Shoutbox 0 nowych PW 


> Strojenie LPG
hold
post Tue, 27 May 2014 - 22:40
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





Witam mam problem ponieważ nie mogę dojść do ładu i LPG w moim civic-u 1.6 Turbo VTEC doładowanym na 0.55bara autko szarpie i nie ma mocy zauważyłem że jest niższe EGT na LPG względem benzyny czyli pewnie przelany gazem sad.gif zamierzam wystroić LPG dokładnie z AFRem i jaki AFR ustawić na doładowaniu jaki na ciśnieniu atmosferycznym zaraz przed wejściem na doładowanie ?? I jak wkońcu trzeba przestawiać kontroler z pracy w trybie PB na LPG czy to nie ma sensu ? bo Lambda 1 to dla PB 14,7 a dla LPG 15,5 ?? Proszę o porady
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 27 May 2014 - 22:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tjwasiak
post Tue, 27 May 2014 - 22:45
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





1. Zostaw kontroler tak jak jest i po prostu interpretuj wynik jako lambda, nie jako AFR.
2. Zalewanie gazem wcale nie obniża EGT - gaz nie działa tak jak Pb.
3. AFR ustaw taki jak uważasz - np. taki jak masz na benzynie, choć IMHO w ten sposób będziesz marnował sporo gazu...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Tue, 27 May 2014 - 22:56
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





tylko przykładowo raz ustawiłem na WOT AFR 12.5 na LPG (kontroler sondy był w trybie prac PB) i autko nadal nie jechało chociaż podobnie jak na PB, sad.gif a na PB mam AFR 12.4 na WOT i właśnie stukowego nie ma ani na LPG ani na PB tak że pewnie nie ma problemu z zapłonem. Jak dawałem niżej niż 12.5 to zaraz było słychać takie "furczenie" w wydechu że nie daje rady tego przepalić sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 27 May 2014 - 23:00
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A "na próbę" ustaw LPG na lambda ~0,90 (czyli odpowiednik AFR ~13,3:1 dla Pb) i spróbuj.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 27 May 2014 - 23:10
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie zgadzam się - skład mieszanki też musi być odpowiedni, wcale nie koniecznie podobny nawet do tego na Pb... Oczywiście z uwagi na wyższą liczbę oktanową należy przyspieszyć zapłon, ale najpierw trzeba ustawić rozsądnie instalacje IMHO.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 00:27
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No więc napiszę jeszcze raz - im wyższa liczba oktanowa tym dłużej trwa spalanie. Liczba oktanowa nie określa jedynie odporności na splanie stukowe!
Dlatego im wyższa liczba zapłonowa, tym bardziej trzeba (a nie tylko można) przyspieszyć zapłon.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Wed, 28 May 2014 - 08:43
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





no żeby przyśpieszyć zapłon to z tym nie było by problemu, tylko czy taki manewr z przyśpieszeniem wtryśnięcia gazu czy dało by się coś takiego zrobić bo w Crome jest taka zakładka co ustawia się offset wtryskiwaczy może tym dało by się coś powalczyć. Bo szczerze mówiąc jeśli u mnie wtryski z subaru 440cc chodzą na max 9ms a na jałowych to jakieś 1,4ms a wtryski gazowe Hana niebieska ma sam czas otwarcia pewnie okolo 1,6ms czyli jest trochę wolna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 28 May 2014 - 09:30
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zorro 529
jak zamierzasz podać wcześniej lpg względem benzyny ? znasz zasade działania silnika z zapłonem iskrowym ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
snafu
post Wed, 28 May 2014 - 09:53
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 December 2008
Skąd: OSTRZESZÓW





CYTAT(zorro529 @ Tue, 27 May 2014 - 23:07) *
gaz musisz szybciej wtrysnąć i szybciej zapalic - bez tego bedzie lipa


sekwencja wtrysku zawsze podawana jest na zamknięty zawór ssący bez względu czy tyczy się to benzyny czy LPG

więc szybsze wtryśnięcie nic tu nie da
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zorro529
post Wed, 28 May 2014 - 10:31
Post #10


User
Dołączył: Sun, 27 April 2014





CYTAT(hz10 @ Wed, 28 May 2014 - 09:30) *
zorro 529
jak zamierzasz podać wcześniej lpg względem benzyny ? znasz zasade działania silnika z zapłonem iskrowym ?

chyba nie - bede musiał ciebie prosić o wytłumaczenie wink.gif
http://www.ptnss.pl/images/ss2007-04/PTNSS-2007-04-01.pdf strona od 32 zwłaszcza wprowadzenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 11:11
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ale przecież można przyspieszyć wtrysk gazu w sekwencji - wystarczy inteligentnie rozparować wtryskiwacz Pb z LPG i wtedy uzyskujemy przyspieszenie wtrysku zależn tylko od ilości cylindrów silnika.
Nie będę natomiast pisał jak beznadziejnie kończy się to w praktyce...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Wed, 28 May 2014 - 14:18
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





może się przydać do strojenia:


pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 14:28
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





