![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Hey,
Piszę tutaj, bo ani to temat na główne, a może i nie do końca powiązane z samym BMW, a elektryką. Pacjent - E90 318d 2009. Ginie prąd. Czasami na postoju - wysiada się, zamyka auto, wraca po pół godziny - zero reakcji, jakby miał wyjęty akumulator. Po godzinie potrafi sam z siebie wrócić, normalnie odpalić itd. Czasami ginie podczas jazdy - chyba moduł zasilania odłącza radio, nawiewy i inne rzeczy, auto jedzie tylko za sprawą alternatora, jak się zgasi to znów przez np. godzinę albo i dłużej nie ma prądu. Później wraca sam jakby nigdy nic. Pomijam, że akumulator rozładowało kilka razy, bo jak prąd zanika, to stacja dokująca nie chce oddać kluczyka, wyjmowany na siłę powoduje, że po powrocie zasilania auto twierdzi, że kluczyk tam się znajduje, tj. zostaje na zapłonie, włącza światła do jazdy dziennej, nawiewy radio itd. po czym po kilku godzinach akumulator zdycha (o ile w porę się do auta nie wejdzie i nie włoży kluczyka by wyjąć go ponownie). JAKIEŚ POMYSŁY ? Bawiło się trzech elektryków, na razie nici, bo gdy zdążą dojechać zasilanie wraca, testowanie modułów nic nie wykazuje. Akumulator sprawny (podmieniany na inne). Wszystkie wiązki zasilania sprawdzone. O dziwo gdy straci zasilanie i się podepnie go pod maską na wyprowadzone wyjścia kablami od drugiego auta, zasilanie jakby się "wyzwoliło" zaczyna wszystko z powrotem działać - tzn. po odpięciu kabli E90 znów korzysta z własnego akumulatora jakby nigdy nic. Na co stawiacie? Ktoś tam mówił, że winne mogą być masy, inni, że moduł zasilania. Ręce opadają. Stawiam whisky za pomoc w rozwiązaniu problemu - mówię poważnie. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Sprawdź kabelki od DME, jeśli trzeba wyciągnij i obejrzyj czy jest cały.
Nie wykluczone że komp sie sfajdał troche i jakieś ścieżki nie stykają ![]() Edit: googlnąłem odrobine i z tego co udało mi się znaleźć częstą przyczyną jest wadliwy sensor akumulatora http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=447943 Wg powyższego jest nawet jakiś specjalny biuletyn opisujący ten problem. Objawy dokładnie jak u Ciebie ![]() -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
chodzi o ten pod maską? Ok, przyjrzymy się mu, choć ponoć był sprawdzany.
WSZELKIE INNE SUGESTIE MILE WIDZIANE. EDIT: gdzie się znajduje to urządzenie IBS ? Piszą tam coś? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Tak, mowa o tym głównym sterowniku.
EDIT: gdzie się znajduje to urządzenie IBS ? Piszą tam coś? http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/97/46 -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Odpięliśmy wtyczkę od IBS by zobaczyć czy nie będzie nadal wariować, auto straciło zasilanie tylko raz, nie wiadomo jednak, czy to nie wina osłabionego akumulatora (wówczas nawet ze sprawnym IBS takie coś mogło mieć miejsce).
Jeżeli to nie będzie IBS, to gdzie szukać dalej? Regulator napięcia? Co jeszcze? (poza DME) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
w e60 i takich objawach problemem był regulator napięcia (dość często się psuje)
-------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Sprawdzaliśmy akumulator, IBS, klemę pirotechniczną, wszystkie podzespoły, masy....walka trwała bardzo długo.
Problemem okazał się wadliwy styk głównego przewodu napięciowego przy skrzynce bezpieczników. Problem nadal nie jest usunięty, trzeba rozebrać skrzynkę, bo nie wygląda na to, że podgięcie "blaszek" w gnieździe, w które wpina się czerwony przewód jest powodem, gdyż problem nadal występuje. Jak zanika prąd trzeba poruszać tym przewodem (schowek obecnie jest zdemontowany dla łatwego dostępu) i powraca. A niby siedzi dosyć tęgo, dlatego problem leży chyba wewnątrz skrzynki. Rozbierzemy skrzynkę i się przejrzy co i jak. Swoją drogą wyjąć skrzynkę bezpieczników w E90 - droga przez mękę. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
A tak mnie naszło,samochód bity?
