![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Pacjent Volvo V40 T4.
Modyfikacja odpowietrzenia skrzyni korbowej i dekla zaworów (średnice takie jak na wyjściu z silnika bez seryjnych zwężek, grzałek, itp) sprawiła, że obroty na biegu jałowym wynoszą 2000 zamiast seryjnych 700. Wykonałem zwężkę na przewodzie od dolotu do silniczka krokowego, którego seryjna średnica wynosi 20mm na 6mm, obroty spadły do 700. Teraz pytanie do kogoś kto rozumie zasadę realizacji wolnych obrotów przez silnik: Czy zwężka przed silniczkiem krokowym seryjnie gdzieś występuje? Czy np. Podczas hamowania silnikiem albo zamknięcia przepustnicy na wyższych obrotach z silnikiem będzie lipa, bo nie zassie tyle powietrza co potrzebuje przez tą zwężkę 6mm? Czy ogólnie takim rozwiązaniem zaszkodzę silnikowi? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Pacjent Volvo V40 T4. Modyfikacja odpowietrzenia skrzyni korbowej i dekla zaworów (średnice takie jak na wyjściu z silnika bez seryjnych zwężek, grzałek, itp) sprawiła, że obroty na biegu jałowym wynoszą 2000 zamiast seryjnych 700. Wykonałem zwężkę na przewodzie od dolotu do silniczka krokowego, którego seryjna średnica wynosi 20mm na 6mm, obroty spadły do 700. Teraz pytanie do kogoś kto rozumie zasadę realizacji wolnych obrotów przez silnik: Czy zwężka przed silniczkiem krokowym seryjnie gdzieś występuje? Czy np. Podczas hamowania silnikiem albo zamknięcia przepustnicy na wyższych obrotach z silnikiem będzie lipa, bo nie zassie tyle powietrza co potrzebuje przez tą zwężkę 6mm? Czy ogólnie takim rozwiązaniem zaszkodzę silnikowi? Silnczek krokowy powinien umiec calkowicie zamknac przeplyw, wiec mozliwe,ze komputer musi sie go "nauczyc" po odlaczeniu aku , lub krokowiec jest troche sfatygowany. Z taki zwezeniem omze byc problem przy duzych mrozach , gdzie wlaczysz od razu swiatla i ogrzewanie. Wtedy trzeba dosc duzo powietrza, zeby silnik nie zgasl. Z doswiadczenia jak recznie ustawioalem obroty, to przy -20 mialem 900, a po rozgrzaniu 2000 przy tym samym polozeniu krokowca. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
W skrocie , to mysle ze cos zjebales, patrzac na twoj projekt
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tetis, to naturarne dla każdego silnika, nic nie jest zjebane, tylko zastanawiam się czemu producent zrobił zwężki na jego odpowietrzeniu (przez co przy większym doładowaniu wywalało olej bagnetem) jak ten sam efekt można uzyskać robiąc zwężkę na przewodzie silniczka krokowego i czy takie rozwiązanie poza sytuacją przy -20 C ma jakieś minusy?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Hej CHOOOOOPY !!!
Nikt nie wie po co jest zwężka na odpowietrzeniu silnika? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Szczerze to przeglądnąłem moje odmy w 2,0t i nigdzie zwężek nie ma...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A znalazłeś grzałkę odmy w dolocie przed turbo? U mnie to największa seryjna zwężka była, średnica 6mm.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
A znalazłeś grzałkę odmy w dolocie przed turbo? U mnie to największa seryjna zwężka była, średnica 6mm. Nie znam silników volvo ale grzałka odmy wydaje mi się kuriozum. Jesteś pewiem że to grzałka odmy? -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Grzałka odmy na 100%, kiedyś myślałem, że to czujnik oparó oleju ale na volvoforum mnie oświecili:
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=175&a...ka+odmy#p737519 -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
OT - Mojej dziewczynie udało się kiedyś wysadzić zamarzniętą odmę na autostradzie, więc zupełnie mnie taki patent nie dziwi...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Wykonałem zwężkę na przewodzie od dolotu do silniczka krokowego, którego seryjna średnica wynosi 20mm na 6mm, obroty spadły do 700. Zastanawiam się czemu nie wsadzisz zwężki seryjnie jak była w odmie. Jeśli nie podnisisz obrotów silnika a pierścienie masz dobre to ciśnienie w skrzyni korbowej się nie zmieni po doładowaniu. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie mogę zostać przy seryjnej zwężce, bo wtedy wywala olej bagnetem przy większym niż seryjne doładowanie. Mam nową odmę, więc to nie jest jej wina a restrykcji na odpowietrzeniu silnika.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Co ma odpowietrzenie skrzyni korbowej czy pokrywy zaworow do sterowania wolnymi obrotami?
