Shoutbox 0 nowych PW 


> Toyota AE86 Levin, by Trax Racing
AE86
post Tue, 31 Dec 2013 - 12:11
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: Warszawa





Witam,
Chciałbym zaprezentować stary/nowy projekt kultowego AE86.
Stary bo auto należało do jednego z forumowiczów. Nowy bo zostało wskrzeszone nowe życie w tak piękne auto wink.gif

Trochę z przypadku staliśmy się właścicielami Toyoty i miłość do klasyków nie pozwoliła nam aby auto stało i się marnowało.

Nie łatwo opisać dokładny spec auta, bo .... ciężko znaleźć dużo seryjnych elementów .
Dużo pozostało ze starego projektu, sporo jest rzeczy nowych. Całość rozebrana do 0 i odbudowana na nowo, łącznie z pracami blacharskimi.

Spec bardziej wyścigowo,track deyowy .... choć po skończeniu wpadł do głowy szalony pomysł aby zaprezentować auto na Barbórce Warszawskiej biggrin.gif
Udało się zrealizować plan w 100%.

Spec :
Toyota AE86 wersja Levin 2d
silnik 4AGE 1.6 16v

SILNIK :
-kute tłoki 11:1
-kute korbowody
-wyważony układ korbowo-tłokowy
-panewki ACL
-śruby korbowodów ARP
-szpilki głowicy ARP
-metalowa uszczelka głowicy 1mm Athena
-wałki rozrządu HKS 272
-podwójne sprężynki zaworowe Supertech
-tytanowe tależyki Supertech
-uszczelniacze zaworowe Supertech
-Regulowane koła rozrządu HKS
-większe aluminiowe koło pompy wody
-obrobiona głowica z pomiarem FlowBench, powiększone kanały ssące i
wydechowe, zawory i gniazda na 3 kąty (Krasnobrodzka Racing)
-Przekładka przepustnic T3
-4 przepustnice od AE101
-filtry gąbkowe ITG
-komputer sterujący Apexi (strojenie Coobcio)
-wzmacniacz zapłonu MSD
-cewka i moduł zapłonowy MSD
-przerobiony aparat zapłonowy
-przezroczysta osłona rozrządu
-przerobiona odma, dwa wyjścia z pokryw zaworów, Oil catch tank
-sportowy wentylator chłodnicy Felx-a-Lite
-rozdzielacz podciśnień
-regulator paliwa Tomei
-kolektor wydechowy 4-1
-przewody chłodnicy Samco
-19-sto rzędowa duża chłodnica oleju
-mocniejszy zaworek i sprężynka pompy oleju HKS
-wydajniejsze wtryski paliwa 312cc 7MGE
-korek chłodnicy TRD
-korek wlewu oleju TRD
-pompa paliwa Walbro
-shortshifter TRD
-szpera Kaaz 2 way (nie TRD)
-przełożenie w dyfrze to 5:375


moc 174KM (choć to jeszcze nie koniec strojenia) , max obrotów 9200rmp

NAPĘD :
-sprzęgło ACT
-lekkie koło zamachowe
-shortshifter T3
-szpera Kaaz 2 way
-krótkie przełożenie w dyfrze 5:375
-przewód wysprzęglika w stalowym oplocie


ZAWIESZENIE:
-amortyzatory i sprężyny Tokico
-regulowane poduszki amortyzatorów Cusco
-rozpórka przednia Cusco
-drążek Panharda z uniballami
-Poliuretany w każdym wahaczu
-grubszy stabilizator Tanabe
-podkładki przednich zwrotnic T3
-przekładki tylnego mostu T3
-poliuretanowe elementy stabilizatorów
-maglownica z krótszym przełożeniem Quaife
-wszystkie elementy zawieszenia piaskowane i lakierowane proszkowo

HAMULCE:
-przewody hamulcowe Hel Performance
-hydrauliczny ręczny K-Sport
-regulator siły hamowania Tilton
-klocki Mintex 1144 Race
-tarcze Brembo Oro

