![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Wszelkie sugestie mile widziane.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ale rzeźna
![]() Po pierwsze nie w sylikon - mało trwałe rozwiązanie. Po drugie wyciąć dremelem i przygotować do włożenia w nową obudowę. Nową obudowę można wziąć z jakiejś innej uszkodzonej przepływki lub kawałek innej rury plastikowej. I na koniec wklejasz to w nową obudowę. Jest wielka szansa że będzie wyglądać prawie jak ori. Jak chcesz mogę zrobić to Tobie. Tylko potrzebuję MAF i nową średnicę. Dlaczego nie zrobisz konwersji na MAP?? -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
w ogole ta krateczka na wlocie MAF ma zapewniać linearny przepływ powietrza , bez niej mogą sie tworzyć zawirowania które wprowadza błędy pomiarowe
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
no i każda przepływka jest skalibrowana pod dana średnice/przekrój ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
E30 owner, przema72 - dzięki za info.
Robię porządek z dolotem i przepływka mi zawadza. Jest zwężką 65mm a cała reszta od filtra do turbo ma 83mm. Wsadzam inny stożek pod maskę zamiast w zderzaku i walczę o każdy cm miejsca. Mam ecumastera det3 sterującego prawdopodobnie bez przepływki ale tak na 90%, bo gościu co mi go instalował i stroił już nie pamięta dokładnie. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie tego? Jak odepnę maf to komp wchodzi w tryb awaryjny i włącza wiatrak chłodnicy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Więc musi przepływka musi być w dolocie. Lubię pomajsterkować więc nie odpuszczę kolejnej okazji ale dzięki E30 owner za propozycję. Czy sklejenie custom przepływki na klej epoksydowy - taki lepszy distal to dobry pomysł? Czy drut od czujnika musi być po środku przelotu powietrza? Pytanie od ziomala, który wyszedł poza zakres przepływki: Jaką średnicę obudowy przepływki powinien mieć do 300KM? 65mm skończyło się przy ok. 270KM. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie zapomnij później skontrolować Vagiem i ew. wprowadzić korektę.
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
na moje oko 65cm srednicy styka do ponad 500hp , skończyło ci sie co ? przy 270 , chyba zakres pomiarowy przepływki , a zwiekszenie jej srednicy to tylko jej oszukiwanie , skoro masz det3 to nie baw sie w rzeźbę i zrób konwersje da to najlepsze wyniki
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
możesz też kupić większą od m54b30 bmw.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Przema72, zakres pomiarowy przepływki u ziomala się skończył. Ma zegar afr i seryjny komp czasem ustawi mieszankę git a czasem lipa. Czy w jego przypadku oszukanie maf-u większą obudową sprawi, że ecu się adoptuje?
Czy jest opcja w det3, żeby jedynie map sensor dawkował paliwo bez konwersacji z maf? Jeżeli tak jest u mnie to zrobię przepływkę jaknajmniejszą, żeby miejsce zyskać. Jeżeli nie to wyrzeźbię ją z kratką i celownikiem ale raczej będzie to przeszczep z innego auta, np wspomnianego bmw. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
ciezko powiedziec , na niskich obciązeniach napewno sie zaadoptuje po lambdzie , ale na wysokich nie , bo przykladowo zwiekszenie srednic przepływki to jej oczukiwanie , bedzie przeplywac 40kg/h a maf bedzie pokazywal tylko 30kg/h
det3 w FI oczywiscie bedzie dawkowal paliwo wyłącznie po map , ale do poprawnego działania komputera potrzebujesz maf bądz jego emulacji detem , bo po odczytach z maf ecu ustawia kąt zaplonu |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
mam podobnie rozwiazany temat tyle ze w hOplu: seryjna przeplywka ma 70mm, teraz 80mm wyspawana z kwasowki, osprzet od 2,5 w silniku 3,2, det 2 u mnie sobie bezproblemu poradzil z tematem...
rozumiem ze brak tej siatki moze ebac sprawe ale nie musi? -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2008 Skąd: Białystok ![]() |
opiszę o co chodzi
auto po modach mechanicznych z 160KM dawało radę do 268KM przy doładowaniu 1.1bar(seryjny ecu bez zmian) powyzej 1.1 np. 1.3bar strzela sobie dowolny afr czasami jest 16-18, 14,5 a czasami 12.5 czy po zainstalowaniu det3 skoro zakres maf kończył się przy 0,9bar pokazywało 202g/s będzie sie uczył i np. po map-ie będzie dawał np. 230g/s konwertując dane z mafu na map? skoro masz det3 to nie baw sie w rzeźbę i zrób konwersje da to najlepsze wyniki rozmumiem że tak?! |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ja nie rozumiem po co tak rzezbic, jak mozna po prostu wlozyc wieksza przeplywke majac DET. Wiecej zabawy jest z konwersja na MAP, i jak taki tryb Ci odpowiada to tez mozesz zrobic.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Siatka w przepływce jest po to by "rozbić" strugę powietrza, gdyż przy ściankach jej prędkość jest mniejsza, co za tym idzie nie chłodzi wystarczająco drut - przez co przepływka zaniża wyniki. Więc tak, jeśli drut nie będzie w centrum przepływki i nie będzie siatki to będzie przekłamywał - ale strojenie na decie (i tak nieuniknione) zniweluje to.
