![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
W sieci trudno o sprawdzone informacje nt tego silnika. Juz wiecej informacji mozna znalezc nt 2.0 mzr cd, ale 2.2 (163, 180 lub 185 PS) uchodzi za mniej awaryjny i oszczedniejszy, stad moje zainteresowanie tym motorem.
Jedno co wiem, to to, ze jest na lancuchu. Czy ktos z Was ma infomacje nt silnika 2.2: 1. Jakie siedzi tam turbo? 2. Jak sie to programuje (sterownik Denso), wiem, ze sa programy 'light' na 195 i 'hard' na 215 PS 3. Czy ten motor to konstrukcja wlasna Mazdy, czy jakas hybryda koncernowa? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Najlepiej gdybyś poszukał informacji na forum mazdy ;-)
Silnik 2.2 występował w kilku wersjach mocowych, każda z nich to taki sam silnik i osprzęt, najmocniejsza wersja ma dodatkowo inny układ wydechowy. Nie ma problemu z programowaniem tych aut, przyrosty też są na przyzwoitym poziomie. Najnowsze modele(GJ) na razie są nie programowalne(tak było 2a miesiące temu), miałem dwie sztuki z 2013 i oba wyjechały na boxach (słabe przyrosty rzędu 20hp/40nm). -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Forum mazdy jest skape w informacje, mam wrazenie, ze uzytkownicy aut typu mazda, toyota nie sa zainteresowani szczegolami technicznymi i nie maja wiedzy na taki temat. Nie znalazlem tez nawet na zagranicznych formach info nt turbiny, ale skoro robia wiecej niz 200 PS, to zapewne siedzi tam cos wiekszego niz GT1749.
Akurat zapytanie moje dotyczy aut II generacji - czyli lata 09-11, wiec z tego, co piszesz powinny sie programowac bez zadnego problemu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
To jak już zrobisz ten program IC i wydech to napisz co to daje na forum mazdy, ono na to czeka
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 January 2014 ![]() |
Turbina siedzi Firma: IHI Model:RHV4 Typ:VJ40,VJ41,VJ42,VJ44,VJ45. Silnik to konstrukcja Mazdy R2BF
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 April 2011 ![]() |
Odkopę wątek.
Czy ktoś ma informacje jakie większe turbo można w miarę bezkolizyjnie wsadzić do tego silnika w maździe 6 i czy okolice 250 km są w miarę bezpiecznie dla tego silnika? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Ja tylko napisze ze mam kilku kolegów którzy maja te mazdy na taksówce . Wszyscy wymieniali łańcuch po jakis 50-60 tys mil. W uk za wymianę rozrządu firmy liczą conajmniej 2 razy tyle co za normalny rozrząd na pasku. Roczniki '09 '10
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 April 2011 ![]() |
Ale ja o turbinach a nie łańcuchach chciałem.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 January 2014 ![]() |
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...31&t=170052 Tutaj trochę poczytasz.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 April 2011 ![]() |
Czyli dalej nie wiem nic o turbinach.... Chyba będę musiał tworzyć coś samemu...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Właśnie widziałem ten wykres i jestem pod mega wrażeniem. Jak sprzęgło znosi te 500nm - jaki przebieg wozu? Czy możesz zdradzić czemu seria nie trzymała kompletnie mocy? Co było przyczyną?
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Ten typ tak ma, wystarczy pojeździć autem po mieście i się zamula nie wiadomo dlaczego.
Robiłem takie Mazdy już wcześniej, nawet zdarzyła się wersja 125hp ![]() Wszystkie w okolice 200-220hp.500-530Nm i nie słyszałem jeszcze, żeby był jakiś problem z układem przeniesienia napędu itp Na marginesie dodam, że w samochodzie wyjęty jest DPF, a z tyłu czysto, zero dymu...Denso robi robotę :-) -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
U mnie w RF7J też DPF off i czyściutko, jedynie jak po mieście polata to zakopci parę razy, ale sprzęgła chyba inne bo to w serii 2.0 liche takie jakieś..
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
A nie pomylił Ci się z normą emisji Euro 6 i brakiem dozowania mocznika w SCR?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:32 |