/h
3. 1.429 64km/h
4. 1.092 84km/h
5. 0.838 110km/h

główne 3.889


163km quattro 6gang
1. 3.667 23km/h
2. 2.053 42km/h
3. 1.370 63km/h
4. 1.032 84km/h
5. 0.800 109km/h
6. 0.658 132km/h

główne 4.11



jak widać 6gang to w praktyce po prostu dołożony jeszcze jeden bieg ^^
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Tue, 12 Apr 2016 - 19:06
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





co do skrzyni 5b to też mam i to w dodatku najwolniejszą z możliwych 5max=235 licznikowe 4=180 3=140 2=90 + td04-19t
i nic nie słabnie od 5,5tyś wręcz zap...la jak trzeba,max moc przy 6500obr ,po wiosce daję radę a w trasy mało śmigam więc jak dla mnie skrzynia zależna jest od potrzeb
iceman_n skrzynia FPT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 20 Apr 2016 - 21:32
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Ta 5 w tych audi to jak z prowadzeniem ich na zakrętach, owszem fajnie dopóki cie Saxo na zakrętach nie obejdzie. Wg mnie a4 b6 w zakrętach prowadzi się średnio nawet z Q oczywiście na seryjnym zawiesie itp a skrzynia 5 to porażka.


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Mon, 02 May 2016 - 13:28
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





AEB a jakiś nowsze 1.8T jest różnica w głowicy - szersze kanały w początkowych 1.8T (AEB,AGU) i tu może być różnica w zdychaniu powyżej 5500 obr/min. Ja mam AEB z quattro i wydaje mi się że aż tak źle nie jest jak na serię.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 11 May 2016 - 19:44
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





AEB to stary kondon nie montowany w b6 b7 więc o co te licytacje. Głowice to nie problem już nie jeden wsadził szeroki kanał i się okazało że bez turbiny z tira nie ma to sensu.


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 20:36