Shoutbox 0 nowych PW 


> m52b28 brak ciśnienia oleju po dłóższym postoju.
kazike30
post Fri, 22 Mar 2013 - 19:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2012
Skąd: Wieluń





Witam.
Dziś po 3tyg postanowiłem odpalić moje e36-ku mojemu zdziwieniu kontrolka oleju nie zgasła po uruchomieniu silnika.
Rozłączyłem przewód do czujnika-gaśnie na włączonym zapłonie więc elektryka ok.
Miał już ktoś taki przypadek?
Od czego zacząć najszbciej-auto musze jutro po pracy uruchomić- nie mam czasu na ściąganie go na warsztat i sprawdzanie wszystkiego po koleji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 12)
Wspieraj forum
post Fri, 22 Mar 2013 - 19:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
E30 owner
post Fri, 22 Mar 2013 - 22:17
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Zaworek przy pompie oleju może puszczać ciśnienie, albo wadliwy czujnik ciśnienia oleju, pomimo że "elektryka działa".


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazike30
post Sat, 23 Mar 2013 - 16:59
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2012
Skąd: Wieluń





czujnik jest ok-po wykręceniu i przekręceniu rzrusznikiem nie poszła nawet kropla oleju angry.gif
Ma ktoś jakiś patent na odblokowanie tego zaworka bez rozbierania silnika w pył?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 23 Mar 2013 - 18:23
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Nie da radyyyyy .... może być jeszcze problem w samej podstawce filtra oleju, albo coś się przypchało/rozszczelniło. Jakby nie było trzeba przyjrzeć się całemu układowi bo staniesz gdzieś po drodze jeszcze, niby zaoszczędzisz jeden czy dwa dni na grzebaniu, a finalnie stracisz tydzień. Weekend przed Tobą więc do roboty i sprawdzać ,innej drogi ja nie widzę raczej.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 24 Mar 2013 - 12:10
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Samochód stoi w ogrzewanym garażu czy pod chmurą?
Jak pod chmurą to jest opcja że "olej" zamarzł w misce.
Miałem kilka przypadków zatarcia silnika zimą nawet w czasie jazdy przez zamarzniętą zupe w misce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czak
post Sun, 24 Mar 2013 - 12:15
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 February 2013





w Polsce to wszystko zamarza,począwszy od paliwa po olej.Czy muszą do wszystkiego dolewać wody;)sorka za OT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazike30
post Sun, 24 Mar 2013 - 13:30
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2012
Skąd: Wieluń





Stoi na parkingu pod blokiem-najgorsze jest to że 50km od warsztatu a i warsztat mam nie ogrzewany więc prucie silnika w takich warunkach to troche lipa.
Myślałem nad spuszczeniem oleju i zalaniem nowego zagrzanego na kuchence przez filtr ale mam trochę strach by mie rozwalić coć tym sposobem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 24 Mar 2013 - 18:29
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Jak masz jakiś garaż nawet nieogrzewany to dobrze.
Auto do garażu.Farelka pod miskę i grzać.Jak się miska porządnie nagrzeje to jak jakaś maź zamarzła to puści.
Ja miałem przypadki że obmarzł smok od pompy.Maź która się wydziela szczególnie zimą z oleju,poprostu spłynęła do miski i oblepiła smok.
Jako że to maź z wody z olejem to zamarzła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 25 Mar 2013 - 11:18
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





mozesz tez zmienic podstawke , mam sprawna na stanie 2 3 sztuki, mailem podobny problem, w podstawce tez jest zaworek upuszczajacy .

pozdro k64


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazike30
post Mon, 25 Mar 2013 - 20:49
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2012
Skąd: Wieluń





Rozumiem że chodzi o podstawe filtra-napiszesz mi jak ją sprawdzić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 31 Mar 2013 - 19:05
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





ja mam silnik M52B28 z podstawką M50, która niema zaworka w miejscu łączenia z blokiem,
Po poskładaniu silnika od nowa, w środku suchy, i wlaniu oleju po około 25-30 sekundach kręcenia rozrusznikiem (bez odpalania - celowo ) ciśnienie oleju zgasło.

Więc jak Tobie nie gaśnie nawet po odpaleniu, to zanim Ci się obróci panweka demonotuj dolne sanki i mise oraz pompe i zobacz OCB bo szkoda silnika...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 31 Mar 2013 - 20:00
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Panowie.Zawór w podstawie filtr jest zaworem nadciśnieniowym.
Nawet jeśli mógłby się zaciąć to jakiś olej poszedłby przez otwór po wykręconym czujniku ciśnienia wink.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazike30
post Mon, 01 Apr 2013 - 13:15
Post #13


Rookie
Dołączył: Tue, 10 January 2012
Skąd: Wieluń





Temat rozwiązany-zamarzł smok w pompie.Obyło się bez prucia silnika choć mimy ludzi oglądających debila grzejącego olej na kuchence turystycznej na parkingu bezcenne laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 17:23