Shoutbox 0 nowych PW 


> BMW E90 2009 - lift - problem z elektryką., cuda wianki
Joker
post Mon, 19 Nov 2012 - 17:43
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Hey,

Piszę tutaj, bo ani to temat na główne, a może i nie do końca powiązane z samym BMW, a elektryką.

Pacjent - E90 318d 2009.

Ginie prąd.
Czasami na postoju - wysiada się, zamyka auto, wraca po pół godziny - zero reakcji, jakby miał wyjęty akumulator. Po godzinie potrafi sam z siebie wrócić, normalnie odpalić itd.
Czasami ginie podczas jazdy - chyba moduł zasilania odłącza radio, nawiewy i inne rzeczy, auto jedzie tylko za sprawą alternatora, jak się zgasi to znów przez np. godzinę albo i dłużej nie ma prądu. Później wraca sam jakby nigdy nic.

Pomijam, że akumulator rozładowało kilka razy, bo jak prąd zanika, to stacja dokująca nie chce oddać kluczyka, wyjmowany na siłę powoduje, że po powrocie zasilania auto twierdzi, że kluczyk tam się znajduje, tj. zostaje na zapłonie, włącza światła do jazdy dziennej, nawiewy radio itd. po czym po kilku godzinach akumulator zdycha (o ile w porę się do auta nie wejdzie i nie włoży kluczyka by wyjąć go ponownie).

JAKIEŚ POMYSŁY ? Bawiło się trzech elektryków, na razie nici, bo gdy zdążą dojechać zasilanie wraca, testowanie modułów nic nie wykazuje.

Akumulator sprawny (podmieniany na inne). Wszystkie wiązki zasilania sprawdzone. O dziwo gdy straci zasilanie i się podepnie go pod maską na wyprowadzone wyjścia kablami od drugiego auta, zasilanie jakby się "wyzwoliło" zaczyna wszystko z powrotem działać - tzn. po odpięciu kabli E90 znów korzysta z własnego akumulatora jakby nigdy nic.

Na co stawiacie? Ktoś tam mówił, że winne mogą być masy, inni, że moduł zasilania.

Ręce opadają. Stawiam whisky za pomoc w rozwiązaniu problemu - mówię poważnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Mon, 19 Nov 2012 - 17:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
simpson
post Mon, 19 Nov 2012 - 17:50
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Sprawdź kabelki od DME, jeśli trzeba wyciągnij i obejrzyj czy jest cały.
Nie wykluczone że komp sie sfajdał troche i jakieś ścieżki nie stykają wink.gif

Edit: googlnąłem odrobine i z tego co udało mi się znaleźć częstą przyczyną jest wadliwy sensor akumulatora
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=447943
Wg powyższego jest nawet jakiś specjalny biuletyn opisujący ten problem.
Objawy dokładnie jak u Ciebie rolleyes.gif


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 19 Nov 2012 - 18:16
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





chodzi o ten pod maską? Ok, przyjrzymy się mu, choć ponoć był sprawdzany.

WSZELKIE INNE SUGESTIE MILE WIDZIANE.


EDIT: gdzie się znajduje to urządzenie IBS ? Piszą tam coś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Mon, 19 Nov 2012 - 18:20
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Tak, mowa o tym głównym sterowniku.

CYTAT(joker @ Mon, 19 Nov 2012 - 18:16) *
EDIT: gdzie się znajduje to urządzenie IBS ? Piszą tam coś?

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/97/46


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 21 Nov 2012 - 13:51
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Odpięliśmy wtyczkę od IBS by zobaczyć czy nie będzie nadal wariować, auto straciło zasilanie tylko raz, nie wiadomo jednak, czy to nie wina osłabionego akumulatora (wówczas nawet ze sprawnym IBS takie coś mogło mieć miejsce).

Jeżeli to nie będzie IBS, to gdzie szukać dalej? Regulator napięcia? Co jeszcze? (poza DME)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gotti_
post Wed, 21 Nov 2012 - 22:16
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





w e60 i takich objawach problemem był regulator napięcia (dość często się psuje)


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 06 Dec 2012 - 17:38
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Sprawdzaliśmy akumulator, IBS, klemę pirotechniczną, wszystkie podzespoły, masy....walka trwała bardzo długo.

Problemem okazał się wadliwy styk głównego przewodu napięciowego przy skrzynce bezpieczników. Problem nadal nie jest usunięty, trzeba rozebrać skrzynkę, bo nie wygląda na to, że podgięcie "blaszek" w gnieździe, w które wpina się czerwony przewód jest powodem, gdyż problem nadal występuje. Jak zanika prąd trzeba poruszać tym przewodem (schowek obecnie jest zdemontowany dla łatwego dostępu) i powraca. A niby siedzi dosyć tęgo, dlatego problem leży chyba wewnątrz skrzynki.

