![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Elo Elo
To Auto od którego zaczynam moją przygodę z Nissanowskimi silnikami z rodziny VQ35 ro Rudy Nissan 350Z. Wpadł mi w oko jak byłem w G-Garage, coś tam dłubałem przy swoim GTI-Rze no i patrzę takie cudeńko stroi, trochę zdekompletowane, pobijane gdzie niegdzie i w angolu - no jak się w nim nie zakochać sami spójrzcie: ![]() I pod maską niespodzianka w postaci zestawu kompresora Procharger C-2: ![]() ![]() ![]() No nic zaraz przyjdzie czas na napisanie tego co było później czas na specyfikacje auta w chwili obecnej: SILNIK: 3.5 V6 (VQ35DE 280KM - ten najslabszy) MODYFIKACJE GŁOWICY: brak MODYFIKACJE BLOKU:[b] brak [B]UKŁAD DOLOTOWY: - Spacer 5/16" - Porting dolej połowki kolektora ssącego oraz tej dolnej cześci która łączy obie głowice UKŁAD WYDECHOWY: - Wycięte katalizatory i w ich miejsce wleciały rurki fi 48mm - Y-pipe Megan Racing 2x2,5" >> 3" - Reszta seria ELEKTRONIK: - Maszynę wystroiłem na seryjnym ECU niestety mam najstarsze ECU CD800 i nie mogłem tego dokonać w czasie rzeczywistym... UKŁAD CHŁODZENIA: - Usunięty termostat (Mod taki na szybko żeby na torze w Poznaniu nic się nie grzało no i jest pięknie) UKŁAD NAPĘDOWY: - Kołozamachowe ACT z tuningowanych w sumie najcięższe ale chodziło głownie o to aby dwu masy się pozbyć i przy okazji zleciały 4Kg - Sprzęgło EXEDY model bazowy ZAWIESZENIE: - Gwint HSD MonoPRO HAMULCE: - Tarcze przód EBC turbo Groove + klocki Ferodo DS2500 - Tarcze tył Brembo MAX + klocki Ferodo DS2000 KOŁA: - Felgi JADE przód 8,5X19 tył 10x19 - Opony Michelin Pilot Sport Cup + 245/35R19 przód i tyl 275/30R19 BODY KIT: brak No to trochę Histrii ilustrowanej ![]() W pierwszej kolejności trzeba było dokompletować gratów coby z zewnątrz to jakoś wyglądało, tak więc wleciał tuningowany zderzak przód, lampy znaczni i inne duperele... ![]() Następnie auto przekazałem ekipie SSG coby dokonali przekładki angola, trochę to trwało, ciągle czegoś brakowało i trzeba było dokupować po allegro ale ogólnie jestem z tej operacji bardzo zadowolony no i buda ładna nie jakiś ulep z Polskich ofert ![]() ![]() ![]() ![]() Po przekładce auto trafiło na lakiernie do Fenix Motors, gdzie chłopaki mieli poprawić blacharkę i wylać cały wóz na nowo: ![]() Także u nich doszło do pierwszego odpalenia maszyny po przekładce - problemy z IMMO były ale mi udało się to ogarnąć: ![]() ![]() Wybór padł na podobny kolor jak oryginalny z tym że o wiele głębszy kserylowy... (Pierwszy z Listkownicy) ![]() ![]() ![]() Czyszczenie & Składanie: ![]() Z Zewnątrz Mission Compleated: ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kurde rozpisałem się co do modów mechanicznych i ograniczenie 30 zdjęć no i ciach po poście a z pól godziny go pisałem hehe no to od nowa:
Co do tego co zmieniło się pod maską to krótka Historia: Maszyna miała już na pokładzie duże wtryski paliwa 600ccm które wchodziły w skład Kompressor kitu blisko dwu krotnie większe do tego zamiast katalizatorów były rurki fi 48m oraz jakiś taki prymitywny Y-pipe, po długim długim strojeniu bo moje ECU w Zetce to najstarsze badziewie bez możliwości strojenia w czasie rzeczywistym no ale udało się chodzi ładnie, pali zacnie i generowało taką moc: ![]() Dalsze mody to SPACER 5/16: ![]() I jego 2 konie które mi dodał (a w Infie dodał