Shoutbox 0 nowych PW 


> Koło kompresji 11 łopatek, czy wstaje 20% szybciej od tradycyjnego?
kakao
post Tue, 24 Sep 2013 - 22:43
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Tradycyjne jest takie:

Nowinka, 11 łopatek:


Czy ktoś testował taaaaakie cudo? Warto? Czy to prawda, że wstaje 20%szybciej?

"-This wheel comes with small central and will offer additional 20% airflow than stock cast wheel."
http://www.ebay.pl/itm/Kinugawa-Turbo-Comp...=item232f23c98e


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 24 Sep 2013 - 22:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Wed, 25 Sep 2013 - 08:18
Post #2


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Budowy promu kosmicznego ciag dalszy.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KAMILcom
post Wed, 25 Sep 2013 - 08:31
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 13 March 2007
Skąd: WGM





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Sep 2013 - 08:18) *
Budowy promu kosmicznego ciag dalszy.....
Jak nie masz nic ciekawego do napisania to może nic nie pisz?


--------------------
size is nothing... boost is EVERYTHING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 25 Sep 2013 - 08:35
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





dokładnie, coraz więcej tutaj onetu.
ja nie widzę, gdzie jest napisane, że wstaje 20% wcześniej?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrzann
post Wed, 25 Sep 2013 - 08:55
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 October 2012
Skąd: Częstochowa





Jest napisane że ma 20% większą wydajność a nie że wstaje 20% wcześniej, tym bardziej może mi ktoś wyjaśnić co ma koło kompresji do wstawania turbiny?


--------------------
Matiz Turbo 1.2bar EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Wed, 25 Sep 2013 - 09:12
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





I to będzie prawdopodobnie wzrost w porównaniu do serii. Przyjmijmy że serią może być TD04HL-15T więc do TD04HL-20T będzie 20% większa wydajność.


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 25 Sep 2013 - 11:09
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, większość producentów przechodzi na technologię billet, dzięki czemu łopatki są dłuższe a sam środek jest bardziej wybrany.




Kolejna innowacja to 11 dłuższych łopatek, które teoretycznie powinny pozwolić turbinie wstać wcześniej, ale prawdopodobnie sprawi to też, że szybciej zdechnie górą. Tradycyjny wirnik ma 6 dłuższych łopatek i 6 krótkich.

Mam pytanie do osób, które testowały ten nowy rodzaj wirników:
Czy ktoś może się podzielić swoimi doświadczeniami z charakterystyki pracy takiego wirnika w porównaniu do dwunastołopatkowego o takim samym rozmiarze?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Sep 2013 - 11:31
Post #8


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(KAMILcom @ Wed, 25 Sep 2013 - 08:31) *
Jak nie masz nic ciekawego do napisania to może nic nie pisz?
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 25 Sep 2013 - 08:35) *
dokładnie, coraz więcej tutaj onetu.
Zluzujcie troche warkocze. Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza.

Jesli to kolo kompresji oferuje 20% wiekszy przeplyw (oczywiscie o ile wierzyc zapewnieniom producenta), to w tych samych warunkach silnik wyprodukuje wiecej mocy. Zupelnie jak w sklejaniu hybrydowej sprezarki, wiec nad czym tu dumac? Kupic, przetestowac, cieszyc sie z wiekszej wydajnosci i nie szukac kolejnego problemu smile.gif

"łopatki są dłuższe a sam środek jest bardziej wybrany" nie ma zwiazku z technologia produkcji, tylko z samym projektem takiego kola. Kazdy moze sobie teraz zaprojektowac wlasne kolo kompresji i produkowac je w dowolnych ilosciach, na wlasne potrzeby. Nie musi zamawiac formy i odlewac miliona sztuk, zeby w ogole ktos zaczal to produkowac. Aluminiowe kola nie sa lepsze dlatego, ze sa aluminiowe, tylko dlatego, ze sie je od nowa projektuje, ta technologia pozwala na pelna dowolnosc i produkcje malych ilosci, do kazdej potrzebnej specyfikacji, dlatego teraz kazdy tuner z odpowiednim zapleczem moze cos takiego produkowac. To nie jest wyssane z palca, otwarcie mowia o tym chocby Garrett i Borg Warner.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 25 Sep 2013 - 11:54
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Sep 2013 - 11:31) *
Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza.


