Shoutbox 0 nowych PW 


> Śruba Głowicy. Problem przy dokrecaniu., A4 1.9 AFN TDI Upgrade 03.09 Teraz stracił kompresje
Łaszczu
post Thu, 22 Aug 2013 - 10:37
Post #1


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





Witam Kolegów. W weekend wymieniałem uszczelkę pod głowicą. W trakcie dokręcania (drugie 90 stopni) na 5 śrubie(Nowa) pod sam koniec poczułem, mniejszy opór. Niestety musiałem złożyć auto i wyjechać z garażu. Teraz pytanie brzmi: czy można odkręcić ta jedna śrubę (reszta przykręcona ) i ją wymienić na nową? Wszystko pod warunkiem że śruba nie pęknie w połowie, bądż jest zerwany gwint w bloku . Uszczelka była dodatkowo pryśnieta pastą w sprayu do uszczelek.Jakie są szanse że przy odkręcaniu,tej jednej śruby, głowica się powichruje? Bardzo Proszę o Pomoc bo nie wiem co robić. A przede wszystkim wydawać kolejne pieniądze. A jeżeli obrac, najgorszy scenariusz, to czy jest możliwość naprawy gwintu w bloku?Słyszałem o jakiejś sprężynce która zastępuje gwint. Stosował ktoś tą technologię?. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Dziękuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Thu, 22 Aug 2013 - 10:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pan. B
post Thu, 22 Aug 2013 - 11:08
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Ta sprężynka nazywa się helicoil i jest nie zajebywalna, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku wink.gif Śrubę śmiało wymieniaj, był swego czasu na necie film jak goście z arp wymieniali tak śruby bez ściągania czapki.
Pozdro


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 22 Aug 2013 - 14:08
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nic nie kombinuj , to że śruba popłyneła nie znaczy że nie trzyma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Thu, 22 Aug 2013 - 14:28
Post #4


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(hz10 @ Thu, 22 Aug 2013 - 14:08) *
nic nie kombinuj , to że śruba popłyneła nie znaczy że nie trzyma


Może i bym zostawił, ale jest dmuchane 1.8 bara. Nie chciał bym znowu tego wszystkiego rozbierać.
Czyli mówisz jest szansa że będzie trzymało?.Sam już nie wiem co o tym sądzić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Thu, 22 Aug 2013 - 19:06
Post #5


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





co to jest 1.8 bara? ja mojego klekota dodatkowo poskręcałem +15 stopni oprócz zaleceń fabrycznych. trzyma 2 lata przy 2 barach. nie stosowałem kleju, ale blok i głowica planowane, więc 100% pewności jeśli chodzi o powierzchnię. może już gwint w bloku się naciągnął, ale jeśli dociągnąłeś do końca i nie puścił to ja bym zostawił jak jest. helicoila stosowałem w głowicy do mocowania szpilki mostka wałka - też trzyma.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Thu, 22 Aug 2013 - 19:08
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





no skoro sruba zrobila sie miekka to i tak teraz nie trzyma wg zalecen tego miejsca glowicy wiec nie zrobisz nic gorszego glowicy odkrecajac to jedna szpile
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Thu, 22 Aug 2013 - 19:15
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





wykręcić i zobaczyć. czapki nie trzeba ściągać. Ja robiłem kiedyś taki remont studencki że dałem stare szpilki, jedna sie ukręciła. głowica w górę i na tą samą uszczelkę. nie dmuchało bokiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Thu, 22 Aug 2013 - 20:37
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





ja też miałem taki przypadek, ale przez to że coś było nie tak i 3 razy rozkręcałęm silnik, w końcu za 3 razem poskłądałem głowicę na dirko i raz zdjętej uszczlce. Jeździł bez problemu, ja bym odkręcił szpilkę i ją po prostu wymienił


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Fri, 23 Aug 2013 - 06:39
Post #9


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(hz10 @ Thu, 22 Aug 2013 - 14:08) *
nic nie kombinuj , to że śruba popłyneła nie znaczy że nie trzyma

I chyba tak zrobię. Temperaturę trzma, płynu nie wyrzuca. Jest może szansa, że będzie dobrze. Tylko czy wytrzyma 1.8 bara. A w między czasie Poszukam motoru, bądź włoże PD. Chodź już trochę szkoda kasy, lądować w takie stare auto..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Fri, 23 Aug 2013 - 06:43
Post #10


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(waldii @ Thu, 22 Aug 2013 - 19:08) *
no skoro sruba zrobila sie miekka to i tak teraz nie trzyma wg zalecen tego miejsca glowicy wiec nie zrobisz nic gorszego glowicy odkrecajac to jedna szpile

