Shoutbox 0 nowych PW 


> 1.8T chip czy remont silnika, 8.3 na cylindrach nie za mało?
piterr
post Mon, 23 Sep 2013 - 17:54
Post #1


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





Witam.Mam taki dylemat czy zachipować swoje 1.8T 99r AGU czy odpuścić i wziąść się za remont.Auto w tej chwili jest już po chipie który zrobiłem zaraz po kupnie samochodu.Było to jakieś 3 lata temu.Od tamtego czasu zrobiłem kilka modyfikacji.Czyli wydech przelot z kwasa 2,75Cala,tip z kwasa,fmic,N75 race...i planuje większe wtryski (360 zamiast seryjnych 280) tuż przed softem.Ale dzisiaj po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach wyszło prawie równo na każdym po 8.3.Z tego co czytałem na forach to powinno być między 8-12.Czy 8.3 to nie jest za mało żeby myśleć o następnym chipie i celowanie w moc ok.230ps.?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Mon, 23 Sep 2013 - 17:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin lbn
post Mon, 23 Sep 2013 - 19:51
Post #2


User
Dołączył: Sun, 09 June 2013





Cześc kolego możesz powiedzieć cos wiecej co rozumiesz przes slowo chip . Co to bedzie robione ? i co to bylo robione ? na jakim doładowaniu teraz jeżdzisz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin lbn
post Mon, 23 Sep 2013 - 19:57
Post #3


User
Dołączył: Sun, 09 June 2013





a tak apropo tego cisnienia sprezania . 1 podczas pomiaru mialeś otwartą czy zamkniętą przepustnice ?
2 w jakim stanie masz akumulator bo odchylka żedu 0.3 bara to moze sie zmienic jak dobrze akumulator naładujesz albo masz slaby to ci rżnie bedzie wychodziło. 3 cisnienie jest stosunkowo niskie bo i stopien spręzania masz w takim aucie mniejszy .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wowo
post Mon, 23 Sep 2013 - 20:37
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Łomża





8 to bardzo malo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 23 Sep 2013 - 20:49
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





silnik do remontu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grabekwwy
post Mon, 23 Sep 2013 - 21:02
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 16 March 2007
Skąd: Wyszków





jak dobrze pamiętam i mierzyłem kiedyś u siebie też w AGU jeszcze jak miałem to na wszystkich było około 12,5

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 23 Sep 2013 - 21:19
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zanim wyślemy silnik do huty to upewnijmy się, że manometr dobrze mierzy oraz, że silnik ma odpowiednie obroty. Różnica między wciśniętym gazem w podłogę, a nie wciśniętym jest żadna.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piterr
post Mon, 23 Sep 2013 - 21:54
Post #8


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





Tak przepustnica była otwarta,pedał w podłodze.Wskaźnik do pomiaru ciśnienia świecił nowością nie był to jakiś zdezelowany bubel.Z akumulatorem nie miałem nigdy problemów choć nie mówię że jest nowy.Po tych wszystkich modach chciałem dostosować silnik do nowych gratów,bo potencjał silnika się polepszył od ostatniego softu.Nie licząc oczywiście teraz tego że ciśnienie jest do dupy i szykuje się remoncik sad.gif Nie wiem jakie jest teraz doładowanie nie mam wskaźnika,a AGU nie ma map sensora w icku.Zaczynam się godzić z remontem...a mody poczekają chyba do wiosny.Co powinno być do wymiany przy remoncie(pierścienie,panewki...cos jeszcze?) i na jakie nastawić się koszty?Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 23 Sep 2013 - 22:00
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czytasz uważnie co się do Ciebie pisze? Otwarcie przepustnicy nie ma znaczenia. Wskaźnik nowy nie znaczy, że sprawny. Możesz spiąć 4 akumulatory, ale ciśnienie nie zależy od napięcią w instalacji, ale od obrotów silnika, pomiędzy jest coś jeszcze, np rozrusznik.

Dlaczego mierzyłeś ciśnienie? Jeżeli masz ochotę na remont to go rób i nie zawracaj ludziom tyłów. Jeżeli chcesz odpowiedzi czy remont jest wymagany to sprawdź obroty silnika, ciśnienie sprężania, a najlepiej pojedź na hamownię.

