![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 July 2013 ![]() |
Witam,
szukam niewielkiego auta z zacięciem sportowym z budżetem w okolicach 12 tys zł. Najważniejsze dla mnie cechy: 1. Niezawodność, bezawaryjność (moje umiejętności w tym zakresie są bliskie zeru) 2. Dobre prowadzenie (sztywna buda, precyzyjny układ kierownicy i skrzynia, twardy zawias, dobre wyważenie) 3. Rozsądne koszty utrzymania: (spalanie w 8-10l, dostępne i rozsądne ceny części i serwisu) 4. Niezłe osiągi (najlepiej poniżej 8s do 100) 5. Niewielkie wymiary, ale aby miał tylna kanapę – wystarczającą do przewozu z tyłu 2 osób ![]() 6. Wyposażenie: 2x airbag, centralny zamek, klima manualna – reszta zbędna, jak najmniej elektroniki, w szczególności elektronicznych systemów 7. Solidne i dokładne wykończenie – nie jest to konieczne, ale miło by było Co nie jest istotne: Komfort jazdy, wyciszenie wnętrza, Wyposażenie dodatkowe Wygląd, design, marka Trochę o moim stylu jazdy i użytkowaniu auta: Na co dzień auto będzie użytkowane w jeździe miejskiej, na krótkich (2-3 km) trasach. Na szczęście do pracy i do centrum nie mam daleko. Poza tym wieczorami lubię pojeździć szybciej. W weekendy będzie robił trasy ok 100 km w jedną stronę. Szacowany przebieg: 10-12 tys/rok Mam dynamiczny styl jazdy - po prostu lubię szybko ruszyć i nie hamować zbytnio przed zakrętami. W pobliżu mam serpentyny i sporo dobrej jakości krętych, bieszczadzkich dróg o małym natężeniu ruchu. Uwielbiam szybciej polatać po tych zakrętach. Dlatego najważniejsze jest dla mnie, aby auto dobrze prowadziło się, jest to istotniejsze nawet od samych osiągów. Nie będzie użytkowane na torze czy w KJS. Jestem perfekcjonistą – przeszkadzają mi wszelkie mankamenty, niepożądane dźwięki i na pewno będę się nimi zajmował, a ponieważ mam marne umiejętności jestem zdany na warsztaty. Cenię minimalizm – czym prostsza budowa i mniej wyposażenia tym lepiej – większa bezawaryjność i niższe koszty. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wszystkich warunków nie da się spełnić. Proszę jednak forumowicze o sugestie, co najlepiej wpasuje się w te wymagania. Dysponuję małym budżetem i jestem świadomy konieczności wielu ustępstw… Będę wdzięczny za wszelkie rady, propozycje, sugestie od bardziej doświadczonych kolegów Dziękuje, Damian |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Ibiza
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 July 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Saxo VTS
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Jak czytam Twój post to mam wrażenie, że dokładnie opisałeś Clio 2 Sport, uważam że to będzie idealne auto dla Ciebie. Nie będziesz musiał iść na żadne ustępstwa ze swoimi wymaganiami
![]() EDIT: albo właśnie Saxo, jak pisze Paweł. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 July 2013 ![]() |
Dziękuję bardzo! Przyznam szczerze, że już wcześniej interesowałem się Clio 2 Sport.
Jeśli chodzi o Clio/Saxo to najważniejsze pytania: - gdzie rozpocząć poszukiwania niezajeżdżonego egzemplarza? - polować na jakieś konkretne roczniki? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Jak ma być frajda z jazdy to musi tu wpaść bmw, np:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6078222048 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Clio jest szybsze od Saxo i ma fajniejszy układ kierowniczy, Saxo za to fajniej rzuca dupą. Clio raczej średnio mieści się w kryteriach zużycia paliwa.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Skoro ma skrecac to na placu boju zostaje tylko 106 s16/Saxo vts 16v lub Clio Sport. Z ta "bezawaryjnoscia" to bym nie przesadzal, to stare usportowione samochody, maja swoje kaprysy. W sumie wszystko o tych autach napisano juz na forum.