Głowicy nie. Ale mi chodzi o gwint w bloku. Jest 50 na 50. Gwint albo śruba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Fri, 23 Aug 2013 - 07:21
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Mialem kiedys taki przypadek. Przy dokrecaniu ostatnia szpilka poszla miekko. Bylo dmuchane duzo i postanowilem ja wykrecic i zarzucic inna. Efekt taki ze szpilka sie ukrecila i czapka byla do zrzucenia. Gwint w bloku rzadko sie poddaje bynajmniej w afn tak jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Fri, 23 Aug 2013 - 12:33
Post #12


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(Fighter001 @ Fri, 23 Aug 2013 - 07:21) *
Mialem kiedys taki przypadek. Przy dokrecaniu ostatnia szpilka poszla miekko. Bylo dmuchane duzo i postanowilem ja wykrecic i zarzucic inna. Efekt taki ze szpilka sie ukrecila i czapka byla do zrzucenia. Gwint w bloku rzadko sie poddaje bynajmniej w afn tak jest.

To jest drugi raz jak zdejmuje głowice. Wiedz gwint nie powinien być zjechany. A śruby wkręcałeś na suchy gwint,czy śruby na paste miedzianą? Bo znajomy zawsze na miedź robi i mówił że nigdy nie miał problemu, ze śrubami..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 23 Aug 2013 - 20:50
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





nieźle, a patrzyłeś co jest w instrukcji uszczelki głowicy ? tam jest wszystko opisane,czym smarować przede wszystkim, i to nie jest smar miedziowy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Fri, 23 Aug 2013 - 21:09
Post #14


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(GMS. @ Fri, 23 Aug 2013 - 20:50) *
nieźle, a patrzyłeś co jest w instrukcji uszczelki głowicy ? tam jest wszystko opisane,czym smarować przede wszystkim, i to nie jest smar miedziowy...


Kolego ja mówię co mi powiedział znajomy. Ja osobiście nigdy śrub nie smarowałem , żadna pastą. Teraz jak składałem głowice też nic nie smarowałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 23 Aug 2013 - 21:24
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Arp ma specjalny smar do dokręcania śrub. Ja smaruje delikatnie olejem silnikowym.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 23 Aug 2013 - 21:32
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





i to też błąd, musi być odpowiednio wysmarowany gwint, łeb śruby gdzie przylega jego powierzchnia do głowicy minimum olejem, przykładowo arp daje specjalny smar i rozdziela momenty dokręcania na olej i na ich smar...
niektóre śruby głowicy bardzo się źle przykręcają bez smarowania, a to że nie dałeś żadnego "smarowidła" i ci poleciała szpilka pod koniec lżej to się nie przejmuj tym bardziej jak skręcałeś na sucho...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 24 Aug 2013 - 08:31
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





To też napisałem że smaruje olejem;)


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Sat, 24 Aug 2013 - 10:32
Post #18


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Przy tej miękkiej szpilce nic nie smarowałem wszystko na sucho. Od tamtej pory tylko gwint śruby olejem ale bez przesady i już taka historia mi się nie przydarzyła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Sat, 24 Aug 2013 - 12:27
Post #19


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(GMS. @ Fri, 23 Aug 2013 - 21:32) *
i to też błąd, musi być odpowiednio wysmarowany gwint, łeb śruby gdzie przylega jego powierzchnia do głowicy minimum olejem, przykładowo arp daje specjalny smar i rozdziela momenty dokręcania na olej i na ich smar...
niektóre śruby głowicy bardzo się źle przykręcają bez smarowania, a to że nie dałeś żadnego "smarowidła" i ci poleciała szpilka pod koniec lżej to się nie przejmuj tym bardziej jak skręcałeś na sucho...


No widzicie. Człowiek uczy się całe życie. Czyli rozumiem że mam się nie przejmować i jeździć dalej.
Dziękuje za odzew w tym temacie.I niby pozornie prostej czynności, jaką jest dokrecanie głowicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Sun, 25 Aug 2013 - 22:40
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(Łaszczu @ Sat, 24 Aug 2013 - 12:27) *
No widzicie. Człowiek uczy się całe życie. Czyli rozumiem że mam się nie przejmować i jeździć dalej.
Dziękuje za odzew w tym temacie.I niby pozornie prostej czynności, jaką jest dokrecanie głowicy.


mam blok żeliwny, szpilki ARP i nakrętki oraz ich smar. Czapki z silnika ściągałem z 10 razy, i nigdy nie miałem żadnego problemu z gwintami i szpilkami, mimo że w czasie dokręcania miałe taki efekt "nagłęgo luzowania". Za pierwszym razem się zmartwiłem ale jeździłem. Po rozebraniu nic nie wskazywało na jakąkolwiek usterkę. Dalej jeżdżę na tym samym setupie i pakuje 1.4 bara. Jest ok.


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:02