WNĘTRZE + NADWOZIE :
-poszerzenia nadkoli
-zmienione progi i przedni zderzak
-maska laminat
-zapinki maski AeroCatch
-tylny spoiler - custom
-oklejenie TRD

-klatka skręcana Cusco Safety21
-fotele Bimarco
-pasy Sparco
-kierownica Sparco
-zdejmowana naba kierownicy Sparco
-obrotomierz AutoMeter
-dodatkowe wskaźniki : ciśnienie paliwa,oleju, temp.oleju i temp.wody
-boczki drzwi i tylna półka z przegrodą carbon

Felgi Sport Max Racing 002
Opony Toyo R888 225/45R15 lub Dunlop gładki 200/580
Aluminiowe nakrętki kół

W trakcie prac :

























Po skończeniu :








Zdjęcie z Barbórki :



fot.Dariusz Dołtuszyk

Film z Karowej :
https://www.youtube.com/watch?v=bAoTmIrQUPo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 31 Dec 2013 - 12:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
scyzor
post Tue, 31 Dec 2013 - 13:16
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 December 2008
Skąd: Łódź





wzorowo odbudowane auto, przydałyby sie jakieś kreski z hamowni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Tue, 31 Dec 2013 - 13:26
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





wolałbym z hamowni, więcej powiedzą o silniku niż właścicielu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalskitk4
post Tue, 31 Dec 2013 - 14:12
Post #4


User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Super klasyk.
czemu tak mało mocy? [po tak dofinansowanym silniku chyba mozna spodziewac sie wiecej, co jest do dokonczenia ze strojenia?]
jaki spec wałków?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Tue, 31 Dec 2013 - 14:21
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(kowalskitk4 @ Tue, 31 Dec 2013 - 16:12) *
Super klasyk.
czemu tak mało mocy? [po tak dofinansowanym silniku chyba mozna spodziewac sie wiecej, co jest do dokonczenia ze strojenia?]
jaki spec wałków?


z silnika 1.6 zrobione 174 km, to ponad 100 km/l, słabo ?

Świetna odbudowa na mega frutach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Tue, 31 Dec 2013 - 14:23
Post #6









Pięknie odbudowane auto, gratuluję!

Powiedz, czy kute tłoki i korby to konieczność przy takiej mocy? Nie chciałeś poskładać silnika na seryjnych częściach?

Jak jest wystrojone auto: alfa-N, czy speed density?

Nie ma problemów w ruchu miejskim?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AE86
post Tue, 31 Dec 2013 - 14:28
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: Warszawa





Mało mocy bo wałki więcej nie dadzą rady, choć po konsultacji z Coobciem zaproponował abym pojechał na inną hamownię, aby zweryfikować wynik.

Silnik jest na takich gratach bo celem jest 200.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 31 Dec 2013 - 15:50
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



pewnie znasz:
http://www.billzilla.org/4agmods.htm

autko piękne.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Tue, 31 Dec 2013 - 15:55
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Piekna no i tak może dla niektorych mało te 170 kucy, ale dla mnie wystarczajaco smile.gif gratki i beawaryjnosci!



--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 31 Dec 2013 - 16:01
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ale nie Ty tym jezdzisz ;-) (chyba że się mylę)
uwzgledniajac wsadzoną kasę w graty i co to są za graty oraz podatność tego silnika na modyfikacje - 170 KM to mało.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KSJZ_Kuba
post Tue, 31 Dec 2013 - 16:02
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: SCI / SPS





Przyjemny setup, zazdroszczę że do 4age można kupić ciekawe graty do zabawy N/A czego nie można powiedzieć o 3sge i 2gr.

