![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 06 September 2008 ![]() |
Na sprzedaż moja prywatna, osobista i ulubiona MAZDA 3 MPS (BK) z 2008 r., silnik 2.3 DISI TURBO, wersja europejska – wilk w owczej skórze: cichociemny hot hatch o mocy 260 KM.
Jestem pierwszym właścicielem, auto kupiłem w polskim salonie (choć formalnie w Polsce auto oferowane nie było), auto generalnie służyło jako drugie w rodzinie, garażowane, przez 5 lat i 92 tys. km przebiegu auto nie miało żadnego wypadku czy większej kolizji (dwie przycierki, o czym niżej). Auto z pełną i całkowicie weryfikowalną historią, w zalewie syfu który jest na rynku samochodów używanych jest to w sumie rodzynek. Do wglądu każda faktura za serwis, spisane każde tankowanie, przez 4 lata serwis tylko w ASO, później serwis w sensownym warsztacie niezależnym (wg. mojej skromnej opinii znacznie lepszym niż aso, żałuję, że tak późno zmieniłem serwis…). Poza drobnymi przeróbkami elektrycznymi auto jest całkowicie seryjne (o czym też niżej). Na aucie nigdy nie było oszczędzane – wręcz przeciwnie, wszystkie przeglądy na czas, auto nigdy nie sprawiło żadnego problemu. W aucie jest 3. (trzeci) komplet opon letnich, 2. (drugi) komplet tarcz hamulcowych i 3. (trzeci) komplet klocków przednich – to wszystko wsadzone w kwietniu 2013 r., w zasadzie nowe, wiosną planowałem autem jeszcze z jeden sezon pojeździć… ale sytuacja się nieco zmieniła. Oczywiście 5-letnie auto o przebiegu zahaczającym o 100 tys. km nosi zwyczajne i typowe ślady normalnego użytkowania. WYPOSAŻENIE Auto ma w zasadzie pełne wyposażenie, z opcji dodatkowych nie wziąłem chyba tylko bezkluczykowego dostępu oraz nawigacji. Z istotniejszych rzeczy z wyposażenia samochód ma: - reflektory ksenonowe (+automatycznie włączanie/wyłącznie – choć u nas w sumie nieprzydatne) - tapicerka alcantara+skóra, sportowe fotele - audio BOSE + zmieniarka na 6 CD - automatyczna klimatyzacja - czujnik deszczu / automatyczne wycieraczki - tempomat, sterowanie tempomatem i audio z kierownicy - ogrzewane fotele - mechaniczna, seryjna szpera - elektrycznie otwierane/zamykane wszystkie szyby (również z pilota), tylnie przyciemnione - regulację lędźwiową oparcia fotela i jeszcze parę rzeczy, których sobie teraz nie przypomnę. Znalazłem u siebie nawet niemiecki katalog MPS’a BK, można sobie pobrać stąd: https://www.dropbox.com/s/34i55xw9eql8dqu/K...20Mazda3MPS.pdf BLACHA Auto jest całkowicie bezwypadkowe, w swojej karierze było 2 razy u lakiernika i to z drobnych w sumie powodów. Pierwszy raz w 2009 r. – są zdjęcia i fv, niewielka przycierka parkingowa (do podkładu) na tylnym lewym nadkolu, dokładnie w tym samym miejscu, w którym niestety jest teraz nowiutkie przytarcie widoczne na zdjęciach, jakieś pechowe miejsce.. Drugi raz w 2012 r. – śmieciarka skręcająca w wąską uliczkę przytarła drzwi od kierowcy; są zdjęcia, oświadczenia i dokumenty sprawcy, faktury, naprawione z OC sprawcy… otarcie wyglądało bardzo niewinnie i bez problemu nadawało się do naprawy, jednak ASO z miłą chęcią wymieniło drzwi na nowe. Podobno Mazdy 3 mają problemy z korozją – nie wiem, na mojej żadnych niepokojących oznak jak dotąd nie zauważyłem, być może jest to zasługą garażowania. Aktualnie – jak wspomniałem wyżej – pojawiła się mała przycierka znowu w tym samym miejscu, przy lewym tylnym nadkolu, poza tym jest wgniot koło baku oraz parę niewielkich wgniotów na dachu (długo zastanawiałem się skąd to może być, bo gradu nie kojarzę szczególnego, na razie głównym podejrzanym jest kot zamknięty parę razy w garażu i skaczący z poddasza garażu na auto…). Jest poza tym parę niewielkich otarć na zderzakach oraz odprysków na masce. Auto nigdy nie było na myjni automatycznej, zawsze myjnia ręczna (chociaż patrząc po lakierze nie wiem) SILNIK, ZUŻYCIE PALIWA Silnik od początku był zalewany olejem Mazdy Dexelia Ultra, konsumpcja oleju znikoma (aczkolwiek jak się bardzo ciśnie to coś tam ubywa, nie kojarzę jednak abym między przeglądami dolał więcej jak 0,5 l; przeglądy są co 15 tys. km). Silnik ma łańcuch rozrządu. Auto zawsze było eksploatowane zgodnie z podstawowymi zasadami dla silników