!makos, często wysadzają też silnik na pierwszym okrążeniu, pozatym proponuję Ci założyć temat o tym w off topic zamiast śmiecić tutaj rolleyes.gif

Cały czas czekam na odpowiedz na moje pytanie. Nikt nie jeździł na wirniku z jedenastoma łopatkami?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 25 Sep 2013 - 12:15
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





tradycyjne rozwiązanie kół kompresji jest zapene najbardziej uniwersalne i najlepiej sie sprawdza w róznych rozwiązaniach , kolo z 11łopatkami w niekórych aplikacjiach moze byc lepsze ale równie dobrze moze byc np bardziej podatne na efekt "surge"

zapewne nikt na forum niema jakiegoś porówania , jesli nawet sa efekty to minimalne bo juz dawno większość producentów sprężarek przeszła by na takie rozwiązanie tym bardziej w czasach downsizingu gdzie małej pojemnosci doładowane silniki wymuszają stosowanie wydajnych i szybkich spreżarek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Sep 2013 - 12:16
Post #11


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Odpowiedzialem wyzej. Zwiekszony przeplyw = wieksza moc w takich samych warunkach. Dokladnie to, o co kruszysz kopie od samego poczatku. Mniejsze doladowanie, wiecej mocy, wyzsza efektywnosc. Spojrz np. na GTXy Garretta.
Tobie akurat wysadzenie silnika na pierwszym okrazeniu nie grozi, bo zanim skonczysz, bedziemy przemieszczac sie 10cm nad ziemia i juz nie samochodami tongue.gif Radze wiec - kup to kolo i ciesz sie z wiekszej wydajnosci przy tym samym doladowaniu, ewentualnie zrob jak wczesniej chciales troche wieksza sprezarke. Z obydwu tych rozwiazan wyjmiesz mierzalne korzysci, ale warunkiem jest wykonanie jakiegos ruchu. Na razie stoisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 25 Sep 2013 - 12:34
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Sep 2013 - 11:31) *
Zluzujcie troche warkocze. Gosc zasypal forum pytaniami, wyglada to troche jakby mial zbudowac prom kosmiczny, a mowimy o zwyklym, nie kosmicznie mocnym, doladowanym silniku jakich na tym forum mnostwo i zaden z wlascicieli nie szuka problemow tam, gdzie ich nie ma. Kupuja graty, skladaja, stroja, jezdza.

Markos, ale przynajmniej rusza tematy, które początkującym w temacie mogą się przydać smile.gif Fakt, że można to znaleźć w różnych publikacjach itd, ale... Czy nie po to jest forum, żeby się czegoś dowiedzieć? Pytania są jakie są, ale czasem trzeba przygryźć zęby i pomóc, co z resztą zrobiłeś i na pewno niejednemu trochę pomożesz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 25 Sep 2013 - 12:45
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(siewcu @ Wed, 25 Sep 2013 - 12:34) *
Markos, ale przynajmniej rusza tematy, które początkującym w temacie mogą się przydać smile.gif Fakt, że można to znaleźć w różnych publikacjach itd, ale... Czy nie po to jest forum, żeby się czegoś dowiedzieć? Pytania są jakie są, ale czasem trzeba przygryźć zęby i pomóc, co z resztą zrobiłeś i na pewno niejednemu trochę pomożesz smile.gif


Moim zdaniem to wszystko jest troche bezcelowe,albo moze przesadzone. Tzn zeby osiagnac z takiego T4 280-300 koni , nie trzeba wywalac worka pieniedzy. Mozna to osiagnac wydechem (bez kata), programem i ewentualnie hybryda turbo i wtryskami. Kolega Kakao robi wielkie rozkminki, moze sensowne gdy walczy sie o te ostatnie 40 koni , ktore brakuje do 500...ale do 300 koni z 1.8-2.0 droga jest dosc prosta. Taka jest moja opinia patrzac na te tematy


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 25 Sep 2013 - 13:09
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Sep 2013 - 12:16) *
Z obydwu tych rozwiazan wyjmiesz mierzalne korzysci, ale warunkiem jest wykonanie jakiegos ruchu. Na razie stoisz.

Może Cię to zdziwi ale dlatego tyle pytam, żeby nie tracić czasu właśnie. Otórz kupiłem koło 19T CNC billet wczoraj:


ale gościu stwierdził, że 20T wstaje tak samo szybko a daje 20KM więcej...
...no i się umówiłem, że mi zamieni jak mu prześlą za parę dni i dostanie też te z 11 łopatkami ale to może być kot w worku dlatego się pytam co co warte, bo nie wiem czy brać czy nie... Jakbym się dowiedział, że 11 łopatek jest git to bym wziął od razu a tak to się wacham...

Swoją drogą gościu co sprowadza te wirniczki będzie tak uprzejmy i przetestuje ten wirnik 11 łopatkowy 20T na swoim saabie zanim zacznie go sprzedawać (będzie wykres z hamowni i porównanie z 20T cnc) ale też nie wiadomo kiedy...

Rozumiem, że tutaj respect zaczyna się od projektów ++500KM ale naprawdę lubię swój dupowozik i nie chcę mu zrobić kuku a nie mam worka pieniędzy, żeby oddać go do jakiegoś pro tuning garage na mody.

