![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Witajcie, z autem borykam się już miesiąc czasu i ja i klient już straciliśmy nerwy. Po kolei: samochód to 1.8t w a4 b5 z 99 roku o oznaczeniu AEB (bez czujnika doładowania), przy pełnym bucie na 3 biegu w górę (czasami zdarza się to też na 2) następuje szarpnięcie autem i zmulenie. Czasami potrafi aż zgasić auto i wyskakuje bład przeładowania. Standardowo wymieniłem DV, bo ten upuszczał i zabrałem się za klapkę WG i gruszkę oraz n75 - wszystko sprawne w 100%. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to w momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie autem) przypływka pokazuje wartość ~110-130, więc nie wydaje mi się, że to dużo, poza tym rośnie liniowo podczas przyspieszania.
Program robiony był lata temu w szwajcarii (stamtąd auto przyprowadziłem 3 miesiące temu pod klienta) w normalnej firmie tuningowej, naklejka na ECU stara jak świat więc wnioskuję z tego, że auto normalnie jeździło na tym setupie. Zapłon w porządku (świece, cewki, przewody). Pomożecie? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
a jaki jest boost w tym aucie ? masz podgląd ze wskaznika ?
bo ogólnie te wartości z przepływki nie robią szału ani na serię ani na jakiś program WG sprawdzałeś jak jest ustawione ? zrób loga 002,007 i 013,025 może coś będzie wiadomo więcej |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Jeżeli auto jest z 99r to tego silnika nie powinno tam być. Skoro ktoś założył starszy silnik to może i program nie jest pod to auto ??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Ustawienie WG nie sprawdzałem, ale wygląda ok, boost nie sprawdzony, nie ma zainstalowanego zegara, a ja nie wsadziłem manometru jeszcze w rurę. Puki mam turbo na wierzchu chcę obczaić je i n75, żeby drugi raz nie wyciągać i wtedy zrobię logi o których piszesz. Ostatnie logowanie (tu mój błąd, raz wywaliło przy 120, a raz przy 170 na przepływce). Jak mogę udostępnić ogólnie plik excela z logami tak żebyście nie musieli ściągać niewiadomo czego z serwera?
Ps. to ostatni wypust przedlifta, pełny oryginał z vinem |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
logi wrzuc na www.vaglog.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
http://vaglog.pl/log_243282.html - markerami oznaczone szarpnięcia
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Taka drobna uwaga, to ECU "ma w nosie" poziom doładowania i wcale go nie oblicza - dla niego ważne jest obciążenie (load wyrażony w ms) obliczany na podstawie przepływomierza. Ja bym mimo wszystko spróbował wymienić przepływomierz, bo jak dla mnie pokazuje dużo (120g/s przy 2600 RPM) - albo może po prostu regulacja doładowwania nie działa wcale (zatkany wydech?).
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Wydech raczej ok (pomijając jakieś dziurki
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym spróbował, ew. sprawdź wiązkę na okoliczność zwarcia sygnału przepływomierza z zasilaniem.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nieszczelny dolot/zawyżająca przepływka. Przez to dobija do limitera 3d loadu od przeładowania.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
przy nieszczelnym dolocie wskazania nie powinny byc zanizone?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Złożone, okazało się ogólnie, że auto ma większe turbo od seryjnego, poniżej fotki. Nie uśmiecha mi się przerabiać całego silnika na serię, wolałbym doprowadzić to do ładu. Podmieniłem przepływkę od innego samochodu ale różniły się numerami. Ta co jest na aucie to: 0280 217 112, druga miała chyba końcówkę 120, acz też z AEBa, poprawy zero. Wszystkie podciśnienia nowe, nieszczelności poeliminowane (była jedna spora). Nie wiem w co łapy wepchać dalej. Zrobić te logi które podaliście wyżej?
Foty (co to za suszarka?): ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zastosowałeś przepływomierz z Saab'a czy Volvo (nie pamiętam), ale z doświadczenia wiem że przy HFM2 to nie rzutuje dopóki zachowana jest oryginalna średnica. Sprawdzałeś wiązkę? Logi możesz zrobić, ale jak dla mnie źródłem problemu jest przeładowanie po prostu - może sztangę wyregulować?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Sztangę wyregulować? Mogłem to zrobić przed założeniem jej na auto...
![]() Poznajesz to turbo? To nie jest k03 raczej, bo widać że strona gorąca jest dospawana do kata i ma większą średnicę niż seria Ps. zastosowany wyjęty z Passata, wyglądem identyczne, no ładnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
turbo to zwykłe k03-005
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
turbo to zwykłe k03-005 Gorąca strona ma większą średnice od serii i uszczelka nie pasowała z katalogowej wersji 150km , tylko trzeba było dobrać ze 180. To na pewno to najsłabsze turbo? Poza tym - gdzie sprawdzić które numery przeplywek będą miały tutaj zastosowanie? Bo mam jeszcze 2x AGU na placu i mogę podmienić |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
zeliwa w k03 we wzdłużnych silnikach są te same czy to w b5 150 i 180 czy w b6 150,163,170 i 190 wszystkie mocowania te same i uszczelki tak samo
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 April 2009 ![]() |
Rozumiem, tak przynajmniej mówił katalog fischera w mojej hurtowni. Panowie, problem rozwiązany, kusiło mnie to od samego początku, tyle, że przez ten stary sterownik nie wiedziałem czy i których logów się czepić. Orobiłem się jak głupi, a w końcu kolega wziął ją na logi i wyszły cewki (jedna, czy ze dwie), auto jedzie dość dobrze, po dupohamowni i odczytach z przepływki (okazuje się, że chyba są realne), orientacyjnie ma ~200KM.
Więc cewki podmienione i auto śmiga. Dla potomnych - błędów wypadania nie było, świece lux, pokrywa nie ciekła, cewki nie zmęczone jeszcze życiem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:37 |