Problem w silniku turbo jest taki że wzrost przepływu powietrza nie jest "linearny", i zwiększenie obudowy spowoduje z jednej strony zwiększenie przedziału pomiarowego, ale z drugiej strony zaniży cały pomiar poniżej wartości max (osiągnie się rozciągnięcie pomiaru - nie wiem jak to ująć). Więc korekcja paliwa będzie potrzebna tak czy inaczej, bo mieszanka się zuboży - komp skróci czasy wtrysku. Ale istotnie może to "uspokoić" mieszankę na górze. Wspomniane przez Przema "zaniżenie wartości" niwelujesz większą dawką paliwa. Problem byłby banalny gdyby to był stroker lub kompresor roots'a. W usa, mod popularny wśród właścicieli mustangów, wstawiają większe wtryski, a "stroją" to właśnie doborem średnicy przepływki. Temat do zrobienia, tylko trzeba nad nim "posiedzieć". Acha i jeszcze jedno - nie zwiększa się średnicy - tylko pole przekroju poprzecznego przepływki. Może się okazać że wystarczy zwiększyć średnicę o 3 - 5mm i będzie git. Jeśli masz podniesione doładowanie z 1.1 na 1.3b to teoretycznie zwiększasz przepływ o około 18% (tak na szybko licząc) i o tyle należałoby zwiększyć pole przekroju - i z tego wyliczyć nową średnicę. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak na marginesie, to podniesienie cisnienia z 2.1 bezwzglednego na 2.3 to ~9% wiekszy przeplyw. Poza strojeniem paliwa trzeba tez postroic zaplon, bo komp przez zanizone odczyty przeplywu powietrza bedzie bardziej wyprzedzal zaplon i moze to dac niemily efekt uwalonego tloka.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
Siatka w przepływce jest po to by "rozbić" strugę powietrza, gdyż przy ściankach jej prędkość jest mniejsza, co za tym idzie nie chłodzi wystarczająco drut - przez co przepływka zaniża wyniki. Więc tak, jeśli drut nie będzie w centrum przepływki i nie będzie siatki to będzie przekłamywał - ale strojenie na decie (i tak nieuniknione) zniweluje to. chyba norma jest ze drut powinien byc w centrum pola przekroju obudowy, w takim razie nie musze sie martwic ![]() ![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
chyba norma jest ze drut powinien byc w centrum pola przekroju obudowy, w takim razie nie musze sie martwic ![]() ![]() Ale to też zależy od budowy samej przepływki. Nie wszystkie przepływki mają drut w centrum przekroju, i nie wszystkie mają drut na wierzchu. Niektóre przepływki mają drut w zabudowie, w przodzie której jest szczelina pobierająca powietrze a w tyle szczelina oddająca powietrze dalej. Można jeszcze inaczej zmienić zakres pracy przepływki - zwiększyć oporność druta, czyli jego grubość. Tylko ja już za dużym debilem jestem, jeśli chodzi o kabelki, żeby się w to aż tak zagłębiać. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza ![]() |
Ale to też zależy od budowy samej przepływki. Nie wszystkie przepływki mają drut w centrum przekroju, i nie wszystkie mają drut na wierzchu. Niektóre przepływki mają drut w zabudowie, w przodzie której jest szczelina pobierająca powietrze a w tyle szczelina oddająca powietrze dalej. Można jeszcze inaczej zmienić zakres pracy przepływki - zwiększyć oporność druta, czyli jego grubość. Tylko ja już za dużym debilem jestem, jeśli chodzi o kabelki, żeby się w to aż tak zagłębiać. no jeszcze sa takie z dwoma kanalami(fordy, chyba mazdy, swift gti) jeden duzy glowny, i maly ok 1cm gdzie jest wlasnie drut, w tym drugim aucie po roztoczeniu przeplywki musialem podneisc cisnienie na listwie i dzialalo poprawnie. zamiast zmieniac grubosc druta, lepiej poszukac przeplywki o podobnej charakterystyce a satysfakcjonujacej nas obudowie, temat rzeka sie robi ![]() -------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ale to też zależy od budowy samej przepływki. Nie wszystkie przepływki mają drut w centrum przekroju, i nie wszystkie mają drut na wierzchu. Niektóre przepływki mają drut w zabudowie, w przodzie której jest szczelina pobierająca powietrze a w tyle szczelina oddająca powietrze dalej. Można jeszcze inaczej zmienić zakres pracy przepływki - zwiększyć oporność druta, czyli jego grubość. Tylko ja już za dużym debilem jestem, jeśli chodzi o kabelki, żeby się w to aż tak zagłębiać. Opornikiem właśnie można przesunąć zakres pomiarowy, a fajniej byłoby go rozszerzyć. I to mniej więcej daje większa obudowa. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Szczytno ![]() |
Jak będzie się odnosił ten temat do przepływomierzy klapkowych?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 14:56 |