P.S. Chociaż bez obrazy, ale biorąc pod uwagę wartość merytoryczną tego co piszesz, to nawet jak mocy nie będzie to podjedź z tym do kogoś kto ma pojęcie zanim wezmiesz się za remont. Chyba, że potrzeba remontu jest tak silna, że nie dasz rady, to remontuj.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piterr
post Mon, 23 Sep 2013 - 22:07
Post #10


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





Hamowanie w tej chwili może wszystkiego nie wyjaśnić.Jeśli była by to seria byłby jakiś punkt odniesienia.A teraz po tym pierwszym chipie nie ma już serii.Ale może wiesz coś czego ja nie wiem to chętnie posłucham.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piterr
post Mon, 23 Sep 2013 - 22:14
Post #11


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





Nie mam ciśnienia na remont.Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach.Wyszło lipne i dlatego pytam czy remont jest wymagany czy nie.Nie jestem mechanikiem i nie wiem co ma znaczenie a co nie> Dlatego pytam inteligętniejszych gości w tym temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 23 Sep 2013 - 22:21
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jak lipne, skoro w normie wg tego co piszesz? Na każdym cylindrze podobne. Silnik ma generować moc, skoro na hamowni wyjdzie to co szacowane, a Ty chcesz remontować silnik to remontuj.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 24 Sep 2013 - 11:52
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Sa silniki, ktore generuja moc, a jednak wymagaja jakichs prac remontowych. Zrob probe szczelnosci silnika i wszystko sie wyjasni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 24 Sep 2013 - 13:30
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Nie wiem dokładnie jaka procedurę odpalania ma 1.8T ale ma on elektryczna przepustnice tak więc naciskanie pedału gazu nic nie da... Zdejmij wąż ssący z kolektora wykręć wszystkie świece, naładuj akumulator przez noc i podziel się wynikami taki pomiar jest miarodajny, jeśli nadal będzie mało wykonaj próbę olejowa...

PS. remont 1.8T może być średnim pomysłem gdy czapka i dół są w złym stanie już lepiej się rozejrzeć z gołym słupkiem bo wbrew pozorom nie są drogie...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piterr
post Tue, 24 Sep 2013 - 15:35
Post #15


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





1.8T AGU ma przepustnice na linkę.Inne młodsze mają już elektroniczną.Na czym polega próba olejowa?Jak sobie przypomnę teraz pomiar ciśnienia na cylindrach to miałem wrażenie jakby rozrusznik rzeczywiście słabo kręcił.Myślałem wtedy że tak ma być przy wykręconych świecach.Odpalanie auta też nie jest od"strzała"tak koło 3 sek trzeba pocheblować. Już sobie wygóglowałem co to próba ciśnieniowa.Ale u mnie mimo niskiego ciśnienia było prawie równo na każdym cylindrze.Z tego co widzę to problem będzie w rozruszniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ol3j
post Tue, 24 Sep 2013 - 20:46
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 07 April 2007





że niby słabiej kręcił bo swiece były wykręcone? dokładnie jest na odwrót, wykrecenie świec powoduje brak cisnienia sprężania w komorze (zmniejszenie oporów) i silnik w zasadzie powinien krecić jak wiertarka (na pewno dużo swobodniej niż ze świecami), zanim zabierzesz sie za remont sprawdz ten rozrusznik (lub/i akumulator)


--------------------
147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Tue, 24 Sep 2013 - 21:30
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





sprawdzanie motoru pod katem remontu na hamowni to słaby pomysł. kiedys moje g40 z kompresja po 8, 110km wyplulo na hamowni (113km seria). m52b28 tez na hamowni pokazywalo serie (192km) a motor mial 10 i 11 na 5tym i 6tym garze. wiec to zaden wyznacznik. poza tym wszyscy wiedza ze hondy sa najszybsze tuz przed koncem silnika biggrin.gif


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Tue, 24 Sep 2013 - 22:08
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Na sam poczatek sprawdz czy zaworek zwrotny w manometrze dobrze dziala, powinien przepuscic cisnienie jak dmuchniesz w niego ustami. Z autopsji wiem ze trafiaja sie takie ktore przetrzymuja 2 bary cisnienia zanim sie otworza, i potem wychodza cuda wianki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piterr
post Wed, 25 Sep 2013 - 05:27
Post #19


User
Dołączył: Wed, 15 October 2008





Dzięki za wszystkie rady.Posprawdzam wszystko i zobaczymy co wyjdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Wed, 25 Sep 2013 - 10:21
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(mihas66 @ Tue, 24 Sep 2013 - 13:30) *
PS. remont 1.8T może być średnim pomysłem gdy czapka i dół są w złym stanie już lepiej się rozejrzeć z gołym słupkiem bo wbrew pozorom nie są drogie...

Według mnie zawsze lepiej zrobić remont niż kupować coś czego 100% pewności sprawnośći i pochodzenia nie masz. Tak masz 100% pewnośći co siedzi w środku i że jest nowe oraz sprawne. Wiadomo że kasa może większa ale zawsze pewnosć że nic się nie wysypie po drodze.


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 14:05