Shoutbox 0 nowych PW 


> Citroen Xsara turbo?, zastanawiam sie nad zalozeniem
stigu666
post Tue, 22 Apr 2014 - 15:33
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





witam, jestem nowy, wiec w razie czego mozecie mnie krytykowac i poprawiac wink.gif

mam Citroena Xsara 1.6 VTR, 2002 rok, silnik 16 zaworow, 110 koni. auto ma (niewiem czy od nowosci czy od ktoregos wlasciciela) lekko usztywnione zawieszenie, co czasem prowokuje do szybszej jazdy. ale.. tutaj zaczyna brakowac silnika. mocy jest .. niby nie malo, ale widac ze reszta auta marnuje swoj potencjal. chcialbym, aby moc oscylowala w granicach 160 -180 koni, poniewaz moim zdaniem byloby to w sam raz zeby ciekawiej sie jezdzilo.

pytanie brzmi: jak to zrobic?

wiem ze instalacja turbosprezarki to kupa zabawy, wiem ze w fabrycznym ukladzie wydechowym nie bardzo jest miejsce na turbo, trzebaby zalozyc chyba inny kolektor, itd itd. kompresor prostszym pomyslem jest, ale to tez troche przerobek, czytalem ze trzeba sie pobawic stopniem kompresji. mial juz ktos z tym do czynienia? wiem ze to nie az tak popularne auto, jak np civic, golf itp, ale tym mi sie naprawde fajnie jezdzi, i chcialbym go troche zmodyfikowac. rozwazalem przekladke silnika na 2.0 163 konie, ale ten silnik jest ciezszy, i ma mniej momentu obrotowego niz moje 1.6 gdyby zalozyc ktorakolwiek sprezarke. podejrzewam ze okolo 140-150 koni mozna zrobic samym chipem bez turbo z tego silnika, ale nie przybedzie momentu, wiec auto nie bedzie odczuwalnie szybsze.

prosze o jakies konkretne odpowiedzi, czy trudno zalozyc tutaj turbo, czy koszty mnie nie zjedza, i czy nie rozwale silnika po 2 dniach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 22 Apr 2014 - 15:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
opornick
post Tue, 22 Apr 2014 - 15:43
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





musisz sie troche wczytac w to forum i nie tylko bo bladzisz kolego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stigu666
post Tue, 22 Apr 2014 - 15:49
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





no , dzieki, duzo konkretow widze wink.gif

a i jakby ktos z administracji byl tak mily, i przeniosl mnie z tematem do dzialu modyfikacje, to bylbym wdzieczny. nie zauwazylem jakos na poczatku istnienia takowego dzialu, co zreszta mnie zdziwilo, dlatego napisalem tutaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:05
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





W dziale "Projekty i modyfikacje" piszemy o samochodach, które już powstały.

Turbo dokleić można do wszystkiego, kończy się to różnie. Nie wiem jak przyjmie to ten konkretny motor. O +30% z samego strojenia zapomnij, takie rzeczy nie dzieją się w wolnossących silnikach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:11
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





eh...

po pierwsze.. 2.0 ma 198Nm, a Twój Silnik około 150Nm.. (jeśli to w ogóle jest 1.6 a nie 1.8).
Po drugie... dowiedz się jaki masz sterownik silnika.. czy w ogól ogarnie współpracę z jakąś świnką..
Po trzecie.. koszty minimalne.. bez odprężania silnika to +-10 000zł.. zakładając, że nie będzie fuck up'ów.. ale że te w sumie zawsze występują... licz 15 000zł..
A to ile Ci silnik wytrzyma, zależy od tego tego jak wszystko zostanie wystrojone.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:13
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Brak uzasadnienia ekonomicznego dlubania w takim aucie. Szybkie nie bedzie, a awaryjne na pewno.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:17
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Z tymi 140-150 konmi chipem z tego 1.6 to Cię ostro poniosło laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:26
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





