Shoutbox 0 nowych PW 


> E36/5 SWAP 2.8 dobór dyfra ze szperą i szprzęgło
SzybkiKuba
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:30
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Witajcie,
Mam E36 Compact w specu typowo track day'owym/amatorskiego sportu. Aktualnie w samochodzie zakończył się swap z 1.8 M42 na 2.8 M52.
Z racji tego że do 1.8 posiadałem dwa dyfry spięte o przełożeniach 3.38 i 4.1 skrócony wał przy swapie na 2.8 jest tak zrobiony żeby można było go łączyć z flanszą dyfrów typ 168 (mała głowa). Obawiam się jednak o "długoterminową" niezawodność takiego setup'u. Jaki dyfer byście polecili, myślałem o czymś od E30 2.5, z tego co pamiętam tam już jest "średni" typ 188? Ma ktoś jakieś sugestie? Czy może ktoś lata w takim setupie i jest to dosyć bezawaryjne?

Druga sprawa to sprzęgło. Z racji tego że w M42 miałem jednomase, użyłem tego sprzęgła. Już widzę, że nie daje rady mimo nowego kompletu. Nie chce iść w dwumase i myślałem jak z tego wybrnąć. Tarcza z M42 ma 215mm. Seryjnie w 328 jest 240 mm. Tarcza pod jednomas do M20/M50 B25 ma 228 mm, ale boje się że będzie to samo co przy 215. Myślałem, żeby kupić tarcze 240 mm od 328, do tego roztoczyć jednomas z M42 albo z M50 i zastanawiam się z czego docisk wrzucić? Przerabiał ktoś temat i mógłby coś podpowiedzieć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DawidLwa
post Mon, 20 Jan 2014 - 00:18
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Zostaw to co masz czyli 3.38 pojeździsz chwile i sam sobie odpowiesz na pytanie czy potrzebujesz wolniejszy czy szybszy. Temat sprzegla jest dosc obszerny wystarczy poszukac


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 20 Jan 2014 - 08:13
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





ja bym od razu zmienil na duza glowe. mialem w swoim e30 m52b28 szpere 3,64 i do zabawy bylo ok. co do sprzegla to mialem jednomas z m20, niestety nie pamietam juz jaka tam byla tarcza i docisk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Mon, 20 Jan 2014 - 09:50
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





DawidLwa chodzi mi raczej o wytrzymałość dyfra 168 vs 188. Przełożenie 3.38 mi pasuje na dlugie proby, a 4.1 do polatania bokiem. Chodzi mi o to ze nie chce dopuscic do sytuacji ze dyfer sie wysra np jak zaciagne w kwietniu auto na Nurburgring. Stad pytanie czy nie lepiej przejsc na duza glowe.
Dobrus w dyfrach 168 vs 188 jest roznica w srednicy flansz polosi i tej laczonej z walem? Czy tylko w srodku?
Ze sprzeglem zaryzykuje. Kupie jednomas z m20/50 i roztocze pod tarcze 240 z 328.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 20 Jan 2014 - 10:25
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





flansze sa chyba te same, ale mogę się mylić . teraz przypomnialem sobie ze mialem komplet sprzegla z jednomasem z m50b20. Nie ślizgało sie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Mon, 20 Jan 2014 - 11:00
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Na dłuższą mete jasne ze duza głowa jest lepsza , jest jedno e36 na małej głowie lata na cwiartke z moca 550 KM i dyfer zyje. Flansze sa wymienne. Mam taki dyfer od e34 szpera 3.46 , dwumas stan BD tarcze i docisk prawie nówka 228 na sprzedaż wieloklin 10 zebów


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiu134
post Mon, 20 Jan 2014 - 11:30
Post #7


User
Dołączył: Tue, 31 October 2006





Sprzęgło możesz zrobić w sprawdzony sposób koło jednomasowe z m50 roztoczyć na 240mm docisk m57 i tarcza opcja z m30 z tłumikami drgań zostanie ci jeszcze przerobić łapę docisku taki zestaw jest niższy jakieś 10mm , ja mam takie i jestem zadowolony .