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
!markos, w moim silniku zwężka 6mm reguluje wolne obroty. Seryjnie była na odmie. Ja ją zrobiłem na zasysanym powietrzu przed krokowym i się zastanawiam czy to lipa bedzie. Bez zwężki wolne obroty wynoszą 2000. U was w Hondzie jest zwężka przed krokowym, orientujesz się ile wynosi?
W wolnej chwili opublikuję filmik to sam zobaczysz. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
nie znam konstrukcji odmy w volvo, odmę masz puszczoną w kolektor ssący czy w rurę przed turbo ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Wg mnie, jeśli silnik jest całkowicie sprawny (głównie chodzi mi tu o pierścienie), to nawet na doładowaniu 2 barów, nie powinno wywalać oleju przez bagnet, ani go nawet unosić. Coś gdzieś musi być nie keke, skoro dzieją się takie rzeczy.
W jaki sposób jest zorganizowana odma w tym silniku? Pewnie połączona jest z kolektorem dolotowym? I w jaki sposób Ty ją teraz przeorganizowałeś? Oprócz usunięcia zwężek, coś jeszcze zmotałeś? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
dokładnie też tak czuję że odma jest w kolektor kolega powywalał wszystkie zwężki to i obroty wzrosły, ciekawe czy chociaż zaworek zwrotny ocalał i był sprawny bo może cała przyczyna wywalania oleju bagnetem była w zaworku
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
!markos, w moim silniku zwężka 6mm reguluje wolne obroty. Seryjnie była na odmie. Ja ją zrobiłem na zasysanym powietrzu przed krokowym i się zastanawiam czy to lipa bedzie. Bez zwężki wolne obroty wynoszą 2000. U was w Hondzie jest zwężka przed krokowym, orientujesz się ile wynosi? Przebitka sprzed przepustnicy do krokowego ma jakies 10mm, choc nigdy tego nie mierzylem, po drodze jest jeszcze sruba regulacyjna, wiec ciezko mi podac konkretna wielkosc. Tyle, ze "u nas w Hondzie" jakiekolwiek grzebanie w odpowietrzeniu pokrywy czy skrzyni korbowej nie ma zupelnie nic wspolnego z wolnymi obrotami.Jak dla mnie to cos z*ebales - jak juz wyzej ktos napisal ![]() Wrzuc schemat seryjnego ukladu i opisz co zmieniles, moze ktos cos podpowie. może cała przyczyna wywalania oleju bagnetem była w zaworku +1
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie nie ma żadnego zaworka na odmie. Ta śruba regulacyjna o której piszesz występuje jako osobna część? Byłbyś tak uprzejmny i podał mi linka do niej? Nie dziwi mnie, że grzebanie przy odmie w hondzie nie ma wpływu na obroty. Spróbuj pogrzebać przy tej śrubie regulacyjnej przed krokowym lub tam dać większą średnicę przewodu a obroty wzrosną.
Cały czas uważam, że silnik realizuje wolne obroty przez zwężkę, która może być na zasysanym powietrzu (jak np. W hondzie) lub na odmie (jak w volvo). Pytanie, które rozwiązanie jest lepsze dla sportu? To nie jest kwestia zje*ania czegokolwiek, bo na starym silniku miałem to samo przy uwolnieniu odmy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Przebitka sprzed przepustnicy do krokowego ma jakies 10mm, choc nigdy tego nie mierzylem, po drodze jest jeszcze sruba regulacyjna Śruba steruje bazową dawką powietrza i nie jest połączona z krokowcem. Krokowiec ciągnie powietrze drugą dziurą przed przepustnicą i steruje obrotami w ograniczonym zakresie. Śruba to nr 7 na rysunku ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:18 |