Nie siedze w Xsarach, ale w Saxofonach/106 s16 i C2 siedzi motor 1.6 z ktorego mozna zrobic malymi modami 130KM. Droga do 150 KM jest otwarta po zmianie walkow. W sumie prosciej i taniej byloby to sprzedac i kupic Xsare 2.0.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:32
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Tak jak koledzy napisali wcześniej + 30% wzrost mocy w jednostce N/A zapomnij (chyba ze masz naprawdę wagon pieniędzy dużo większy niż koszt twojego auta to kto wie może ci się uda ). Samym chipem +30% w jednostce N/A jeśli ktoś ci coś takiego powiedział to albo się na tym nie zna albo po prostu kłamie i jest mitomanem.Te 140 koni to może zaznaczam może uzyskasz jak założysz turbosprężarkę o ile zrobisz to dobrze i twój silnik wytrzyma takie zabawy (co nie jest wcale oczywiste)
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stigu666
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:33
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





no wlasnie o to mi biega.. jak kupie inne auto, to moge trafic na trupa, w ktorego musze wladowac jakies 5-6 kafli zeby jezdzil, a znowu wiem ze 2.0 w Xsarach w wersji 163 sie przegrzewaly i ciekly spod glowicy, wiec mnie to nie zadowala. znowu ladowanie 10 k w moje auto zeby dodac mu te 70 koni, to tez nie za fajna opcja, bo to auto wogole tyle warte nie jest, i nie scigam sie nim, tylko jezdze na codzien. co do sterownika.. niemam pojecia. napewno jest to wersja 1.6 z 16 zaworami, nie 1.8. ale w moim aucie jakos sprawniej sobie radzi niz w normalnej ( znaczy 5 drzwiowej Xsarze, z niby tym samym silnikiem, ktora w papierach jest lzejsza), wiem bo takowa objechalem spod swiatel bez wiekszego problemu. a co z tym kompresorem? nie wyszloby taniej, i lepiej? nie chodzi mi o zrobienie auta z kosmiczna moca, tylko o to zeby troche lepiej przyspieszalo. kompresor z tego co wiem, plynniej rozwija moc niz nawet najlepiej zestrojone turbo. mniej tej mocy, ale plynnien.

a co do saxo i peugeotow: tam baza ma 118 koni dokladnie, moj 109. jezdzilem czyms takim, wiem ze zachowuje sie podobnie ( no jest szybsze bo mniejsze, to oczywiste) ale silnik chodzi podobnie, wiec mysle ze to nie bardzo zmodzona jednostka. ciekawi mnie tez jakim kosztem mozna ten moj silnik doprowadzic do 130 koni..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:54
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





To włożyć mu 3.0V6 biggrin.gif Chyba najlepsza opcja biggrin.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stigu666
post Tue, 22 Apr 2014 - 16:56
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





niby cos w tym jest biggrin.gif ale wtedy nie prowadzilby sie tak jak teraz, podsterowny by sie zrobil.. chodzi mi o zachowanie masy jaka jest. 3.0 V6 z PSA moze i by weszlo, ale jeszcze wiecej przerobek niz pod turbo..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 22 Apr 2014 - 17:07
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





czy kompresor czy turbo roboty masa, a jak ktos napisal awaryjnosc moze byc za duza chyba ze to auto na weekendy wink.gif

ty masz tu5jp4 w saxofonach byl tu5j4
najtansza opcja dla ciebie wg mnie bylyby walki z j4 (sprezynki zaw tez)
wydech 2", jakis 4-2-1 uzywke wyrwac
dolot najlepiej kolektor z c2 vts (alu)
podstroic i 130 w zasiegu

na club106.pl dowiesz sie wiecej, szybciej itd chociaz i tu siedza madre glowy od psa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 22 Apr 2014 - 17:35
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Dmuchaj z nitro.
Albo swapuj 2.0 16v, niekoniecznie to 163 KM, różnicę poczujesz.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Tue, 22 Apr 2014 - 19:00
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Stigu666 jak ogarniasz angielski to może Ci się przyda.

https://www.youtube.com/watch?v=vUKgKtMXec8
https://www.youtube.com/watch?v=xt0M-Bs3mDI
https://www.youtube.com/watch?v=F8ZDL5eOUtE

Jak Twoje auto ma CR powyżej ~9.5 wypadało by go odpężyć przekładką pod głowicę.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 23 Apr 2014 - 00:40
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





TU5JP4 jest bardzo wytrzymała jednostką smile.gif Sam mam z takiego motorka wyciśnięte 250 koników. 180 koników to żaden wyczyn. Odpreżasz dziada uszczelką pod głowice z motoru TU5J4, najgrubszą 1.77 w pełni metalową. JP4 ma 0.67. Ładujesz turbo pokroju td04-11g plus kolektor wydechowy nie musi być żaden cud techniki. Wydech zostawiasz serie. Do tego wiadomo jakiś icek blow off, wtryski z 370ccm, pompa paliwa seria. Świnka w postaci det3, egt i afr. Na końcu masz taki wykres. Może i bez szały, ale i koszta znikome, w 3k się śmiało zamkniesz jak wszystko sam ogarniesz, bo jak nie to dolicz drugie tyle.



