Shoutbox 0 nowych PW 


> Czy padł czujnik temperatury oleju?, Focus Rs mk2
designer
post Tue, 24 Nov 2015 - 10:16
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





Panowie mam problem. Dzis podczas spokojnej jazdy w korku usłyszałem dziwny dźwięk, jakby świst i zobaczyłem ze przestał mi działać wskaźnik temp oleju, a ciśnienie oleju praktycznie cały czas 5bar ( silnik dawno rozgrzany). Dwa pytania:

Czy to rzeczywiście tylko czujnik i jak go zlokalizować/sprawdzić?
Czy jazda kiedy ciśnienie oleju cały czas ma wg wskaźnika 5barow jest bezpieczna? Czy to tylko komp oszukuje widząc ze olej jest zimy (mimo ze nie jest) podaje wyższe ciśnienie?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 24 Nov 2015 - 10:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 24 Nov 2015 - 18:33
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jakie masz wskazanie ciśnienia na rozgrzanym na wolnych obrotach? Jeśli 5b to wskaźnik zgon.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Tue, 24 Nov 2015 - 18:38
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(Mis @ Tue, 24 Nov 2015 - 18:33) *
Jakie masz wskazanie ciśnienia na rozgrzanym na wolnych obrotach? Jeśli 5b to wskaźnik zgon.


Na wolnych mam jakieś 3,25-3,5b. Jak jadę cały czas 5b.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 24 Nov 2015 - 18:54
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Trochę dużo, wątpię, że Twój silnik na rozgrzanym utrzymuje 3,25-3,5b ciśnienia oliwy, rzadko która turbobenzyna ma powyżej 2b w tych warunkach.
Raczej wskaźnik/czujnik padł.
Na zimnym ciśnienie oleju zawsze jest wyższe to prawidłowe.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisSz
post Tue, 24 Nov 2015 - 19:38
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 23 August 2010





Sprawdź lub podmień map sensor a wcześniej sprawdź szczelność dolotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Tue, 24 Nov 2015 - 20:24
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





czy autor tematu co kolwiek sprawdził ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Tue, 24 Nov 2015 - 20:56
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(GMS. @ Tue, 24 Nov 2015 - 20:24) *
czy autor tematu co kolwiek sprawdził ?


Jeszcze nie miał czasu, poza tym nie bardzo wie gdzie szukac huh.gif


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xxMAXIMxx
post Wed, 25 Nov 2015 - 14:10
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2012





Na gorącym silniku na jałowym ponad 3 bary? Niemożliwe. Podjechać do warsztatu i sprawdzić faktyczne ciśnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Wed, 25 Nov 2015 - 14:13
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(xxMAXIMxx @ Wed, 25 Nov 2015 - 14:10) *
Na gorącym silniku na jałowym ponad 3 bary? Niemożliwe. Podjechać do warsztatu i sprawdzić faktyczne ciśnienie.


No jutro właśnie jadę. Myślę, że faktyczne jest niższe, tylko komp widzi cały czas zimny olej i podaje wysokie ciśnienie. Zobaczymy...


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Nov 2015 - 15:56
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Czujnik ciśnienia podaje wielkość ciśnienia. Nie ma to żadnego związku z tym co widzi czujnik temperatury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Wed, 25 Nov 2015 - 16:00
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Nov 2015 - 15:56) *
Czujnik ciśnienia podaje wielkość ciśnienia. Nie ma to żadnego związku z tym co widzi czujnik temperatury.


No chyba nie do końca, bo jak olej zimny to pokazuje ciśnienie wyższe a jak rozgrzany to niższe. Chyba jest jakaś zależność?


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Wed, 25 Nov 2015 - 16:21
Post #12


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





Zależność jest ale między samym ciśnieniem a temperaturą oleju, która poniekad warunkuje wysokość owego ciśnienia. Natomiast jeden czunik nie ma żadnego wpływu na działanie drugiego. Sa to dwa osobne i niezależne od siebie urządzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Nov 2015 - 16:34
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(designer @ Wed, 25 Nov 2015 - 16:00) *
Chyba jest jakaś zależność?
Tak, pomiędzy wielkościami, a nie czujnikami, które to mierzą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 25 Nov 2015 - 18:25
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(klakson89 @ Wed, 25 Nov 2015 - 16:21) *
Zależność jest ale między samym ciśnieniem a temperaturą oleju, która poniekad warunkuje wysokość owego ciśnienia. Natomiast jeden czunik nie ma żadnego wpływu na działanie drugiego. Sa to dwa osobne i niezależne od siebie urządzenia.

No nie do konca tak. Sa auta, w ktorych to ECU kontroluje sobie cisnienie oleju. Faktycznie jest tak, ze cisnienie wraz z temperatura spada (mowimy o obrotach jalowych) ale widzialem sytuacje, ze sobie ECU z jakiejs przyczyny podnosil to cisnienie z nominalnego i ksiazkowego 1.8-2.0b do 3,5b. A po jakims czasie spadalo. Silnik rozgrzany, temp oleju 90st.

Moze tu jest tak, ze ma zly odczyt z czujnika temperatury to caly czas chce widziec 5b jak na zimnym.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Wed, 25 Nov 2015 - 18:42
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(Kras @ Wed, 25 Nov 2015 - 18:25) *
No nie do konca tak. Sa auta, w ktorych to ECU kontroluje sobie cisnienie oleju. Faktycznie jest tak, ze cisnienie wraz z temperatura spada (mowimy o obrotach jalowych) ale widzialem sytuacje, ze sobie ECU z jakiejs przyczyny podnosil to cisnienie z nominalnego i ksiazkowego 1.8-2.0b do 3,5b. A po jakims czasie spadalo. Silnik rozgrzany, temp oleju 90st.

Moze tu jest tak, ze ma zly odczyt z czujnika temperatury to caly czas chce widziec 5b jak na zimnym.


Wg mnie dokładnie właśnie tak jest, okaże sie po wizycie u magików


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisSz
post Wed, 25 Nov 2015 - 20:07
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 23 August 2010





W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Wed, 25 Nov 2015 - 20:17
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(KrisSz @ Wed, 25 Nov 2015 - 20:07) *
W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy.


Jadę w pt rano na Dobra, zgodnie z sugestiami.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 25 Nov 2015 - 21:35
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





czekaj czekaj, to auto liczy ciśnienie oleju m.in. na podstawie map? ohmy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 25 Nov 2015 - 21:59
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





to są "zalety" samochodów ze zmienno wydajnościową pompą oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Nov 2015 - 22:49
Post #20


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Przecież ten silnik ma tradycyjną pompę oleju bez żadnych mechanizmów, które mogą podać inną ilość oleju na żądanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 11:13