![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Postanowiłem samodzielnie naprawić silnik i chciałem się doradzić.
Opis usterki: Dwa ostatnie tłoki biją w blok silnika i jak prasa wytłukują kawałki bloku silnika. Tłok czwarty Tłok trzeci Wybicie ostatniego tłoka zajęło mi ok. 30min walenia młotkiem 800 gramowym po wcześniejszym namaczaniu w WD40 przez dwa dni. Jak wyskoczył zobaczyłem tuleję w wiórkach metalowych. Jeden metalowy wiór dostał się między pierścienie i to on zablokował tłok tak, że stanął wał korbowy. Ten kawałek metalu idealnie pasuje do ostrej krawędzi stopy korby. Rozrusznik próbując odpalić silnik napotkał na opór i wyłamał ząb w kole zamachowym. Podsumowanie Wygląda na to, że śruby korb się poluzowały i przez to cały ten bałagan. Pytanie Jak można po bożemu ogarnąć ten temat? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Ja pakując wał i tłoki od 2.0 do rozwierconego bloku z 1.8 miałem podobny problem. Korby uderzały o blok właśnie tymi miejscami które zaznaczyłeś. Sprawę załatwiliśmy frezując po 3mm te krawędzie korb. Oczywiście potem doważanie i wszystko pięknie śmiga. Liźnij sobie po te parę milimetrów korby dla świętego spokoju i daj nowe mocniejsze śruby. Problem nie powinien powrócić.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A to na pewno poluzowały się śruby w korbach, a nie padły panewki? W jakim były stanie - zarówno wymiary, jak i wizualnie?
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
jak to seryjne elemet tego silnika to pewnie panewy tak jak mowi Pinin . Jak nie tzn korby i tłoki z mocniejszego modelu w seryjny blok to pewnie ktos zapomnial usunac elementy kolizyjne . Usun , tak by nie uszkodzic ani znaczonco nie nadwyzeżyc konstrukcyjnie elementu obrabinego , czy to blok czy korba . Jezeli korba to wywaz wszystkie komplety ( tłok z korba ) do takich samych parametrów .
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
jedno pytanie - to po złożeniu tego nie kręciłeś silnikiem żeby sprawdzić czy nie ma żadnej kolizji , tylko aż rozrusznik musiał urwać zęba ??? ja bym też posprawdzał czy nie ma problemu z panewkami oraz faktycznie nie pozostaje nic innego jak podszlifować korby i je wyważyć - z tym że jak to zrobisz, musisz wszystkie doważyć do tej samej masy - najlepiej do 0.1g
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A może zamiast szlifowania korb zebrać blok? Podobny myk się robiło na kuciźnie w hondowskiej d-serii. Zdecydowanie mniej pieprzenia, niż późniejsze wyważanie korb itd.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Oczywiscie, ze zebrac blok - j.w. vide Honda - korb nie dotykac. I tak jak napisano wyzej - zainteresowac sie co spowodowalo kolizje.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Uciąć szlifierką te wypusty i zapomnieć o sprawie. Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów.
-------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, jeżdżę na seryjnych gratach silnika od kilku lat i wcześniej nie było żadnej kolizji. Założyłem sportowe wałki i się zaczęło stukanie ale też dopiero po kilku dniach, coś jak lipne szklanki. Pojeździłem dwa dni z tym i rano już nie odpalił - usłyszałem tylko trzask łamanego zęba w kole zamachowym. W moim przypadku przyczyną kolizji korbowodu z blokiem mógł być nadmierny luz na panewkach głównych i korbowodowych. Zakładając wałki sportowe chyba przeciążyłem panewki. Volvo ponoć ma dobre śruby korb ale jakbym chciał lepsze to gdzie ich szukać?
Czy ktoś miał podobny problem? Jak wzmocnić układ żeby było git? Nie jestem zawodowym mechanikiem i robię swój bolid z czystej pasji dlatego się pytam. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Uciąć szlifierką te wypusty i zapomnieć o sprawie. Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów. Kto wszyscy? Ja nie znam takich. Nie wiem czemu radzisz komuś zepsuć swój silnik. Tak jak móili przedmówcy, pewnie najlepiej podciąć blok. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nie był ten silnik przypadkiem przekręcony ?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A to na pewno poluzowały się śruby w korbach, a nie padły panewki? W jakim były stanie - zarówno wymiary, jak i wizualnie? Panewki były wymieniane trzy lata temu jak się silnik zatarł a wizualnie wyglądają tak: -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
nie był ten silnik przypadkiem przekręcony ? Ja tego nie doświadczyłem ale nie mogę wykluczyć, bo jak sam nie miałem czasu zrobić jakieś pierdy i wstawiałem go do warsztatu to zaraz zbiegowisko mechaników i każdego swędziała noga aby wbić but w podłogę. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów. BZDURA!!! Teraz to chyba najprosciej bedzie wrzucić nowy słupek , jak chcesz to go zrewiduj wymien pierscienie i panewki . Jedyna metoda na wzmocnienie korbowodow jest wymiana na kute . -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Jedyna metoda na wzmocnienie korbowodow jest wymiana na kute . Bzdura jest wiele metod, które podwyższą odporność na zgniatanie i rozrywanie o min 5%. -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Tylko czy dla 5% jest sens się w to bawić...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Bzdura jest wiele metod, które podwyższą odporność na zgniatanie i rozrywanie o min 5%. ok prosze podaj jakies przylady które nie były by urban legend , bo chyba nie chodzi ci o metode shootpened . abstrachujac juz od tych 5-10% dla których nie mial bym zamiaru w ogóle rozbierac silnika. -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Panewki były wymieniane trzy lata temu jak się silnik zatarł a wizualnie wyglądają tak: Jak dla mnie te panewki nie wyglądają za dobrze. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 14:46 |