mi 7KM - ten sam): ![]() Kolejną czynnością jaką zrobiłem by zapewnić więcej powietrza było wycieniowanie ośki od przepustnicy, co dodało 3KM: ![]() Takim grubszym i bardziej radykalnym modem była zmiana kolektorów z seryjnych na Stilleny, które w połączeniu z Y-pipem Megan Racing zapewniły kopa w całym zakresie (Na seryjnych kolekotrach lepiej spisywał się poprzedni Y-pipe): ![]() ![]() Tak więc 290KM pękło i to na seryjnym wydechu, postanowiłem ponownie poprawić silnik jeśli chodzi o doprowadzenie powietrza, a więc zabrałem się za spasowanie elementów kolektora dolotowego i spasowanie ich miedzy soboą bo fabrycznie nie wyglądało to najlepiej po robocie już tak ![]() ![]() ![]() Przy montażu pomogły mi kobitki:) ![]() ![]() I towarzyszył miły kolega od Zetki co mnie wkręcił w ten wyścig zbrojeń - nie jaki Tomek Sz.: ![]() ROLKI: ![]() Chwila niepewności: ![]() I bez jakiego kolwiek dostrajania udało się ugrać 6Nm i spadło o pól kuca: ![]() Zapewne się zuborzyło i trzeba było podlać nieco paliwka... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
A zapomniałem o takich szczegółach jak przygotowanie auta do pierwszej jego podróży na tor Poznań, żeby auto przeżyło tą próbę to przy okazji zmiany miski olejowej zrobiłem drobny przegląd dołu silnika i musiałem wymienić paneweczki:
![]() Sama miska fajna, ciut ponad litr oleju więcej mieści silnik (równo 6L) no i posiada żeberka dla lepszego odprowadzenia ciepła... ![]() Na tej fotce lepiej jest to widoczne: ![]() Heble były w opłakanym stanie więc postanowiłem zapodać jakieś lepsze zamienniki fabrycznych tarcz i kloców, wleciał na przód set EBC Turbo Groove oraz klocki DS2500 a na tył Brembo MAX oraz klocki DS2000 - całość sprawdziła się wyśmienicie w Poznaniu - Polecam !! Do tego zawieszonko zostało lekko usprawnione za sprawą Gwintu HSD ModoPRO: ![]() Zawias wrzucany na szybko i nie było czasu ustawić zbierzności i tylnego konta pochylenia kół, na miejscu w Poznaniu w przerwie dla mojej grupy dzięki pomocy przyjaciela Wróbla w ekspresowym tempie zostało to poprawione: ![]() ![]() Dwu i pół centumetrowa gleba i auto wciąż jest użyteczne i normalnie wjerzdzam nim do Garażu czy na podnośnik: ![]() A Co do mocy to dopiero początek bowiem pomalutku/powolutku zbieram wszystko co mi potrzeba do sprawienia by fajnie to się odpychało jako wolnossak a więc: Mamy kute graty: ![]() Tłoki Wiseco podnoszące stopień sprężania z 10,3:1 do 11:1 no i ważą 509g wraz ze sworzniami, pierścieniami i zabezpieczeniami dla porównania seria waży 531 gramów. Korbowody Manley ze śrubkami ARP wersja light z dziurkami o wadze 570 gram (seria 617 gramów) Do tego wałeczki o wzniosie 11,3 przy blisko 280 stopniach, poniżej porownanie do serii 9,5mm wzniosu i 242 stopnie: ![]() No i rzekomo najlepsze kolektory wydechowe do tego silnika produkt firmy SGM, puki co w puzlach: ![]() Tak to poskładane do kupy powinno wyglądać: ![]() Brakuje sprężynek zaworowych i wolnego czasu by to poskładać ![]() Ale pod koniec miesiąca chciałbym narysować już pierwsze kreski ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
fajnie, wreszcie jakis wiekszy wolnossący motor na tapecie.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
świetnie się to czyta, zdjęcia, po zdaniu lub dwa, hamownia. Poprostu super. Czeeekam na więcej.
