![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Witam , nabyłem e39 mb52tub28 z automatem . Prawdopodobnie jest to ZF ale jaki to jeszcze nie wiem . Mam pytanie - czy da się przeprogramować ową skrzynię aby w trybie manualnej zmiany biegu nie zmieniała go sama np przy odcince ?
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 September 2015 ![]() |
w e39 przypadkiem nie wychodzily automaty GMa ???
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
W dieslach na CR byly GMy, tutaj jest 5HP18 albo 5HP19
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
też tak kiedyś gdzieś czytałem ale podobno nie ma reguły. Wystarczy wpisać VIN w realoem, jeżeli w aucie masz ZF to będziesz miał odpowiednią adnotację przy skrzyni GM. Co do programu to myśle że powinno się dać, np z kompem sterującym alpiny skrzynia zupełnie inaczej pracuje, mniejszy poślizg na konwenterze itd
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Wychodzi mi na to że mam A5S 325Z - SA a to z kolei wskazuje na 5hp19 .
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Z realoem wychodzi że do nadwozia e39 z silnikiem 2.8 jest przypisany program skrzyni tylko do tego modelu , pytanie nasuwa się czy warto przełożyć kompa np. od e46 lub od innej wersji silnikowej . Czy można tylko popsuć charakterystykę ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Najlepiej to byłoby przełożyć manualną skrzynię IMO
![]() Aczkolwiek ciekawa kwestia z tym programem, jak coś znajdziesz - daj znać. -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
Wiem, że były softy skrzyń od Alpiny. Może w tą stronę.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Wolał bym manual oczywiście , ale auto było z pewnych rąk i szkoda było nie wziąć . Pewnie przełożę kiedyś manuala jak jeszcze będę miał to auto , ale najpierw muszę zepsuć automata , a ten ma się świetnie .
Skrzynia z alpiny też prawdopodobnie jest zmieniona w stosunku do oryginału . Moja niby jest do 325nm a alpina do 350nm. Wyczytałem na jakimś zagranicznym forum . Na alledrogo jest taki zestaw i tabliczka znamionowa skrzyni jest opieczętowana znaczkiem alpina . |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jeszcze taki tip nie do końca w temacie, jeśli chcesz żeby było troche żwawiej i nie latasz dużo w trasach to można dać mu krótszy dyfer. Automaty mają długie, stąd taki rozwlekły pierwszy bieg który troche zamula auto. Co do sterowania o którym piszesz - mysle ze powinno dać rade bo widziałem już takie patenty w skrzyniach hydrokinetycznych więc szukaj wypytuj i powinno się gdzieś coś znależć
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Mi nie chodzi o dynamikę , tylko po prostu jak lecę sobie bokiem i dojdzie do odcinki to mi zmienia bieg i zabawa się kończy . Na razie mam go tydzień może się nauczę obcować z tą skrzynią . Ale to auto w sumie służy tylko do wygodnego wożenia tyłka a nie zabawy , więc chyba zostawię jak jest bo to jednak nie takie proste widzę . Jedyne co znalazłem to że są dostępne programy w sieci do m62 (alpina , dinan ) Program skrzyni ma podniesione obroty zmiany biegu na wyższy . Jeśli silnik ma seryjny limiter to wtedy skrzynia nie zmienia biegu , bo silnik nigdy nie dojdzie do zakładanych obrotów .
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 16:57 |