Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Cayenne S czy Cayenne Turbo
shaft45
post Wed, 28 Mar 2012 - 14:09
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003





Witam
Noszę się zamiarem zakupu Cayenna przed liftem. Pytanie jest tylko jaki silnik? Chodzi mi głównie o koszt utrzymania czyli cześci eksploatacyjnych. Nie ukrywam, że nie widzi mi sie wydać jednorazowo na jakąś naprawę kilkadziesiąt tysięcy złotych. Czy różnicę w kosztach między wersją S a T są znaczące? Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie, jakie podzespoły są najbardziej kosztowne. Zużycie paliwa mnie nie interesuje. Dziekuję i Pozdrawiam


--------------------
[YOU] do zobaczenia na drodze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Mar 2012 - 14:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bielas
post Wed, 28 Mar 2012 - 17:29
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: Stolica





Mój szwagier ma przedliftowego cayenna turbo. Przy delikatnej jeździe po Warszawie pali mu 20+. Jak mocnej przyciśnie to fizycznie widać jak wskazówka paliwa się rusza. Przy 100l baku wizyty na stacji co 300-400km to norma. Więc jeżeli przerażają Cię koszty eksploatacji to odpuść turbo.


--------------------
Łukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Wed, 28 Mar 2012 - 17:32
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Generalnie zastanów się czy cayenne to dobre auto, w dodatku przedlift... to się psuje jak jakis renault, problemy z elektryką, z silnikiem, ze skrzynią, generalnie ze wszsytkim co drogie. Turbo robi przeciąg, nijak jemu do S


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zulf
post Wed, 28 Mar 2012 - 17:36
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 25 March 2006
Skąd: Olsztyn





troche tu o turbo
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=46733
i o S
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=83470
ogolnie:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58032
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Wed, 28 Mar 2012 - 17:44
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





o ktorym modelu mowa? bo w sumie sa 3 wersje.
co dla Ciebie znaczy lift?
bo rozumiem ze chodzi o 957 (stary model): ale to wersja przed liftem czy po lifcie? Który rok?


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shaft45
post Wed, 28 Mar 2012 - 18:03
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003





Interesuje mnie rocznik z okolice 2005r stara buda. Jeżdze teraz autem które pali 20+ przy mieszanej jedzie tak więc zużycie na tym poziomie jest dla mnie normą.


--------------------
[YOU] do zobaczenia na drodze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 28 Mar 2012 - 19:37
Post #7


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Jedyne Cayenne warte zainteresowania to GTS, jednak to polift. Pierwsze Cayenne to straszny chłam, tak jak pisze SajneK pada sporo rzeczy, naprawy bywają kosztowne, jakość w żadnym miejscu nie jest rewelacyjna. Z liftem dużo rzeczy ulepszyli, także materiały są dwa levele wyżej.
Jeździłem różnymi Cayenami, od tych najwczesniejszych do ostatnim, razem z modzonymi Turbo. Takie 700 konne Cayenne może trochę zaskoczyć na światłach ale czy naprawdę o to chodzi? wink.gif GTS zawsze wydawał się mi się najlepszym kompromisem.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Wed, 28 Mar 2012 - 21:47
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





Ja również polecam liftinga.
GTS na dobra sprawe to S z wygladem Turbo, ale fakt faktem że to dość udany kompromis.
Jeśli nie zależy Ci na naprawde dobrym odejsciu to mozna zadowolić się wersja S, Turbina ze wzgledu na moment obrotowy i łatwe podkręcenie pod 600 PS jest juz naprawde bardzo przyjemna na codzien. To naprawde fajny samochod gdy nie tankuje się po 100zł dla lepszego samopoczucia smile.gif

Ale tak jak kolega wyżej mówił, lepiej zainwestować w wersje po liftingu która wygląda dużo lepiej i sprawuje sie bez zastrzeżeń. Kawał dobrego samochodu. Może zabrzmi to stronniczo, ale w pakiecie Mansory powala - wyglada lepiej niż kazdy inny SUV.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shaft45
post Thu, 29 Mar 2012 - 00:00
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003





Powoli zaczynam przekonywać się do polifta, skoro stary model to taka padaka. Warto dołożyć "trochę" $ żeby naprawdę być zadowolonym z zakupu a nie zastanawiać się co padnie następne. Chyba będę szukał GTS albo S. Choć szczerze kusi te 5sec do 100 w wersji Turbo a widzę, że ceny bardzo zbliżone do siebie, co mnie lekko dziwi.