Rozbierzemy skrzynkę i się przejrzy co i jak. Swoją drogą wyjąć skrzynkę bezpieczników w E90 - droga przez mękę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Thu, 06 Dec 2012 - 22:42
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





A tak mnie naszło,samochód bity? wink.gif


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Fri, 07 Dec 2012 - 09:29
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





nie cięty w poprzek.... Nie ma co się śmiać ale podobne mongolskie schematy miał stary w peugocie jak popadał deszcz ale wyszło że wiązka była pocięta szlifierka i cuda się działy...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 08 Jan 2013 - 21:28
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





@Kubik - po delikatnej stłuczce - nie ma to nic do rzeczy w tym przypadku. Nie składany z dwóch, bez ćwiar czy innych takich. Wiązki wszystkie fabryczne nienaruszone, świeże (auto ma znikomy przebieg).

Piszę posta, bo ciekawa sprawa wyszła - uszkodzony był CAS - jakiś kwarc, coś się przelutowało i samochód hula dalej jak ta lala. Objawy odcinania napięcia na skrzynkę są również związane z CASem. Była droga przez mękę, ale ogarnięty elektryk z mego Województwa ogarnął auto w 3 dni (sprawdził niemal wszystko).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Mon, 09 Dec 2013 - 21:29
Post #11


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





Hej,
Od jakiegos czasu mam zanik prądu w moim e90, czasami po kilku minutach wraca, czasami trzeba czekać dłuzej a czasami reaguje gdy potraktuje sie go prostownikiem. Nikt nie ma pojecia co to jest, miałem mierzone wszystkie wartosci, napięcia itd, aku jest nowy, ma rok. Wpisując w google ten problem wyskoczył mi twój post i eureka - wreszcie ktoś kto ma to samo.
Pisałeś ze problemem okazał sie CAS - coś wiecej ? Wystarczy go poprostu wymienic i zaprogramowac na nowo ? Ile cie to kosztowało ? Może jesteś z południa Polski i mógłbyś polecic kogos kto umie to ogarnąć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 10 Dec 2013 - 06:35
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Cześć,

Nie mam pojęcia kto na południu Polski mógłby to ogarnąć. Nic do dokupowaliśmy, fachura (dobry elektromechanik-elektronik) powiedział tylko, że przelutował jak należy i do dziś auto nadal jeździ bez problemów (auta szwagra). Koszt jak pamiętam 400 PLN, więcej się naszukał problemu (przyczyny) niż było z tym roboty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Tue, 10 Dec 2013 - 09:45
Post #13


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





Dzieki za info
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Sat, 21 Dec 2013 - 16:52
Post #14


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





Czy możesz mimo wszystko podać mi namiary na tego gościa który to naprawił ? Sprawa robi się coraz poważniejsza, obecnie nawet samo auto się wyłącza gdy silnik chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 21 Dec 2013 - 16:56
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Nie mam do niego numeru przy sobie (może gdzieś w firmie znajdę) - zawsze po prostu do niego jeździłem bo ciężko się z nim ugadać na tel. Ale u nas było to samo - silnik pracuje a elektryki brak (nawiewy, radio, podświetlenie). Jedź do jakiegokolwiek magika najbliżej Ciebie (bo ten co go znam na telefon Cię nie zdiagnozuje), bardzo możliwe, że to właśnie CAS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Sat, 21 Dec 2013 - 18:52
Post #16


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





Byłem, niby sprawdzana cała elektryka, Cas niby czysty jak łza, żadnych błędów a jednak problemów coraz więcej.
Pytam o numer bo reasumujac moze wyjdzie mnie taniej jechać pół Polski niż w każdym kolejnym warsztacie zostawiać auto gdzie nic nie znajdują i płacic za kolejne bezsensowne pomiary. Czy możesz choć napisać skąd jesteś ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 22 Dec 2013 - 09:48
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Białystok. Gość jest kilkanaście km od centrum, obrzeża Białegostoku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Sun, 22 Dec 2013 - 09:51
Post #18


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





Dzieki, jeśli sobie do miesiąca z tym nie poradzę będe pytał o szczegóły dojazdu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 22 Dec 2013 - 09:53
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ok, w razie czego załatwię do tego czasu nr tel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paypal
post Wed, 19 Mar 2014 - 10:00
Post #20


eMpowered
Dołączył: Mon, 09 December 2013





CYTAT(joker @ Sun, 22 Dec 2013 - 11:53) *
Ok, w razie czego załatwię do tego czasu nr tel.


Hej, niestety z problemem dalej walczę.
Czy umiałbyś załatwić numer telefonu ? Lub choćby adres, wtedy może coś w necie znajdę.
Elektryk przelutował mi skrzynkę bezpieczników - zdało egzamin na 1,5 miesiąca, teraz znów zaczynają się klocki sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:32