![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 23 March 2009 Skąd: SZCZECIN ![]() |
Witam, postanowiłem zrobić porządek z samochodem, ponieważ od momentu zakupu czyli ok 3 lata jeździł z "notlaufem" czyli ledwo co. Pierwsze oględziny: przetarty wąż do aktuatora turbiny, zepsuty zawór N75 (założyłem sprawny, nie miałem zgodnego z numerami ale konstrukcyjnie to samo co stary), zapieczone kierownice turbiny, oraz przegnita gruszka od turbo (wymieniłem na całą, cięgno ustawione wg. oryginału). Usunąłem więc wszystkie te usterki, auto zaczęło jechać jak należy, jednak nie długo, bo po pewnym czasie zgasło. Po zdjęciu miski korbowody wyglądały jak banany czyli moment obrotowy je zmiażdżył. I tu zmierzam do sedna, czy jest to możliwe aby po takim przeładowaniu auto nie weszło w tryb awaryjny jak normalnie ma to miejsce? Samochód bez wirusa, kiedyś wymieniony był sterownik.
-------------------- Calibra BiT
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Bytom ![]() |
sorry ale jakaś dziwna ta twoja opowieść. bez programu, zmieniony sterownik, 3 lata na przeładowaniu i pogniecione korby od momentu obrotowego. to jaki i gdzie by ten moment musiał być żeby wytrzymało sprzęgło a pogięło korby. no i po zgaśnięciu auta nie zdejmuje sie od razu miski, chyba że o czymś nie mówisz
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
W teorii przeładowanie dłuższe niż 3 sek i robi się sdi...
3lata na przeładowaniu mogło zrobić robotę pytanie tylko ile było za dużo 0,1b czy 1b??? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Nawet jakby bylo przeladowanie 1,5b to nie jest przyczyna zgietej korby:) Skoro te silniki wytrzymuja 2b z gt22. Poza tym tak male turbo jakby nawet dmuchalo po 2-2.5B to nic nie zmieni poniewaz juz nie ma swojej wydajnosci jedynie grzeje powietrze i predzej rozleci sie przy dluzszej jezdzie niz pognie korbe. Wiec szukaj dalej, ale moge cie zmartwic poniewaz mialem identyczny przypadek u jednego z klientow. Auto seryjne od starszej osoby. Wszystko w pelni sprawne. Sloneczny dzien i klient dzwoni iz auto mu zgaslo i nie chce zapalic. Wezwal lawete i auto przyjechalo do nas. Proba krecenia rozrusznikiem. Brak reakcji. Chcialem recznie obrocic walem lecz bez skutku. 1 mysl ze zatarl motor. Sprawdzam stan oleju i jest w normie. Sciagam miske aby przejrzec pompe oleju i wlasnie moim oczom ukazal sie widok. 4 zgietych korb. i do dzisiaj nie potrafie sobie wyjasnic jak moglo zgiac naraz lub w cylku 4 korby jak banany. Predzej bym przypuszczal ze mogla sie urwac korba ale nie zgiac bed powodu. I tez byl to silnik 1.9tdi ASV. Pompa oleju sprawna, panewki nie przytarte itd. Odrazu zaznaczam iz nie wjechal w kaluze i nie pogielo korb od niemozliwosci sprezenia. Moze ty cos znajdziesz. Ja rozebralem ten motor do ostatniej srobki i nic nie znalazlem niestety.
ponizej co zauwazylem i sprawdzilem: -stan turbosprezarki -wal -panewki glowne+korbowodowe -magistrale olejowa -glowice -pompe oleju -droznosc przystkich kanalow -i duzo innych pierdol -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Czytajcie ze zrozumieniem. 3 lata ledwo jezdzil, pozniej go naprawil i auto zaczelo jezdzic jak nalezy, JEDNAK NIE DLUGO
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Akurat nasz przypadek jezdzil caly czas tak samo i byl w 100% sprawnym autem
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
co to trybu awaryjnego to raczej niemożliwe. co do korb-dziwne ale widocznie możliwe -jaki przebieg auta?
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Może po 3 latach ledwo życia ta turbina miała dość. Jak się ją obciążyło, to umarła i rzygnęła olejem. Na tyle dużą ilością, że nie spalił tylko korby pokrzywił.
Zawile to tłumaczę, ale... sprawdź turbo. Może akurat Ty znajdziesz przyczyn, której nie udało się znaleźć chłopakom z CTR. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Gdyby turbo rzyglo olejem. Doloty byly by w oleju. Oleju brak w silniku. Silnik najpierw by wszedl na obroty i gdyby wlasciciel go nie zdusil sam by zgasl w skutek zatracie lub totalnej demolki(dziura w tloku, nadpalone zawory)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
No i mi obaliłeś teorię
![]() Dolot nie ma gdzieś kontaktu z płynem chłodniczym? Może się wody napił... To już ma chłodzony EGR? -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
nie ma chlodzonego EGR-a:) Dopiero tdi PD mialy i to nie wszystkie. Jezeli doloty sa suche to wody tez sie nie napil np. z kaluzy(takie przypadki juz mielismy)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Z kałuży to każdy może umrzeć. Jak kumpla Sierra DOHC wypiła kałużę, to korby miską wyszły. Ale kolejną teorię mi zabiłeś
![]() Ale mam kolejną. Rurka z odmy się napełniła syfem o konsystencji majonezu. Auto dostało doładowania, to i w odmie się większy wiatr zrobił. Jak toto ruszyło i poszło w silnik, to pogiął korby. Ni dojdziesz czemu, bo tam zawsze jest taki gnój. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Za mala ilosc:) Predzej by nastapil chwilowy samozaplon
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 23 March 2009 Skąd: SZCZECIN ![]() |
Jak też badam różne wersje zdarzeń ale nie wiem jak to się stało, dla ścisłości sterownik był wymieniony bo oryginał ukradli. Samochód jeździł 3 lata w trybie awaryjnym, po naprawie zrobiłem kilka kilometrów. Wadę materiału odrzucam bo to nie jedna korba, lecz wszystkie. Z drugiej strony tak jak zauważyliście powyżej, tam jest małe turbo gt15-17 tak więc kosmicznych mocy być nie mogło. Teraz mam inny dylemat z czego pasuje blok do poprzecznego asv'a? Z tego co mówią handlarze z pompowtrysków odpada (choć wygląda podobnie), z wzdłużnych też podobno nie bo inne odlewy bloku są. Macie może wiarygodne info? Silnik niby popularny ale dostać kpl. blok który pasuje w rozsądnej kasie nie jest łatwo.
-------------------- Calibra BiT
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Olej Ci się nie uzbierał w intercoolerze? Może turbo go pchnęło na tłoki. Sprawdzałeś po loach czy wszstko grało po zmianie gruszki?
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 23 March 2009 Skąd: SZCZECIN ![]() |
Logów nie zdążyłem zrobić, błędu przeładowania nie było. Olej z coolera spuściłem wcześniej, może z setkę.
-------------------- Calibra BiT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 17:26 |