![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Witam
Muszę dorobić sobie trąbki do ITB i zaciekawił mnie jeden temat. W motocyklu z którego pochodzą przepustnice (CBR 959) trąbki są różnej długości (2 krótsze i 2 dłuższe). W jakim celu jest stosowane takie rozwiązanie ? Pozdrawiam |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Możesz pokazać foto?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Nie masz fot oryginalnego kolektora? Możliwe, ze wewnętrzne gałązki są np. lekko zakrzywione i długość całego kanału jest wyrównywana trąbką.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
w motocyklu te trąbki wchodziły do airboxa. Często zdarza się, że wewnętrzne cylindry są gorzej napełniane, a takie rozwiązanie ma temu zapobiegać, jak sądzę
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
w motocyklu te trąbki wchodziły do airboxa. Często zdarza się, że wewnętrzne cylindry są gorzej napełniane, a takie rozwiązanie ma temu zapobiegać, jak sądzę Możliwe ale przeglądając tuningowe trąbki do motocykli widziałem zestawy zarówno z trąbkami równej długości jak i takie z dwiema krótszymi i dwiema dłuższymi. Nie było informacji o konieczności przerabiania/wymiany seryjnego airboxa. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
przyjrzałbym się airboxowi na twoim miejscu
pzdr |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
W motocyklach bardzo często trąbki są różnej długości.Wynika to jak wcześniej wspomniano z różnicy w napełnieniu cylindrów oraz co ważne w różnicy temperatur między cylindrami zewnętrznymi a wewnętrznymi.
W silnikach zasilanych gaźnikami dysze główne paliwowe mają także inne wymiary. Dysze cylindrów wewnętrznych 2-3 są przeważnie większe jak zewnętrzne 1-4. Dzięki innej długości trąbki i dyszy paliwowej uzyskany jest optymalny skład mieszanki. W samochodzie raczej nie będzie to miało aż takiego znaczenia i trąbki lepiej zastosować równej długości. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Aquirre bardzo często, czy raczej rzadko? Pierwszy raz widzę.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
rozne długości zmienieja charakterystyke wiec moze to być tez celowy zamysł zwiekszenia/zmiejszenie elastycznosci czy dopasowania charakterystyki np do zestopniowania skrzyni.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
tak kiedyś właśnie rozmawialiśmy z Łukaszem na ten temat i też myślę że albo żeby nie zakłucały sobie zaciąganie powietrza albo możliwe że ze względu na poprawę elastyczności - tylko na takich trąbkach cieżko jest wystroić silnik - bo teoretycznie napełnienie może się różnić w zakresie rezonansu obu trąbek dla różnych cylindrów - dlatego myślę że do auta chyba lepiej wszystkie tej samej długości. no chyba ze ktoś ma jeszcze inną koncepcję ?
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Trąbki bardzo często były różnej długości przynajmniej w motocyklach sportowych na gaźnikach.
Dłubałem swego czasu sporo przy motocyklach.Od dłuższego czasu się tym nie zajmuję a technika poszła do przodu i teraz wtrysk już wszędzie rządzi więc rozwiązania pewnie także inne. Co do strojenia w samochodzie to zapewne będzie miało to znaczenie.Potrzebne były by jakieś korekty paliwa itd. dla różnych długości trąbek więc lepiej zastosować równe. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Ok, rozumiem. Mam jeszcze takie pytanie, może ktoś podpowie. Muszę Dobrać długość trąbek. Mam zamiar w tym celu zrobić 3 komplety i sprawdzić sobie na hamowni co i jak. Plan był taki żeby zrobić najdłuższe jakie wejdą, średnie i króciutkie. Ale może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie bo może np nie ma sensu robić trąbek o długości 5cm... Silnik to 2.0 TS Alfa Romeo, seria 150km. U mnie oprócz ITB kolektor 4w1, wydech 2.25, porting+kanały w głowicy i wałki 276 stopni (Rewar).
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
poszukaj troche na forum bo o itb już troche zostało napisane. to nie my Ci mamy powiedzieć jakie dlugie masz mieć trabki bo to nie dlugośc trąbek ma znaczenie, a długość kanału dolotowego. Ty powinieneś powiedziec jakie masz oczekiwania i modyfikacje silnika i do nich nalezy dobrac długośc kanału. to tak w skrocie
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Ja ogladalem airbox z takiego motocykla bo tez zainteresowala mnie rozna dlugosc.
Airbox w okolicach tych krotszych trabek jest inaczej w srodku uksztaltowany, scianki sa odpowiednio blizej wejscia do trabki. Ogolnie sprawia to wrazenie jakby to bylo podyktowane glownie tym zeby puszka zmiescila sie w motocyklu i ksztalt puchy zrekompensowali dlugoscia traby. Nie mialem okazji ogladac calego motoru, tylko i wylacznie airbox z ITB i takie moje wnioski. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
poszukaj troche na forum bo o itb już troche zostało napisane. to nie my Ci mamy powiedzieć jakie dlugie masz mieć trabki bo to nie dlugośc trąbek ma znaczenie, a długość kanału dolotowego. Ty powinieneś powiedziec jakie masz oczekiwania i modyfikacje silnika i do nich nalezy dobrac długośc kanału. to tak w skrocie Tematy na forum o ITB czytałem nie raz i teorie znam. Chodziło mi po prostu o to czy ktoś mógł by z doświadczenia podpowiedzieć w którą stronę kombinować. Ale w takim razie zrobię tak, że sprawdzimy na rolkach 3 różne długości i w razie czego(jeżeli to co uzyskamy nie będzie satysfakcjonujące) wrzucę wykresy to może wspólnie uda się coś sensownego do tego silnika wybrać ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Jak mnie pamięć nie myli to Bell podaje długości dolotu miedzy 35-40cm (od zaworu do końca trąbki ).
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
do jakich czasów rozrządu i jakich docelowych obrotów?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 01:00 |