--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stigu666
post Wed, 23 Apr 2014 - 13:43
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





O i właśnie o takie cos mi chodziło. Moj silnik niby w dobrej kondycji, ale jak widze jaka jest roznica tej uszczelki, to warto ja wymienic. Koszt nie gigant, jedyne co to nie zrobię nic san z elektronika bo sie nie znam. Przyda mi sie pomoc biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vakir
post Wed, 23 Apr 2014 - 14:54
Post #18


User
Dołączył: Thu, 06 May 2010
Skąd: Płońsk





CYTAT(stigu666 @ Wed, 23 Apr 2014 - 13:43) *
O i właśnie o takie cos mi chodziło. Moj silnik niby w dobrej kondycji, ale jak widze jaka jest roznica tej uszczelki, to warto ja wymienic. Koszt nie gigant, jedyne co to nie zrobię nic san z elektronika bo sie nie znam. Przyda mi sie pomoc biggrin.gif


Jak na elektronice się nie znasz to pewnie +800-1000zł na strojenie dolicz. Można robić tanim kosztem tylko trzeba szukać okazji, tanich części, albo mieć znajomy szrot smile.gif
I nie słuchaj malkontentów którzy krzyczą, że uturbienie to 10-15 tysięcy zł bo oni nie mieli nigdy styczności z turbo. (oczywiście profi uturbienie, pod bardziej sensowne mocy kosztuje i 10,15 i 40tys, ale do soft turbo koszta nie są aż takie astronomiczne smile.gif )


--------------------
Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Wed, 23 Apr 2014 - 15:03
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(vakir @ Wed, 23 Apr 2014 - 17:54) *
Jak na elektronice się nie znasz to pewnie +800-1000zł na strojenie dolicz. Można robić tanim kosztem tylko trzeba szukać okazji, tanich części, albo mieć znajomy szrot smile.gif
I nie słuchaj malkontentów którzy krzyczą, że uturbienie to 10-15 tysięcy zł bo oni nie mieli nigdy styczności z turbo. (oczywiście profi uturbienie, pod bardziej sensowne mocy kosztuje i 10,15 i 40tys, ale do soft turbo koszta nie są aż takie astronomiczne smile.gif )

Chyba Ty w takim razie nigdy nie turbiłeś nic na tak zwanym soft turbo.
Jeśli nie robisz sam, bo nie masz na to warunków, jeśli trzeba zainwestować w SA, bo seryjny komp z niczym nie współpracuje.. to niestety takie koszty wychodzą.. ale spoko.. można też całość zrobić z kibel rury pcv, bo swoje zadanie też spełni, a nie z kwasa czy aluminium.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vakir
post Wed, 23 Apr 2014 - 15:12
Post #20


User
Dołączył: Thu, 06 May 2010
Skąd: Płońsk





CYTAT(torek @ Wed, 23 Apr 2014 - 18:03) *
Chyba Ty w takim razie nigdy nie turbiłeś nic na tak zwanym soft turbo.
Jeśli nie robisz sam, bo nie masz na to warunków, jeśli trzeba zainwestować w SA, bo seryjny komp z niczym nie współpracuje.. to niestety takie koszty wychodzą.. ale spoko.. można też całość zrobić z kibel rury pcv, bo swoje zadanie też spełni, a nie z kwasa czy aluminium.


Właśnie uturbiam lanosa i tyle mnie nie wyszło, a mam już turbo, zegary, orurowanie z IC, wydech, chłodnice, wtryski, swiece, stożek, złączki. Brakuje mi jeszcze chęci, świni i strojenia. A Ty dodatkowo od razu zakładasz najbardziej pesymistyczną wersje, wystarczy poczytać znaleźć informacje przed rozpoczęciem projektu i dopiero działać, a kolega może ma garaż, spawarkę i handluje kwasówką. A wydać 15tys i zrobić 180KM to tak nie zawsze ma sens...


--------------------
Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 17:57