![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 December 2012 ![]() |
Witam,
zdaję sobie sprawę z tego, że wymieniony w temacie samochód jest mało racingowy ale planuję zakup jakiegoś w miarę żwawego auta do codziennej jazdy i zastanawiam się własnie nad zakupem C32 AMG. Przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem praktycznie nic na temat tego modelu (dwa z czterech tematów wyskakujących w szukajce są niedostępne). Chciałbym się zorientować czy samochód cierpi na jakieś poważne wady fabryczne lub częste usterki, jak wygląda rynek części zamiennych, czy w tym modelu występują jakieś części których nie da się dostać w sieciówkach typu Intercars, Szik i jakie mogą być ich koszty ? Osiągi samochodu z katalogów mniej więcej znam, jak wygląda sprawa w rzeczywistości (z tego co się pobieżnie wyczytałem w internecie, mimo przywzoitej mocy samochód do najszybszych nie należy) ? Możliwości ewentualnego tuningu na okolice 400-450KM istnieją ? Z góry serdecznie dziekuję. Pozdrawiam edit. Zmieniłem treść tematu. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
Temat mało racingowy, ale i tak bardziej racingowy od części tematów które ostatnio się przewijają na forum...
C32 jest lepszy do tuningu od C55, z racji że ma doładowanie, a C55 to v-ka NA. W C32 program wydech, dolot, powinien dać moc w dolnych granicach 400 koni. Kolega forumowy Nikolas z tego co pamiętam ujeżdżał kiedyś taką C-klase, także o ile się sam nie wypowie w temacie, to myślę że możesz do niego uderzyć. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
do 400 jeszcze trzeba zmienić taki drobny szczegół jak koło pasowe. powyżej tej mocy zaczynają sie problem z wc (za mało wydajne).
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
a czy przypadkiem do C55 nie da rady założyć kompresora od E55 - silniki z zewnątrz wyglądają dość podobnie...
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 December 2012 ![]() |
Czyli wychodzi na to, że kosmetyczne zmiany są w stanie zapewnić moc około 400KM
![]() Wciąż zastanawia mnie rynek części zamiennych, czy aby napewno taki mercedes nie jest zbyt ASO Friedly |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Soft bez problemu ogarnie pare firm w Pl.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Nikolas ujeżdżał takie cudo w wersji carlsson 400 kunia bodajże .
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Strojone przez Mastersa
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 December 2012 ![]() |
Powoli przekonuję się, że temat C32 AMG nie jest jeszcze chyba w kraju dobrze ogarnięty - chyba mało popularny samochód. Jako że auto ma służyć do normalnej jazdy i nie być studnią bez dna rozważam jakieś alternatywy. W związku z tym prosiłbym was o opinie na temat poniższych samochodów:
1. Volvo S60 T5 (250KM lub 260KM) 2. Volvo S60R (300KM) Zacząłem się już orientować w temacie i ceny części zamiennych nie zabijają (z rozrządem można zmieścić się w 1000zł, przednie amortyzatory to koszt około 600zl/sztuka, tarcze hamulcowe 300zł/sztuka). Jedynie kompletne sprzęgło troszkę kosztuje, bo zdaje się 3700zł. Ciekawią mnie natomiast sprawy czysto eksploatacyjne, to czy silniki tych samochodów nie mają jakichś typowych bolączek, jak jest z trwałością tych silników (2.5T, 250KM, 260KM, 300KM) ? Powyższe modele czasami występują z automatycznymi skrzyniami biegów (geartronic ?), jak do tej pory zawsze jeździłem jedynie na manulanych skrzyniach, automaty w volvach sprawiają jakieś problemy ? W S60R jest regulowane zawieszenie, pobieżnie zapytałem znajomego o ceny amortyzatorów i powiedział mi, że ceny są praktycznie identyczne jak do T5, to prawda ? Na wstępie napiszę, że nie interesują mnie jakieś grube modyfikacje. Jako, że auto służyłoby do normalnej jazdy i było jedynym autem w domu więc w grę wchodzi jedynie program i nic poza tym. Biorąc pod uwagę masę obu aut (S60R