Aż oko cieszy, jednak czytanie/oglądanie itp nawet o turbawkach które mają pierdylion koni już mnie znudziło, nie ma to jak klasyczny tuning bez drogi na skróty smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Tue, 31 Dec 2013 - 16:56
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





To te tojotki mają most z tyłu? ohmy.gif Nie sądziłem tongue.gif W każdej budzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Tue, 31 Dec 2013 - 17:09
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Fajne autko- ale do R888 w szerokości 225 to silnik powinien kłaść pod 220 koni wink.gif
Jak na takie graty, ITB, kręcenie ponad 9000, 170 koni zakrawa na żart.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Tue, 31 Dec 2013 - 17:45
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





CYTAT(kontrolm @ Tue, 31 Dec 2013 - 17:01) *
ale nie Ty tym jezdzisz ;-) (chyba że się mylę)
uwzgledniajac wsadzoną kasę w graty i co to są za graty oraz podatność tego silnika na modyfikacje - 170 KM to mało.


faktycznie nie mylisz sie wink.gif nie jezdze Tym autem smile.gif


END OT

nie znam sie na japonskich autach mega mocno dlatego ja twierdze ze jak na 1.6 to dobry wynik smile.gif

skoro tak twierdzicie czekam na dalsze losy biggrin.gif i zycze powodzenia!

BTW szczesliwego nowego wink.gif


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Tue, 31 Dec 2013 - 17:48
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





gdzie zaopatrzyliscie się w r888 w rozmiarze 225/45/15 ?


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 31 Dec 2013 - 17:56
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Gratuluje, świetne auto!
Nie przejmuj się durnymi uwagami dotyczącymi mocy.
Najważniejsze, że auto trafiło w ręce człowieka, który wiedział jak zachować unikalny charakter auta a nie na siłę pakował swapa ze srylionem koni.

Wystartujesz w tym roku w CAcupie?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AE86
post Tue, 31 Dec 2013 - 18:08
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: Warszawa





Jakoś wogóle się tym nie przejmuję wink.gif
Przy tej wadze jest naprawdę dobrze.

Na półce leżą TRD 312/304 więc wiem że będzie więcej. Plan był taki aby przetestować HKS'y i wycisnąć z nich max aby wiedzieć co są warte (bo to nie jedyne 4AGE , któe budujemy)

Tak pojadę jakieś rundy CA Cup, do tego auto służy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 31 Dec 2013 - 18:56
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Przydało by się ciut jeszcze doprężyć biggrin.gif
Widziałem dzisiaj u Ciebie naprawdę ciekawe tłoczki smile.gif
No i można by bestię wyżej zakręcić, niesamowicie wielki jest potencjał tuningowy tego silnika, pomyśleć że opuszczając fabrykę miało ok 120KM biggrin.gif

A jeszcze bym zapomniał by pobawić się z doborem długości trąbek tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Tue, 31 Dec 2013 - 19:23
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(AE86 @ Tue, 31 Dec 2013 - 20:08) *
Jakoś wogóle się tym nie przejmuję wink.gif
Przy tej wadze jest naprawdę dobrze.

Na półce leżą TRD 312/304 więc wiem że będzie więcej. Plan był taki aby przetestować HKS'y i wycisnąć z nich max aby wiedzieć co są warte (bo to nie jedyne 4AGE , któe budujemy)

Tak pojadę jakieś rundy CA Cup, do tego auto służy.


Kurcze ja bym pomyślał o turbince z koparki i byłoby pierwsze w pl., ente nie jeżdżące 1000KM biggrin.gif

Super autko, gratulacje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Wed, 01 Jan 2014 - 10:53
Post #20


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





brawo! w koncu pozadny projekt na forum! swietne auto, swietny silnik, jeszczze lepsze graty, moc w sumie adekwatna do przeznaczenia auta!

a nie jakies 'milion-koni-z-nitrometanu project" gdzie trakcji szukasz z rolki na slicku, ruszasz z ostatniego 3ki i palisz kapcia do 6tki....

gratuluje, projekt laduje w moich "śledzonych"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 06:50