![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 01 April 2012 ![]() |
witam wszystkich
jak w temacie co polecacie, sposób,chemię aby szybko usunąć starą konserwacje z podwozia samochodu do gołej blachy ponieważ chce pozbyc sie dziur i rdzy z podlogi i nie tylko mile widziane linki do sklepów które maja w swojej ofercie chemię lub jakiś sprzęt do tego przeznaczony dzieki i pozdrawiam |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 29 March 2012 ![]() |
Kątówka bardzo duża i szeroka szczotka druciana dzień pracy i gotowe.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Daruj sobie chemię - szoruj szoruj
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 26 June 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Jesli masz rozebrane auto to proponuje piaskowanie. Szczotką nigdy tak nie zrobisz w zakamarkach... Szczotek pare tez pójdzie i jak wszystko zliczysz to sie okaze ze zaoszczedzasz pare zł Ale za to masz dobrze zrobione i zaoszczedzone sporo pracy i syfu
-------------------- corsa a c20... 11,1 ET
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ja też bym proponował piaskowanie, ale to tylko jak masz nagą karoserię. Jeśli zostało wnętrze, silnik, zawieszenie i inne elementy to raczej bym sobie darował piasek. Później nie doczyścisz samochodu, piasek wejdzie wszędzie.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 01 April 2012 ![]() |
no jestem w trakcie rozbiórki calego samochodu (corrado z g60) i własnie chce odnowic auto a pod spodem jest mnóstwo tego g*wna a do piaskowania nie posiadam sprzetu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
No ja dodam że jak piach się dostanie w zakamarki różne to rdza murowana z doświadczenia mówie. Młodzianów dwóch, opalarka, druciak, kątówka, szpachelka i dwa dni....
Resztki ropą i szmatami zmywaj |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
piasek + powietrze , elektrokorund fi40 + powitrze . Jak kto woli i jaki budżet i sprzęt ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Podłącze się do tematu jaki podkład reaktywny polecacie? Używał ktoś OLIVA Epirust Alu-Steel Primer 2002? Na pewnym forum lakierniczym wyszydzono ten produkt do zastosowań motoryzacyjnych.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Ja jechałem podwozie 3-4 lata do tyłu szczotkami na flexie... A teraz budę zezłomowałem ze względu na rdzę. Rozmawiałem z kolesiem od renowacji nadwozi o moich przygodach i powiedział tak
"Ta rdza tam została i nie została usunięta. Tylko piaskowanie najlepiej korundem, daje szansę na profesjonalne przygotowanie powierzchni. Tylko jest ale pod wytłoczkami, w miejscach łączenia blach rdza dalej zostaje. Więc powinieneś blachy rozwiercać...." |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Piasek jak wejdzie w zakamarki i tam zostanie to oczywiście że będzie rdzewiało, bo przecież trzyma wilgoć, ale jak masz nagą budę to możesz wszystko dokładnie oczyścić,wydmuchać.
Jeśli masz duży kompresor to nic prostszego, kupujesz taką piaskarkę: http://allegro.pl/piaskarka-38l-pistolet-m...2916874182.html Piasek z lasu przesiany przez drobne sitko i ogień. Mam podobną piaskareczkę i działa fajnie, tylko trzeba mieć do niej duży kompresor o sporym ciśnieniu (min 6barów) to będzie dobrze darła. No i piasek musi być bardzo suchy, bo inaczej dysza się zalepia. A jeśli nie chcesz się brudzić, to odchoruj pare groszy i oddaj komuś budę na piasek. Pan.B ja zawsze stosuje podkład reaktywny novola + na to podkład akrylowy i jeśli chcesz perfekcyjne zabezpieczenie to na to daj jeszcze podkład epoksydowy. Mx79 jest trochę prawdy w tym co piszesz, ale prawdopodobnie popełniłeś błąd w sztuce lakierowania, a raczej źle dobrałeś komponenty, dlatego wszystko wyszło z powrotem. Ponadto ważne są też warunki lakierowania. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Piaskarke tego typu zrobiłem w jeden wieczór i kosztowało mnie to 40 zl, dziala zajeb.... tylko jest brzydka jak noc. Suma sumarum wychozdi taniej niz szczotki.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ja też bym proponował piaskowanie, ale to tylko jak masz nagą karoserię. Jeśli zostało wnętrze, silnik, zawieszenie i inne elementy to raczej bym sobie darował piasek. Później nie doczyścisz samochodu, piasek wejdzie wszędzie. Piasek na blachę, która może być dotknięta nawet minimalną korozją to zły pomysł. Robi się za pomocą suchego lodu (zestalone CO2 zamiast piasku). -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Piasek na blachę, która może być dotknięta nawet minimalną korozją to zły pomysł. Robi się za pomocą suchego lodu (zestalone CO2 zamiast piasku). A czemu? Piaskowałem już nie jedną zjedzoną karoserię i nie widziałem jakiś konsekwencji ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 01 April 2012 ![]() |
Chyba jednak zostane przy szczotkach troche pracy ale trudno i to trzeba zrobic
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A czemu? Piaskowałem już nie jedną zjedzoną karoserię i nie widziałem jakiś konsekwencji ![]() Bo nierównomiernie odchudza się duże powierzchnie, co je osłabia. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Bo nierównomiernie odchudza się duże powierzchnie, co je osłabia. A jaki to ma wplyw na korozje?? Kiedys cos slyszalem ze po piachu na blasze zostaja jakies zwiazki chemiczne (bodaj ze krzemiany) i dlatego trzeba ja czyms potraktowac przed malowaniem. Sama grubosc blachy raczej na ruda nie ma wplywu. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
MX79
"Ta rdza tam została i nie została usunięta. Tylko piaskowanie najlepiej korundem, daje szansę na profesjonalne przygotowanie powierzchni. Tylko jest ale pod wytłoczkami, w miejscach łączenia blach rdza dalej zostaje. Więc powinieneś blachy rozwiercać...." Już nie chce się wdawać tutaj w dyskusje, ale praktyka mówi jedno -mały budżet piasek (obija) + powietrze ciśnienie według potrzeb nie ile da rady sprężarka strumień czyści, ale też powoduje zniszczenia -większy budżet i zaplecze korund i powietrze , i wtedy się rozwiarstwia blachy i między nimi również się strumieniem czyści (korund głeboki strumień) itd itd wedle potrzeby i finansów można wszystko ... Co do podkładów polecam firme Kent U.K. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 23 January 2010 Skąd: CK ![]() |
Nie wiem czy oglądaliście kiedyś na discovery poturbowanych lub amerykański hot-rod, ale tam zawsze po piaskowaniu blachy zabezpieczano grubo podkładem epoxydowym bo miał najwięcej jakichś związków fosforowych występujących we wszystkich odrdzewiaczach powierzchniowych. Ja felgi blaszane po piaskowaniu też traktuję najpierw epoxydem, a na to mokro na mokro daję dwie warstwy podkładu akrylowego. Trzy zimy i śladu rdzy nie ma na felgach. Inna sprawa z piaskowaniem corrado. Na podwoziu ma gumę i trzeba by piaskować pod bardzo dużym ciśnieniem, a do piaskowania trzeba by użyć wiórów stalowych bo inaczej wszystko od gumy z podwozia się odbija.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Co do gumy szczotka do stali nierdzewnej ( gruby warkocz) tam gdzie nie ma takiej możliwości opalarka (nie na pałe z wyczuciem) i szpachelka twarda (kształt i długość według potrzeb) pomocne urządzenie nożyce do blacy + szlifierka ostrzymy .
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 11:30 |