Znalazłem jeszcze fotki



Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Tue, 21 Jan 2014 - 08:49
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





Jak chcesz mieć bezawaryjny napęd to załóż porządną szperę zaciśniętą na 40% na dużej głowie. Flansze są inne, można przełożyć, ale najlepszą opcją będzie do dużych flansz dokupić grube półosie z e30 325 lub z compacta 323ti- i zapomnieć o temacie raz na zawsze. Przełożenie sobie sam wybierz, ale moim zdaniem obecne jest za długie wg. mnie coś od 3.64 w dół ja u sibie w 318ti miałem 4.27- (odcięcie około 180km/h) i było ok teraz w 325 planuje jakieś 4.10 albo 3.91. Mam dwóch kumpli co mają m52b28 w compactach i obydwoje jeżdżą na dużej głowie zaciśniętej i nic się tam nie dzieje. Jeden na przełożeniu 4.10 drugi na 3.64 oba mają zrobiony kolektor od m50 i jakieś pierdoły. Niestety co do sprzęgła to nie wiem co tam mają powkładane.


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Tue, 21 Jan 2014 - 10:24
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





jesli do sportu to tylko duża głowa, najlepiej zaciśnięta na 40% przełożenie najlepiej 3.64-4.27

co do sprzęgła to ja mam taki: zestaw roztoczony jednomas z m50, docisk m57 i tarcze e36 m3 bez sprężynek, wszystko ładnie dział ale tak jak pisał kolega trzeba przerobić łapę docisku lub dać podkładkę/pierścień pod łożysko oporowe. u mnie siedzi m52b30 241km i 306nm, wcześniej miałem jednomas z m20 i dopóki było 2.8 to dawało rade przy obecnym setupie czasami się ślizgało
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Tue, 21 Jan 2014 - 19:47
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Dziękuje Wam za informacje. Dostałem też kilka ofert. Będe miał więcej czasu w lutym i zaczynam działać. Teraz szukam dyfra od 323ti albo duzej z e30 325. Co do przelozenia powiem tak - lepiej jezdzi mi sie na 3.38 niz na 4.1 wiec i duza glowa bedzie w tych okolicach. Poza tym auto szykuje jak pisalem zeby polatac nim jak najwiecej po Ringu w tym roku bo E82 mi szkoda a tam krotkie przelozenie nie ma racji bytu. Moze tez BMW challenge kilka rund pojade.
Jeszcze jedno wiecie moze jaka szpera pasuje do duzej glowy od e30 325 czy e36 323ti - bo pierwszy dyfer ciezko ze szpera trafic a drugi nie wystepowal.
A te male glowy sobie zostawie na lokalne upalanie. Przekladka dyfra i polosi dlugo nie trwa. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Tue, 21 Jan 2014 - 21:38
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Krzysiu134 i Reza jesteście w błedzie nie trzeba przerabiać łapy ani wysprzeglika i działa bez zarzutu


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Wed, 22 Jan 2014 - 00:10
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





CYTAT(SzybkiKuba @ Tue, 21 Jan 2014 - 21:47) *
Dziękuje Wam za informacje. Dostałem też kilka ofert. Będe miał więcej czasu w lutym i zaczynam działać. Teraz szukam dyfra od 323ti albo duzej z e30 325. Co do przelozenia powiem tak - lepiej jezdzi mi sie na 3.38 niz na 4.1 wiec i duza glowa bedzie w tych okolicach. Poza tym auto szykuje jak pisalem zeby polatac nim jak najwiecej po Ringu w tym roku bo E82 mi szkoda a tam krotkie przelozenie nie ma racji bytu. Moze tez BMW challenge kilka rund pojade.
Jeszcze jedno wiecie moze jaka szpera pasuje do duzej glowy od e30 325 czy e36 323ti - bo pierwszy dyfer ciezko ze szpera trafic a drugi nie wystepowal.
A te male glowy sobie zostawie na lokalne upalanie. Przekladka dyfra i polosi dlugo nie trwa. wink.gif

z e34 tylko tylny dekiel trzeba zmienić.
dobrze by było jakby ktoś potwierdził tą informację na 100%, bo nie grzebałem przy tych dyfrach


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Wed, 22 Jan 2014 - 09:05
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Potwierdzam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reza
post Wed, 22 Jan 2014 - 09:52
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 June 2009





