Shoutbox 0 nowych PW 


> BMW do WPP
Type-R
post Thu, 14 Feb 2013 - 14:11
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





W tym roku w ramach Wyścigowego Pucharu Polski ma ruszyć puchar 318is. Ztcw na razie bedą mogły jechać e30 i e36 (sedan i coupe), w przyszłym roku prawdopodobnie także Compact.
Zastanawiam się nad kupnem e36 coupe, wybebeszeniem, załozeniem jakiegoś gwintu i krótkiego dyfra, i zrobieniem paru kółek po Poznaniu - jeżeli podasuje to później wjedzie klatka i inne przygotowania typowo pod homologację.
Pytanie brzmi, czy w łączonej klasie, na dość szybkim torze i przy tak słabym silniku, e36 ma jakiekolwiek szanse z e30 (chyba ok 120 kg różnicy wagi)?
E30 zdecydowanie nie chcę: nie chcę starego samochodu, powoli robi się to egzotyk, mniejsza dostepność części i droższe niż e36.
A moze z powodu wagi, lepszy bedzie compact?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Thu, 14 Feb 2013 - 14:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Thu, 14 Feb 2013 - 14:23
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Zero szans.
Jak chcesz coś osiągnąć w WPP, to zobacz sobie co jeździ w tej klasie, jakie robi czasy a potem otwórz świnkę-skarbonkę. Poza tym chcesz kupić auto żeby zobaczyć czy podpasuje? Przecież bez klatki nie wystartujesz w WPP. Czyli chcesz cywilem sprawdzać czy wyścigówką podpasuje? Równie dobrze możesz sprawdzać zieloną farbą, czy niebieski kolor będzie dobrze wyglądać na ścianie...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 14 Feb 2013 - 14:42
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Niby co jeździ w tej klasie? To ma być zupełnie nowy puchar, w którym będą jeździły tylko is"y. Doskonale wiem, że w otwartej klasie do 2 l. takie BMW nie ma czego szukać.
I dokładnie tak, chce pojechać parę trackdayów (nie wyścigów WPP) w Poznaniu i Ułężu, i zobaczyć, czy mi pasuje - auto to znaczny downgrade w porównaniu do tego, czym jeździłem cywilnie (M3), czy nawet treningowo (dobrze przygotowane GSi). Jak uznam, że jest ok - przygotuje samochód na kolejny sezon. - jak nie, to po prostu sprzedam, nie wkładając w nie uprzednio 20-30 k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Thu, 14 Feb 2013 - 15:00
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





20-30k to mało


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 14 Feb 2013 - 15:07
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Myślę, że da się spokojnie przygotować samochód wg. tego regulaminu za mniejsze pieniądze (silniki nie przekraczające homologacji N grupy, oryginalne elementy nadwozia, szyby, koła 15, jeden rodzaj opon itp.).
Ale nie o to pytałem - czy e36 ma jakiekolwiek szanse z e30?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Thu, 14 Feb 2013 - 18:26
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





e36 compact raczej ma...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Thu, 14 Feb 2013 - 21:56
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





W GB jest puchat "BMW Compact Cup", i jak widać całkiem nieźle sobie radzą na torze te auta - przynajmniej mam taką nadzieję bo sam jestem w trakcie projektu E36 318ti. wink.gif Mógłbyś powiedzieć więcej o tym pucharze i jak będzie wyglądało dopuszczenie wersji E36 ti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Thu, 14 Feb 2013 - 22:09
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Z uwagi na masę, E36 do E30... podejścia nie ma. Nie jest to przepaść, ale praktycznie zawsze E30 jest szybsze.
Mam E36 seryjne, miałem 2 wydumane E30, mam bezpośrednie porównanie, i jeżeli z tych dwóch któreś miałoby robić "czas" to tylko E30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 14 Feb 2013 - 22:19
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(Type-R @ Thu, 14 Feb 2013 - 14:42) *
Niby co jeździ w tej klasie? To ma być zupełnie nowy puchar, w którym będą jeździły tylko is"y.


Aaa, OK. Rozumiem.
Moja rada: kup najnowsze auto na jakie cię stać i wypruj z niego wszystko do szczętu, moduj silnik (jeśli regulamin pozwala na takie rzeczy). A jeśli nie, to plan B: E30 is i iść na całość z modami - przecież to chyba jest ten sam silnik M40 co w E36 is, które waży ze 150 kg więcej, więc wiadomo która buda wygra.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 14 Feb 2013 - 23:01
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Is to m42 i m44... m40 to kibel 8 zaworowy na pasku... tak uwaga dla hwojtek....

