Shoutbox 0 nowych PW 


> większa przepustnica m50/m52
reza
post Tue, 08 Mar 2016 - 22:40
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





poszukuje zakładu lub osoby która jest w stanie roztoczyć seryjną przepustnice m50/m52 63.8mm na 68mm oraz dorobić ośkę z motylkiem, coś na wzór dinana lub riot racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 14)
Wspieraj forum
post Tue, 08 Mar 2016 - 22:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maaaad
post Tue, 08 Mar 2016 - 23:02
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Ja też, daj znać, jak obczaisz - obiecuję zrewanżować się tym samym, jeśli ja pierwszy namierzę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 09 Mar 2016 - 14:31
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Robiłem kiedyś sam taką przepustnicę.Z m50 roztoczyłem bez problemu na zwykłej tokarce.Z m52 będzie gorzej bo nie jest symetryczna.
Motyl pasuje na strzała 69mm z jakiejś Alfa Romeo ale nie pamiętam już dokładnie od jakiej kupowałem.
Lepiej zapodać przepustnicę z M50 bo ma lepszy flow na częściowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 09 May 2016 - 21:13
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Kupiłem przepustnicę z Alfy V6 (taka sama jest w 2.5, 3.0 i 3.2, montowanych w 147 (GTA), 156, 166, Lancii Thesis i podobnych wynalazkach. Nie odkręciłem jeszcze motyla, ale światło przepustnicy to jakieś 68-69 mm. Rozstaw otworów na śruby w motylu pokrywa się z analogicznym rozstawem w przepustnicy od m50. Tak więc dzięki za cynk Aquirre happy.gif Wkrótce będę działał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Mon, 09 May 2016 - 23:44
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Bmw sport chlopak roztoczył- nick short. Efekty zacne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Tue, 10 May 2016 - 13:02
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





on chyba nie roztaczał tylko kupił przepustnice riot racing, ja mam roztoczoną m50b25 na 68mm(robiona u G-Rada/Gtune)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Tue, 10 May 2016 - 22:57
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Panowie nie nastawiajcie się na nie wiadomo na co po przepustnicy większej o kilka mm .
Nie tędy droga biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 10 May 2016 - 23:11
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Mowil o roztoczonej na pw, i wynik ma wiecej jak fajny, ale to niech wykres pokaze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 10 May 2016 - 23:37
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Aguirre @ Tue, 10 May 2016 - 22:57) *
Panowie nie nastawiajcie się na nie wiadomo na co po przepustnicy większej o kilka mm .
Nie tędy droga biggrin.gif .

+1
Sprawdzony temat, poza tym pamiętajmy o gorszym dozowaniu na małych uchyleniach. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Wed, 11 May 2016 - 00:09
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Ja tam się nie nastawiam na cholera wie co, przeorałem temat na różnych forach i cudów nie oczekuję biggrin.gif Ale jeśli mam okazję zrobić sobie coś takiego za parę złociszy - czemu nie? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 11 May 2016 - 00:14
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





The size of the throttle body controls the velocity of the air. Smaller throttle bodies make the air go faster, larger throttle bodies make the air move slower. Since the velocity of the air is limited to the speed of sound, which is 767.58 mph (miles per hour) or 67547.4 fpm (feet per minute), a throttle body which is too small could limit air flow in the engine. If throttle body size is too large for a particular engine, the air will move too slowly and reduce power.

Źródło i dobra lektura: http://www.hipermath.com/engines/throttle_body_size


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Wed, 11 May 2016 - 14:43
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Konkrety poproszę, ile to daje?


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Fri, 13 May 2016 - 17:06
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Według info hamburgerów 5-7KM. Czyli w naszych warunkach nastawiać się trzeba bardziej na 5 niż 7. Przy czym dla mnie bardziej sensowne w relacji cena/osiągi niż ITB za 1000+.

Jeszcze ktoś wstawiał tu na forum patent z przepustnicą od m60, z tego co pamiętam dała też od siebie coś dobrego ale dół zabrała też odczuwalnie. No i pojawił się problem z płynnym dozowaniem gazu - trzeba by robić progresywną prowadnicę linki żeby poprawić kulturę pracy przy niskich uchyleniach przepustnicy.

Można jeszcze pójść inaczej. Są fajne przepustnice motocyklowe z Triumpha - silnik 3 cylindrowy, więc dwie sekcje by załatwiły problem. Koszt od 80pln za sekcję. Lub od Suzuki SV 650, silnik 2 cylindrowy, ale przepustnicę są odseparowane więc bajecznie prosto będzie można to podpasować do kolektora/głowicy czegokolwiek. Ceny też śmieszne.

Ja osobiście idę w ITB na bazie przepustnic z Suzuki SV650 w przyszłym roku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 13 May 2016 - 22:02
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Same ITB w 3 litrowym m52 dały 10KM.Więc raczej niewiele w porównaniu do nakładu finansowego i pracy.
Ale jest lepsza baza przy dalszych modyfikacjach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Sat, 14 May 2016 - 14:22
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Według mnie powinno być na odwrót, Czyli mody głowicy i wałków powinny wymusić ITB, a nie ITB wymuszać dalsze mody żeby pokazać sens montażu ITB. Zwłaszcza że wtedy ITB trzeba i tak ustawiać od nowa pod nową charakterystykę silnika smile.gif Więc robota dwa razy.

To tylko moja teoria, badać będę w przyszłym roku smile.gif Ale na 100% zacznę od optymalizacji głowicy, i wałków, ITB i wydech to jedynie dodatek by wyjąć jeszcze coś dobrego z głowicy i rozrządu. A jak wiemy w przypadku M5xB2x głowice i rozrząd są średnio dobrze zrobione.

Moim celem będzie podnieść wykres powyżej 5,500 obr. I stracić jak najmniej "dołu".
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 12:55