Shoutbox 0 nowych PW 


> Wydech w wolnossacym 2.8 v6 24v
kkkacper
post Fri, 28 Jun 2013 - 18:20
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Volkswagen'owskie 2.8 v6 24v (BDE).. robiony bedzie baran i potem do konca 2.5 cala.. planuje zakup tlumikow od RM Motors, pucha srodkowa 40 cm + pucha koncowa. Tlumiki przelotowe.. i tu rodzi sie pytanie czy wedlug Was to dobre rozwiazanie i pytanie nr 2 (poniewaz sprzedajacy zasugerowal, ze do wolnossacej jednostki polecałby przetloczenie w obu tlumikach) co o tym sadzicie, brac pelen przelot czy zdecydowac sie na te przetloczenie?


Z gory dzieki za wszelkie uwagi


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 28 Jun 2013 - 18:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
czesław
post Fri, 28 Jun 2013 - 18:45
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Funkcje buczenia bedzie spelniac biggrin.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Fri, 28 Jun 2013 - 19:08
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





czesiek, ja tu pytam powaznie.. bo juz sam nie wiem na co sie zdecydowac.. a ten wydech chce miec w koncu z glowy, a nie ukrywam, ze tu akurat moja wiedza nie jest przeokrutna tongue.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 28 Jun 2013 - 21:11
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a co to jest przetłoczenie w tlumiku?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartasss
post Fri, 28 Jun 2013 - 22:21
Post #5


User
Dołączył: Wed, 02 May 2012
Skąd: Poznań





Pewnie chodzi o jakąś wypustkę "wyciszająco-doprężającą" cały układ, powszechnie dostępną u tego producenta...


--------------------
My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szypki
post Sat, 29 Jun 2013 - 00:40
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 29 June 2013
Skąd: zach.pom





te przetłoczenia to maja być zwężki venturiego? po co aż dwie? i czy 2.5 cala nie za szeroko? NA nie powinien mieć tak wolnego wydechu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zolty
post Sat, 29 Jun 2013 - 10:35
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 September 2011





a po co wogóle ten wydech , masz cały dziurawy czy liczysz na przyrost mocy


--------------------
RallyeGolf -1.8T- 472/519
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sat, 29 Jun 2013 - 10:41
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





zolty, bo silnik wpada do mk II.. poza tym chodzi o dzwiek i pewnie jakis drobny przyrost rowniez moglby sie ukazac..


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 29 Jun 2013 - 11:09
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jak silnik jest seryjny to zostawiłbym wydech o seryjnej srednicy i na koniec komorowy tłumik, moze ciut wiekszy niz seria. zrob dziure w puszce filtra i bedzies zmiał dzwięk odpowiedni bez zakladania stozków


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sat, 29 Jun 2013 - 11:24
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





dolot bedzie na bazie BMC, nie lubie modow typu zrob dziure.. ok.. sam cos zdecyduje, bo widze brak konkretnych odpowiedzi.. tak czy smiak dzieki za zainteresowanie wink.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 29 Jun 2013 - 14:17
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





nie lubie bo co? u mnie filtr jest na tyle duzy ze nie jest zadnym ograniczeniem dla przepływu i 176KM. mam otwór w puszce od strony błotnika. i z tym otworem puszka nie limituje przepływu, a robiła to z jednym małym fabrycznym wlotem.
nie musisz robić otworu, mozesz sobie doprowadzić do puszki dodatkowe powietrze zza którejs kratki jak masz miejsce. przy okazji jesli musisz miec dzwiek to bedzie taki jak na stozku. wystarczy? aha sprawdziłem mierzac podcisnienia, co ogranicza, a co nie.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sat, 29 Jun 2013 - 21:21
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Robienie wydechu na pałe w NA jest nierozsadne. Stracisz zapewne dol i srodko-dół. Powinienes to przeliczyc - srednice, pojemnosc ukladu, w ktorym miejscu X lub H-pipe.

Przetloczenia zaproponowali, zeby bylo jakiekolwiek backpressure.

Jedz do kogos, kto ma o tym pojecie, albo sam poczytaj i to przelicz, albo - najprosciej skopiuj srednice i mniej wiecej pojemnosc ukladu z ukladu fabrycznego, z jakim wspolpracowal ten silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Sat, 29 Jun 2013 - 22:02
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





X lub H pipe był by dobrym pomysłem, no i do tego mniejsza średnica, moim zdaniem 2.25cala.