!markos jeżeli wierzysz, że każdy sprzedawca Ci powie prawdę o swoim produkcie (20% większa efektywność wirnika w tym przypadku) to gratuluję naiwności.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Sep 2013 - 13:29
Post #15


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(!markos @ Wed, 25 Sep 2013 - 11:31) *
Jesli to kolo kompresji oferuje 20% wiekszy przeplyw (oczywiscie o ile wierzyc zapewnieniom producenta)
CYTAT(kakao @ Wed, 25 Sep 2013 - 13:09) *
!markos jeżeli wierzysz, że każdy sprzedawca Ci powie prawdę o swoim produkcie (20% większa efektywność wirnika w tym przypadku) to gratuluję naiwności.
Tja...

Ja gigazakupy zwiazane z moim poprzednim samochodem mam juz dawno za soba. Nie bylem chyba az tak naiwny, bo z 1.8 wyszlo 350 koni przy 0.7 bar. Pojecie efektywnosci nie jest mi wiec zupelnie obce. Czytaj, szukaj, kombinuj, a moze w koncu cos dobrze wykombinujesz bez rozwlekania tego na kolejne watki o sprawach w gruncie rzeczy dosc prostych.

Wyluzuj z tym rispektem od jakiejstam mocy. Kazdy ma tu szacunek dla innego, ktory costam grzebie, bo to fajne, wszyscy lubimy w gruncie rzeczy to samo. Podpowiadamy co wiemy, przeciez zaden z twoich watkow nie zniknal bez odpowiedzi, docen to wink.gif Tylko nie rozdrabiaj sie az tak. Rozumiemy, ze chcesz zbudowac ten silnik jak najlepiej sie da, ale czasem przesadzasz tongue.gif

CYTAT(kakao @ Wed, 25 Sep 2013 - 13:09) *
bo nie wiem czy brać czy nie...
To ja Ci pomoge i powiem: BRASC I NIE ZALOWAC! biggrin.gif Skladaj to wreszcie i ogien!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin24
post Wed, 25 Sep 2013 - 17:56
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 February 2012
Skąd: siedlce





tak czytam i zastanawiam się po co krytykować co napisał kakao ,
nie wie więc zadał pytanie normalna sprawa ,
ciekawe czy każdy z was był taki kozak jak po raz pierwszy grzebał w aucie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Wed, 25 Sep 2013 - 20:30
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





W hx35 np. wersja z mniejsza iloscia lopatek (przy tej samej srednicy) ma wiekszy przeplyw.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Wed, 25 Sep 2013 - 21:15
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Właśnie jak kolega pisze HX35 z wersji 7blade moża wycisnąć więcej mocy, wersja 8blade mniej mocy ale bardzo szybki Spool alternatywą jest Hybryd 35/40 połączenie dwóch, jak nie kupisz i nie spróbujesz to chyba nie będziesz widział
Go to the top of the page
 
+Quote Post
miszna
post Wed, 25 Sep 2013 - 23:37
Post #19


User
Dołączył: Thu, 27 January 2011





Gościu sprzedający te kółeczka to ja.
Nie dawajcie wiary, że CNC czy billet są wydajniejsze o 20%, To wierutna bzdura. Są wydajniejsze o 4-6% od kół odlewanych o tym samym wymiarze i w moim przekonaniu to znakomity rezultat, bo przykladowo przy 300KM można ugrać extra 15KM bez zmiany wymiaru.
Są sporo lżejsze dla porównania odlewane 19T kiugawy waży 53g, oryginał MHI 48g a CNC 41g.
Faktycznie dają szybszy spool (mniejszy lag) ale nie żadne 20% tylko turbo uzyskuje zadane doładowanie (u mnie jest to 1,35bara) o jakieś 150 - 200 obrotów szybciej niż z odlewanym kołem i to moim skromnym zdaniem jest również przyzwoity rezultat.

Na potwierdzenie powyższych informacji dysponuję wykresami z hamowni.

Koła mają znacząco większą wytrzymałość mechaniczną bo są frezowane z kutego aluminium (a odlewane są odlewane).

Koła są droższe od kół odlewanych o średnio 150 - 200zł - zapewne dla jednych warto dla innych nie.

M.

Do tej pory testowałem tylko koła CNC 6+6 łopatek. W najnowszej dostawie zamówiłem również koła 11-łopatkowe i 5+5 łopatek. Jak przetestuję podzielę się wynikami. Nie spodziewam się cudów, ale gdyby udało się przyspieszyć osiągnięcie zadanego boostu o 100-200obr bez znaczącego pogorszenia wydajności na wysokich obrotach uznałbym to za wielki sukces.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 25 Sep 2013 - 23:56
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





istnieją jakieś mapy porównujące różne warianty?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:02