![]() -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
nie cięty w poprzek.... Nie ma co się śmiać ale podobne mongolskie schematy miał stary w peugocie jak popadał deszcz ale wyszło że wiązka była pocięta szlifierka i cuda się działy...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
@Kubik - po delikatnej stłuczce - nie ma to nic do rzeczy w tym przypadku. Nie składany z dwóch, bez ćwiar czy innych takich. Wiązki wszystkie fabryczne nienaruszone, świeże (auto ma znikomy przebieg).
Piszę posta, bo ciekawa sprawa wyszła - uszkodzony był CAS - jakiś kwarc, coś się przelutowało i samochód hula dalej jak ta lala. Objawy odcinania napięcia na skrzynkę są również związane z CASem. Była droga przez mękę, ale ogarnięty elektryk z mego Województwa ogarnął auto w 3 dni (sprawdził niemal wszystko). |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Hej,
Od jakiegos czasu mam zanik prądu w moim e90, czasami po kilku minutach wraca, czasami trzeba czekać dłuzej a czasami reaguje gdy potraktuje sie go prostownikiem. Nikt nie ma pojecia co to jest, miałem mierzone wszystkie wartosci, napięcia itd, aku jest nowy, ma rok. Wpisując w google ten problem wyskoczył mi twój post i eureka - wreszcie ktoś kto ma to samo. Pisałeś ze problemem okazał sie CAS - coś wiecej ? Wystarczy go poprostu wymienic i zaprogramowac na nowo ? Ile cie to kosztowało ? Może jesteś z południa Polski i mógłbyś polecic kogos kto umie to ogarnąć ? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Cześć,
Nie mam pojęcia kto na południu Polski mógłby to ogarnąć. Nic do dokupowaliśmy, fachura (dobry elektromechanik-elektronik) powiedział tylko, że przelutował jak należy i do dziś auto nadal jeździ bez problemów (auta szwagra). Koszt jak pamiętam 400 PLN, więcej się naszukał problemu (przyczyny) niż było z tym roboty. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Dzieki za info
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Czy możesz mimo wszystko podać mi namiary na tego gościa który to naprawił ? Sprawa robi się coraz poważniejsza, obecnie nawet samo auto się wyłącza gdy silnik chodzi.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nie mam do niego numeru przy sobie (może gdzieś w firmie znajdę) - zawsze po prostu do niego jeździłem bo ciężko się z nim ugadać na tel. Ale u nas było to samo - silnik pracuje a elektryki brak (nawiewy, radio, podświetlenie). Jedź do jakiegokolwiek magika najbliżej Ciebie (bo ten co go znam na telefon Cię nie zdiagnozuje), bardzo możliwe, że to właśnie CAS
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Byłem, niby sprawdzana cała elektryka, Cas niby czysty jak łza, żadnych błędów a jednak problemów coraz więcej.
Pytam o numer bo reasumujac moze wyjdzie mnie taniej jechać pół Polski niż w każdym kolejnym warsztacie zostawiać auto gdzie nic nie znajdują i płacic za kolejne bezsensowne pomiary. Czy możesz choć napisać skąd jesteś ? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Białystok. Gość jest kilkanaście km od centrum, obrzeża Białegostoku.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Dzieki, jeśli sobie do miesiąca z tym nie poradzę będe pytał o szczegóły dojazdu.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ok, w razie czego załatwię do tego czasu nr tel.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
eMpowered Dołączył: Mon, 09 December 2013 ![]() |
Ok, w razie czego załatwię do tego czasu nr tel. Hej, niestety z problemem dalej walczę. Czy umiałbyś załatwić numer telefonu ? Lub choćby adres, wtedy może coś w necie znajdę. Elektryk przelutował mi skrzynkę bezpieczników - zdało egzamin na 1,5 miesiąca, teraz znów zaczynają się klocki ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:32 |