Cała dyskusja po części tez mnie interesuje czy e30 czy e36 co szybsze i co lepsze na co dzień... e36 mam jednak poszukuje e30 w ise co nie jest łatwe i nie wiem czy nawet sensowne...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Thu, 14 Feb 2013 - 23:01
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Zgadza się, E30 is i E36 is/ti do 95 roku miały ten sam silnik M42. Co do przewagi E30 w masie - weź pod uwagę, że po odchudzeniu obu modeli nie ma już tak dużej różnicy w masie pojazdów a przy TI różnica jest jeszcze mniejsza za to łatwiej znaleźć nadającą się do czegoś budę E36 bo z E30 bywa ciężko. Teoretycznie jeszcze E36 ma lepsze zawieszenie od E30, z wyjątkiem Compacta który tylny zawias odziedziczył po E30 - tylko na ile to pomoże na równym asfalcie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Fri, 15 Feb 2013 - 08:14
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





m42 do 95 roku? mi obiło się o uszy że do 92


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Fri, 15 Feb 2013 - 08:49
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





oDchudzone E30 z klatką waży w granicach 1000kg. I że niby z E36 będzie podobnie? Ono już gabarytowo jest dużo wieksze :s


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 15 Feb 2013 - 09:06
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Moje e36 z s50 na pokladzie bez klatki po znacznym odchudzaniu 1050 kg.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Fri, 15 Feb 2013 - 09:23
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





M42 do 95 na pewno. Sam mam w ti z '95 m42 - zresztą sprawdź sobie po real oem. W 1995 wychodziły M42 i M44. wink.gif

Nie napisałem podobnie tylko że różnica jest mniejsza. Jest kilka projektów na zagranicznych forach gdzie 2400lbs czyli jakies 1088kg to norma dla E36 coupe. Sedana można jeszcze o kilka kg pewnie odchudzić bardziej mam nadzieję że compacta też. Szukam projektu któy kiedyś znalazłem z USA E36 318i sedan z M42 który miał wynik poniżej 1000kg - nie pamiętam jaki tam był zakres prac więc można uznać że różnica is e30 vs e36 to nie 150 tylko ok 90 kg a to lekka różnica.


Edit: i większość projektów z usa ma silniki S50 więc te 2400lbs analogicznie dla m42 będzie niższą wartością.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Fri, 15 Feb 2013 - 10:44
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(SzybkiKuba @ Thu, 14 Feb 2013 - 21:56) *
W GB jest puchat "BMW Compact Cup", i jak widać całkiem nieźle sobie radzą na torze te auta - przynajmniej mam taką nadzieję bo sam jestem w trakcie projektu E36 318ti. wink.gif Mógłbyś powiedzieć więcej o tym pucharze i jak będzie wyglądało dopuszczenie wersji E36 ti?


Na stronie rajdowypoznan.com jest dział wyścigowego pucharu - tam znajdziesz szczegóły i regulamin.

Co do odchudzania budy, to za bardzo wg. tegoz regulaminu się nie poświruje - wszystkie elementy nadwozia poza zderzakami seryjne, szyby też. Nie wydaje mi sie, żeby różnica w wadze wnętrz e30 i e36 była jakaś porażająca.
Wychodzi na to że jednak e30 (stare, mniej części i juz za drogie w stosunku do tego co oferują) lub Compact (przeochydny biggrin.gif ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 15 Feb 2013 - 11:02
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Nie wiem czy miales okazje wybebeszac E36. Tapicerka tam wazy MEGA duzo(nie wazylem to odczucia)
Dywaniki i caly bajzel pod nimi, wygluszenia itp. Tego wszystkiego w E30 jest z polowe mniej.
Nie twierdze ze E36 bedzie lzejsze ale na pewno mozna z niego w cholere wyjac.
A tak btw, E36, seria buda, ze skorami i z wlozonym uturbionym M50B28 i na 18" wyszla nam na wadze rowne 1400...


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Fri, 15 Feb 2013 - 13:28
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Dzięki za info, poczytałem regulamin oraz wpisy na forum i w tym roku na dopuszczenie TI nie ma co liczyć niestety.

Jeśli chodzi o wypruwanie wnętrza, to tak jak noorec pisze - mam takie same odczucia po wypruciu E36. Dywany dużo grubsze, pianki i maty wygłuszające też. Kanapa waży więcej, przednie fotele też. Wyciągałem wnętrze zarówno w E30 2d jak i właśnie w Compact E36. Zresztą zobaczymy, jak tylko mój compact będzie gotowy to zawiozę go na wagę i wszystko będzie jasne. Auto na razie ma i będzie mieć wszystkie elementy nadwozia seryjne, szyby też. wink.gif
Jeśli chodzi o wygląd, to kwestia indywidualna - mi to wisi jak compact wygląda ma przede wszystkim dawać weekendową frajdę z jazdy a rywalizować na początku będę ze swoimi własnymi czasami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Fri, 15 Feb 2013 - 18:24
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(freebsd @ Fri, 15 Feb 2013 - 09:06) *
Moje e36 z s50 na pokladzie bez klatki po znacznym odchudzaniu 1050 kg.


Pokaż nam wynik z wagi. Skąd zdjałeś 150 kilo masy od wersji wybebeszonej, to ja nie wiem wciąż.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 15 Feb 2013 - 20:41
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





jesli pojdziesz w e36, wazne zebys kupil jak najwiekszego golasa z poczatku produkcji. bez poduszek,klimy itd.
po wybebeszeniu nie bedzie duzej roznicy miedzy e30 a e36.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 00:25