IMHO najlepiej po prostu przestawić się na myślenie w kategoriach lambda... Tak naprawdę przy dzisiejszych paliwach obawiam się że AFR wcale nie wynosi 14,7:1 dla lambda = 1... Z LPG jest jeszcze gorzej bo jego skład jest bardzo zmienny w ciągu roku.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 28 May 2014 - 15:01
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(tjwasiak @ Wed, 28 May 2014 - 14:28) *
IMHO najlepiej po prostu przestawić się na myślenie w kategoriach lambda... Tak naprawdę przy dzisiejszych paliwach obawiam się że AFR wcale nie wynosi 14,7:1 dla lambda = 1... Z LPG jest jeszcze gorzej bo jego skład jest bardzo zmienny w ciągu roku.


W skrocie: na LPG ustaw tyle co na PB (wedlug zegarka AFR). Kontroler miej ustawiony dla PB (lambda 1 = 14.7) i traktuj LPG tak jakby to bylo PB. Jak ci wywala zaplony i nie jdzie na LPG, to mozesz miec problem z ukladem zaplonowym (zapalenie LPG wymaga wiekszej energii i wychodza problemy z ukladem zaplonowym). Zmniejsz przerwe na swiecach o 0.1 i zobacz, czy to cos zmieni. Ja mam u siebie to samo, jak dostaje 1.4 bara na LPG przy AFR 12:1 to potrafi sobie wypasc zaplon.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Wed, 28 May 2014 - 15:20
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





świece już dawno klepnąłem z 1.1mm seria na 1mm i zero efektu bynajmniej ja tego nie wyczułem a elektroda świecy ma kolor bardzo jasny aż biały nie ma żadnej sadzy na nich.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 28 May 2014 - 15:24
Post #16


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(hold @ Wed, 28 May 2014 - 15:20) *
świece już dawno klepnąłem z 1.1mm seria na 1mm i zero efektu bynajmniej ja tego nie wyczułem a elektroda świecy ma kolor bardzo jasny aż biały nie ma żadnej sadzy na nich.


1mm to wcale nie taka mala przerwa. U mnie fabrycznie jest 1mm i takie rzeczy sie dzieja. Sprobuj lekko zubozyc na gazie , tak ja pisali poprzednicy. Moze byc tez tak,ze ci jeden wtrysk LPG leje mocniej i masz na tym cylindrze 11:1 lub nizej.
Kiedy zdarza sie to wypadanie zaplonow? Caly czas, czy tylko jak turbo sie napedza?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 28 May 2014 - 18:11
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(zorro529 @ Wed, 28 May 2014 - 10:31) *
chyba nie - bede musiał ciebie prosić o wytłumaczenie wink.gif
http://www.ptnss.pl/images/ss2007-04/PTNSS-2007-04-01.pdf strona od 32 zwłaszcza wprowadzenie

nadal nie odpowiedziałeś na pytanie jak zamierzasz przyspieszyć wtrysk w tym konkretnym przypadku i jaki to będzie miało wymierny skutek na napełnianie cylindra? dasz rade czy nie?
podpowiem ci jeszcze że w tym silniki wtryski parcują wszystkie na raz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Thu, 29 May 2014 - 07:56
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Świece sklep na 0,6-0,7, 1mm to dalej dużo. Masz coś zmienione w układzie zapłonowym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 29 May 2014 - 11:02
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





x2 - ja miałem problemy powyżej 0,7mm. Sadziło marchewy jak w ALSie.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hold
post Fri, 30 May 2014 - 14:30
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2014





no i już dzięki waszym poradom jest coraz lepiej jeszcze nie bawiłem się AFR-em ale sklepałem świece z 1mm na 0.75mm i jest dużo lepiej, już powoli ustępuje szarpanie i dziwne furczenie w wydechu. Czyli po prostu jaką słabą iskrę mam i nie może dobrze zapalić gazu. Sprawdzałem już kiedyś cewkę zrobiłem podmiankę na inną i nic się nie zmieniło tak że polowi muszę zacząć myśleć nad jakimiś irydowymi świecami.
Tak że muszę podjechać do kumpla i pojeździć troche z AFR-em i może będzie coraz lepiej ciekawe ile na gazie dało by się ugrać zapłonem ile stopni dało by się przyśpieszyć bez stukowego ??
Wiecie gdzie najtaniej da się kupić nowy zestaw Innovate LC-1 ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 16:21