Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Citroen Jumper - problem z odpowietrzeniem hamulców, Co zrobic?
guzior
post Wed, 28 Mar 2012 - 10:55
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Witam.
Auto to Citroen Jumper z roku 2003. Model Maxi, silnik 2,2HDi.
Auto hamowało wyśmienice do samego konca, kiedy to rozszczelnil sie prawy cylinderek z tyłu (za bardzo zuzyte szczeki i wysunał sie za mocno). Wymieniłem cylinderek prawy, jak i lewy, wymieniłem szczeki, spręzynki i 2 odcinki przewodu z tyłu (od koła do "trójnika" na belce), pompowałem juz na wszelkie sposoby, strzykawka na odpowietrznik, na krzyz i cała masa innych - przelalem 2litry płynu a hamulec dalej bierze za hmm 3 razem.
Ktos mial taki problem?
Jakies pomysły??

Dodam ze nigdzie sie nie poci, nigdzie nie cieknie, wszedzie jest sucho. Jednym słowek WTF??


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Mar 2012 - 10:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MrUw@
post Wed, 28 Mar 2012 - 18:35
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





po wlaniu nowego płynu pompa sie rozszczelniła, łapie powietrze ?


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Mar 2012 - 18:40
Post #3









tak miałem, okazało się że zapowietrzona była pompa ABS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 28 Mar 2012 - 19:29
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Na pompie nie ma odpowietrznika. Luzować przewody?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Wed, 28 Mar 2012 - 19:45
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Nie wiem czy pompy ABS nie odpowietrzy się Lexia/Proxia niestety, najszybciej mogłbym Ci to ustalic jutro w okolicy popoludnia. Pzdr!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 28 Mar 2012 - 20:56
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Mialem takie cos u siebie, nie wiem czemu sie to stalo,ale okazlao sie,ze padla pompa abs. Odpowietrzanie nic nie dalo i z moich doswiadczen wynika,ze pompa abs, jak jest sprawna, to odpowietrza sie normalnie.

Jesli masz mozliwosc, to sprawdz czy pompa abs jest sprawna (zasilasz po kolei sekcje odpowiedzialne za kazde kolo, przy zasileniu zaworka pompa powinna blokowac przeplyw plynu). U mnie przy lewym tylnym kole , pomimo zasilania sekcji , plyn nadal lecial.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 28 Mar 2012 - 21:18
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(iktorn92 @ Wed, 28 Mar 2012 - 19:45) *
Nie wiem czy pompy ABS nie odpowietrzy się Lexia/Proxia niestety, najszybciej mogłbym Ci to ustalic jutro w okolicy popoludnia. Pzdr!


Tak podejrzewam. Tester i podnieść zawory ABS.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 28 Mar 2012 - 21:58
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Spróbuj odpowietrzać na włączonym zapłonie .



Kolejna opcja jeżeli hamulec z tyłu jest nie wyregulowany to niestety ale będzie brał za 2-3 wciśniętym .


Ja miałem przypadek taki : jak wymieniłem wszystko w ducato to jest tarcze i klocki przód -bębny i szczęki ( wyregulowane ok ,bez wymiany niczego co wymagałoby odpowietrzenia )-hamulec tępy ...puki się po kilkudziesięciu hamowaniach nie dopasowały tarcze do klocków i szczęki do bębnów wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Fri, 30 Mar 2012 - 08:48
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Potrzebujesz 4 krzesła 4 słoiki i 4 kawałki wężyka który pasuje na odpowietrzniki. Stawiasz przy każdym kole krzesło na nim słoik wężyk na poluzowany odpowietrznik ,drugi koniec do słoika Z PŁYNEM tak aby końcówka była zanurzona.Odpal auto i pompujesz pedałem a druga osoba dolewa płynu do zbiorniczka.Jak będzie juz czysty płyn na WCIŚNIĘTYM pedale pomocnik dokręca odpowietrzniki. To jest sposób ostatniej szansy. Regulacja szczęk obowiazkowa oczywiście.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Fri, 30 Mar 2012 - 21:53
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





zaciągnij ręczy na 2,3 ząbki i zobacz co się będzie działo , jak hebel będzie brał normalnie to szczęki do regulacji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 31 Mar 2012 - 07:54
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





A samoregulatory przy szczekach - przeciez same powinny sie "ustalic".


PS. Jednak nie - nie ustala sie, popatrzyłem na nowe co mam zalozyc, i nie dadza rady :////


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Sat, 31 Mar 2012 - 08:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Wstępnie musisz je ustawic ręcznie aby bęben nie wchodził luźno.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 00:45