Shoutbox 0 nowych PW 


> jak szybko i tanio usunąć starą konserwacje z podwozia karoserii, szybki temat
kuna099
post Sun, 06 Jan 2013 - 20:07
Post #1


User
Dołączył: Sun, 01 April 2012





witam wszystkich
jak w temacie co polecacie, sposób,chemię aby szybko usunąć starą konserwacje z podwozia samochodu do gołej blachy ponieważ chce pozbyc sie dziur i rdzy z podlogi i nie tylko
mile widziane linki do sklepów które maja w swojej ofercie chemię lub jakiś sprzęt do tego przeznaczony
dzieki i pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 06 Jan 2013 - 20:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
giza323
post Sun, 06 Jan 2013 - 21:24
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 29 March 2012





Kątówka bardzo duża i szeroka szczotka druciana dzień pracy i gotowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Sun, 06 Jan 2013 - 21:28
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Daruj sobie chemię - szoruj szoruj wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebek-c20xe
post Sun, 06 Jan 2013 - 22:27
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





Jesli masz rozebrane auto to proponuje piaskowanie. Szczotką nigdy tak nie zrobisz w zakamarkach... Szczotek pare tez pójdzie i jak wszystko zliczysz to sie okaze ze zaoszczedzasz pare zł Ale za to masz dobrze zrobione i zaoszczedzone sporo pracy i syfu


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 07 Jan 2013 - 13:32
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ja też bym proponował piaskowanie, ale to tylko jak masz nagą karoserię. Jeśli zostało wnętrze, silnik, zawieszenie i inne elementy to raczej bym sobie darował piasek. Później nie doczyścisz samochodu, piasek wejdzie wszędzie.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuna099
post Mon, 07 Jan 2013 - 18:50
Post #6


User
Dołączył: Sun, 01 April 2012





no jestem w trakcie rozbiórki calego samochodu (corrado z g60) i własnie chce odnowic auto a pod spodem jest mnóstwo tego g*wna a do piaskowania nie posiadam sprzetu sad.gif wiec chyba tylko szczotka szczotka i szczotka pozostaje sleep.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 07 Jan 2013 - 19:16
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





No ja dodam że jak piach się dostanie w zakamarki różne to rdza murowana z doświadczenia mówie. Młodzianów dwóch, opalarka, druciak, kątówka, szpachelka i dwa dni....
Resztki ropą i szmatami zmywaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Mon, 07 Jan 2013 - 19:38
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





piasek + powietrze , elektrokorund fi40 + powitrze . Jak kto woli i jaki budżet i sprzęt ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 07 Jan 2013 - 19:39
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Podłącze się do tematu jaki podkład reaktywny polecacie? Używał ktoś OLIVA Epirust Alu-Steel Primer 2002? Na pewnym forum lakierniczym wyszydzono ten produkt do zastosowań motoryzacyjnych.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Mon, 07 Jan 2013 - 22:13
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Ja jechałem podwozie 3-4 lata do tyłu szczotkami na flexie... A teraz budę zezłomowałem ze względu na rdzę. Rozmawiałem z kolesiem od renowacji nadwozi o moich przygodach i powiedział tak

"Ta rdza tam została i nie została usunięta. Tylko piaskowanie najlepiej korundem, daje szansę na profesjonalne przygotowanie powierzchni. Tylko jest ale pod wytłoczkami, w miejscach łączenia blach rdza dalej zostaje. Więc powinieneś blachy rozwiercać...."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 08 Jan 2013 - 12:02
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Piasek jak wejdzie w zakamarki i tam zostanie to oczywiście że będzie rdzewiało, bo przecież trzyma wilgoć, ale jak masz nagą budę to możesz wszystko dokładnie oczyścić,wydmuchać.
Jeśli masz duży kompresor to nic prostszego, kupujesz taką piaskarkę:
http://allegro.pl/piaskarka-38l-pistolet-m...2916874182.html
Piasek z lasu przesiany przez drobne sitko i ogień. Mam podobną piaskareczkę i działa fajnie, tylko trzeba mieć do niej duży kompresor o sporym ciśnieniu (min 6barów) to będzie dobrze darła. No i piasek musi być bardzo suchy, bo inaczej dysza się zalepia.
A jeśli nie chcesz się brudzić, to odchoruj pare groszy i oddaj komuś budę na piasek.

Pan.B ja zawsze stosuje podkład reaktywny novola + na to podkład akrylowy i jeśli chcesz perfekcyjne zabezpieczenie to na to daj jeszcze podkład epoksydowy.

