Shoutbox 0 nowych PW 


> 4g92 jak to w końcu z nim jest, 4g92 kompresor
Damii1991
post Sat, 13 Apr 2013 - 14:18
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Witam

Kiedyś zapytałem na forum o uturbianiu silnika z tematu czyli 4g92 z carismy. Uzyskałem odpowiedź, że to nie ma sensu, bo to słabe i nawet przy niewielkim doładowaniu się posypie dlatego też zaniechałem dalszego kontynuowania tematu. Dziś przeglądając allegro natknąłem sie na coś takiego http://allegro.pl/mitsubishi-lancer-1-6-ko...3166437307.html Silnik 4g92 doładowany kompresorem Eaton m62. Moc 230 hp 250nm. Więc jak to w końcu z tymi silnikami jest? Bo z tego co zauważyłem to silnik z lancera jest tylko obrócony o 180 stopni więc chyba wewnątrz nie ma jaichś ogromnych różnic. Gdzieś czytałem, że bezpieczną granicą jest uzyskanie 100hp z litra pojemności a tu jest prawie 100 kucy więcej i z tego co pisze sprzedawca nic się po tych modach nie sypie. Czyżby to tylko mity o "papierowej" budowie silnika? Mam nadzieję, że ktoś pomoże mi w rozwikłaniu tej zagadki:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 9)
Wspieraj forum
post Sat, 13 Apr 2013 - 14:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kuba_195
post Tue, 23 Apr 2013 - 22:10
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





Z autopsji wiem, że ten silnik znosi turbo dobrze(do 0.5 bar) , lecz skrzynia seryjna to śmietnik i jeśli jest seria od 1.6 to przygotuj się na jej ciągłe naprawy, bo jest strasznie słaba....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damii1991
post Thu, 25 Apr 2013 - 17:22
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Mógłbyś rozwinąć ten temat skrzyni? Co takiego dzieje się z nią? Jesteś/byłeś posiadaczem samochodu z inst turbo? Jeśli tak mógłbyś napisać trochę jakich części użyłeś i na co należy zwrócić uwagę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_195
post Sat, 27 Apr 2013 - 00:22
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





Miałem,
skrzynia pozornie bez objawów nadmiernego zużycia po niewielu kilometrach (ok 3 tys km ) zaczeła bardzo mozno żęźić , podczas hamowania silnikiem, po dłuższej jeździe olej wyciekł ze skrzyni. Okazało sie ze kołek zabezpieczający wałek pomiędzy zatelitami na dyfrze zerwał się i wałek pod wpływem siły odśrodkowej przesunął sie n zewnątrz i zrobił dziurę w obudowie. Po wymianie na kolejną ten sam efekt, chwila dobrze i znowu po skrzyni....
Turbo najpierw od mazdy 323 1.6 turbo iHI RHB 5 , potem od VOLVO s80 2.4 turbo benzyna. pierwsza szybciej wstawała, druga zaś około 3800pobr. było fajnie;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damii1991
post Sun, 28 Apr 2013 - 16:20
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 22 May 2011





Zmartwiłeś mnie tą skrzynią trochę ale drogie nie są to +.Ile hp i nm udało się wyciągnąć z tego silnika? Gdzieś czytałem, że w hondach po turbo przy jeździe normalnej do 3 tys. obrotów spalanie było jak w serii jest w tym trochę prawdy? A jak wygląda sprawa sterowania? Stosowałeś jakimś ecumaster? Kolektor wydechowy można gdzieś dostać? Bo mi po głowie chodził pomysł zakupu kolektora z turbiną, downpipe i zrobienie takiej prototypowej hybrydy. Masz jakąś dokumentację może? Byłbym wdzięczny. Przepraszam, że tylko pytam ale staram się rozeznać w temacie, żeby zacząć powoli kompletować graty i każde info jest pomocne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_195
post Sun, 28 Apr 2013 - 21:36
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





Samochód nie był hamowany .Samochód jak piszesz poniżej 3 tyś pali jak seria , bo turbo nie pompuje....dopiero ok 3,5-4 zależnie od wielkości sprężarki. Jeśli chodzi o sterowanie samochód na 2 dodatkowych wtryskach przed przepustnicą(patenet grabowskiego?). DO 0.5 bar nie powinno być problemu.Jeśli chodzi o kolektor wydechowy to ja zakupiłem od carismy 1.8 4G93. Pasuje na szpilki to jest 4-1 i odcięta flansza i dospawana pod turbo. Pasuje dobrze, jest metalowy, da się spawać, nawet chyba mam ten kolektor gdzieś w domu pod Ihi RHB5 jak coś to priv.
Przepływka nie szalała, silnik błędów nie wywalał.
Pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 13 Aug 2013 - 22:31
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Wydaje mi sie że szkoda czasu i pieniędzy na patent z wtryskami dodatkowymi w kol.SS ecumaster albo Megasquirt i można modzić dalej, a nie rozsądzniej było by pakować 4g63t ze skrzynią z eclipse ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lolix
post Thu, 12 Sep 2013 - 20:01
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 31 January 2011





Odgrzebie troche bo chodzi mi po głowie przeszczep właśnie 4g93 na 4g63T z tym że buda i wogóle reszta trochę nie typowa - Pajero Pinin. Miejsca jest pod maską sporo tylko nie wiem czy 63 siadnie tam p&p czy dłuto i jazda?

Pozdrawiam, Lolix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 12 Sep 2013 - 21:18
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(lolix @ Thu, 12 Sep 2013 - 20:01) *
Odgrzebie troche bo chodzi mi po głowie przeszczep właśnie 4g93 na 4g63T z tym że buda i wogóle reszta trochę nie typowa - Pajero Pinin. Miejsca jest pod maską sporo tylko nie wiem czy 63 siadnie tam p&p czy dłuto i jazda?

Pozdrawiam, Lolix

Fajny pomysł chociaż zawsze można kupić evo7/8 wyjdzie taniej, lepiej i szybciej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lolix
post Fri, 13 Sep 2013 - 11:38
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 31 January 2011





Wiem, ale nie będzie to Pinin wink.gif Ogólnie chce żeby było mniej niż EVO a właśnie wyżej, szerzej, mocniej. W takim terenie mieszkam, że terenówki potrzebuje i robi mi za DD więc czemu nie miałaby cieszyć choć troche zamiast robić tylko to co do niej należy... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:23