Shoutbox 0 nowych PW 


> Audi A4 B7 1.8T Quattro, lub inne dupowozy z niską awaryjnością 200km+
ciupakabra
post Sun, 22 Nov 2015 - 20:22
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 22 November 2015
Skąd: Olkusz





Witam, na nowy rok zamierzam zakupić A4 B7 1.8T Quattro.
Samochód seryjnie posiada 163km , jak moc jest odczuwalna na kierownicy ?
LPG- czy przy stage II można śmiało gazować?
Wady 1.8T? Na jakim bloku jest właśnie ta a4 ?
Co sądzicie , na temat ogólny awaryjności ?

jakieś propozycje- Mało awaryjny wóz 200km+ ? Powyżej 2003r max 50tyś .
Myślę jeszcze nad:
-Focus ST 2.5T
-Civic FN2
-Bmw e90 325i
-Leon Cupra 2.0 tfsi

Wszelkie rady mile widziane.
Pozdrawiam Kuba:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 22 Nov 2015 - 20:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
adamlass
post Mon, 23 Nov 2015 - 09:22
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





Temat mielony wielokrotnie. Najpierw znajdź zdrowe A4 B7 1.8T Quattro, o które jest aktualnie wyjątkowo ciężko, a później bierz się za jego gazowanie (gaz bierze bez problemu). Ogólnie auto z tym silnikiem w serii moim zdaniem w ogóle nie jedzie, niezbędne minimum to downpipe + program i nadal będzie to raczej wolne auto. Bezawaryjne? Są teraz takie samochody? wink.gif Najmniejsze ryzyko związane z awaryjnością to Civic FN2 (brak jakiegokolwiek płuca w tym samochodzie dyskwalifikuje go moim zdaniem do jazdy na co dzień). Co do pozostałych przez Ciebie wymienionych, ze względu na napęd, skłaniałbym się do BMW i Audi (Quattro). Generalnie, za mało informacji co do sposobu użytkowania auta oraz samych wymagań właściciela.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 23 Nov 2015 - 12:10
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Jeśli chcesz auto z mocnym trwałym i bezusterkowym silnikiem, to szukaj e46 po lifcie 330i lub 330d. Za 30 tys zł lub trochę więcej idzie kupic bardzo dobre sztuki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciupakabra
post Mon, 23 Nov 2015 - 12:53
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 22 November 2015
Skąd: Olkusz





Samochód ma służyć na codzień. Raz na 3msc trasa 1.5k/km. Samochód nie musi być jakiś mega praktyczny. 2 osobowe odpadają. Max spalanie w granicy 12-13l. Do setki max 7s. Chodzi mi pomysł po głowie... Kupić rx8 z zarżniętym motorem, zrobić swap na K20a2. Sęk w tym, że sporo rzeźbienia:/. Jeśli bym się zmieścił w 30-35 tyś mogę śmiało próbować działać w tym kierunku. Myślę, że zajechana madzie kupię za 10 - 14 tys. Sam silnik 5tys +skrzynia i osprzęt. Co wy na to?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Mon, 23 Nov 2015 - 13:18
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





Jeśli e90 325i to po 2009r. Rozkminiałem to auto i niestety internety mówią o wadliwych głowicach (jakiś fakap z kanałami olejowymi ), stukających zaworach ( konsekwencja zapchanych kanałów w w głowicy ) i wadliwych tłokach w latach 2006- 2009r.
Z wymienionych na początku to ja bym brał leona Cuprę - zadbane auto będzie mało awaryjne a samym softem robi się okolice 300KM tylko, że tutaj wyłącznie pb98.
Jak trzeba większego auta to klasycznie polecę saaba poliftowego 9-3 SS 150-210KM - zrobić w nim 300KM na lpg to żaden problem biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 23 Nov 2015 - 13:41
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





A4 z BFB na pokładzie nie jedzie.
M54B30 to trwały i bezawaryjny silnik? Chyba nie do końca.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciupakabra
post Mon, 23 Nov 2015 - 14:44
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 22 November 2015
Skąd: Olkusz





