![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 December 2006 ![]() |
Witam
Pacjent Passat B5 1.8t AEB Posypała mi się całkowicie turbina - ukręcony wirnik. Mam pytanie, ponieważ turbo i tak nie działa (wirnik się nie kręci), auto jeździ mułowato, ale jeździ, czy jest możliwość zaślepienia węża olejowego, który idzie do turbiny? Pytam, ponieważ przy oględzinach turbinki wąż spuszczający olej z turbo do miski wykazał, że jest już za stary i zaczął drastycznie puszczać olej. Ponieważ dojście do niego jest paskudne wymienił bym go razem z turbiną, tyle że na turbinkę muszę uskładać a póki co turlać się autem w takim stanie. Stąd pytanie: czy można zaślepić wąż przed turbo, czy nie wpłynie to na smarowanie innych elementów silnika, lub zbyt duże obciążenie pompy olejowej? Nieszczelny jest przewód nr 9, a zaślepić chcę przewód nr 17. Wydaje mi się, że wtedy na przewodzie nr 9 nie było by już ciśnienia i zlikwidowało by to wyciek. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
głupi pomysł , bardzo głupi . Lepiej kup sobie bilet miesięczny a auto postaw , niech czeka na turbine.
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Na przewodzie nr 9 nie ma ciśnienia tam jest spływ grawitacyjny - spróbuj dokręcic go przy turbo.Swoją drogą jak wirnik się nie kręci to jak Ty chcesz tym jeździć?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 December 2006 ![]() |
Z niekręcącym się wirnikiem już jeżdżę jakiś czas i da się, tylko słaby jest. Dlatego smarowanie turbiny jest w ogóle nie potrzebne, bo te już tylko do kosza się nadaje. A z tego co przeglądałem, to wąż 17 prowadzi prosto od podstawki pod filtr oleju do turbiny, a następnie nieszczęsnym przewodem 9 do miski
A cieknie nie na łączeniu, a spod plecionki, która jest w połowie węża nr 9 No właśnie, niby powinno spływać w tym wężu grawitacyjnie, a jednak ciśnienie jest bo na plecionce aż pęcherzyki oleju wychodzą. Tzn, nad tym odcięciem to jako ostateczność myślę, na razie będę próbował jakieś opaski założyć aby uszczelnić ten wąż. Po prostu interesuje mnie czy jest taka możliwość, ponieważ w modelach bez turbiny chyba jest taka sama podstawka i jest ona po prostu zaślepiona - tak mi się wydaje, dlatego pytam na forum. Znalazłem fotkę w wyjętym silnikiem takim jak mój, gdzie widać te przewody: ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Sprawdź odmy czy masz drożne, bo w tym wężu nie powinno być ciśnienia. Wąż olejowy możesz zaślepić, ale jazda z niedziałającym turbem może być niezdrowa dla silnika.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Tylko czekać az Ci wciągnie wirnik ssący w tłoki... Co za pomysł wogole
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 December 2006 ![]() |
Strona zimna jest już ominięta - połączyłem rury tak aby nie szły przez turbo. Więc tym nie ma się co martwić. Zresztą musiał by przeciągnąć wirnik przez niewielki kanał muszli, co jest raczej niewykonalne.
Z odłączania węża raczej zrezygnuję, ponieważ obawiam się o smarowanie reszty silnika i czy nie przeciąży to pompy oleju. Będę kombinował na razie z jakimiś opaskami na wierzch aby zmniejszyć wyciek |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
olej smaruje tylko turbo. Pompy nie przeciąży bo pompa ma zawór zabezpieczający.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Wsadź w wąż monetę 1gr i dokręć. Ciekawe jakie AFR ma taki silnik?
![]() PS: Nie biorę odpowiedzialności za tą poradę ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 14:03 |