![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 September 2012 Skąd: biała podlaska ![]() |
Witam wszystkich fanów marki BMW. Mam projekt wykonania przeróbki silnika m50b25 na b28 plus turbo. Wiem ze mnóstwo jest podobnych tematów na forach ale nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie a mianowicie którą głowice założyć ta od m50 bez vanos czy od m52 z vanosem do bloku m50. Kolejne tytanie o wtryskiwacze ile koni można uzyska na wtryskach od b28, chce podkreślić ze auto ma służyć do jazdy na codziennej a nie na żadnych zawody i do katowania a robię to jedynie dla własnej satysfakcji. Bardzo mile widziany jest kontakt z kimś konkretnym kto już przeżył taką przeróbkę. Bo poza tymi pytaniami ma jeszcze wiele wiele więcej.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Głowica tak naprawdę nie ma dużego znaczenia. Ta bez vanosa ma grubsze trzonki zaworów, m52 ma lżejsze szklanki. Załóż to co masz w lepszym stanie. Wtryski z m52b28 nie nadają sie pod turbo, są dużo za małe.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 September 2012 Skąd: biała podlaska ![]() |
Dzięki za odpowiedz. Więc jakie wtryski polecasz ??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
korby-tłoki-wał m52b28 reszta najlepiej jakby została z m50.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 September 2012 Skąd: biała podlaska ![]() |
Mam jeszcze jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie a mianowicie jak się montuje całe środek od n28 to tłok jest obniżony o 1.2 mm wiec teoretycznie komora spalania powinna się powiększyć (zestaw tłoki i wał n28 a korby n25) może ktoś ma policzone dokładnie Cr dla takiego zestawu i jakiej uszczelki pod głowice zastosować ??
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Poszukaj na turboBMW,dużo projektów i osób z doświadczeniem w doładowaniu tych silników.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
W obu przypadkach korby mają 135mm (M50B25NV i M52B28) i CR masz takie jak seryjne M52B28. Po planowaniu czapki i zastosowaniu uszczelki 2.05 będzie to pewnie bliskie serii czyli ~10.2:1 więc nijak pod doładowanie aczkolwiek jak chcesz lekko dmuchać... Tylko jaki sens wtedy iśc w koszta i zwiększać pojemnośc skoro już K64 udowodnił że seryjny dół M50B25Nv jest w stanie wziąć na klatę +400KM po odprężeniu.
Polecam przestudiowanie turbobmw.pl bo tam jest wszystko. Dziesiątki tych samych pytań, i tyle samo rzeczowych odpowedzi |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 September 2012 Skąd: biała podlaska ![]() |
Dzięki za odpowiedzi na moje pytania bardzo dużo jest tematów na necie ale komu wierzyć...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Przy zastosowaniu dołu z 2,8 też trzeba odprężać. A co do wtrysków to duzo zalezy czym będziesz sterować. Jeśli ecumaster to coś w okolicach 440 - 550 ccm będzie ok, jeśli jakiś SA to można się pokusić o większe.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:14 |