![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Witam wszystkich.
Mam Multivana z 2004 roku. Samochodzik rodzinny i taki muszę mieć. Od czasu do czasu zapinam przyczepę kempingową (auto 3000 + przyczepa 2000kg). Silnik zrobiony u Mastersa na 200 kucyków i 450 Nm. Niby sporo, ale jest co ciągnąć. Już raz robiłem w nim głowicę, teraz mam wrażenie że znowu mu przybywa oleju. Zastanawiam się co dalej. Nowe silniki to 2.0 bitdi z filtrem cząstek stałych (normalnie jeżdżę na krótkich odcinkach), jakoś mnie do siebie nie przekonują, nie wspominam już o cenie. Pchać się w remonty silnika (AXE) który jak widzę nie ma najlepszych opinii, czy może jakiś swap? Zależy mi na momencie, 450Nm radzi sobie dobrze, no ale wiadomo, 500 jeszcze lepiej :-). Czy możecie zaproponować jakieś sensowne rozwiązanie? Remont? Swap? Czy jezdzić do końca i zmiana samochodu? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Lepienie 2,5TDI PD to syzyfowa praca. Nie ma jakiejś konkurencji dla T5?
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
To w czym jest gorsze 2.5 TDI R5 od 1.9 TDI PD? Jak w 1.9 TDI PD da rade zrobić 300KM do jazdy na co dzień, to w 2.5 TDI też nie powinno być problemu.
Dobry FMIC, wydech, GTB22, Firady HF50 lub HF80 + sprzęgło i powinno być sympatycznie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Konkurencji dla Multivana nie bardzo widzę. Viano ma 3 litrowy silnik, ale ponoć buda nie za bardzo, no i wnętrze mniej funkcjonalne, ale to chyba jedyna alternatywa. Z T5 zadowolony jestem. Silnik AXE nie ma najlepszej opinii, raz już wywaliłem na naprawę głowicy i kolektora kikanaście tys. Nie mam ochoty robić tego ponownie. Nowsze, jak pisałem to już filter cząstek stałych, co się nie sprawdzi przy moich krótkich wyjazdach. No i ten pier.... downsizing. Nie przekonuje mnie jakoś 2 litry z dwiema turbinami, a większych silników VW nie montuje, nawet w LT, gdzie Mercedes w Sprinterze ma chyba 3,5 litra w ofercie!
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
A co jest nie tak z 2.5 R5 TDI? Fatalny to był 2.5 V6 TDI (do 2003r, później coś tam poprawili). Ten R5 to jakby rozszerzenie 1.9TDI. W firmie jest Touareg 2.5 R5 i nie ma z nim problemów w zasadzie żadnych tylko przy butowaniu popija spore ilości oleju.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, mi sie wydaje, że 2,5 R5 TDi to jest jeden z najtwardszych i najlepszych TDI, jak i 1.9TDI, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Może winę za przybywanie oleju nie ponosi uszczelka, a np, tuleja moze mioć peknięcie, lub głowica.
Wymiana uszczelki i sprawdzenie głowicy nie powinna być taka droga, za kilka tyś. zł to remont się zrobi? Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Zle ci sie wydaje
![]() ![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
stare 2.5tdi R5 tak, 2.5tdi R5 PD już nie
-------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 December 2009 ![]() |
Osobiscie mialem T5 2,5 TDI AXE 2006rok.
Do 2006 roku sa to wadliwe silniki z Akcja serwisowa ktora nie byla znana w PL . Sama moc 174 KM - rozsypuje ten silniki. Moj Highline , doswiadczyl wszystkie wady tego nieudanego modelu. - wadliwe pompy wody itd.. 130 KM pozwalala im jakos funkcjonowac - a 174Km juz nie . Samochód Piękny , zrywny i silnikowo wersja 174KM nieudany. Ale i tak Moj faworyt .. -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
Viano v6 cdi nie ma umiaru w spalaniu. Może trafic 2.5 dci
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
My w firmie mamy Hyundai'a H1. 170 koni również z 2.5 litrowego silnika, daje radę. 100 tys. km i przy silniku nic się nie dzieje. Co prawda łożysko w prawym tylnym kole już siadło.
No i ma napęd na tył ![]() Coś takiego: http://allegro.pl/hyundai-h1-crdi-170km-no...3150763492.html |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Osobiscie mialem T5 2,5 TDI AXE 2006rok. Do 2006 roku sa to wadliwe silniki z Akcja serwisowa ktora nie byla znana w PL . Sama moc 174 KM - rozsypuje ten silniki. Moj Highline , doswiadczyl wszystkie wady tego nieudanego modelu. - wadliwe pompy wody itd.. 130 KM pozwalala im jakos funkcjonowac - a 174Km juz nie . Samochód Piękny , zrywny i silnikowo wersja 174KM nieudany. Ale i tak Moj faworyt .. Również mój faworyt. Niestety jest z 2004 roku. Głowica już planowana, koszt naprawy to było kilkanaście tys. Za te pieniądze może by zrobił jakiegoś swapa, albo coś sklecił z bardziej niezawodnych części. Piszę tutaj, bo widzę wielu fachowców w tym temacie i jestem pewien że możecie pomóc. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
To wiem, to nie taki straszny koszt. Oby tylko w glowicy znowu nie przeciekało. Serwis za taką naprawę zdziera portki przez głowę. Wtedy tylko wymiana silnika, lub głowicy. Nowa w serwisie to koszt kilkunastu tysięcy.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
A co jest nie tak z 2.5 R5 TDI? Fatalny to był 2.5 V6 TDI (do 2003r, później coś tam poprawili). Ten R5 to jakby rozszerzenie 1.9TDI. W firmie jest Touareg 2.5 R5 i nie ma z nim problemów w zasadzie żadnych tylko przy butowaniu popija spore ilości oleju. 2,5TDI PD ma tyle wspólnego z 1,9TDI PD, że obydwa palą ropę. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Rob swapa na 1.9PD.
Mamy klienta ktory wlasnie ma 1.9PD+ i jest zadowolony. Auto lata po trasie z ludzmi. Obecny setup. Turbo ARL Pompki BJ Jednomas Swierza glowica 187PS i 390Nm Ja bym tam jednak widzial inny zestaw. GTB2260VK FIRAD HF80 Porting glowicy Wydech Skrzynie 6gang Wzmocnione sprzeglo I lajtowe 250-260PS i 470-500Nm -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 April 2009 ![]() |
Właśnie mocno mnie interesuje ten kierunek. Wstawić coś mocnego, niech autko śmiga i sprawia przyjemność z jazdy. Nie chodzi o wariactwo na drodze, ale komfort podczas jazdy, wyprzedzania, czy ciągnięcia ciężkiej przyczepy. Ogólnie masa własna 2600 potrzebuje mocnego motorka. Myślałem o jakimś 2,5 litra, ja rozumiem kwestiami większa pojemność, większy moment. Ale parametry które podałeś na motorze 1,9 robią wrażenie. Czy mógłbyś bardziej przybliżyć ten temat?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP ![]() |
@Zabba - skad ten bus, może być PW
![]() jaki silnik 1.9 polecacie do t4/t5? awx/avf ? czy cos nowszego jak bkc? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 02:51 |