Shoutbox 0 nowych PW 

> Korba wyszła bokiem, odkręciła się stopa ?
slonik98
post Sun, 03 Jan 2016 - 16:00
Post #1

Frequent User

Witam. Jako, że nie znam się na silnikach, chciałem zapytać z czystej ciekawości co mogło być przyczyną takiego oto wydarzenia. Samochód odpalony wczoraj, stał jakiś miesiąc. Na chwilę przed awarią coś ostro stukało (stukało, cichło, stukało, ostro stukało i dup biggrin.gif- 2km mialem do komu i mialem nadzieję, że dojadę-byłem przygotowany na taką sytuację). Nie szukam winnych, bo to ja nim jestem, ale chce się dowiedzieć, czy to normalne, że stopa się odkręciła od korby ? co mogło być tego przyczyną? jest szansa, że głowica się uchowała? wał pewnie krzywy ?.
Zapraszam do dyskusji, bo zastanawiam się, czy warto to naprawiać.
Pozdrawiam

--------------------
Golf 2 syncro project
Go to the top of the page

+Quote Post

Start new topic
Odpowiedzi (1 - 3)
Wspieraj forum
post Sun, 03 Jan 2016 - 16:00
Post #

Dotacja

Dotacja na forum

Quote Post
kirpek
post Sun, 03 Jan 2016 - 16:27
Post #2

Forum Killer

Stukalo bo byl luz. I musialo dupnąć. I czasem sie odkręcają. Ale rzadko. No i z tego bloku i walu nic nie bedzie. Moze kilka piw po wizycie na zlomie

+Quote Post
TofikGST
post Fri, 08 Jan 2016 - 20:34
Post #3

Frequent User

byłem kiedyś świadkiem podobnej sytuacji. Gość odpalił spychacza i tak sobie stał i się rozgrzewał ( 2 tygodnie pracował codzienie i nic nie wskazywało na nadchodzący koniec silnika). Po jakiś 20min coś zaczęło właśnie stukać, pomyślałem że panewka bo taki podobny dzwięk ale nikt nie obstawiał mojego przypuszczenia. było tak: "może przestanie". Przestało w chwili gdy coś dupło i korba wypadła pod spycha przez dziure w misce smile.gif Wziąłem ją w ręke i już wiedziałem że to na pewno była panewka. Panew się obróciła zatkała dziurkę smarującą, powstało takie tarcie i taka temperatura że dosłownie stopiło śruby stopy a panew wręcz wtopiła się w korbę smile.gif ( a raczej to co zostało z panewki).