turbo: zimny silnik nigdy nie kręcił się wysoko, ani nie był gaszony zaraz po szybszej jeździe, zwłaszcza na autostradzie. Nie ma co się czarować – to nie jest specjalnie ekonomiczne auto. 260 KM musi swoje wypić, „turbo żyje, turbo pije” itd. Nie jest to samochód do oszczędzania, natomiast sprawia ogromną frajdę. Swoją drogą miałem kiedyś Alfę 147 o mocy 106 KM – jakbym nie jeździł, paliła 9-11 l./100 km, więc 2-3 litry więcej za 2,5 raza więcej mocy uważam że to uczciwa transakcja. Wszystkie tankowania od nowości są dostępne tutaj, średnie spalanie z 92 tys. km to 13,02 l./100 km http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/300190.html Pewnym wytłumaczeniem mojego spala są częste jazdy autostradą i ekspresówką, gdzie średnia drastycznie rośnie. ZAWIESZENIE, KOŁA Jedyną rzeczą, która najbardziej dostaje w kość na naszych drogach to zawieszenie – co jakiś czas coś tam zaczyna stukać i jakieś tuleje/łączniki trzeba wymieniać. Na wiosnę, po zimie zrobiłem pełny przegląd i mały „remont” zawieszenie (faktura i książka do wglądu) Oczywiście 18-calowe koła i seryjne opony 215/45 mają w tym swój udział, dlatego na zimę w końcu zdecydowałem się na felgi 17’’ (do kupienia ewentualnie osobno). Felgi były raz prostowane, niestety zaczynają niezbyt ładnie oksydować (widać mam nadzieję coś na zdjęciach). MODYFIKACJE Mechanicznie auto jest całkowicie seryjne. Dla osób, które mają jeszcze większe niż ja parcie na osiągi, jak to ładnie ujął znany na niektórych dobrych forach samochodowych kolega misiekwaw (http://www.disi-tune.pl/) "później zainwestujesz 10kzł i masz ~330KM" Jedyne moje przeróbki to - bardziej zaawansowany montaż CB-radia (krótka antena z dziurą w dachu – niektórym to przeszkadza ze dach podziurawiłem, radio wmontowane w konsolę; dziś są na rynku radia z rozdzielanym panelem czy sensownie działającą wielofunkcyjną gruszką, wtedy niestety nie było), radio i instalację oczywiście w aucie pozostawiam zdjęcia z montażu: https://www.dropbox.com/sh/l2ni0738urk2joz/-cDEn8xnL3 - zamontowanie w popielniczce osobnego wyświetlacza do Valentine One, kabel wchodzi przy podsufitce od strony pasażera, tak żeby jednostkę centralną można było zamontować w osłonie przeciwsłonecznej (dodatkowy wyświetlacz oczywiście zostawię w aucie, bo mam dwa, jednostki centralnej oczywiście nie ;-) zdjęcie wyświetlacza: https://www.dropbox.com/s/gxgtu4w1qkx5d2v/v1_wyswietlacz.jpg - demontaż znaczka „MPS” ;-) - uchwyt Brodit wciskany w deskę (zdemontuję tylko uchwyt do telefonu, podstawa zostanie, można sobie łatwo dobrać później tylko sam uchwyt pod swój telefon) DEFEKTY I NIEDOMAGANIA Auto jest całkowicie sprawne, można bez obaw z marszu jechać w każdą trasę. Przy okazji oględzin z okazji sprzedaży auta zauważyłem przy robieniu zdjęć pękniętą szybkę od halogena. Jedynym mankamentem który mi przychodzi do głowy jest jeszcze to, że autoalarm jest tak ustawiony, że „przypomina” o niezamknięciu auta 10x sygnałem po pewnym czasie (co jednak czasami się włączy w nieodpowiednim momencie – ale nigdy w sumie nie uważałem tego za jakąś usterkę, którą trzeba usunąć) FOTO: 4 najfajniejsze jakie znalazłem https://www.dropbox.com/sh/luy2ovq1bpstaa6/ZqhPQqZ1Nz Pełna galeria z aktualnymi zdjęciam https://www.dropbox.com/sh/120o518ie3o8yu5/DTwyb7uNN FORMALNOŚCI, DODATKI, CENA, KONTAKT Auto sprzedaję w ramach działalności gospodarczej, kupujący otrzyma fakturę VAT (zwolnienie z 2% PCC), kwota w ogłoszeniu jest kwotą brutto. Do auta oczywiście komplet kluczy, instrukcja, karta pojazdu oraz stos faktur, które nazbierałem przez 5 lat, począwszy od faktury zakupu opiewającej na kwotę 100 tys. zł (wszystko zeskanowane) W dniu zakupu oczekuję wypowiedzenia umowy OC. Do auta, oprócz tego co opisałem wyżej dodaję także oryginalną półkę na drobiazgi do bagażnika (widać na jednym ze zdjęć w katalogu) i to co pisałem wyżej. Cena: 37.700 zł (przyjąłem na podstawie danych Eurotaxu – plik pdf z wyceną: https://www.dropbox.com/s/zb0nwtxfw3s6u7g/w...%40wp.pl%29.pdf Kontakt: lukasz.polomski@gmail.com Lokalizacja: Poznań |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 10:21 |