106/saxo tansze w obsludze, ale za to zgniluch przeokrutny (spod, z wierzchu nic). Dobry egzemplarz (nie po kjs) >8 tys. Realna kwota za takie starocie (<2003) to maks 12 tys zl. Plus, ze auto jest stosunkowo proste w obsludze i naprawach. Praktycznie kazda sztuka upalana lub exkjsowa. Spala 7-11 litrow. Zrobisz dolot (p&p), odetkasz wydech, skrzynie 13/59 i masz bardzo fajnego i szybkiego hh. W tej kasie mozesz przebierac w egzemplarzach z dzialajaca klima - rocznie na alle pojawia sie takich moze 10 ^^. Mialem, bardzo polecam. Clio Sport to troche inna bajka, bo auto sporo drozsze w serwisie od 106. Ciezko o jakikolwiek sensowny egzemplarz, bo te doinwestowane schodza na pniu. Za 12 tys zl nie poszalejesz, jezeli szukasz ph2. W ph1 bym sie nie pchal, wyglada jak z minionej epoki. Spala 6,5-13 litrow. Generalnie skoro masz 12 tys to szukaj egzemplarza za 10 - bedzie to samochod mocno zmeczony i raczej niewarty zakupu. Sensowne sztuki >13 tys zl. Mailem, polecam, ale chyba nie w tym budzecie. Ibiza Cupra 6k2 troche gorzej skreca, ale ma wiekszy potencjal tuningowy. IMO to auto nie dla ciebie, w serii szalu nie robi, a obsluga bardziej skomplikowana niz saxo. Mam, ale tobie nie polecam. Kupilem, bo chce troche podlubac w turbobenzynie. W zadne diesle sie nie pakuj. Ciezkie kloce do ganiania na prostej. Za to bmw 328i mi palilo 12-16 litrow. Przy twoich umiejętnościach mechanicznych kwota 12 tys zl to idealne pieniadze na poszukiwania Skody Fabii 1.2 HTP, a nie starych hothatchy. Tak tak zaraz sie znajda poszukiwacze ktorzy kupili wymarzonego sporta, 328i czy s3 za 12 tys zl i cud miod tylko trzeba dobrze poszukac aby tanio kupic blablabla. Skoro sie srednio znasz na samochodach to dla Ciebie zostaja te najwieksze parchy i "okazje" od handlarzy z radomia. Sam szukam vts z klima do 10 tys zl i nie ma NIC na rynku od pol roku. NIC wartego kupna. Niestety, ale czas tych pojazdow juz przemija. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
http://otomoto.pl/oferta/citroen-c2-vts-1-...s-ID6yjPID.html
http://otomoto.pl/oferta/citroen-c2-citroe...s-ID6yjKsR.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Dokładnie, kupić ładnego VTSa to ciężki temat. Odkąd kupiłem swojego (rok temu), śledzę ogłoszenia przez ciekawość i nie pojawiło się nic wartego uwagi.. Może po prostu dobre egzemplarze rozchodzą się bez ogłoszeń, ja po swojego mam już kolejkę
![]() Ja akurat na swojego trafiłem przypadkiem - ktoś coś opowiadał o VTSie, więc z ciekawości wszedłem na allegro.. Była jedna ciekawa sztuka 2 km od mojego domu, więc uznałem, że warto zobaczyć. Kupiłem na drugi dzień. Więc da się trafić dobrego VTSa, ale nie jest to łatwe. Ja za swojego dałem sporawo (11k i było kilka pierdół do zrobienia), ale mam sztukę z klimą, bez grama rdzy, niezmęczoną, bezwypadkową i w pełni cywilną (to rzadkość!). Ja od siebie mega polecam VTSa (albo 106, bo to to samo) - bardzo niskie koszty utrzymania w stosunku do frajdy z jazdy. Przy okazji auto ma istotną zaletę, że jeśli znajdziesz dobrą sztukę i jej nie zajeździsz, to za 2-3 lata sprzedasz ją za tyle samo. ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
IMO, za 12k da się kupić przyzwoitego Clio Sporta, ja kupiłem i jestem zadowolony, oczywiście jak ktoś musi mieć całe auto w ori lakierze to się naszuka, nawkurza i nie znajdzie, ale jak ktoś rozsądnie podchodzi do tematu kupna 15 letniego HH, to znajdzie coś dla siebie. Nie jest tak, że kupisz takie auto i nic nie będziesz dokładał, bo to stare padło i będą wychodzić sprawy eksploatacyjne, ale części nie są przesadnie drogie, sporo tańsze niż do BMW. Ja mam średnie spalanie z ponad 5k na poziomie 10l, z tym że duża część przebiegu jest z trasy.
