![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: wołomin ![]() |
Jest szybkie pytanie
![]() Chce wystroić samemu Golfa 4 1.8T silnik AGU. Kilka modów jest porobione w aucie, ale do pełni szczęścia brakuje programu. W aucie jest zrobiony wydech, lift głowicy, sporo nowych części w silniku, orurowanie z nierdziewki, FMIC, większe turbo. Mam powody żeby chcieć samemu wystroić... Rozumiem że niektórzy będą polecać firmy które zrobił setki takich silników aczkolwiek chce to sam zrobić ![]() Dysponuje wszystkimi narzędziami do strojenia oprócz własnie programu w którym bede mógł zmienić wartości w seryjnym sterowniku. Pytania: 1. czy jest program który zmieni mi wartości w seryjnym sterowniku i jak się nazywa? 2. czy potrzebuje kości pamięci/ boxu zewnętrznego który będę mógł programować i czym ? -------------------- https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339 1 miejsce FWD Turbo 2013 |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
EMU
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Jest szybkie pytanie ![]() Chce wystroić samemu Golfa 4 1.8T silnik AGU. Kilka modów jest porobione w aucie, ale do pełni szczęścia brakuje programu. W aucie jest zrobiony wydech, lift głowicy, sporo nowych części w silniku, orurowanie z nierdziewki, FMIC, większe turbo. Mam powody żeby chcieć samemu wystroić... Rozumiem że niektórzy będą polecać firmy które zrobił setki takich silników aczkolwiek chce to sam zrobić ![]() Dysponuje wszystkimi narzędziami do strojenia oprócz własnie programu w którym bede mógł zmienić wartości w seryjnym sterowniku. Pytania: 1. czy jest program który zmieni mi wartości w seryjnym sterowniku i jak się nazywa? 2. czy potrzebuje kości pamięci/ boxu zewnętrznego który będę mógł programować i czym ? Nie masz pojecia o strojeniu i myslisz ze poradzisz sobie ze starym motronikiem z AGU . Prosze Cie zejdz na ziemie . Moze uda ci sie sciagnac jakiegos gotowca i go wpakowac do ECU ,ale na 1000procent nie zestroisz sterownika z AGU !!!! -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Jesli chcesz cokolwiek dlubac zaopatrz sie jeszcze w afr , bo na waskim pasmie to mozna dlubac co najwyzej serie.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Do speca od 1.8T to mi daleko (albo jeszcze dalej), ale tam chyba jakies wersje miały sondy WB, prawda? Da się to zastosować bezboleśnie w tych, które bazowo miały sondy wąskopasmowe?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: wołomin ![]() |
Nie masz pojecia o strojeniu i myslisz ze poradzisz sobie ze starym motronikiem z AGU . Prosze Cie zejdz na ziemie . Moze uda ci sie sciagnac jakiegos gotowca i go wpakowac do ECU ,ale na 1000procent nie zestroisz sterownika z AGU !!!! Skąd wiesz że nie mam pojęcia ? Świnie w stylu Ecumastera i innych ogarniam więc chce ogarnąć też Motronica i pytam się grzecznie : czym ? kontroler AFR, EGT, boost, ciś paliwa i inne pierdoły są na stanie i chce je wykorzystać sensownie EMU... może, może... -------------------- https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339 1 miejsce FWD Turbo 2013 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 06 November 2011 Skąd: Siedlce ![]() |
Zajrzyj najpierw jak wygląda cały zapis w sterowniku, motronic trochę różni się od np emu. Czy w zapisie bin czy hex, 2d czy 3d , mając damosa, wciąż daleko do prostych dwuwymiarowych czy trzy wymiarowych mapek jak w emu
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
TunerPro albo WinOLS, z czego pierwszy jest(jak dla mnie) nie do końca pewny, a WinOLS kosztuje trochę dużo pieniędzy
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
ja to się nie znam na strojeniu ale tych starych sterowników jak jest np w AGU, AEB to i firmy zajmujące się tuningiem nie chcą się do nich dotykać
Lepszym rozwiązaniem podobno jest wrzucenie instalacji od nowszych 1.8T z sondą szerokopasmową ( motronic 7.5 ). Ja u siebie planuję do AEB wsadzić instalację ME7.5 ale jakoś boję się tych kabelków. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Chyba raczej tylko WinOls Ci pomoże, ale to trzeba mieć też DAMOS'a z definicjami. Do tego tam chyba trzeba też kość przelutować ( nie są tam wogóle dwie kości które trzeba ruszyć ? ), choć nie do końca jestem pewien. Jak już dotrzesz do etapu gdzie jedyną trzymającą Cię rzeczą będzie damos to mając go dasz sobie radę. Druga opcja to mozolne szukanie map i definicje osi, co jest wykonalne mając odpowiedni interfejs ( ja w starym sterowniku Bosch'a używałem Moates Ostrich 2.0 ).
