![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Samochód baza:
Fiat Seicento 1.1 MPI 2003r ok. 20000km przebiegu. Silnik modyfikowany przez Chojnicki Motor System – efekt: 67KM Wydech: średnica seria, strumienica, końcowy tłumik Luter Dolot: Węglarski Najpierw zakupiliśmy silnik: 1.4 16V nowy Fiat Bravo. Przebieg…znikomy: ![]() Potem rozebraliśmy go prawie do zera: ![]() ![]() ![]() W tłokach trzeba było pogłębić podcięcia na zawory: ![]() ![]() Kompleksowo obrobiona głowica: ![]() ![]() Najostrzejsze wałki pod hydraulikę: ![]() ![]() Obrobione koło zamachowe: ![]() ![]() Krótki kolektor ssący z wydajniejszymi wtryskami zaadoptowany z Alfa Romeo Mito: ![]() Silnik poskładany do kupy ![]() Biorca napędu ![]() ![]() Gotowy zestaw: silnik + skrzynia 6-bieg (Fiat Stilo) ![]() Silnik w komorze: ![]() ![]() Wydech o większym przelocie:) ![]() ![]() Podłączenie elektroniki: ![]() Trzeba było zrobić kolektor wydechowy 4-2-1 specjalnie dla tego silnika: ![]() ![]() Większa przepustnica z odpowiednim adapterkiem ![]() Po woli wszystko nabrało kształtów ![]() Kilka poflockowanych elementów wnętrza przy okazji ![]() ![]() Dodatkowe wskaźniki ![]() ![]() Gotowe ![]() ![]() ![]() Wałki - Świątek, Elektronika - Ecumaster DET-3 124KM i 125 Nm ![]() Więcej zdjęć na naszej stronie TRS RACING |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
Dlaczego taki dołek na wykresie momentu przy 5250 ? Ogólnie to widać że silnik się chce wyżej kręcić - mechanika i sprężyny zaworowe i 130 pare pęknie.
Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 27 February 2004 Skąd: Piotrków Tryb. ![]() |
teraz tylko sie prosi o 4 przepustnice:)
wynik w sumie zacny tylko mało niutków, u mnie przy 119km/142nm robił sc 14,6/400m -------------------- Polskie VTI - Fiat SC 1.4 16v - et 14,665 - Ryki 2008
Czeskie TSI - Octa 2FL 1.8tsi SWAP na 2.0tsi - et 12,939s/193km/h - Olsztyn 2015 2 v-ce MISTRZ POLSKI Klasy PROFI FWD TURBO |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
po co kol ssacy z tjeta do wolnossaka?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Krecilismy wyzej na obrotach, ale zaraz po 7600 następował spadek momentu wiec nie bylo sensu. Kolektor z T-jeta dlatego ze ma nieco wiekszy przekroj kanalow i jest automatycznie krotszy co daje lepsza gore.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
krotkie kanały w tjecie nie przeszkadzają a tu ten dołek w momencie może być przez ten kolektor
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Max. moment jest osiągany przy względnie niskiej prędkości obrotowej. Wydaje się, że ten silnik powinien mieć max. moment przy 5000 - 5500 obr/min o wartości gdzieś 135 Nm, być może wlaśnie tam gdzie jest ten dołek na wykresie. Ale może się mylę
![]() -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Krecilismy wyzej na obrotach, ale zaraz po 7600 następował spadek momentu wiec nie bylo sensu. Kolektor z T-jeta dlatego ze ma nieco wiekszy przekroj kanalow i jest automatycznie krotszy co daje lepsza gore. ile stopni ma ten walek? jaka srednica przepustnicy? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory ![]() |
Jestem ciekawy ,ile takie cudo ma od 0-100km/h ? 7 sek czy mniej ? gratki fajnego Seja
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Na początek gratki kolejnego udanego projektu.
Troszke mało nm- tyle to ja u siebie miałem w 1,2 16V i to od ok 2500. Co do tego dołku to raczej "zasługa" wałków od Świątka. Proponuje zmienić wałki na Cat Cams-a np. napewno bedzie lepiej. Ale ogolenie gratulacje. P.S wycinaliście prowadnice zaworowe? -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Na początek gratki kolejnego udanego projektu. Troszke mało nm- tyle to ja u siebie miałem w 1,2 16V i to od ok 2500. Co do tego dołku to raczej "zasługa" wałków od Świątka. Proponuje zmienić wałki na Cat Cams-a np. napewno bedzie lepiej. Ale ogolenie gratulacje. P.S wycinaliście prowadnice zaworowe? tylko pewnie za jeden zestaw cat cams'a masz dwa zestawy swiatka. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Wałki Świątka są dwa razy tańsze niż cat cams więc... wiadomo. Prowadnice są przycięte.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Wałki Świątka są dwa razy tańsze niż cat cams więc... wiadomo. Prowadnice są przycięte. No tak tańsze napewno. Mogliscie rownie dobrze wykonać ich kopie bylo by jeszcze taniej co nie zmienia faktu ze pomiedzy nimi a kicikici jest przepaść. Co do prowadnic mogliscie smiało wyciąc całe ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
To jest auto tylko na słoneczne weekendy więc lekkie koło nie przeszkadza
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
jaki stopień sprężania? jakie paliwo? fajnie trzyma moment silnik i jedzie już od 2,5tyś... jednak ja wole doładowanie szczególnie że 1.2 8v przyjmuje sporo na klatę...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
A seryjnie ile ten silnik ma momentu??
Może na seryjnych wałkach byłoby lepiej? -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
no i dolot bardzo krótki co może zjadać niutki, można by policzyć coś innego
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 16 November 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
A seryjnie ile ten silnik ma momentu?? Może na seryjnych wałkach byłoby lepiej? Bodajże 128 Nm przy 4500 obr -------------------- Best ET 12.885
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Predkosc max 217km/h, od 0-100 6.8sek. Mierzone g-techem. Płaski wykres przebiegu momentu to między innymi zasługa krótkiego kolektora
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Moc większa o 5-8 koni, a moment jak w 1,15 na 4 trabkach. Szału jakoś nie ma jak na 1.4.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 23:00 |