--------------------
[YOU] do zobaczenia na drodze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Thu, 29 Mar 2012 - 09:32
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Znajomy ma "S'kę" i przy jezdzie na 3/4 gazu 20L trzeba liczyc


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel1d11
post Thu, 29 Mar 2012 - 09:47
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





Znajomy ma do sprzedania w perfekcyjnym stanie http://otomoto.pl/porsche-cayenne-gts-stan...-C23045339.html


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HubertRinkon
post Thu, 29 Mar 2012 - 12:28
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2011
Skąd: Płock





Też stąłem przed podobnym wyborem 2 lata temu .

Chciałem suva który by chodz trochę jeżdzil jak poprzednie auto (passat cc 3.6 ) .

Wybierałem pomiedzy
X5M , X6M , ML AMG , Cayenne , Landy odpuściłem nie podobają mi się .

Wybralem ML które można bylo kupić w podobnych pieniądzach co cayenne ( M -ki były o 1/3 droższe porównywalne wyposażenie i znikomy przebieg )

W cayenne nie podobają mi sie pseudo chromy , środek taki mocno przestarzały ( tyle o wyglądzie )

Prowadzenie przyśpiesznie jazda pozycja za kierwonicą najbardziej mi przypadła do gustu w ML .
Dzięki temu że kupiłem ML AMG zachowałem osiągi z passata ( są nawet nieco lepsze ) a dodatkowo mam auto którym bez bólu zjezdzam na nie utwardzone dziurawe drogi ( czytaj nie off-road )
Spalanie średnie 18-20 L , przy max fun dochodzi do 30 L

Wracając do porsche - bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego ( bardzo ciężko znależć egzemplarz na rynku wtórym który miał by wszystkie gadzety jakie chcemy )

Ja oglądałem polifta także z nimi jak koledzy piszą jest mniej problemów jak z "pierwszą" wersją .

Ps. Bierz Turbo nie patrz na nic smile.gif wybranie S to znowu pół środek .


--------------------
E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;)
E36 328 zbudowane na Tor ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Thu, 12 Apr 2012 - 18:23
Post #13









Wpadki ze złą jakością zaliczaja tez najnowsze modele tego SUV-a. Kiedys na trasie widzialem takie Cayenne jechalo bez jednej lampy, a tu info na ten temat. biggrin.gif

http://www.tvn24.pl/0,1736117,0,1,nowe-cay...,wiadomosc.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Thu, 12 Apr 2012 - 22:10
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





To nie wpadka jakościowa, tylko przednie lampy maja bardzo sprytny sposób demontażu. Wystarczy nie przypilnować tego i faktycznie może sie zdarzyć, że przy ostrym hamowaniu lampa wypadnie.

Jesli to zabezpieczenie nie jest otwierane, to nie ma na to raczej możliwości ze względu na jego konstrukcję.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 08 Jul 2014 - 12:53
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(BeeMiX @ Wed, 28 Mar 2012 - 19:37) *
Jedyne Cayenne warte zainteresowania to GTS, jednak to polift. Pierwsze Cayenne to straszny chłam, tak jak pisze SajneK pada sporo rzeczy, naprawy bywają kosztowne, jakość w żadnym miejscu nie jest rewelacyjna. Z liftem dużo rzeczy ulepszyli, także materiały są dwa levele wyżej.
Jeździłem różnymi Cayenami, od tych najwczesniejszych do ostatnim, razem z modzonymi Turbo. Takie 700 konne Cayenne może trochę zaskoczyć na światłach ale czy naprawdę o to chodzi? wink.gif GTS zawsze wydawał się mi się najlepszym kompromisem.


Widzę, że masz pojęcie o tych autach. Czyli warto iść w polifta? mimo ze są tam silniki FSI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zolty
post Wed, 09 Jul 2014 - 09:09
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 September 2011





ponad dwu letni kotlet tongue.gif


--------------------
RallyeGolf -1.8T- 472/519
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 09 Jul 2014 - 10:01
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Ale Cayenne sie od tego czasu nie zmieniły.
Nawet lepiej że czas minął, bo więcej wad konstrukcyjnych i innych wykryto i wiecej wiadomo w co warto isc, a w co nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:26