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
ja tam w vagu nie siedze ale jak czytam posty to dochodze do wniosku ze to jakas super magia, ale na boga wszystko jest dla ludzi, i oczywiste jest ze jak ktos to robi dobrze w kraju to nie zdradzi swoje "zarobku" ale napewno nie jest nie wiadomo jakim geniuszem
![]() yapku tutaj ci raczej tego nie zdradzi nikt. Programator life sporo kosztuje , niestety to wymaga duzo czasu i ogarniecia w sprawach elektroniki - choc nie twierdze ze sie nieda. moze poprostu wepnij deta i olej temat seryjnego sterownika, fuel implant i jazda. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dokładnie....sam byłem swiadkiem jak gość w leonie nie chcąc być skazanym na na 2-3 tunerów w PL co to ogarniaja (chodziło o ogólną wygodę dostrajanie po kolejnych modyfikacjach) zapodał deta i smiga jak zły. Nie wiem...moze to wbrew religii VAG ale faktem jest , że działa
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
rex- w leonie nie było AGU , tylko APP AJQ AUQ wiec pisanie ze był skazany na 2-3tunerów jest lekkim przegieciem. te sterowniki ogarnia duuuuzo duzo wiecej osób niż 2-3
![]() ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Zgadzam się , jest ich kilku
![]() Chodziło o skale porównawczą . -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Chyba raczej tylko WinOls Ci pomoże, ale to trzeba mieć też DAMOS'a z definicjami. Do tego tam chyba trzeba też kość przelutować ( nie są tam wogóle dwie kości które trzeba ruszyć ? ), choć nie do końca jestem pewien. Jak już dotrzesz do etapu gdzie jedyną trzymającą Cię rzeczą będzie damos to mając go dasz sobie radę. Druga opcja to mozolne szukanie map i definicje osi, co jest wykonalne mając odpowiedni interfejs ( ja w starym sterowniku Bosch'a używałem Moates Ostrich 2.0 ). do 2000r jak tak samo jest w TDi czyli Kompy nie po kanie trzeba lutować Stare kości musisz wylutowac ponieważ sa nie kasowalne potem musisz wlutowac nowe podsatwki ja uzywam PLCC 32 i pod to kość która jest już w pełni kasowalna cała filozofia narazie robiłem to raz u siebie i daleko mi do oagrnięcia benzyny ale tak to wygląda u mnie działało i na dzien dizsiejszy moge wyjąc kośc wrzucic inna z innym programem ... adaptacja kompa bo za każdy razem łapie imo i chula ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Ale to chyba trochę mozolna praca bo zmodyfikowany wsad nagrywamy na eeprom, instalujemy w ECU, robimy logi i żeby wprowadzić poprawki to musimy wypiąć eeprom z ecu, skasować, nagrać nowy wsad, włożyć do ecu, robimy logi itd, aż do uzyskania oczekiwanego efektu ?
No chyba, że mamy do dyspozycji Ostrich'a wtedy ten proces powinien przebiegać dużo sprawniej. ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
najlepiej wywalić ten sterownik i zamontować EasyEcu który się samemu stroi bez problemu, jak ktoś bawił się ecumasterem to z tym sobie bez problemu poradzi tak jak ja, 343 km i 390 nm z 2.0 vw 16v to tak na spokojnie zrobiłem pewno zrobił bym więcej ale się paliwo na hamowni skończyło a już nie chciało mi się jechać na stację a i tak wyszedł najlepszy wynik do tej pory, pomoc techniczna super szybka polecam
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 16 November 2009 ![]() |
a kto mi wystroi AJL ?????? bo nie ma mądrego z moim EGT
![]() -------------------- гнев океана 96' 5.20 Turbo
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:18 |