![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
Mam pytanko:
Jest Calibra 2.0 TURBO , 204KM w seri ... w tej chwili ma około 260 KM i 360Nm ... a na turbince 1.3bara W silniku nic (narazie) nie było wzmacniane ... jak by tak zapodać jej NX ... Ile by wytrzymała ???dodam ,że dostawała by BAARDZO MAŁO "strzałów" ... Przykładowo tylko np. na zawody, itp. -------------------- |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 ![]() |
Skoro pytasz to sie troszke boisz o motorek - wiec po cholere chcesz wywalic pare tysiecy za cos co przyniesie ci nerwy ...i tylko paru sekund chwaly !!
Ja bym sobie odpuscil !! Jak masz 260KM to i tak pewnie dwa razy w roku spotykasz szybszych na drodze |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Częstochowa ![]() |
Może zamiast NX wzmocnij troche silnik(wprowadz jakieś modyfikacje) - bo jak piszesz jeszcze nic z nim niezrobiłeś. Dzięki temu uzyskasz troche stałej mocy i silnik ci dłuzej pożyje. Zestaw NX to ok:
Zestaw podstawowy - 3.650zł Montaż - 500zł Sterownik Minimax Digital - 1.891 zł Sterownik Powermax Digital - 2.928zł Dodatkowa butla 10L - 500zł koszt gazu 50zł/kg Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik. -------------------- MisiekSR
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 ![]() |
CYTAT("Michał Szulkin":2tkiqe59) Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik.
Michal dobrze gada Nie wierze by w Calibrze nie bylo czegos do roboty z biezacych spraw. Nie zrozum mnie zle ,ale czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!. Kidys na jakims forum czytalem post goscia co mie wymienil oleju bo ...by mu braklo na uzupelnienie butli --- oj sa takie czerstwiaki na swiecie Sa oczywiscie tez i inni - widzialem kiedys na jakims zlocie wlasnie Calibre co wygladala jak samochod dopiero co wyprowadzony od dealera - i tez miala jakies 280KM - malineczka pozdr |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Problemem Calibry Turbo jest bardzo slaba glowica. Nie wytrzyma ani mocniejszego dopompowania, ani mocniejszego nitro. O mocach ponad 260KM mozna spokojnie zapomniec. Same tloki i dol sa dosc mocne - sporo przyjma. W tej sytuacji jedna z mozliwosci jest dostosowanie mocniejszej glowicy z dwulitrowego Kadeta GSI. Wymaga to pewnej zabawy, ale jest do zrobienia i otwiera droge do duzych mocy.
-------------------- Pozdrawia Lancisti
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2) Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania) BMW 320td M |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
CYTAT("Lancisti":1iktamvs) Problemem Calibry Turbo jest bardzo slaba glowica. Nie wytrzyma ani mocniejszego dopompowania, ani mocniejszego nitro. O mocach ponad 260KM mozna spokojnie zapomniec. Same tloki i dol sa dosc mocne - sporo przyjma. W tej sytuacji jedna z mozliwosci jest dostosowanie mocniejszej glowicy z dwulitrowego Kadeta GSI. Wymaga to pewnej zabawy, ale jest do zrobienia i otwiera droge do duzych mocy.
Myślisz o 2.0 8 czy 16V?, z kadetta. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
CYTAT("Darek":8g75rk0v) Skoro pytasz to sie troszke boisz o motorek - wiec po cholere chcesz wywalic pare tysiecy za cos co przyniesie ci nerwy ...i tylko paru sekund chwaly !!
Ja bym sobie odpuscil !! Jak masz 260KM to i tak pewnie dwa razy w roku spotykasz szybszych na drodze Troszke się boje... ale nie zapodam przecież +200KM troszke z głową trzeba to zrobić.... 260KM ??? ...z czasem człowiek czuje NIEDOSYT -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Sutener Mocy Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z Mokotowa ![]() |
CYTAT("Darek":gipiz66l) czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!.
Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki.. -------------------- VTG crew
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
pozatym mam "NA STOLE" drugi taki silniczek i właśnie tam będę wkładał GŁOWICE COSWORTH'a ...tak jak napisałeś Lancisti z kadeta ,lub z calibry , bo też tam taka występowała... a potem (w miare możliwości) zajmę sie resztą silnika
Jeżeli chodzi o moją CALI .... muszę Cię Darku zaskoczyć ... JEST jak najbardziej wporządku... Nowe sportowe sprzęgło, nowe koło zamachowe,nowe tarcze ,nowy ukł.wydech.,prawie nowa zawiecha , dobre oponki... Także sam widzisz , że przyszedł czas na NX acha ...olej MOTUL wymieniany co 8 tys. pozatym KAJMAN przekonał mnie do tego wynalazku tak więc się powtórze : ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ??? p.s. pomijam kwestie głowicy... bo one rzeczywiście były do d..... , bardziej chodzi mi o "dół". Dzięki za INFO [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img] -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
CYTAT("rafi":2mxrn2t3) ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ???
chodzi o instalacje "DIRECT PORT SYSTEMS" i do wyboru 50-75-100-150-200KM ... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 ![]() |
CYTAT("Gul":3iqkcama) CYTAT("Darek":3iqkcama) czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!. Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki.. Moze troche uogulnilem , a moze czsami jest to nalepka NX - ale czesto jest tak ze facio zamiast uzbierac na dobre opony i renowacje sprzetu to mysla o nowym walku i kutych tlokach Jak widze nie dotyczy to Calibry Rafiego i chwala mu za to ,ale takie mam obserwacje na niektorych scigantach Nawet Chojnacki kiedys pisal ze odmowil wykonanie GT zaczym ktos nie zmienil sobie "slikow" na normalne opony ..... nie wiem na ile to prawda ale w/g mnie jesli tak bylo to Pan Jacek zrobil dobrze. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("rafi":i90hbtef) pomijam kwestie głowicy... bo one rzeczywiście były do d..... , bardziej chodzi mi o "dół".
Tak "po bozemu" to dol wytrzyma do 300KM. Ale jak przyjmie nitro i ile wytrzyma - nie wiem. Nie cwiczylem. My dotad bardziej zajmowalismy sie bardziej tradycyjnymi sportami motorowymi (rajdy, wyscigi czy po prostu bardzo mocne wozki do szalenia po kretych drogach) i nitro nie znajdowalo sie w sferze zainteresowan. Problem z nitro polega na tym, ze spalanie jest szybsze niz przy turbodoladowaniu. To powoduje ze na turbo silnik moze przyjac np. 300KM - bo najwiekszy wzrost cisnienia jest okolo 90ATDC. Czyli maksymalne wykorbienie, minimalne sily "niszczacze" a jednoczesnie duzy moment na wale. Maksymalne cisnienie z nitro jest duzo wczesniej (generalnie za wczesnie, ale po to opoznia sie zaplon z nitro) co powoduje wzrost naprezen w ukladzie korbowym. Dlatego silnik ktory mogl przyjac 300KM z turbo, niekoniecznie przyjmie tyle z nitro. Poza tym pamietaj, ze nitro nie koniecznie rozwali silnik od pierwszego strzalu - jest takie zjawisko jak zmeczenie materialu. -------------------- Pozdrawia Lancisti
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2) Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania) BMW 320td M |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Michał Szulkin":p53cida8) Może zamiast NX wzmocnij troche silnik(wprowadz jakieś modyfikacje) - bo jak piszesz jeszcze nic z nim niezrobiłeś. Dzięki temu uzyskasz troche stałej mocy i silnik ci dłuzej pożyje. Zestaw NX to ok:
