![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Gdzie kolege zamontować ? odstojnik odpada, bo dmucha na niego wentylator, więc zawsze będzie olej zimniejszy niż w silniku.
W misie na dole odpada bo misa niejako jest chlodnicą oleju zarówno. czy w misie od strony koła pasowego od przodu wspawujac kryzę i wkręcająć tam czujnik będzie dobrze ? na jakiej wysokości wspawywać żeby był napewno POD lustrem oleju..?" na jakiej wysokości mniejwięcej jest olej podczas normalnej pracy silnika ?? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Najprościej wymienić podstawę filtra oleju na taką od m54b30.Jest w niej zamontowany czujnik temp. oleju.Mam tak u siebie.Jak dobrze poszukać to można kupić za 50 zeta.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
a nie możesz poprostu dorobić/kupić sobie trójnik i wkrecic czujnik temp w miejsce seryjnego czujnika cisnienia
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
wiadome że tak najprościej ale pamiętaj że odstojnik jest przy okazji chłodnicą oleju, bo jest aluminiowy i dmucha na niego wiatrak, zastanawiam się poprostu czy temperatura nie bedzie tam przekłamana o pare st w jedną czy w drugą strojnę.
raczej przykleje na poxipolu do odstojnika potem i do misy i porównam efekty ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
a nie możesz poprostu dorobić/kupić sobie trójnik i wkrecic czujnik temp w miejsce seryjnego czujnika cisnienia ![]() Nie będzie działać takie rozwiązanie, bo na czujniku ciśnienia olej stoi, więc jego temperatura będzie niska - sprawdzone w praktyce. Najłatwiej będzie umieścić czujnik temp oleju w korku miski oleju - nawierć korek, nagwintuj, wkręć czujnik na klej do gwintów i działa. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Nie będzie działać takie rozwiązanie, bo na czujniku ciśnienia olej stoi, więc jego temperatura będzie niska - sprawdzone w praktyce. Najłatwiej będzie umieścić czujnik temp oleju w korku miski oleju - nawierć korek, nagwintuj, wkręć czujnik na klej do gwintów i działa. pierwsze słysze, miałem tak zrobione u siebie w co najmniej 2 samochodach i temp pokazywała dobrze. czujnik w misce to słaby pomysl bo jest ona chlodnicą oleju, poza tym tam temperatura może być inna niż w magistrali |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
czujnik temperatury powinien być mocowany w miejscu gdzie jest przepływ oleju.
miska jest ok ponieważ znamy wtedy temeraturę oleju który jest pobierany przez smok. dobrym miejscem jest także okolica filtra oleju. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
tak, ale podstawa filtra ojelu w M50 jest aluminiowa i jest ustawiona ZARAZ ZA wiatrakiem który dmucha na nią, więc tez będzie przekłamywac...
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
dodam, ze w misce olej także zalega, zwlaszcza przy samym dnie i tam tez jest najchlodniejszy.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
a tak gdzieś w połowie misy olejowej wspawać alu kryze i do tego wkręcić czujnik, miarodajnie ? zrobi robote ?
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
w polowie misy może nawet na łagodnych winklach uciekac olej i czujnik zostanie na powietrzu a tym samym moze sporo przeklamywać, moim zdaniem jedyne sluszne wyjscie to wpiecie sie w magistralę.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ja u siebie w M50 niemam seryjnego czujnika poziomu oleju...
ale wiesz misa jest też chłodnicą oleju więc teoretycznie tam na dole będziesz miał zimniejszy olej. a jakie wartości ma podczas pałowania i podczas normalnej jazdy na takim zamontowaniu wskaźniczka ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Proponuję wkręcić czujnik w panewkę, wtedy będzie odczyt na 100% dokładny.
-------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Wkręcić się w kanał olejowy w bloku tak jak w M20.
ps.ja nie wiem po co takie manewry. Jak martwisz się aż tak różnicami temperatur w podstawce to ją bandażem owiń ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
mozesz uzyc poprostu trojnika ott takiego jak ja mam:
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
mozesz uzyc poprostu trojnika ott takiego jak ja mam: Do czujnika ciśnienia oleju tak, do temp. oleju nie jest to najlepsze rozwiązanie bo są przekłamania o nawet kilkanascie stopni wzgledem tego co pokazuje czujnik w misce olejowej lub wkrecony w seryjne miejsce na czujnik temp. oleju w obudowie filtra od s50 - sprawdziłem. -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Proponuję wkręcić czujnik w panewkę, wtedy będzie odczyt na 100% dokładny. badzo śmiszne ![]() ja wychodze z założenia, że " czy robisz kupe czy robisz auto rób to do końca " Jak robie coś to chce to zrobić raz a pożądnie, po huj mam montowac czujnik temperatury oleju w złym miejscu i śledzić na nim zmiany temperatury nijak nie mające się do faktycznej temperatury oleju ? poco kupowac wskaźnik za pare set zł i zamontować go źle.. myslałem w odstojniku oleju w wyjściu z bloku na filtr nagwintować sobie i tam wkręcić czujnik tam od spodu hmm... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 27 August 2011 ![]() |
nie wiem specem nie jestem ale najlepiej go mieć jak dla mnie w misce blisko smoka w tedy wiesz jaka faktycznie ma olej temperature i jak tam juz jest krytyczna to juz wiadomo ze olej nie bedzie miał sowoich własciwości bo co z tego ze dasz go zaraz na spływie? w tedy bedziesz miał tem oleju po przejscu przez silnik i wiadomo ze bedzie goracy a liczy sie chyba jaki olej pobiera silnik
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 14:12 |