ze względu na haldex jest pewnie cięższe niż T5) oraz moce osiągane po programach (T5 -> około 310KM, S60R -> 330KM) sądzę, że oba auta jechałyby bardzo podobnie, być może nawet T5 mogłoby być minimalnie szybsze. Gdybyście mieli jeszcze jakieś uwagi na temat powyższych samochodów prosiłbym o informacje, na pewno będą one dla mnie bardzo cenne. Nie chciałbym natomiast abyście odsyłali mnie na jakieś fora internetowe związane bezpośrednio z daną marką lub modelem samochodu ponieważ czytając takie fora bardzo często dochodzę do wniosku że ich poziom jest bardzo niski. Z góry serdecznie dziękuję za jakiekolwiek informacje. Pozdrawiam Piotr |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce ![]() |
w R CZĘSTO pękają tuleje . ogólnie jest fajne dużo detali których brakuje w t5 . ja osobiście mam volvo v70R Z 2003 I VOLVO S60T5 2003 I BARDZIEJ JESTEM ZA T5 mimo wszystko . w sumie R STOI bo padł silnik . t5 pali mi jakbym nie jeżdził 14gazu .części nie są drogie tylko trzeba znależć odpowiedni szrot . jest jeszcze t5 260km po liftowa i ta posiada turbo takie jak w R CZYLI KKK24 CZASEM WYSTEPUJE Z zielonymi wtryskami bosch 440 i po programi masz koło 350km i z 500nm . ogólnie w volvo t5 masz kiepskie hamulce , auto przed liftem ma dziwny zawiech niby wszystko git a w zakręty strach wchodzić -kondoniaste z deka .
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 07 April 2007 ![]() |
Moze napisze o przewagach S60R nad S60T5
- w Rce hamulce są całkiem niezłe, 330mm + czterotłoczkowe zaciski brembo na obu osiach. - W Rce regulowana elektrycznie twardość zawieszenia (ale również tymi samymi przyciskami, reakcja przepustnicy na pedał przespieszenia) to również fajna i użyteczna sprawa (są 3 tryby) - co prawda nie stały ale dołączany napęd AWD świetnie sprawdza się w zimie oraz na mokrej/śliskiej nawierzchni, w odróznieniu od FWD w T5 Co do amorków, to ceny amortyzatorów na pewno nie sa takie same jak w T5, gdyż są regulowane elektrycznie, dla przykładu cena amortyzatora tylnego w R to trzykrotność ceny amortyzatora T5 (wystarczy spojrzeć chociażby na allegro). Tak jak napisał kolega marcin24 wystepuje problem z tulejami tłokowymi, ale wydaje mi się ze dotyczy to jakis modzonych zbyt mocno jednostek i nie przejmowałbym sie tym zbytnio. Przeglądając fora zagraniczne ten problem wystepuje sporadycznie i zazwyczaj po "tuningu". Poziom który chcesz osiągnąc (do 350KM) myśle ze nie będzie miał za dużego znaczenia w tej kwestii. Jeżdze Rką 14 miesiąc, do tej pory padł mi czujnik temperatury cieczy chłodzacej (w zeszłym tygodniu) [objaw: brak wskazań temperatury + chodzący cały czas wentylator chodnicy - celem zabezpieczenia silnika], koszt wymiany 65zł + trzeba zresetować kompa żeby wszystko wróciło do normy oraz druga awaria: padła mi pompka spryskiwaczy ;-) - musze wymienić. Tyle w temacie awaryjności. -------------------- 147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem Carlssona CK32 RS 400hp. Żadne dlubane Volvo mi nie podskoczyło w tamtym czasie. 0-100 4,9 12,8-12,9 1/4
leciał 301 km/h. Generalnie bardzo fajne auto, jednak sporo problemów z elektroniką jak elektryczne fotele, jakieś pierdółki i niegroźne usterki. Spalanie nie pamietam, ale zbiornik na 360km starczyło po mieście. Spore problemy z trakcją latem, w deszcz czy zima tragedia. Jak jakieś pytania wal na pw |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce ![]() |
widocznie trafiła ci sie zdrowa erka , pisesz ze nie tak czesto pękają tuleje a ja jestem innego zdania . mam kilku znajomych co sprzedają części do volvo i ludzie jak pytają o silniki to przeważnie 2.4 t i 2.5 t i czasami o 1.9t z s40/v40 T4 a o 2.3 bardzo bardzo rzadko , nawet na allegro jak jest jakieś volvo tańsze z ww silnikami to przeważnie w opisie jest że problem z silnikiem. ja jak mam komuś szczerze powiedzieć o volvo to odrazdzam R - MIMO ŻE BARDZO MI SIE PODOBA .