-------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Do czasu yogiego ciężko się będzie zbliżyć, bo niestety poznań na sliku tylko z klatką - a 1.45 (chyba ten jest teraz najlepszy) to już niestety musowo slik w nysach. Ale trzymam kciuki, bo auto fajne, a i Ty masz fajne podejście do modów
![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Fajny ! Dzialaj.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ale dlaczego n/a, skoro auto już było dmuchane? Klasa/pojemności itd, czy po prostu widzimisię?
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Kolorek ladny
![]() Zderzak z tym wlotem okraglym troche mi nie podchodzi ale poza tym ladne auto. Wolnossak? Czemuz? Gdyby to wazylo z 1300 to z 400kM byloby fajne ale masa chyba duuuzo wieksza. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Zetki trakcyjnie są słabe przy ruszaniu z miejsca no i chciałbym spróbować swoich sił w dużym N/A
![]() Ten kompresor wykorzystam spokojnie ale do innego VQ35, które udało się kupić w opakowaniu Infiniti G35c: ![]() Do zetki buduję drugi silnik... Ale w obecnym chciałbym przetestować jeszcze ciut agresywniejsze wałki rozrzadu które jeszcze będą współpracoway z seryjnymi sprężynami zaworowymi no i zamontować ten super hiper amerykański wydech ![]() Ps. Zetka wazy ok 1450Kg - muszę ją wziąć na wagę koło siebie... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Fajnie. Jakieś itb są w planie?
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Fajnie, że n/a, mało komu się chce tak dłubać. Silnik też interesujący - jakiś czas temu już zwrócił moją uwagę. Na itb i ostrych wałkach, dużym stopniu sprężania może być mistrz. Muszę chyba zrobić jakiś projekt na współczesnym aucie jak zrobie garbomalca;)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Wreszcie udało się opisać projekt
![]() Z pewnością będzie ciekawie więc tylko życzyć Ci powodzenia i wytrwałości ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
przewijam, przewijam i w myślach "no kiedy wreszcie będzie porządny przyrost po kompresorze", a tu niespodzianka
![]() P.S. Z mojej "seryjnej 1,8" sie śmiałeś, a Twoje 3 litry 500 niuta też nie pokazało... ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Na jakie przyrosty liczysz?Będzie 350KM ?
Fajne auto, dobrze że zostaje N/A. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Już w tytule jest plan 400KM
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ogarniam jeszcze agresywniejsze wałki, te co miałem wsadzić troszkę przy delikatne... 11,3 wzniosu i niespełna 280 stopni...
Teraz jestem w trakcie ogarniania jeszcze agresywniejszych wałków rozrządu, ssące będą miały wznios 13,05 mm a wydechowe 12,48mm. Jak wznios jest powyżej 12mm to trzeba już podcinać głowicę przy szklankach coby krzywka się mieściła - no jestem cholernie ciekaw co to bedzie. Jak znajdę chwilę to w pierwszej kolejności sprawdzę te kolektory wydechowe i wydech ![]() Ps. Mam jeszcze do sprawdzenia Secik takich delikatniejszych, ulicznych wałeczków które dają radę z seryjną sprężyną 11 liftu i 260 stopni, w przypadku Infiniti do którego je montowałem dodały niutona niemal w całym zakresie: ![]() No korci mnie by je zapodać i poganiać się z chłopakami od Zetek ![]() Tylko w VQ35 żeby zmienić wałki, trzeba zdjąc miskę olejową przedni dekiel, kolektor ssący, cewki zapłonowe, pokrywy zaworów, wentylator z chłodnicy, sterowanie zmiennymi fazami itd... jakieś 8-9 godzin zapierdzielania bez opiepszania się ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 26 September 2006 ![]() |
Że tak spytam z ciekawości. Jaki jest czas Yogi'ego, który to chcesz pobić ? Zakładam, że o TP chodzi. Fajna Zet'ka
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
1:45.6 sek - Yogeras taki najlepszy czas wykręcił w tym sezonie i ja w nadchodzącym chciałbym się do niego zbliżyć
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Fura furą, ale czas musisz wydzierżawić na ćwiczenia, bo Tomek wjeżdzony już w Nyse jak we własne buty
![]() Pierwsze 350z jakie mi sie spodobało, fajnie że zostaje wolnossące v6. 370z o niebo ładniejszy ale to już ot ![]() -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 11:09 |