![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2012 Skąd: Wieluń ![]() |
Witam.
Dziś po 3tyg postanowiłem odpalić moje e36-ku mojemu zdziwieniu kontrolka oleju nie zgasła po uruchomieniu silnika. Rozłączyłem przewód do czujnika-gaśnie na włączonym zapłonie więc elektryka ok. Miał już ktoś taki przypadek? Od czego zacząć najszbciej-auto musze jutro po pracy uruchomić- nie mam czasu na ściąganie go na warsztat i sprawdzanie wszystkiego po koleji. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Zaworek przy pompie oleju może puszczać ciśnienie, albo wadliwy czujnik ciśnienia oleju, pomimo że "elektryka działa".
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2012 Skąd: Wieluń ![]() |
czujnik jest ok-po wykręceniu i przekręceniu rzrusznikiem nie poszła nawet kropla oleju
![]() Ma ktoś jakiś patent na odblokowanie tego zaworka bez rozbierania silnika w pył? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Nie da radyyyyy .... może być jeszcze problem w samej podstawce filtra oleju, albo coś się przypchało/rozszczelniło. Jakby nie było trzeba przyjrzeć się całemu układowi bo staniesz gdzieś po drodze jeszcze, niby zaoszczędzisz jeden czy dwa dni na grzebaniu, a finalnie stracisz tydzień. Weekend przed Tobą więc do roboty i sprawdzać ,innej drogi ja nie widzę raczej.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Samochód stoi w ogrzewanym garażu czy pod chmurą?
Jak pod chmurą to jest opcja że "olej" zamarzł w misce. Miałem kilka przypadków zatarcia silnika zimą nawet w czasie jazdy przez zamarzniętą zupe w misce. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 09 February 2013 ![]() |
w Polsce to wszystko zamarza,począwszy od paliwa po olej.Czy muszą do wszystkiego dolewać wody;)sorka za OT.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2012 Skąd: Wieluń ![]() |
Stoi na parkingu pod blokiem-najgorsze jest to że 50km od warsztatu a i warsztat mam nie ogrzewany więc prucie silnika w takich warunkach to troche lipa.
Myślałem nad spuszczeniem oleju i zalaniem nowego zagrzanego na kuchence przez filtr ale mam trochę strach by mie rozwalić coć tym sposobem. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jak masz jakiś garaż nawet nieogrzewany to dobrze.
Auto do garażu.Farelka pod miskę i grzać.Jak się miska porządnie nagrzeje to jak jakaś maź zamarzła to puści. Ja miałem przypadki że obmarzł smok od pompy.Maź która się wydziela szczególnie zimą z oleju,poprostu spłynęła do miski i oblepiła smok. Jako że to maź z wody z olejem to zamarzła. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
mozesz tez zmienic podstawke , mam sprawna na stanie 2 3 sztuki, mailem podobny problem, w podstawce tez jest zaworek upuszczajacy .
pozdro k64 -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2012 Skąd: Wieluń ![]() |
Rozumiem że chodzi o podstawe filtra-napiszesz mi jak ją sprawdzić?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ja mam silnik M52B28 z podstawką M50, która niema zaworka w miejscu łączenia z blokiem,
Po poskładaniu silnika od nowa, w środku suchy, i wlaniu oleju po około 25-30 sekundach kręcenia rozrusznikiem (bez odpalania - celowo ) ciśnienie oleju zgasło. Więc jak Tobie nie gaśnie nawet po odpaleniu, to zanim Ci się obróci panweka demonotuj dolne sanki i mise oraz pompe i zobacz OCB bo szkoda silnika... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Panowie.Zawór w podstawie filtr jest zaworem nadciśnieniowym.
Nawet jeśli mógłby się zaciąć to jakiś olej poszedłby przez otwór po wykręconym czujniku ciśnienia ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 January 2012 Skąd: Wieluń ![]() |
Temat rozwiązany-zamarzł smok w pompie.Obyło się bez prucia silnika choć mimy ludzi oglądających debila grzejącego olej na kuchence turystycznej na parkingu bezcenne
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 17:23 |