Na 2.5cala straci mocno z dołu i nie zyska praktycznie nic na górze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chyzio_vr6
post Thu, 04 Jul 2013 - 20:29
Post #14


User
Dołączył: Thu, 24 February 2011
Skąd: Warszawa





Witaj,
mam dokłądnie ten sam silnik i u mnie wydech wygląda następująco:
kolektor został seryjny, zaraz za portkami są zrobione flansze i jest 2 x 1,75cala, następnie Y-pipe i przejście w 2,5 do samego końca na jednym tłumiku końcowym od MG. Drze jape przeokrutnie, ale typowo dla VR więc efekt dźwiękowy jest idealny ale uprzedzam ze jest bardzo głośno. Jeśli chodzi o dupohamownie to... hm, tak jak poprzednicy pisali, chyba osłabł troche dół ale wydaje mi się, że +/- 5 KM nie wpłynie mocno na odczucia podczas jazdy a brzmi fajnie. Jak odwiedze hamownie to podziele ze wynikiem po zrobieniu wydechu, napewno nie zaszkodziłaby teraz delikatna korekta w sofcie żeby mialo to sens. Oczywiście wszystkie sondy na miejscu itp.
Zabba88 robił wydech do swojego S3 po swapie R32 i też miał 2,5cala tyle, że na 2 tłumikach. Podpytaj, może cos podpowie a w dziale Sprzedam są chyba jego graty do sprzedaży.
Ze swojej strony polecam zmiane wydechu choćby dla samego dźwięku.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 06 Jul 2013 - 12:35
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Panowie, 2,5 cala to się do d15 hondowskiego pakuje. Da się słyszeć też głosy, że 2,25 do 1,5 hondy to za mało.

Spokojnie pakuj 2,5 cala, bo jak by nie było to niemal 3 litry pojemności. Tłumiki dać po jednym komorowym i przelotowym i z głowy. To na prawdę nie loty kosmiczne, a zwykły golf z vr'em - który jak znam życie dostanie glebę i dobre koło, więc 5 koni mniej na dole nie zrobi mu różnicy, bo nie będzie tym jak szybko polecieć.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sat, 06 Jul 2013 - 14:08
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





chyzio, pinin, dzieki za opinie.. zostaje 2.5 cala na dwoch tlumikach.. jak bedzie to sie okaze wink.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zabba88
post Sun, 07 Jul 2013 - 09:52
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





ja mam od kolektorow portki 2-1 2" schodzce sie w 2,5" na 2 tlumikach bo na jednym byla masakra w trasie. Samochod wrzucilismy na rolki kilku krotnie i nie zauwazylismy starty mocy ani Nm w dolej partii obrotow.
Tutaj masz link jak chodzi moje r32 na 1 tlumiku w s3
http://www.youtube.com/watch?v=zo6jy-HZyzM


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Jul 2013 - 08:31
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Podepnę się.
Czy mógłby ktoś wyjaśnić w czym szkodzi niskooporowy wydech? Pytam dlatego, że ostatnio w mojej rajdówce, gdzie silnik jest nieco zmodyfikowany zmieniłem wydech z seryjnego na przelot tłumik z katem 100 komórek o średnicy 60mm, spadł moment i nie wzrosła wcale moc na górze.

Z drugiej strony w F1 i teraz i jeszcze w poprzedniej epoce stosowane są luźne wydechy o dużych średnicach.
Wydawało mi się, że za kolektorem wydechowym im bliżej atmosfery tym lepiej i się nieco zdziwiłem na własnym przykładzie.
Znam legendy o ciśnieniu zwrotnym, etc, ale chciałbym jakąś rzeczową odpowiedź.
P.S. Czyżby działanie dynamiczne w wydechu za kolektorem miało takie pozytywne znaczenie?
P.S2 czy zna ktoś średnice wydechu w takich samochodach jak kit cary 2 litrowe, S2000, czy clio r3? Czy choćby swift s1600 czy inne s1600?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Jul 2013 - 08:44
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ale do końca miałeś 60mm czy zwężenie na końcu ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Jul 2013 - 08:50
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Miałem zupełnie seryjny wydech z katalizatorem, tłumikiem środkowym oraz końcowym.
Teraz mam już od kolektora wydechowego 60mm wewnątrz, tłumik przelotowy mniej więcej w miejscu oryginalnego środkowego i katalizator na końcu. Wszędzie jest 60mm wewnątrz aż do końca. Wiecej huku jest, ale mocy i momentu ni huhu.

P.S. To, że wydech niewiele mi da wiedziałem od zawsze, dlatego robiłem silnik nie myśląc o wydechu. Stary jednak się rozpadał i musiałem coś zrobić więc zrobiłem przelot 60mm z nadzieją na minimalny chociaż przyrost, a tutaj niespodzianka.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 11:14