DawidLwa no nie wiem, już 3 komplety podobne(roztoczony jednomas,docisk m57) montowaliśmy i zawsze był problem, raz nadspawalismy łapę,raz daliśmy podkładkę/pierścień a raz zrobiliśmy regulacje śrubą imbusową po drugiej stronie skrzyni. testowaliśmy po prostu każde rozwiązanie. jeśli wiesz o jakimś innym patencie to powiedz, bo bez któregoś z tych rozwiązań sprzęgło nie będzie chodzić prawidłowo. montowaliśmy w m50b25nv,m52b28/30,m54b30 i zawsze trzeba było przerobić, jest jeszcze patent z podkładkami pod docisk ale go nie testowaliśmy

a i przy skrzyni z 328i(duży zf) przy patencie z podkładką/pierścieniem trzeba jeszcze skrócić prowadnice łożyska na wałku w skrzyni bo skrzynia nie dojdzie ,będzie się opierać o środek tarczy sprzęgła, nie robiliśmy różnych mixów a może być tak ze przy którejś skrzyni będzie działać bez problemu taki zestaw(jednomas m50,docisk m57) bez żadnych "patentów"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Wed, 22 Jan 2014 - 10:12
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





W wysprzegliku jest na tyle tolerancji ze zniweluję roznice miedzy tymi zestawami mi weszlo od strzala bez żadnej rzeźby i dziala super wazne zeby docisk byl wciśnięty na samoregulatorach przed zakladaniem pozniej sam sie wysprzegli i zepnie. Dziwne ze u Ciebie nie dzialalo


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Wed, 22 Jan 2014 - 10:22
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Sprawdze ten dyfer z e34. Co do wysprzeglika ja teraz mam jednomas z 318is i zeby dzialalo wszystko w 328 dalem wysprzeglik i rozrusznik z 318ti. Bede kombinowal. I tak mnie nakierowaliscie. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Wed, 22 Jan 2014 - 11:50
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





Z E34 pasuje z silników 6 cylindrowych przed liftem. Po lifcie do silników m50 w zwyż były montowane dyfry Typ210.


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiu134
post Wed, 22 Jan 2014 - 11:51
Post #18


User
Dołączył: Tue, 31 October 2006





CYTAT(reza @ Wed, 22 Jan 2014 - 11:52) *
DawidLwa no nie wiem, już 3 komplety podobne(roztoczony jednomas,docisk m57) montowaliśmy i zawsze był problem, raz nadspawalismy łapę,raz daliśmy podkładkę/pierścień a raz zrobiliśmy regulacje śrubą imbusową po drugiej stronie skrzyni. testowaliśmy po prostu każde rozwiązanie. jeśli wiesz o jakimś innym patencie to powiedz, bo bez któregoś z tych rozwiązań sprzęgło nie będzie chodzić prawidłowo. montowaliśmy w m50b25nv,m52b28/30,m54b30 i zawsze trzeba było przerobić, jest jeszcze patent z podkładkami pod docisk ale go nie testowaliśmy


Ja też sprawdzałem seryjną łapę z seryjnym wysprzęglikiem i wypadł tłoczek z wysprzęglika . Jak na razie jesteś pierwszą osobą która nic nie robiła z wysprzęglikiem , czy nie składał ci silnika K64 może on ci przerobił wysprzęglik ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Wed, 22 Jan 2014 - 14:36
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Sory nie dopatrzyłem ze chodzi o zf-a na getragu dziala bez rzeźby.Silnik sam skladalem. Ale mam na to patent na wiosnę jak sie potwierdzi na 100% opisze z przyjemnoscia.


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Sun, 25 May 2014 - 09:43
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Krzysiu i Reza nadal utrzymuje to co pisalem nie trzeba nic przerabiać ... Getrag i Zf odsadzeniem dzwonu są takie same - zmierzone. Wszytko zależy od grubości tarczy wtedy sloneczko jest bliżej lub dalej. Przy tarczy 8-8,5 mm sprzeglo dziala normalnie i wskaźnik zużycia tarczy jest na 3/4 przy tarczy 10 mm tloczek wypada i nalezy przerobić lape. Dodatkowo mozemy usunąć blachę miedzy silnikiem a skrzynia mamy wtedy -2mm dystansu. Pozdrawiam


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 00:54