Trochę mnie martwi spalanie oleju w silnikach tfsi. Na różnych stronach można wyczytać, że spalanie oleju silnikowego przekracza 1,5l/1000km. Są podobno jakieś ulepszone pierścienie, które po części niwelują spalanie oliwy. Cena takiego zabiegu tez musi być nie mała ^^. Co do samego bmw, wątpię abym się zamknął w 50 tys w zadbanym roczniku powyżej 2009.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Mon, 23 Nov 2015 - 17:42
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Lexus IS250 XE20.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 23 Nov 2015 - 20:10
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Octavia rs
Po programie zejdzie poniżej 7 sekund
Tyle ze podaż ładnych sztuk trochę mała


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Tue, 24 Nov 2015 - 00:19
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





W tej cenie może coś z HotHatchy?
Jest tego trochę, jeśli nie potrzebujesz jakiegoś super komfortu.

Niestety jesli chodzi o TFSI w A4, to potrafi on troche pociągnąć oleju. Wiele mówi się także o łańcuchu, trzeba tego pilnować nawet przy stosunkowo małym przebiegu. Poza tym A4 1.8TFSI 160@215KM nie robi jakiegoś super przeciagu. Ot, taki trochę żwawszy samochód.
Co do A4 B7, to dysponując odpowiednim budżetem, można kupić na prawdę wymuskane auto.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Tue, 24 Nov 2015 - 09:32
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(Performante @ Tue, 24 Nov 2015 - 01:19) *
W tej cenie może coś z HotHatchy?
Jest tego trochę, jeśli nie potrzebujesz jakiegoś super komfortu.

Niestety jesli chodzi o TFSI w A4, to potrafi on troche pociągnąć oleju. Wiele mówi się także o łańcuchu, trzeba tego pilnować nawet przy stosunkowo małym przebiegu. Poza tym A4 1.8TFSI 160@215KM nie robi jakiegoś super przeciagu. Ot, taki trochę żwawszy samochód.
Co do A4 B7, to dysponując odpowiednim budżetem, można kupić na prawdę wymuskane auto.


No ale jeśli mówimy o tfsi w cuprze, V gti czy przedliftowym RSie to nie jest tak źle - np. mój gti na motulu brał max 250ml między wymianami. W nowszych TSI na krasnobrodzkiej wymieniają pierścienie i problem mija na wieki - koszt z tego co pisali o nich w A-Ś >3k pln
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciupakabra
post Tue, 24 Nov 2015 - 11:38
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 22 November 2015
Skąd: Olkusz





z tego co mi wiadomo , branie oleju nie dotyczy silników na pasku gti/cupra/rs 2005-2008. Ile w tym prawdy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrunho
post Tue, 24 Nov 2015 - 11:40
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 September 2007





Volvo S60 T5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Tue, 24 Nov 2015 - 18:51
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Jak swego czasu szukałem Cupry II generacji to nie znalazłem takiej by własciciel nie woził w bagażniku bańki oleju na dolewki laugh.gif

Z wymienionych:
-Focus ST 2.5T - najbardziej elastyczny motor z porównania. Jeśli jeździsz najczęściej w zakresie 2000-5000obr będziesz zadowolony. Przyjemny zawias, choc w ciasnych łukach czuć cieżki przód. Silnik rozwojowy, szpere można włożyć i cieszyć się jazdą. Duży + to fajny dzwięk
-Civic FN2 - jedzie górą. Przy zwykłej jeździe sprawia wrażenie jakby miał 130KM. Dobre na pojeźdzawki, gdzie daje fun z jazdy, na ulicę trochę traci sens kupowanie takiej szlifierki.
-Bmw e90 325i - najbardziej nijakie auto z porównania. Osiągi szału nie robią, pali dużo, miękkie zawieszenie w serii. Ot przyzwoity , komfortowy samochód do szybszego przemieszczania się
-Leon Cupra 2.0 tfsi - Najbardziej dynamiczne auto z wymienionych. Po niewielkich modach przekraczasz 300KM i wtedy robi ok 20-22s do 200km/h. Gdyby tylko nie żlopał oleju byłoby ok. Lepiej poszukać Cupry R z elektroszperą, gdyż zwykła Cupra płuży przodem na zakrętach co przeszkadza nawet na wilgotnej nawierzchni