Tak jak Paweł pisał Saxo na pewno tańsze w utrzymaniu, miałem okazję się przejechać i polecam, bardzo fajnie zamiata tyłkiem ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 July 2015 Skąd: Tarnow ![]() |
z tym budzetym kupil bym celice gt mialem taka ponizej 8 do setki palila 10 litrow wyglada sportowo choc pewnie prowadzi sie
gozej od francuzow wymieninych wyzej. Na pochwale zasluguje skrzynia biegow jest dosc specyficzna biegi wchodza idealnie jak na tak stare auto. Minusy- spotkac bezwypadkowa moze byc trudne |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
minusy celiki? zerowy know how mechaników, problemy z częściami, kiepsko skręca, masakrycznie długa skrzynia, brak możliwości modów.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Celica będzie na pewno lepsza od wspomnianych francuzów w trasie. Ale przy takich kryteriach:
CYTAT Mam dynamiczny styl jazdy - po prostu lubię szybko ruszyć i nie hamować zbytnio przed zakrętami. W pobliżu mam serpentyny i sporo dobrej jakości krętych, bieszczadzkich dróg o małym natężeniu ruchu. Uwielbiam szybciej polatać po tych zakrętach. Dlatego najważniejsze jest dla mnie, aby auto dobrze prowadziło się, jest to istotniejsze nawet od samych osiągów. Celica w porównaniu z Saxo, czy z Clio jest na straconej pozycji ![]() ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
saxo/106 polecam mimo kilku swoich slabszych stron
koszty w stosunku do osiagow/podatnosci na modzenie itd sa niskie mozesz rozwazyc rowniez, moze nie tak male i popularne przez co moze byc latwiej cos kupic, 306/xsare |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wczoraj coś takieg wyszperałem:
http://otomoto.pl/oferta/renault-clio-mbca...m-ID6yiYjW.html -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Sam stałem przed podobnym dylematem: http://www.racingforum.pl/3-5-drzwi-do-18000z-t122353.html
Kupiłem Ibizę ASZ, moc jest, spalanie niskie ale na zakrętach straszliwie czuć masę silnika. Nawet po włożeniu staba whiteline z tyłu, sprężynach cupra, przednim stabie z cupry nadal nie można powiedzieć że to auto super jeździ w zakrętach. Jest to jakiś kompromis między takim clio sport bo po programie to moment jak na tak małe auto jest spory, a na zakrętach to każdy oczekuje czegoś innego. Większość osób które przewiozłem w tym aucie szybciej po zakrętach była w ciężkim szoku że się tak trzyma, ale dla mnie to zdecydowanie za mało (teraz chce kupić sobie drugie auto typu mx5 tylko na zakręty do funu). Zastanów się nad drugim autem, jak masz tylko jedno i chcesz żeby się dobrze prowadził. Na początku jest fajnie, później robisz zawias coraz twardszy, jakaś klatka, kubełki, półslicki, wydech i prowadzi się super ale na co dzień zaczyna męczyć. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
pawel934 genialnie wygląda ten Twój VTS!
![]() http://otomoto.pl/oferta/citroen-c2-vts-1-...s-ID6yjPID.html http://otomoto.pl/oferta/citroen-c2-citroe...s-ID6yjKsR.html C2 VTS dobra opcja, wprawdzie cięższy od saxo, ale sporo młodszy i pewnie łatwiej znaleźć jakąś sensowną sztukę... No i w ramach "ciekawostki" może ignis sport? Kiedyś sporo czytałem na jego temat i angole się rozpływały nad prowadzeniem, jest mały, lekki i dosyć mocny.. Wyboru wielkiego nie ma, ale zawsze na allegro/olx jest kilka sztuk w bardzo różnych cenach, ale raczej w granicach budżetu. ![]() -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Mx5
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 14:50 |