Mx79 jest trochę prawdy w tym co piszesz, ale prawdopodobnie popełniłeś błąd w sztuce lakierowania, a raczej źle dobrałeś komponenty, dlatego wszystko wyszło z powrotem. Ponadto ważne są też warunki lakierowania.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 08 Jan 2013 - 12:15
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Piaskarke tego typu zrobiłem w jeden wieczór i kosztowało mnie to 40 zl, dziala zajeb.... tylko jest brzydka jak noc. Suma sumarum wychozdi taniej niz szczotki.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 08 Jan 2013 - 12:23
Post #13


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(Rafciu @ Mon, 07 Jan 2013 - 13:32) *
Ja też bym proponował piaskowanie, ale to tylko jak masz nagą karoserię. Jeśli zostało wnętrze, silnik, zawieszenie i inne elementy to raczej bym sobie darował piasek. Później nie doczyścisz samochodu, piasek wejdzie wszędzie.

Piasek na blachę, która może być dotknięta nawet minimalną korozją to zły pomysł. Robi się za pomocą suchego lodu (zestalone CO2 zamiast piasku).


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 08 Jan 2013 - 18:55
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





CYTAT(hwojtek @ Tue, 08 Jan 2013 - 12:23) *
Piasek na blachę, która może być dotknięta nawet minimalną korozją to zły pomysł. Robi się za pomocą suchego lodu (zestalone CO2 zamiast piasku).


A czemu? Piaskowałem już nie jedną zjedzoną karoserię i nie widziałem jakiś konsekwencji smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuna099
post Tue, 08 Jan 2013 - 19:10
Post #15


User
Dołączył: Sun, 01 April 2012





Chyba jednak zostane przy szczotkach troche pracy ale trudno i to trzeba zrobic wink.gif a panowie jak wyglada malowanie elementow karoserii w czarny mat ?? jakies problemy bo w lakiernictwie to troche zielony jestm dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 08 Jan 2013 - 19:14
Post #16


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(Rafciu @ Tue, 08 Jan 2013 - 18:55) *
A czemu? Piaskowałem już nie jedną zjedzoną karoserię i nie widziałem jakiś konsekwencji smile.gif

Bo nierównomiernie odchudza się duże powierzchnie, co je osłabia.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 08 Jan 2013 - 19:43
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(hwojtek @ Tue, 08 Jan 2013 - 19:14) *
Bo nierównomiernie odchudza się duże powierzchnie, co je osłabia.


A jaki to ma wplyw na korozje?? Kiedys cos slyszalem ze po piachu na blasze zostaja jakies zwiazki chemiczne (bodaj ze krzemiany) i dlatego trzeba ja czyms potraktowac przed malowaniem. Sama grubosc blachy raczej na ruda nie ma wplywu.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Tue, 08 Jan 2013 - 20:18
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





MX79

"Ta rdza tam została i nie została usunięta. Tylko piaskowanie najlepiej korundem, daje szansę na profesjonalne przygotowanie powierzchni. Tylko jest ale pod wytłoczkami, w miejscach łączenia blach rdza dalej zostaje. Więc powinieneś blachy rozwiercać...."

Już nie chce się wdawać tutaj w dyskusje, ale praktyka mówi jedno

-mały budżet piasek (obija) + powietrze ciśnienie według potrzeb nie ile da rady sprężarka strumień czyści, ale też powoduje zniszczenia
-większy budżet i zaplecze korund i powietrze , i wtedy się rozwiarstwia blachy i między nimi również się strumieniem czyści (korund głeboki strumień)

itd itd wedle potrzeby i finansów można wszystko ...

Co do podkładów polecam firme Kent U.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTG SQUAD1
post Tue, 08 Jan 2013 - 20:24
Post #19


User
Dołączył: Sat, 23 January 2010
Skąd: CK





Nie wiem czy oglądaliście kiedyś na discovery poturbowanych lub amerykański hot-rod, ale tam zawsze po piaskowaniu blachy zabezpieczano grubo podkładem epoxydowym bo miał najwięcej jakichś związków fosforowych występujących we wszystkich odrdzewiaczach powierzchniowych. Ja felgi blaszane po piaskowaniu też traktuję najpierw epoxydem, a na to mokro na mokro daję dwie warstwy podkładu akrylowego. Trzy zimy i śladu rdzy nie ma na felgach. Inna sprawa z piaskowaniem corrado. Na podwoziu ma gumę i trzeba by piaskować pod bardzo dużym ciśnieniem, a do piaskowania trzeba by użyć wiórów stalowych bo inaczej wszystko od gumy z podwozia się odbija.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Tue, 08 Jan 2013 - 20:30
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





Co do gumy szczotka do stali nierdzewnej ( gruby warkocz) tam gdzie nie ma takiej możliwości opalarka (nie na pałe z wyczuciem) i szpachelka twarda (kształt i długość według potrzeb) pomocne urządzenie nożyce do blacy + szlifierka ostrzymy .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 11:30