![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Jaka jest różnica w kolektorze wydechowym dla silnika n/a 4-1 4-2-1. Jaka budowa i jaka charakterystyka na co wpływa.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 01 November 2014 ![]() |
Ciężkie Święta?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Święta a dziękuje! widzę że kolega dowciapny jak nie zauważył do precyzuje pytanie. Jakie parametry budowy układu dolotowego i wydechowego mają znaczenie na uzyskanie największego przyrostu w zakresie 2000 3000 RPM dla silnika n/a. Daruje koledze pytanie czy 4-1 czy 4-2-1.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
4-1 daje wiecej przyrostu,ale w mniejszym zakresie, a 4-2-1 daje mniejszy przyrost, ale w wiekszym zakresie obrotow.
Stosujac kolektor z escorta RS 2000 4-2-1 do mazdy 323F BG GT 1.8 dostalem przyrost w granicach 2500-4500rpm od 5 do 10nm -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
W hondach zawsze sie mówiło ze 4-1 poprawia góre, 421 środek.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Kolektor wydechowy 4-2-1 ma 6 wymiarów
Średnica rur Primaries Secondaries Outlets Długość rur Primaries Secondaries Outlets Który parametr na co ma wpływ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
pan bardzo ładnie tlumaczy -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Czy kolektor wydechowy 4-2-1 powinien mieć wiekszą średnice rur i długość rur od żeliwnego czy mniejsza średnice od żeliwnego.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a czytales cos na tem temat? temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh.
w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i krotsze na nizszych. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
a czytales cos na tem temat? temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh. w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i krotsze na nizszych. Dłuższe i krótsze ![]() Ach ta magia swiat:) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
o fak, czyżby wódki zabrakło?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
jackkpl co ty za pierdoły piszesz dluzsze i krotsze. Zakładam że miało być dłuższe i cieńsze. Tylko że z tego co wiem to po to są kolektory 4-1 i 4-2-1 żeby sama budowa mówiła o zakresie przeznaczenia z tego co piszesz jackpl. Wychodziło by że do wysokiego momentu w dolnym zakresie obrotów powinien być kolektor rurowy 4-2-1 o długich rurach a małych srednicach wewnętrzynych rur.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Poprawiajac "przejezyczenie"
temat opisany np w ksiazce four stroke performance tuning na jakichs 20 stronavh. w telegraficznym skrocie, grubsze i krotsze rurki dzialaja na wyzszych kbrotach a dluzsze i wezsze na nizszych. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Do tego dochodza tak zwane stepped header czyli kolektor 4-1 ze stopniowo zwiekszajaca sie srednica. Jesli dobrze pamietam z ksiazki ktora podal jackkpl ,to jest tam bodajze zestawienie przyrostu mocy po zastosowaniu wlasnie kolektorow 4-1 i 4-2-1 na przykladzie c20xe i widac ze do 8k rpm przewage daje kolektor 4-2-1.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Czy ma ktoś linka do pdefa tej ksiażki np w języku polskim
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Na rysunku widać kolektor 4-1 i 4-2-1 czy umie ktoś policzyć kolektor pod niski sredni zakres obrotowy |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 December 2013 ![]() |
Po ilości odsłon widze że nikt nie umie
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Dane wałków i licz
![]() Sorki wywiało mnie z GG wtedy nie bardzo mam obecnie czas na ploty ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:13 |