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
A jak z dostępem do części do takiego AMG? tylko aso? i ceny zaporowe?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Na początku było ASO i było drogo, jednak z częściami żadnych kłopotów!. Potem przez Dina poznałem jednego z magików od MB i AMG No i było juz tanio.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja mam Rkę od 6 lat, i jest to jedno z lepszych aut, jakimi jeździłem, a było tego trochę, dość szybkie, bardzo dobrze się prowadzące, super hamujące i bardzo dobrze wykonane, szczególnie w środku, ceny serwisu nieznacznie odbiegające od pozostałych Volvo (mam kilka), ze świecą szukać dobrego egzemplarza, ale to już osobny temat...
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 07 April 2007 ![]() |
widocznie trafiła ci sie zdrowa erka , pisesz ze nie tak czesto pękają tuleje a ja jestem innego zdania . mam kilku znajomych co sprzedają części do volvo i ludzie jak pytają o silniki to przeważnie 2.4 t i 2.5 t i czasami o 1.9t z s40/v40 T4 a o 2.3 bardzo bardzo rzadko , nawet na allegro jak jest jakieś volvo tańsze z ww silnikami to przeważnie w opisie jest że problem z silnikiem. ja jak mam komuś szczerze powiedzieć o volvo to odrazdzam R - MIMO ŻE BARDZO MI SIE PODOBA . może faktycznie silnik 2.3 poprzez grubsze tuleje ale rownież krótsze korbowody jest bardziej odporny na niedbałość użytkownika (wymiany oleju itp), myśle jednak ze słowo "czesto pekaja tuleje" jest nadużyciem. Ja bym dla odmiany polecił Rke ;-) moja Rka jest z 2007, to może troche mniej zmęczona niż 2003, jednak potwierdza się to co pisza w necie ogolnie o s60 - że troche skrzypią w środku plastiki (na nierównościach) i ogolnie mało miejsca ;-)... pewnie daltego tak rzadko widuje sie je jako taksówki.. -------------------- 147 GTA do odreagowania
S60R do przemieszczania |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
a jak to jest z napędem a c32 jest jakas szpera? i jak działa ten automat? cos tam w necie widziałem ze to jakas zmodyfikowana lekko skrzynia i ma działać szybciej niz w zwyklym mercu ale czy to prawda i ile ona wytrzyuje?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja miałem szperę 30% - nie wiem czy Carlsson nie dokładał i czy seryjny C32 ma szperę, ale i tak duzo to nie dawało przy kapciach 275/30/19 na mokrym palił kapcia do 3 biegu na wyl trakcji, tyle ze mogłem bokami polatać. Skrzynia to 5 biegowy Speedtronic, niby miał być szybszy, ale działał poprawnie, jednak w porównaniu do nowoczesnych automatów mu daleko. Na Drive rusza z 2 biegu, na Sporcie z jedynki.
Wytrzymują podobno ok 600Nm i raczej te skrzynię są nie do zajechania. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: DW ![]() |
Co prawda to nie AMG, ale może Cię zainteresuje w temacie Mercedesa...CLC 350
http://otomoto.pl/mercedes-benz-clc-350-C27760805.html |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:23 |