Zestaw podstawowy - 3.650zł Montaż - 500zł Sterownik Minimax Digital - 1.891 zł Sterownik Powermax Digital - 2.928zł Dodatkowa butla 10L - 500zł koszt gazu 50zł/kg Za takie pieniadze to mozesz dosc podłubać silnik. Michał.... dzwoni, ale nie wiemy w którym kościele. To co podałeś to ceny jakiegoś innego producenta, a nie NX'a........ Proszę zweryfikuj swoje źródło i nie podawaj fałszywych danych.... -------------------- FAZZY
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Gulik":1j7r5xl4) CYTAT("Darek":1j7r5xl4) ....Nie zrozum mnie zle ,ale czesto "widuje" samochody z lysymi oponami, slizgajacym sie sprzeglem czy walacym sie zawieszeniem z rantami na tarczach ale za to ....NX jest na pokladzie!!!. Kidys na jakims forum czytalem post goscia co mie wymienil oleju bo ...by mu braklo na uzupelnienie butli --- oj sa takie czerstwiaki na swiecie pozdr Sorry... ale gdzie ty tak często spotykasz te auta?!? samych instalacji NX'a jeżdzi po Polsce z 25, może troche więcej, i wszystkie które znam jeżdżą w autach b. zadbanych(a co za tym idzie rekularnie serwisowanych), więc chyba zbytnio uogulniasz sporadyczne przypadki.. Przychylam się do pytania Gula.... prosze nie plećcie głupot bo aż płakać się chce... W Twoim regionie jeżdżą dwa samochody na NX'ie. Granatowy Fiat Croma jednego z dealerów NX'a i srebrne BMW 320i klienta. Szczerze mówiąć nie wiem gdzie jeździsz i gdzie widzisz te samochody, ale pamiętaj że naklejka to nie wszystko... Ostatnio ktoś mi powiedział że widział Trabanta z wielką naklejką NX'a na tylnej szybie. Niestety, żaden trabant faktycznie nie ma NX'a.... a szkoda..... Ciekawe co będzie się działo jak wyjdzie na ekrany F&F2..... -------------------- FAZZY
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 ![]() |
Faz -sprostowanie juz pisalem dwa posty od gory wiec .....poprostu przeczytaj
A co do NX to ja jeszcze znam Omege 3000i (staruszke) Megane 2.0 8V ... pozdr |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Częstochowa ![]() |
Ceny które podałem są to ceny zamieszczone w miesięczniku GT nr 10 (pażdziernik 2002). Mogą one bycć troszke nieaktualne. Jak wprowadziłem kogoś w błąd to sorry.
-------------------- MisiekSR
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
CYTAT("rafi":2azz26t0) CYTAT("rafi":2azz26t0) ILE "KONIKÓW" WIĘCEJ WYTRZYMA TEN SILNIK ??? chodzi o instalacje "DIRECT PORT SYSTEMS" i do wyboru 50-75-100-150-200KM ... acha ... w tej chwili mam swiece z RS2 ciepłota niższa o jeden stopień od seryjnych z CALIBRY (z powodu CHIPA) -czy w przypadku NX ...będę musiał znaleźć jeszcze stopień zimniejsze ??? -co z zapłonem ??? -i co z paliwem ??? nie będzie go za mało ??? to tyle ... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
Rafi,jak wygląda sprawa z napędem 4x4 w Cali ? Sypie sie coś ?
Słyszałem kilka opinii o tych napędach,ale nie wiem czy się sprawdzają. -------------------- 2e -> 123KM / 168Nm
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 November 2002 Skąd: k/Radomia ![]() |
Rafi ma ośke
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 11 January 2003 Skąd: Wodzisław Śl. ![]() |
CYTAT("ibiza-man":3bup8ne5) Rafi,jak wygląda sprawa z napędem 4x4 w Cali ? Sypie sie coś ?
Słyszałem kilka opinii o tych napędach,ale nie wiem czy się sprawdzają. ja mam "ośke" jak napisał NECRO ... kiedyś to była CALIBRA 2.0 16V... ale napędy 4x4 w CALIBRACH są faktycznie baaardzo awaryjne... ...szkoda gadać -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 00:33 |