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 24 Nov 2015 - 19:41
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Mam w domu a4 b6 1.8T Q AVJ nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale to auto normalnie spala 14L LPG... auto hiper szybkie nie jest ale daje rade jako dupowóz na zadupiu gdzie ciężko zimą... Jak dla mnie audi ma chore ceny a niestety większa część aut na rynku z 1.8t Q to szroty z chorą cena aktualnie ujeżdżam francuska motoryzacje...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Tue, 24 Nov 2015 - 21:09
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





mihas66 z czystej ciekawości zapytam. Jak 1.8T Q AVJ radzi sobie w porownaniu do Clio z podpisu?? do setki i powyżej.


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Wed, 25 Nov 2015 - 11:04
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe







CYTAT(wizard @ Tue, 24 Nov 2015 - 18:51) *
Jak swego czasu szukałem Cupry II generacji to nie znalazłem takiej by własciciel nie woził w bagażniku bańki oleju na dolewki laugh.gif

Z wymienionych:

-Bmw e90 325i - najbardziej nijakie auto z porównania. Osiągi szału nie robią, pali dużo, miękkie zawieszenie w serii. Ot przyzwoity , komfortowy samochód do szybszego przemieszczania się


Tutaj sie nie zgodze. BMW ma 10x wiecej charakteru niz Audi. Audi A4 to kolejne auto, tj wszystkie.
Nie wiem jak wyglada bezawaryjnosc tych silnikow, bo nie uzytkowalem zbyt dlugo tego auta (330i), ale E90 technologicznie jest daleko przed Audi B6/B7. Dodatkowo wiele zalezy od konfiguracji - 325/330 moze byc tapczanem z kremowa skora na 17, a takze fajnym wozem na codzien w M-Pakiecie na 19, sportowym zawieszeniu i z shadow line. Jasne, nie ma tu szpery czy charakterystyki M3, ale na tle B7Q S-Lne (co prawda 2.0tdi ale mialem) prowadzi sie super na zawieszeniu z M-Pakietu.

Kupic zadbane A4B7 mozna w inny sposób - wybierając Seata Exeo. Mniej urodziwy i nie wiem czy występuje w Quattro?


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 25 Nov 2015 - 19:53
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Mis @ Mon, 23 Nov 2015 - 13:41) *
M54B30 to trwały i bezawaryjny silnik? Chyba nie do końca.


Nie idealny, ale dużo lepszy niż nowsze TFSI, TSI i inne wynalazki po 2005 roku...

Nieraz trafia się beemki z silnikami M54 które maja po 0,5 mln km i dzielnie jezdza.... zresztą pewnie polowa e39/e46 w Polsce ma taki lub zbliżony przebieg. Który nowy silnik tyle wytrzyma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 25 Nov 2015 - 19:57
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Performante @ Wed, 25 Nov 2015 - 11:04) *
Kupic zadbane A4B7 mozna w inny sposób - wybierając Seata Exeo. Mniej urodziwy i nie wiem czy występuje w Quattro?


Niestety nie było quattro. I silnik 1.8T szedł tylko na początku produkcji. Aczkolwiek jak komus starczy oska z napędem na przód, to faktycznie exeo ma dobre ceny i łatwo o wymuskaną sztukę.
Tyle ze 100 razy lepszym autem jest 325i e39, a nawet poczciwe e46 z M54 pod maska...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 26 Nov 2015 - 08:02
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Frolik @ Wed, 25 Nov 2015 - 19:53) *
Nie idealny, ale dużo lepszy niż nowsze TFSI, TSI i inne wynalazki po 2005 roku...

Nieraz trafia się beemki z silnikami M54 które maja po 0,5 mln km i dzielnie jezdza.... zresztą pewnie polowa e39/e46 w Polsce ma taki lub zbliżony przebieg. Który nowy silnik tyle wytrzyma?


Co się dziwisz jak do Bmw lejesz co wymianę 8litrów oleju a do Audi itp 4litry. To też ma bardzo duży wpływ na żywotność silników zwłaszcza że ludzie nie dbają o wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 11:45